Dominik14 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Do czego sluzy gietka rura poprowadzona od obudowy kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza?Wiem ze aby doprowadzac tam cieple powietrze ale po co i co wiaze sie z jej odlaczeniem i poprowadzeniem w chlodniejsze miejsce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 jest to EGR (zawór recyrkulacji spalin) - niepotrzebna rzecz i duża ilość osób z forum to wywaliła. Ja też http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6367 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=14556 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3707 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Nie chodzi mi o egr bo on idzie metalowa rurka mi chodzi o taka papierowo metalowa rurke ktora wychodzi od obudowy kol. wydech. i idzie do spodu obudowy filtra gdzie jest mieszek podcisnieniowy i doprowadza tam cieple powietrze.Po co to jest tak zrobione i co bedzie jak ja odlacze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 gdy silnik masz zimny zawor sie otwiera i pompuje cieple powietrze ogrzane przez kolektory wydechowy. gdy silnik sie juz nagrzeje (ssanie sie wylaczy) zaworek sie zamyka a ta rura to wlasnie przewodnik tego powetrza :one: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 A jak ja odlacze i nie bedzie lecialo cieple powietrze to co wtedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 zrób próbę po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Odlaczylem i autko chodzi jak wyscigowka tylko musialem ciut obroty zwiekszyc bo gasl.Ciekawe jak to wplynie na spalanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 gasl ci pewnie tylko jak byl zimny.... jak bedize cieply to juz nie powinien:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Jak chodzi na ssaniu to chyba na wyzszych obrotach a teraz jak to odetkalem to jak jest zimny to troche na wyzszych a pozniej normalnie.Mialem kiedys opla ktory w ogole mial ta rurke wyrzucona nie wiem czemu i spalanie mial w normie tylko potrafil zgasnac jak z wysokich obrotow schodzil.A co do mojego slonka to nawet jak jest nagrzany silnik to ciagnie powietrze przez ta wlasnie rurke a chyba powinien ssac powietrze przez nia tylko zanim zlapie 50-60 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Nie od dziś wiadomo, że optymalna dla silnika (i spalania) temp. pracy jest nieco wyższa niż np. 10 stopni i właśnie po to jest ta rura... Gdy zapalisz zimny silnik, mieszek sterujący klapką o której wcześniej wspomniałeś, spowoduje przełączenie ujęcia powietsza z zimnego na cieplejsze z okolic kolektora wydechowego co spowoduje lepsze mieszanie powietrza z paliwem (również cholernie zimnym w zimie), dokładniejsze spalenie, szybsze złapanie wyższej temp. pracy silnika i kulturalniejszą pracę na jeszcze niedogrzanym silniku. Gdy złapie odpowiednią temp. przełączy się na ujęcie zimniejszego powietrza. Ja u siebie byłem zmuszony wyrzucić całą tą obudowę kolektora wydechowego (korozja mocowań i brzęczenie) i jedyne co dało się odczuć, to trochę dłuższe rozgrzewanie silnika do odpowiedniej temp. pracy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 ja nie mam tego i zadnej roznicy raczej w spalaniu nie ma a pozatym czesto jest tak ze ta klapka jest caly czas otwarta i ssie cieple rozgrzane powietrze ubogie w tlen, nie pamietam ale ten bimetal mozna chyba regulowac natomiast takie rozwiazanie bylo stosowane w samochodach przy zasilaniu gaznikowym bombel czemu myslisz ze ssanie nie bedzie sie wylaczac, przeciez to nie ma nic wspolnego? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 To z tego co rozumiem to jak silnik jest zimny to ssa powietrze z okolic kolektora wydechowego a jak cieply to juz normalnie rura ktorej zakonczenie jest przy lewej lampie?Skoro mam racje to mam ten mieszek zrabany bo cieple powietrze ciagnie mi caly czas nAWET JAK JEST SILNIK CIEPLY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 tak wlasnie powinno byc no ja tez tak mialem i co tego co pisza inni to wiele osob tak mialo wez to odlacz w chole.. zaslep kawalek rurki i nasun od spodu filtra zeby ne lapal lewego powietrza, czy tam w inny sposob zaslep i sie tym nie przejmuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 w n14 jest ssanie jest