Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co ile wymiana połsyntetyka a syntetyka


maniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam N15 1.4 75 KM . Jeżdzę głównie po mieście więc będę wymianieł olej po 10 tkm. I daltego nie wiem co teraz zaraz - pełny czy półsyntetyk, co dłużej wytrzyma ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem półsntetyk ponieważ wyczytałem gdzies na forum ze do silnika SR20DE jest lepszy niż syntetyk,ponoć auto ciszej pracuje,a po drugie po zakupie auta nie wiedzialem jaki olej byl zalany,a wiem ze przejscie z polsyntetyku na syntetyk jest szkodliwe wiec dla spokojności wlałem polsyntetyk. Jeżeli chcesz zalac polsyntetykiem to polecam olej Valvoline MaxLife 10W40, nie daj sie namówic na Mobil S 10W40 bo to szajs nie olej,ja wlasnie taki zalałem i po 6 tyś zrobil sie czarny i wodnisty,a do tego silnik zaczol rzęzić. Valvoline to ponoć jedyny olej nie rozlewany w Polsce tylko w Holandii wiec masz pewność ze to nie jakies gówno,po drugie jest super do silników gdzie jest hydraulika....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymiana oleju w silniku określna jest, w instrukcji obsługi, przez producenta silnika, samochody, ale średnio ( z tego co pamiętam ):

1. przy normalnej eksploatacji wymiana zalecana i wskazana jest :

- przy olejach syntetycznych co 15 kkm lub co 12 miesięcy,

- przy olejach półsyntetycznych co 10-15 kkm lub co 12 miesięcy,

- przy olejach mineralnych co 10 kkm,

2. przy eksploatacji w tzw. trudnych warunkach wymiana:

- przy olejach syntetycznych co 7.5 kkm - 10 kkm

O ile nie ma nadmiernych ubytków, to najlepiej silnik zalać tym samym rodzajem oleju na którym pracował. Przy przebiegach powyżej 100 kkm zalecany przez wielu forumowiczów Valvoline MaxLife 10W40. Do silników z hydrauliką można stosować z powodzeniem także :

ELF EXCELLIUM LDX 5W40, który wg producenta oleju zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu., a dane tego oleju są tutaj : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/silniki.htm

To tyle jeżeli mogłem pomóc. Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gringo nie uogólniaj. Na forum jest wielu użytkowników Mobila 10W40 i go sobie chwalą. Moja P10 śmiga od nowości na takim oleju i odpukać kondycja silnika jest jak nowego (patrz mój wykres z hamowni) przy przebiegu 231kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwasar nie chcialem nikogo urazić, ja mam bardzi niemile wspomnienia z tym olejem,wiec wolałem ostrzec kolege bo możliwe ze moglby kupic olej z takiego samego gownianego źródła co ja i mialby poźniej problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu. To prawda, że można trafić trefny olej (jak i paliwo). Często w warsztatach dolewają do markowych oleji taniego badziewia, a sprzedają za cenę oryginału.

Aczkolwiek nie można uogólniać, że akurat ten jest do d..., bo taka historia może przytrafić się z każdą inną marką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie daj sie namówic na Mobil S 10W40 bo to szajs nie olej,ja wlasnie taki zalałem i po 6 tyś zrobil sie czarny i wodnisty,a do tego silnik zaczol rzęzić.

 

Qwasar ma całkowitą rację. Nawet kupując półsyntetyka najprawdopodobniej trafiłeś na podróbę "i to nawet nie z pierwszego tłoczenia". Szanowni koledzy na wszystkich forach motoryzacyjnych, także i na tym, użytkownicy ostrzegają się wzajemnie przed podróbami olejów - szczególnie firm najbardziej znanych i tych najchętniej kupowanych. Wydaje się, że kupowanie olejów w dużych marketach, znanych dużych hurtowaniach motoryzacyjnych lub w sieci oficjalnych dystrybutorów, no chyba że ktoś dysponuje możliwością osobistego dokonywania zakupów poza zachodnią granicą Polski, minimalizuje w wystarczającym stopniu możliwość zakupu podróby czyli tzw. "szajsu". Osobiście unikam zakupów tego typu artykułów w małych i mało znanych firmach, stacjach benzynowych. Unikam także tzw. szczególnych okazji i promocji organizowanych przez tego typu mało znane firmy. Oleje kupuję wyłącznie u oficjalnych dystrybutorów. Wychodzi taniej niż w marketach i hurtowaniach motoryzacyjnych, bo bez narzutu ich marży. To tyle. Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie mam zalaony syntetyk 5W 50 czy moge spokojnie przy wymianie zalać 5W 40 ?? Czy ew. mogą się przy dolewce nieco wymieszać ??

 

[ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 16:57 ]

Wróć !! miało być na odwrót czyli z 5W 40 na 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np 5W50 valvoline już nie produkują.. jak ktoś chce to tylko na litrowych butelkach można zrobić zakupy.. 120..sorry za OT

 

Jakaś dziwna ta informacja skoro w sklepie internetowym Intercars ( www. intercars.com.pl ) olej Valvoline VR1 Racing 5W-50 jest w magazynie Intercarsu i w ciągłej sprzedaży detalicznej w cenie brutto :

- 1 litr - 44,01 zł,

- 4 litry - 163,02 zł

A tu oficjalne dane olejów Valvoline VR1 Racing, a między innymi i oleju VR1 5W-50.

http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf

Powyższe dane sprawdzałem w dniu dzisiejszym.

Ponadto wg danych z oficjalnej strony Valvoline nie wynika, aby firma zaprzestała produkcji tego oleju syntetycznego. To tak dla zainteresowanych. Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...