maniek Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 czy olej półsyntetyczny powinno się częsciej wymieniać niż syntetyczny ( czy na syntetycznym mozna zrobić więcej km) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 ja mam N15 1.4 75 KM . Jeżdzę głównie po mieście więc będę wymianieł olej po 10 tkm. I daltego nie wiem co teraz zaraz - pełny czy półsyntetyk, co dłużej wytrzyma ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Ja zalałem półsntetyk ponieważ wyczytałem gdzies na forum ze do silnika SR20DE jest lepszy niż syntetyk,ponoć auto ciszej pracuje,a po drugie po zakupie auta nie wiedzialem jaki olej byl zalany,a wiem ze przejscie z polsyntetyku na syntetyk jest szkodliwe wiec dla spokojności wlałem polsyntetyk. Jeżeli chcesz zalac polsyntetykiem to polecam olej Valvoline MaxLife 10W40, nie daj sie namówic na Mobil S 10W40 bo to szajs nie olej,ja wlasnie taki zalałem i po 6 tyś zrobil sie czarny i wodnisty,a do tego silnik zaczol rzęzić. Valvoline to ponoć jedyny olej nie rozlewany w Polsce tylko w Holandii wiec masz pewność ze to nie jakies gówno,po drugie jest super do silników gdzie jest hydraulika.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Witam, wymiana oleju w silniku określna jest, w instrukcji obsługi, przez producenta silnika, samochody, ale średnio ( z tego co pamiętam ): 1. przy normalnej eksploatacji wymiana zalecana i wskazana jest : - przy olejach syntetycznych co 15 kkm lub co 12 miesięcy, - przy olejach półsyntetycznych co 10-15 kkm lub co 12 miesięcy, - przy olejach mineralnych co 10 kkm, 2. przy eksploatacji w tzw. trudnych warunkach wymiana: - przy olejach syntetycznych co 7.5 kkm - 10 kkm O ile nie ma nadmiernych ubytków, to najlepiej silnik zalać tym samym rodzajem oleju na którym pracował. Przy przebiegach powyżej 100 kkm zalecany przez wielu forumowiczów Valvoline MaxLife 10W40. Do silników z hydrauliką można stosować z powodzeniem także : ELF EXCELLIUM LDX 5W40, który wg producenta oleju zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu., a dane tego oleju są tutaj : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/silniki.htm To tyle jeżeli mogłem pomóc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Gringo nie uogólniaj. Na forum jest wielu użytkowników Mobila 10W40 i go sobie chwalą. Moja P10 śmiga od nowości na takim oleju i odpukać kondycja silnika jest jak nowego (patrz mój wykres z hamowni) przy przebiegu 231kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 qwasar nie chcialem nikogo urazić, ja mam bardzi niemile wspomnienia z tym olejem,wiec wolałem ostrzec kolege bo możliwe ze moglby kupic olej z takiego samego gownianego źródła co ja i mialby poźniej problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Nie ma problemu. To prawda, że można trafić trefny olej (jak i paliwo). Często w warsztatach dolewają do markowych oleji taniego badziewia, a sprzedają za cenę oryginału. Aczkolwiek nie można uogólniać, że akurat ten jest do d..., bo taka historia może przytrafić się z każdą inną marką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 nie daj sie namówic na Mobil S 10W40 bo to szajs nie olej,ja wlasnie taki zalałem i po 6 tyś zrobil sie czarny i wodnisty,a do tego silnik zaczol rzęzić. Qwasar ma całkowitą rację. Nawet kupując półsyntetyka najprawdopodobniej trafiłeś na podróbę "i to nawet nie z pierwszego tłoczenia". Szanowni koledzy na wszystkich forach motoryzacyjnych, także i na tym, użytkownicy ostrzegają się wzajemnie przed podróbami olejów - szczególnie firm najbardziej znanych i tych najchętniej kupowanych. Wydaje się, że kupowanie olejów w dużych marketach, znanych dużych hurtowaniach motoryzacyjnych lub w sieci oficjalnych dystrybutorów, no chyba że ktoś dysponuje możliwością osobistego dokonywania zakupów poza zachodnią granicą Polski, minimalizuje w wystarczającym stopniu możliwość zakupu podróby czyli tzw. "szajsu". Osobiście unikam zakupów tego typu artykułów w małych i mało znanych firmach, stacjach benzynowych. Unikam także tzw. szczególnych okazji i promocji organizowanych przez tego typu mało znane firmy. Oleje kupuję wyłącznie u oficjalnych dystrybutorów. Wychodzi taniej niż w marketach i hurtowaniach motoryzacyjnych, bo bez narzutu ich marży. To tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 To się nazywa "dygresja"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 obecnie mam zalaony syntetyk 5W 50 czy moge spokojnie przy wymianie zalać 5W 40 ?? Czy ew. mogą się przy dolewce nieco wymieszać ?? [ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 16:57 ] Wróć !! miało być na odwrót czyli z 5W 40 na 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 to dalej syntetyk wiem, wiem, nie chcę ich wymieszac celowo tylko wymienić cały na drugi. Dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andi7 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 kolega GRINGO ma racje,ja też śmigałem na mobilu 10 w40i porażka!!!!teraz śmigam na shellu i o niebo lebiej, silnik ciszej pracuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 np 5W50 valvoline już nie produkują.. jak ktoś chce to tylko na litrowych butelkach można zrobić zakupy.. 120..sorry za OT Jakaś dziwna ta informacja skoro w sklepie internetowym Intercars ( www. intercars.com.pl ) olej Valvoline VR1 Racing 5W-50 jest w magazynie Intercarsu i w ciągłej sprzedaży detalicznej w cenie brutto : - 1 litr - 44,01 zł, - 4 litry - 163,02 zł A tu oficjalne dane olejów Valvoline VR1 Racing, a między innymi i oleju VR1 5W-50. http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf Powyższe dane sprawdzałem w dniu dzisiejszym. Ponadto wg danych z oficjalnej strony Valvoline nie wynika, aby firma zaprzestała produkcji tego oleju syntetycznego. To tak dla zainteresowanych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.