Gość Stranger Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Po ostatnich pracach w samochodzie światła mojej Primerki świecą zdecydowanie za nisko. Oczywiście regulacją elektryczną nie powalczę, bo światła są ustawione na 0. Podpowiedzcie mi gdzie szukać śruby umożliwiającej mechaniczne podniesienie lamp ( bo wierzę że takowa istnieje ). Może ktoś z Was zna jakiś dobry sposób na optymalne ustawienie świateł bez jeżdżenia do stacji diagnostycznej? W ostateczności stanę przy murze obok jakiegoś auta z dobrze ustawionymi światłami, ale może znacie lepsze i dokładniejsze sposoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Śrubka regulacyjna to taki biały kawałek plastiku na kluczyk 6 i jest ona na regulacji elektrycznej - taka czarna plastikowa kostka z tyłu reflektora. Jak masz dobry ścisk w palcach to ją obrócisz bez niczego, ale najlepiej założyć samą nasadkę od klucza i wtedy palcami. Przed regulacją sprawdź dobrze wszystkie śruby mocujące reflektor, bo jak coś było wymontowywane, to często się zdarza że zmontowane nie tak zostało. Oprócz głównych górnych jest jeszcze kilka, które podtrzymują reflektor od spodu i z boku. Poruszaj lampą czy nie ma luzu. Na samych śrubach podnieś ile się da do góry i potem dobrze dokręć. Na górnej części reflektora (czarne platkikowe na kluczyk 6) masz jeszcze regulację poziomą - ale to nie jest typowo lewo prawo tylko tak jakby kołyska. Ta regulacja jest bardzo ważna mimo dobrego ustawienia na wysokość - bo potem możesz mieć nierównomiernie snop światła rozłożony i bardzo nieprzyjemnie sie wtedy jeździ. Ta śruba w przeciwieństwie do wysokościowej regulacji ma bardzo małe przełożenie i trzeba nią sporo sie nakręcić żeby efekt zobaczyć. Najlepiej jedź na instrument i niech ci gościu samemu się da pobawić. Jak chcesz na ścianie regulować to taśmę malarska przyklej na pierwotnej wiązce światła żeby widzieć ile podkręciłeś. Zobacz jak buja sie strumień światła kręcąc tą górną śrubką. Jak nakleisz taśmę to zawsze możesz wrócic do pierwotnego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Teraz ciekawostka.Kto mi powie jak ustawic swiatla w mojej P10 jak mam zaladowany bagaznik i brak regulacji w srodku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Ja też bawiłem się sam w regulację lamp, ale ciągle wydawało mi się że nie jest tak jak powinno. W końcu pojechałem do Norauto, zapłaciłem 15 zł i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Ja też bawiłem się sam w regulację lamp, ale ciągle wydawało mi się że nie jest tak jak powinno.W końcu pojechałem do Norauto, zapłaciłem 15 zł i jest ok Wnioskuję, że samemu nie warto brudzić rąk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Może nie chodzi tyle o brudzenie rąk, ile o to że w domowy sposób nigdy nie zrobi się tego dokładnie. Ja w trasie zazwyczaj jeżdżę w nocy i chcę mieć pewność że nie świecę innym po oczach i że optymalnie oświetlam drogę. Więc wolałem zapłacić parę złotych i mieć problem z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Może nie chodzi tyle o brudzenie rąk, ile o to że w domowy sposób nigdy nie zrobi się tego dokładnie. Jasne, nie chodziło mi o dosłone traktowanie mojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Korzystaja z porad zawartych w tym watku sam wyregulowalem swiatla i musze przyznac ze dosc dobrze to poszlo, troche cierpliwosci potrzeba ale mozna, najlepiej wlaczyc swiatla zaznaczyc na scianie obecne ustawienie(gorna granice snopa swiatla) ale zwrocic uwage zeby auto stalo pare metrow od sciany i sie bawic po troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Korzystaja z porad zawartych w tym watku sam wyregulowalem swiatla i musze przyznac ze dosc dobrze to poszlo, troche cierpliwosci potrzeba ale mozna, najlepiej wlaczyc swiatla zaznaczyc na scianie obecne ustawienie(gorna granice snopa swiatla) ale zwrocic uwage zeby auto stalo pare metrow od sciany i sie bawic po troche. Ja proponuję nie zaznaczać tylko górnej granicy snopa (to do regulacji w pionie), ale zaznaczyć najjaśniejsze linie - z każdego reflektora jest linia pozioma przechodząca w prawo do góry pod kątem ok. 20 stopni. Wydaje mi się, że bardzo ważny jest ten wierzchołek kąta - do regulacji w poziomie. I oczywiście zgadzam się z resztą dyskutantów, że trzeba pojechać na urządzenie, ale takie drobne korekty samodzielne czasami się przydają. Jak założyłem Philisy NightGuide 3in1 to mimo że wcześniej miałem światła dobrze ustawione pojawił się niejednolity snop światła przed autem i słabo oświetlone pobocze. Te żarówki mają 3 strefy świetlne i jakoś tak dziwacznie świeciły. Pojechałem na diagnostykę - tam ustawiłem na wysokość i wydawało mi się że lewo-prawo też skorygowałem, ale dalej mało poboczę oświetlałem więc skorygowałem na ścianie prawy reflekor w prawo. Potem polecam kontrolę wzrokową: - włączyć światła, - odejść na ok. 150 m od auta, - schylić głowę na wysokość taką jak się ma siedząc za kierownicą, - subiektywnie stwierdzić czy nie razi i czy oba reflektory świecą jednakowo intensywnie, - jeżeli coś jest nie tak to dalej korygować. Nie śmiejcie się - sposób jak najbardzie skuteczny i światełka pięknie równo świecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Te żarówki mają 3 strefy świetlne i jakoś tak dziwacznie świeciły. Pojechałem na diagnostykę - tam ustawiłem na wysokość i wydawało mi się że lewo-prawo też skorygowałem, ale dalej mało poboczę oświetlałem więc skorygowałem na ścianie prawy reflekor w prawo. Świetny wątek na czasie, bo własnie włączyłem kompa by zapodać post z moim problemem, który dotyczy reflektora prawego..... a więc słuchajcie :-) Zauważyłem podczas jazdy, że słabo oswietlam pobocze, mimo że zamontowałem nowe OSRAM COOL Blue. Po przyglądnieciu sie reflektorom, a szczególnie prawemu (od pobocza) zauważyłem , że wiązka światła jest przepuszczana przez soczewkę tylko górną połówką. Łatwo to zobaczyć bo światło skupia sie na szkle reflektora. Pomyślałem, ze moze muszę podnieść w pionie wiązkę. Regulacja była na maxa do góry. Po rozkręceniu reflegtora i wyjęciu żarówki (mijania oczywiście), zauważyłem że w środku jest do połowy przysłonieta soczewka jakąś metalową przesłoną z regulacją, ze mozna palcem taka małą wajhę przełożyć i zmienia sie górna krawędż wiązki, ale nie zmian to faktu, że soczewka świeci połówą swiatłą. CZY U WAS TEŻ TAK JEST ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.