mareq Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Mam kilka pytań odnośnie mojej p10. Proszę o poradę. 1) Jest problem z gaźnikiem. Gdy rano odpalam samochód to muszę od razu robić lekką przegazówkę i jak najszybciej ruszać. Nie mogę zostawiać auta na wolnych obrotach żeby np. zamknąć garaż bo gdy silnik przez chwile popracuje na wolnych to gdy potem ruszam zaczyna mi kopcić i nierówno pracować. Dzieje się tak przez około minutę do czasu aż się trochę silnik rozgrzeje. Dym jest chyba niebieski. 2) Drugi problem to brak napięcia w kostce przy gaźniku, na styku od tego bimetalu podnoszącego przepustnicę. Na razie podpiąłem to pod inny styk w kostce gdzie było napięcie. Może to uszkodzony przekaźnik w skrzynce.. Który za to odpowiada?? 3) Trzeci to ciągłe podciśnienie w wężyku który otwiera zawór ciepłego powietrza znad kolektora. Efekt= zawór jest cały czas otwarty i ciągnię ciepłe (dzieje sie tak nie tylko zimą ale cały rok) Na razie odłączyłe przewodzik i zaślepiłem ale chciałbym znać przyczynę. 4) Chciałbym powymieniać sobie żaróweczki oświetlenia konsoli środkowej ( sterowanie dmuchawy, popielniczka i zapalniczka) Jakie tam idą żarówki bo chcę kupić zanim rozbiorę. Proszę o oznaczenie ew jakaś fotka. 5) Następny problem dotyczy szyby przedniej a dokładnie tej uszczelki między szybą a tym czarnym plastikiem u dołu koło wycieraczek. U mnie szyba była zmieniana i teraz nie mam uszczelki i woda leje mi się pod ten plastik. poza tym paskudnie to wygląda. Można to gdzieś dostać. A może jest jakas uniwersalna- taka z metra cięta?? 6) Ostatnie pytanie dotyczy oleju silnikowego. Czy to prawda że olej mineralny ma tendencję do ubywania (spalania się) bardziej niż syntetyk czy półsyntetyk? Teraz leję mobila 15w 40. Mam go dużo i za darmo (nie pytajcie skąd ) więc zmieniam dosyć często - 4-5 tys km. Jednak trochę mi go ubywa ( jakieś 0,2l na 2000km. Auto ma podejrzewam spory przebieg. Obstawiam koło 270 tys (niezgodne z licznikiem ) Trochę się tego zebrało ale nie chciałem pisać w kilku postach. Proszę o porady i opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 jesli Ci kopci na niebiesko to nie jest bogata mieszanka tylko niestety jest spalany olej w cylindrach jesli jest bogata mieszanka to spaliny sa ciemne - czarne co do bimetalu to ja mialem to smao caly czas otwieral klapke i ciagnal powietrze z nad kolektora, ja to olalem i calkiem odlaczylem zeby nie otwierala sie klapka, a otwor w filtrze zatkalem, a przyczyna to ten bimetal ma regulacje chyba ale nei pamietam bo mam inny dolot juz osobiscie nie slyszalem o czyms takim ze mineralny olej szybciej ubywa, ale niech sie wypowie na ten temat ktos obeznany w temacie bimetal podnoszacy przepustnice? czy chodzi Ci o ssanie o sprezyne bimetalowa ktora otwiera/zamyka ta klapke/przepustnice u gory w gazniku? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 bimetal podnoszacy przepustnice? czy chodzi Ci o ssanie o sprezyne bimetalowa ktora otwiera/zamyka ta klapke/przepustnice u gory w gazniku? pozdr Tak o tą sprężynkę. A co do tego dymu to wydaje mi się że kopciłby ciągle a nie tylko przez chwilę po starcie. Co do koloru to już sam mam wątpliwości. Będę musiał się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_ssanie.html jesli cos pomoze, i poczytaj ksiazki sunny, primera albo manuala znajdziesz w ktorejs mdzn schemat to poszukasz po schemacie co gdzie i jak a jak zachowuje sie ta klapka/ kiedy silnik jest zimny i na dworze tez np obecna pogoda klapka ta powinna byc przymknieta-nie calekim zamknieta wtedy mieszanka sie wzbogaca bo nie zasysa tyle powietrza, kiedy dajesz gazu klapka sie otwiera puszczasz gaz zas sie przymyka poprzez dzwigienki, w miare ogrzewania ssania klapka sie otwiera kiedy silnik jest cieply powinna byc w pionie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Teraz otwiera się stopniowo aż do pionu ale to dlatego że spiąłem dwa styki w kostce. Na styku od tej sprężynki nie ma bowiem wogule napięcia. Zastanawiam się czy mogę tak jeździć na dłuższą metę. A co do tej metody http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_ssanie.html to przerobiłem już to. Dopiero po całej operacji uświadomiłem sobie że niepotrzebnie to robiłem bo ten bimetal wogóle nie był pod napięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 A co do tego dymu to wydaje mi się że kopciłby ciągle a nie tylko przez chwilę po starcie Właśnie może być chwilę po starcie, zanim jeszcze pierścienie złapią temperaturę i doszczelnią komorę spalania, ale to może być tylko jedna z hipotez bo jeżeli okaże się że dym nie jest niebieski to nie będzie to palony olej. A co do oleju to właśnie jest dokładnie odwrotnie, minerał leje się do bardziej zużytych silników, w których syntetyk jest już za rzadki i ma zbyt dobre właściwości myjące, przez co nadmiernie rozszczelniłby silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 A co do tego dymu to wydaje mi się że kopciłby ciągle a nie tylko przez chwilę po starcie Właśnie może być chwilę po starcie, zanim jeszcze pierścienie złapią temperaturę i doszczelnią komorę spalania, ale to może być tylko jedna z hipotez bo jeżeli okaże się że dym nie jest niebieski to nie będzie to palony olej. A co do oleju to właśnie jest dokładnie odwrotnie, minerał leje się do bardziej zużytych silników, w których syntetyk jest już za rzadki i ma zbyt dobre właściwości myjące, przez co nadmiernie rozszczelniłby silnik. Ja mam tak samo i nie sadze ze to olej. Dym pojawia sie tylko wtedy gdy odpalam go na ssaniu, jak odpale bez i zwieksze mu obroty do tych okolo 2tyś nie ma dymu. Poza tym nie ubywa mi oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Mareq a nie masz problemów z wysokimi obrotami po rozgrzaniu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Ja mam tak samo i nie sadze ze to olej. Dym pojawia sie tylko wtedy gdy odpalam go na ssaniu, jak odpale bez i zwieksze mu obroty do tych okolo 2tyś nie ma dymu. Poza tym nie ubywa mi oleju No powinno tak byc, klapka jest przymknieta od ssania mieszanka wzbogacona wtedy kopci, jak dajesz gazu klapka sie otwiera i ssanie nie dziala i nie kopci pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Mareq a nie masz problemów z wysokimi obrotami po rozgrzaniu silnika? Co do obrotów to wszystko jest jak najbardziej w porządku. Chodzi po rozgrzaniu jak zegarek. "No powinno tak byc, klapka jest przymknieta od ssania mieszanka wzbogacona wtedy kopci, jak dajesz gazu klapka sie otwiera i ssanie nie dziala i nie kopci " Chyba tak i pewnie nic na to nie poradze. Ale rozumiecie wioska troche tak przy ludziach na parkingu zakopcić bo zaraz powiedzą że nissan to szajs czy coś. Tylko troche mnie dziwi że jak go zostawie na chwile na tym ssaniu to potem przy dodawaniu gazu tak nierówno pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba25 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 4) Chciałbym powymieniać sobie żaróweczki oświetlenia konsoli środkowej ( sterowanie dmuchawy, popielniczka i zapalniczka) Jakie tam idą żarówki bo chcę kupić zanim rozbiorę. Proszę o oznaczenie ew jakaś fotka. Odbiegnę trochę od tematu gaźnikowego.Ja powymieniałem żaróweczki na diody (fajniej wyglądai dłużej żyją).Jakiś miesiąc temu kupiłem je tutaj http://www.allegro.pl/item152633231_diodow...ow_samoch_.html ale teraz koleś ich nie ma na aukcji. W każdym razie do sterowania dmuchawy i przycisków na górze idą takie. Do popielniczki z kolei taka żaróweczka (lub dioda) z wywiniętymi drucikami (r5 lub t5 jeśli się nie mylę).Do zapalniczki nie wiem bo jako jedyna działała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Odbiegnę trochę od tematu gaźnikowego.Ja powymieniałem żaróweczki na diody (fajniej wyglądai dłużej żyją).Jakiś miesiąc temu kupiłem je tutaj http://www.allegro.pl/item152633231_diodow...ow_samoch_.html ale teraz koleś ich nie ma na aukcji. W każdym razie do sterowania dmuchawy i przycisków na górze idą takie. Do popielniczki z kolei taka żaróweczka (lub dioda) z wywiniętymi drucikami (r5 lub t5 jeśli się nie mylę).Do zapalniczki nie wiem bo jako jedyna działała Dobra sugestia. Wstawię sobie diody. Niebieskie super będą wyglądać. Ciekawe czy są też takie większe jak do zegarów... ps. Więc do dmuchawy i przycisków idą t3 a do popielniczki t5... