Gość Lutek34 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Witam Kilka dni temu odebrałem samochodzik z warsztatu gdzie założyli mi instalacje sekwencyjna Zenith. Niestety mimo usilnych prób gazownika po przełączeniu się zasilania na gaz po kilku sekundach zapala się kontrolka check engine. Z tego co mi mówił próbował wszystkiego i nie wiedzą dlaczego tak się dzieje. Ja pierwotnie chciałem założyć zwykłą instalacje ale odradził mi to ten gazownik tym własnie że w tym samochodzie będzie się świeciła kontrolka check na zwykłej instalacji bo nie mozna dobrać odpowiedniego emulatora. Pozatym twierdzil że na sekwencji samochód lepiej się sprawuje, mniejsze złóżycie gazu i ta kontrolka miała się nie świecić ale niestety się święci. po przełączeniu na benzyne kontrolka gaśnie. Pozatym samochód na gazie zachowuje się dobrze, spalanie w trasie wyniosło 12l/100. jak myślicie co to może być z tą kontrolką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Czy auto ma silnik VG30DE taki jak w maximie j30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 VG33DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lutek34 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 W tych samochodach jest użyty ten sam silnik co w maximach i pathfinderach z tego okresu. Silnik 3litrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Nie ma rady trzeba się zapiąć w komputer i zczytać błędy - najprawdopodobniej źle dobrane dysze wtrysków, bądź złe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy. Trzeba wiedzieć czemu się świeci - najprawdopodobniej sonda wychodzi poza zakres albo ma za wolną reakcję. Ile sond ma silnik przed katalizatorem jedną czy dwie? gdzie gazowałeś - w jakim zakładzie - czyżby Tangaz Krosno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 a wiesz jakie błędy zapisuje komputer ?? możliwe ze masz źle dobrany emulator wtryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 VG33DE Ale na chlopski rozum wnioskuje ze ten silnik co podales ma pojemnosc 3.3 litra. A kolega podaje ze silnik w tym mercurym ma pojemnosc 3.0. A moze vq33de ma pojemnosc 3.0 tylko takie dziwne oznaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lutek34 Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Nie ma rady trzeba się zapiąć w komputer i zczytać błędy - najprawdopodobniej źle dobrane dysze wtrysków, bądź złe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy.Trzeba wiedzieć czemu się świeci - najprawdopodobniej sonda wychodzi poza zakres albo ma za wolną reakcję. Ile sond ma silnik przed katalizatorem jedną czy dwie? gdzie gazowałeś - w jakim zakładzie - czyżby Tangaz Krosno? W tygodniu podjade do nich żeby zczytali błedy z kompa o ile maja scaner. Gazowałem go w Armako to jest chyba najdłużej działający zakład który montuje instalacje LPG w samochodach w Krośnie. Ja u nich gazowałem swojego Pontiaca GP 4 lata temu i nie miałem żadnych problemów z instalacją, ale tam poszła normalna instalacja Landi z komputerkiem. Powiedcie czy to czymś grozi dla silnika jeśłi powodem zapalania się kontrolki jest jedno z powyższych? [ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 13:27 ] VG33DE Ale na chlopski rozum wnioskuje ze ten silnik co podales ma pojemnosc 3.3 litra. A kolega podaje ze silnik w tym mercurym ma pojemnosc 3.0. A moze vq33de ma pojemnosc 3.0 tylko takie dziwne oznaczenie? Już znalazłem i oznaczenie tego mojego silnika to VG30E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 snafu może mieć rację - natychmiastowy wyskakujący błąd zaraz po przełaczeniu na gaz może sugerować, że ECU "widzi" niepracujący wtryskiwacz. W przypadku błedów sondy zwykle check zapala się dopiero po jakimś czasie. Ale trzeba znać jaki to błąd - może kody migowe - da się jakoś je odczytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 kumpel zawsze jak montował instalacje do amerykańców to dokładał do emulatora 100Ω oporniki po jednym na każdy wtryskiwacz może tu jest ten sam problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 VG33DE Ale na chlopski rozum wnioskuje ze ten silnik co podales ma pojemnosc 3.3 litra. A kolega podaje ze silnik w tym mercurym ma pojemnosc 3.0. A moze vq33de ma pojemnosc 3.0 tylko takie dziwne oznaczenie? hmm troche dziwne bo na hamerykanski rynek questy i patfindery mialy silnik 3.3L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 warto to roztrzygnąć, bo może do innej pojemności producent instalacji zadedykuje np. inne wtryskiwacze, oporność cewek wtryskiwaczy PB by pomierzyć i poczytać - co oferuje emulator i sprawa emulatora sie roztrzygnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lutek34 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 VG33DE Ale na chlopski rozum wnioskuje ze ten silnik co podales ma pojemnosc 3.3 litra. A kolega podaje ze silnik w tym mercurym ma pojemnosc 3.0. A moze vq33de ma pojemnosc 3.0 tylko takie dziwne oznaczenie? hmm troche dziwne bo na hamerykanski rynek questy i patfindery mialy silnik 3.3L Z tego co ja wiem to Quest od 99 roku miał silnik 3.3l a ja pisze o roczniku 95 [ Dodano: Nie 25 Lut, 2007 15:21 ] warto to roztrzygnąć, bo może do innej pojemności producent instalacji zadedykuje np. inne wtryskiwacze,oporność cewek wtryskiwaczy PB by pomierzyć i poczytać - co oferuje emulator i sprawa emulatora sie roztrzygnie.... Po całodniowych zabawach u gazownika z opornikami i potencjometrami niczego nie wskurali . Teraz mi sugeruja że jedynie użycie emulatora od holenderskiej instalacji pomoże z tą kontrolką ale to dodatkowe 300zł więc narazie się wstrzymałem. Niby próbowali zczytać kody jakie wyskakuja kiedy chodzi na gazie ale ich scaner rzekomo nie komunikuje się z tym samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 moze tak byc ze sie nie komunikuje. z mojej maxi byle skaner tez nie odczyta kodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.