Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chłodnica ...


Gość Promyczek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Promyczek

Witam

Przeglądałam forum i znalazłam parę rzeczy na ten temat jednak mam troche inne objawy. Od jakiegoś czasu jak zostawialam samochód na noc przy ujemnych temperaturach uciekał mi płyn do chłodnicy z pojemnika wyrównawczego. Wczoraj rano również go nie było. Dolałam, odpaliłam silnik a tu sie okazało że do kabiny leci tylko zimne powietrze. Podczas jazdy zaczął mi się dławić i tracił moc (przerzuciłam go spowrotem na benzyne bo pracował na gazie - przełączyłam po rozgrzaniu silnika). W samochodzie przez chwile był dziwny zapach - podobny do gnojówki. Zatrzymałam się na poboczu bo myślałam że płyn uciekł, ale płyn był w pojemniku jednak nadal mimo że temperatura była już na połowie do środka leciało zimne powietrze - później temperatura podniosła się na czerwone pole. Postał jakiś czas, ostygł - jednak jak zaczełam jechać temp utrzymywala sie przez dłuższy czas na odpowiednim poziomie a gdy tylko zatrzymałam go (silnik nadal pracował) żeby sprawdzić co sie dzieje z płynem - temperatura zaczeła rosnąć. Moje Słońce stoi teraz w warsztacie - ale narazie nie wiadomo co z nim.

 

Z góry dziękuje za info - pozdrawiam

Promyczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Termostat to to raczej nie jest bo by woda do chłodnicy nie uciekała, stawiałbym na pompę albo zapowietrzenie układu. Było coś przy nim grzebane zanim tak się stało ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Biorąc pod uwagę opis:

dolałam płynu - było go za mało

zaczął się dławić (na gazie) - zamarazał parownik - brak cieczy w układzie chłodzącym

zimno pomimo wysokiej temp. silnika - brak płynu w nagrzewnicy

szybkie łapanie wysokiej temp. - brak płynu w układzie chłodniczym

 

wszystko wskazuje na zapowietrzony/przytkany układ chłodzenia.

Dolałaś płynu, bo nie było w zbiorniczku, teraz w zbiorniku jest ale do układu chłodzenia już się nie przedostał.

 

Diagnoza:

przytkany dopływ od zbiorniczka wyrównawczego - płyn nie dostaje się do układu chłodzenia.

:D

 

Jeśli można z tego wyciągnąć jeszcze jakieś inne wnioski proszę o uzupełnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szfystack

miałem podobne objawy w lato.

zobacz na przylgnię korka wlewu płynu chłodzącego na chłodnicy.

powinna być idealnie gładka. U mnie się porobiły wżery i miałem dokładnie to samo.Mój magik wymyślił jakąś konkretną uszczelkę, bardzo fajnie wyprofilowaną, ale nie wiem na jakiej zasadzie to zrobił...

w każdym bądź razie:

przyczyna w okolicach korka wlewu płynu:

albo sam korek, albo przylgnia w/w korka na chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Jedna taka uwaga. Plyn dolewamy do chlodnicy a nie do zbiorniczka i nigdy gdy jest silnik goracy bo sie moze źle to skonczyc

 

????

Plyn dolewamy do zbiorniczka wyrownawczego (jak sama nazwa wskazuje). Chyba ze masz pusty uklad chlodzenia to wtedy przez korek w chlodnicy. W innej sytuacji zawsze do zbiorniczka z ktorego w razie ubytkow w calym ukladzie, uklad sam sobie zassie lub przy nadmiarze odda spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...