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba25 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Dokładnie tak: do dmuchawy t3 , 3 diody do panela dmuchawy + po dwie do każdego z przycisków (ja we włączniku awaryjek nie wymieniłem bo trzeba by go rozebrać a nie mam drugiego )a do popielniczki t5. Do zegarów dopiero sie przymierzam ale napewno są takie diody. A niebieskie to chyba najlepszy wybór u mnie wyszło super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymekTST Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Mareq a nie masz problemów z wysokimi obrotami po rozgrzaniu silnika? Siema . Ja właśnie mam taki problem , z tymi obrotami . Gdy silniczek sie zagrzeje obroty wzrastaja do 1300obr/min , i czy to benzyna czy gaz obtoty po rozgrzaniu sa zawsze te same !! auto to : p10 1.6 slx b+g 93r. Z góry wielkie thx za odpowiedzi !! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szfystack Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 1) Jest problem z gaźnikiem. Gdy rano odpalam samochód to muszę od razu robić lekką przegazówkę i jak najszybciej ruszać. Nie mogę zostawiać auta na wolnych obrotach żeby np. zamknąć garaż bo gdy silnik przez chwile popracuje na wolnych to gdy potem ruszam zaczyna mi kopcić i nierówno pracować. Mareq a nie masz problemów z wysokimi obrotami po rozgrzaniu silnika?Ja mam Wiesz coś może na ten temat??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Dokładnie tak: do dmuchawy t3 , 3 diody do panela dmuchawy + po dwie do każdego z przycisków (ja we włączniku awaryjek nie wymieniłem bo trzeba by go rozebrać a nie mam drugiego )a do popielniczki t5. Do zegarów dopiero sie przymierzam ale napewno są takie diody. A niebieskie to chyba najlepszy wybór u mnie wyszło super. Przekonałeś mnie. Jakbyś jeszcze wrzuciłjakąś fotkę jak to u ciebie wygląda w nocy to by było super. A tak swoją drogą to u mnie już tylko przycisk awaryjnych jest podświetlony i nie wiedziałem że te pozostałe też są. Siema . Ja właśnie mam taki problem , z tymi obrotami . Gdy silniczek sie zagrzeje obroty wzrastaja do 1300obr/min , i czy to benzyna czy gaz obtoty po rozgrzaniu sa zawsze te same !! auto to : p10 1.6 slx b+g 93r. Z góry wielkie thx za odpowiedzi !! pozdro. A prubowałeś obniżać te obroty za pomocą śruby od wolnych obrotów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba25 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Przekonałeś mnie. Jakbyś jeszcze wrzuciłjakąś fotkę jak to u ciebie wygląda w nocy to by było super. A tak swoją drogą to u mnie już tylko przycisk awaryjnych jest podświetlony i nie wiedziałem że te pozostałe też są. Próbowałem zrobić tą fotke ale kamera nie chce zebrać tego podświetlenia (wychodzi strasznie blado) a cyfrówką chwilowo nie dysponuję. Postaram się wrzucić w niedziele. PS ja też nie wiedziałem że przyciski są podswietlane dopóki nie przeczytałem o tym na forum i to mnie zmotywowało do działania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Próbowałem zrobić tą fotke ale kamera nie chce zebrać tego podświetlenia (wychodzi strasznie blado) a cyfrówką chwilowo nie dysponuję. Postaram się wrzucić w niedziele.PS ja też nie wiedziałem że przyciski są podswietlane dopóki nie przeczytałem o tym na forum i to mnie zmotywowało do działania... Hehe. Cekam niecierpliwie. Swoją drogą to podświetlenie ładnie ci współgra z tym twoim błękitnym metalikiem. Mówisz że z rozebraniem tych przycisków nie będzie problemu? Ps nikt nie wie nic na temat tego braku napięcia w kostce od ssania?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba25 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Hehe. Cekam niecierpliwie. Swoją drogą to podświetlenie ładnie ci współgra z tym twoim błękitnym metalikiem. Mówisz że z rozebraniem tych przycisków nie będzie problemu? Nie problemu nie będzie, tylko napewno troche się pobawisz z wyjęciem tego panelu nawiewów ale wszystko jest do zrobienia. Ja myśle jeszcze jak wydłubać żarówke z włącznika awaryjek i halogenów bo tam z podświetleniem juz tak łatwo nie jest a chciałbym mieć jednolite. Z kolorem Primery współgra nawet nieźle ale napewno lepiej by było gdybym nie miał bursztynowo podświetlonego radia i seryjnych bladych zegarów ale do wszystkiego trzeba dochodzić stopniowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 SSanie w GA16DS jest mechaniczne bimetal, który sie wygina pod wpływem temperatury - a kopci Ci dlatego - bo zwarłeś styki