zalezne od temperatury powietrza w otoczeniu-wygiecie sprezyny bimetalowej, ktora jest zmieniana grzalka elektryczna ktora podgrzewa sprezyne bimetalowa ktora odpowiednio sie wygina wtedy i otwiera/zamyka przeputnice, zamiast grzalki elektrycznej w innych autach czest bylo ogrzewanie obudowy ssania ciecza chlodzaca temp powietrza w dolocie nie ma w tym przypadku nic wspolnego ) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 To fakt ze zimne powinno ssac bo teraz jak odlaczylem ta rure od kolektora i ja ciut scisnalem(jak byl zbyt duzy otwor to przy schodzeniu z wysokich obrotow i wcisnieciu sprzegla gasl-pewnie bo za duzo powietrza dostawal) silnik pieknie wkreca sie w obroty i dostal takiego fajnego dzwieku sportowego.Przy okazji pochwale sie-2 katy wywalone,egr tez i zaplon przyspieszony a teraz ten myk z tym powietrzem i autko robi sie rakieta az strach wcisnac bardziej gaz nawet na 3 przy wolnych obrotach to kolka sie w miejscu kreca bo z deka slisko.Mam jeszcze zamiar blosa sobie zalozyc i stozek ale ciut duzo kasy to pochlonie ktorej mi ciagle brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 pojezdzisz troche i mocy zacznie brakowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 O kur...!!!Wzialem odlaczylem mieszek tamen wlot zaslepilem aby ssalo zimne pow z okolic reflektora i za duzo powietrza lapal i gasl wiec wsadzilem tam ta papierowo aluminiowa rurke wyprowadzilem w okolice wlotu powietrzai zgniotlem ciut koniec aby mniej powietrza zasysal i nie gasl przy czym wyrownaly sie obroty.Pierwsza jazda-szok!!!Slonko zasuwa jakby mialo ze 150KM!!!Wciska w siedzenie nawet na 4!!Wiem ze na ten efekt zlozyl sie egr katalizatory i przyspieszenie zaplonu ale takiej roznicy po 1 zrobionej rzeczy nie bylo.Jest poprostu super!!! [ Dodano: Wto 13 Lut, 2007 14:18 ] HERMOLL to ze mocy zacznie brakowac to pewne ale satysfakcja z tego ze samemu sie poprawia osiagi nie ma rownych sobie a najlepsze jest to ze to wszystko zrobilem malym nakladem kosztow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 masz autko na gaźnik ?? czy wtrysk ?? z opsiu nie wynika. i może byś opisła wszystkie modyfikacje. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Gaznik ster elektr.Zmiany sa bardzo proste-wybicie wkladow katalizatorow z obudow,przyspieszenie zaplonu o 3-4mm,zatkanie egr czyli tuning za 2 zlote(u mnie za 4 grosze)i przerobienie troszke dolotu(byloby to zbedne gdyby prawidlowo dzialal mieszek podcisnieniowy).I to by bylo na tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 i mówisz że duża różnica ?? ja jak jeżdze na PB nie nażekam ale na gazie przydało by sie troche koni na przeglądzie sie nie czepaiją jak nie ma katalizatora ?? gdzieś na forum czytałem że jak nie ma na dowodzie to nie. tylko nie wiem gdzie to moze byc w dowodzie. na wiosne mógłym sie pobaić w to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Oj uśmiałem się czytając bzdury jakie wypisujecie, Panowie jestescie lepsi od inżynierów japońskich, czego wy tu jeszcze siedzicie zamiast grubą kase trzebać za granicą. Poczytajcie sobie jaka ma być temp. w obudowie filtra powietrza w serwisuwce to będziecie wiedzieć dlaczego zasysa nawet na rozgrzanym silniku ciepłe powietrze. A te hasło " jakby miało 150 KM" to przypomina mi się że prawie, robi wielką różnicę !!! buhahaha prawie 150 KM z 1.4 na gaźniku (prawie to ty masz 75 KM ), no chyba że masz magnetyzery - to ja przepraszam i ukłony wale do gleby. Wasze domorosłe zmiany doprowadzają jedynie do głośniejszej pracy układu wydechowego i nic poza tym, bo te wrażenie lepszego zbierania się jest efektem przyśpieszenia zapłonu ale ma to i swoje minusy, które objawiają się na wysokich obrotach i przy większych prędkościach. Pa i bawcie się dalej ale wyciągajcie lepsze wnioski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 no chyba że masz magnetyzery - to ja przepraszam i ukłony wale do gleby hehhe a co dadzą Ci magnetyzery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 cerber sam jestes jak magnetyzer.Nie widziales jak bylo wczesniej i jak po to nie sap domorosly kozaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 U mnie zapewne nic by nie dały ale u coniektórych szaleńców to pewnie 150 KM z 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi