Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpaleniem


Gość Małgorzata

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Małgorzata

Witam wszystkich!

Od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczką Nissana Almery 1.5 benzyna N16 2001 rok (czy szczęśliwą to się dopiero okaże). Przed napisaniem kolejnego postu przejrzeliśmy z mężem cale forum w poszukiwaniu podobnego problemu jednak bez rezultatu.

 

Przedwczoraj rano uruchomiłam samochód bez problemu, ujechałam zaledwie 5 metrów i zachamowałam ale nie gwałtownie i samochód zgasł. Od tego momentu nie mogę go odpalić, samochód kręci ale nie chce zaskoczyć. Co ciekawe zaczeła migać czerwona kontrolka samochodu z kluczykiem.

 

Po lekturze forum mąż odłączył akumulator na 24 h kontrolka samochodu z kluczykiem już nie miga ale samochodu i tak nie można odpalić.

 

Wczesniej przez jakis miesiąc raz na jakiś czas zapalała sie pomarańczowa kontrolka "check engine", nadmienie, że filtr powietrza jest prawdopodobnie zbyt długo nie wymieniony. Analizując forum mąż spisał mi jeszcze numer przepływomierza 0280 218 094

nie wim czy to ten droższy czy tańszy i czy może mieć wpływ na odpalenie samochodu po takim przypadku.

 

Może ktoś miał już taki przypadek i wie jak sobie z tym poradzić lub ma jakieś sugestie dotyczace naprawy tak żeby nie przepłacić. Wiadomo jak to jest z mechanikami łatwiej jest coś wymienić niż coś naprawić klient i tak zapłaci.

 

Z góry dziekuje i pozdrawiam

Gosia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcos26

cos z odcieciem zaplonu chyba sie zepsulo bo wyglada tak jak by zapezpiecznie nie zostalo rozlaczone i silnik zgasl stad kontrolka jak sie domyslam immobilaisera sie zapalila. Ja bym szukal w tym przyczyny

Przeplywomierz raczej odpada gdby zaczynal padac to by obroty biegu jalowego plywały.

Filtr powietrza jest wazny ale w tym przypadku bym go nie obwinial mimo to to maly koszt zakupu wiec go wymien a wymiany dokona maz bez problemu.

Byc moze ktos kto jezdzi taka alma w benzynce cos podrzuci konkretniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może spóbowąc 2 komplet kluczyków...

Chcek Engine może także wyswietlać błedy systemu NATS... a wiec tej czerwonej kontrolki. Może warto je odczytac?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Małgorzata

Dziękuje za podpowiedzi, mąż poszedł sprawdzic jeszcze tą czerwoną kontrolke z kluczykiem, okazuje sie, że cały czas miga nawet przy zamknietym samochodzie.

 

Tak więc chyba coś z immobilaiserem, bez wizyty na komupterze chyba sie nie obedzie tym bardziej, że mam jeden komplet kluczyków :(, i w dodatku ASO w Łodzi zamknęli :(.

 

pozdrawiam

Gosia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek_g

Kontrolka od kluczyka przestaje migac dopiero w momencie wlaczenia zaplonu, w przeciwnym razie jest aktywna caly czas. Jezeli mruga jak wlaczysz zaplon to znaczy ze cos z immobiliserem jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcos26
cały czas miga nawet przy zamknietym samochodzie.

w tym przypadku to dobrze ze miga :P wtedy auto jest bezpieczne i przy probie uruchomienia imobiliser odetnie zaplon i samochod nie pojedzie :P

Problem w trym ze u Ciebie po odpaleniu silnika imobiliser odcina zaplon mimo ze masz kluczyk w stacyjce a imobiliser jest wlasnie w kluczyku zakodowany. Nie wiem jak powinno byc w Twojej almie bo mi sie wydaje ze imobiliser powinien odciac zaplon przy przekrecaniu kluczyk i silnik wogole nie powienien odpalic lub zaraz zgasnac i nie bylo by mowy i jakiej kolwiek jezdzie nawet 5 metrowej:):)

Moze masz jakis antynapad ktory uaktywnia sie po kilku sekundach ??

Tak czy siak tez jest to polaczone z imobilaiserem i ja bym w nim upatrywal winy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...