w kostce. Ta kostka - moim zdaniem - nie powinna dostawać napięcia, tylko jak ssanie się wyłączy poprzez zwarcie właśnie styków uruchamia sterowanie mieszanką w oparciu o lambdę. Jak zimny silnik lambda zawsze ma zaniżone wartości więc jej wskazania nie powinny być brane pod uwagę. Być może sterownik wzbogaca mieszankę w oparciu o niedogrzaną lambdę już na ssaniu i zalewa Ci silnik. Podłącz elektrykę tak jak ma być - nic nie zwieraj bez potrzeby. Jak obroty są stabilne zostaw ssanie w spokoju. [ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 09:48 ] co do ciepłego dolotu - ta regulacja faktycznie działa jak chce. ja podłączyłem węża i zamiast poprowadzić go do okolic kolektora wydechowego - poprowadziłem pod reflektor - co by nie zrobił zawór i tak dostanie zimne powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 co do tej kostki ssania najlepiej sprawdz w jakims innym ga16ds czy napiecie jest czy nie , albo jak jest zimny silnik odpal i zobacz czy obudowa sie nagrzewa powinno byc wyczuwalne reka ze grzeje sie, albo po zagrzaniu poprostu zobacz czy podnosi sie klapka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 SSanie w GA16DS jest mechaniczne bimetal, który sie wygina pod wpływem temperatury - a kopci Ci dlatego - bo zwarłeś styki w kostce.Ta kostka - moim zdaniem - nie powinna dostawać napięcia, tylko jak ssanie się wyłączy poprzez zwarcie właśnie styków uruchamia sterowanie mieszanką w oparciu o lambdę. Jak zimny silnik lambda zawsze ma zaniżone wartości więc jej wskazania nie powinny być brane pod uwagę. Być może sterownik wzbogaca mieszankę w oparciu o niedogrzaną lambdę już na ssaniu i zalewa Ci silnik. Podłącz elektrykę tak jak ma być - nic nie zwieraj bez potrzeby. Jak obroty są stabilne zostaw ssanie w spokoju. [ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 09:48 ] co do ciepłego dolotu - ta regulacja faktycznie działa jak chce. ja podłączyłem węża i zamiast poprowadzić go do okolic kolektora wydechowego - poprowadziłem pod reflektor - co by nie zrobił zawór i tak dostanie zimne powietrze. Przede wszystkim mój nismo jest seryjnie bez katalizatora(wersja 95KM) więc i lambdy w nim nie uświadczysz (chyba że się mylę i mam lambdę w innym miejscu inie wiem o tym , ale nie sądzę). Po drugie przed zwarciem styków wogóle się bimetal nie nagżewał i klapka się nie ruszała bo nie mogła skoro nie dostawała prądu. Kopcił przed zwarciem tak samo jak i po więc nie jest to przyczyną. Wcześniej po prostu ustawiałem sobie przepustnicę w pozycji bardziej pionowej kręcąc całą obudową bimetalu. Efektem był całkowity brak ssania co sprawdzało się ale tylko latem. Podsumowując sam układ sterujący ssaniem jest sprawny bo gdy go podłączam pod napięcie z innego źródła, działa i sprężyna podnosi klapkę a problemem jest jedynie brak wspomnianego napięcia. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 mój jest (był) z katem i sondą, a napięcie żadne do ssania nie dochodzi kiedyś to sprawdzałem a 2 styki są w kostce zwarte. W sumie ze ssania nie korzystam az tak bardzo , bo mam LPG. Ale jak zimno trzyma obroty po rozgrzaniu spadają do 1000 rmp. Aż spróbuje odpalić na benzynie jak będzie zimno. Lambda w tych silnikach jest na samym wierzchu i faktycznie jej nie masz, jak jej nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 mój jest (był) z katem i sondą, a napięcie żadne do ssania nie dochodzi kiedyś to sprawdzałem a 2 styki są w kostce zwarte. W sumie ze ssania nie korzystam az tak bardzo , bo mam LPG. Ale jak zimno trzyma obroty po rozgrzaniu spadają do 1000 rmp. Aż spróbuje odpalić na benzynie jak będzie zimno. Lambda w tych silnikach jest na samym wierzchu i faktycznie jej nie masz, jak jej nie widać. No tak ale skoro nie dochodzi napięcie to jak działa ten bimetal? Przecież sam z siebie tak sie nie podnosi. Nie wiem. A sondy to nie ma na 100%. A tak na marginesie. Przy odpalaniu klapka od ssania jest przymknięta więc obroty też powinny być wyższe a u mnie są niskie i takie same jak na rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 obroty na ssaniu mozna regulowac śrubką ktora powinna byc umieszczona na tym cięgnie ktore podnosi przepustnice za pomocą bimetalu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.