Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera kombi 2001 2.0TD - kilka pytań nowicjusza


Gość katchor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów!

 

Od wczoraj jestem posiadaczem Primery kombi 2001 2.0TD. Samochodzik jest piękny, został sprowadzony z Belgii.

Przed zakupem długo i namiętnie studiowałem Forum i znalałem odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań. Ponadto, od Kolegi Gibi otrzymałem w ekspresowym tempie instrukcję obsługi w pdf (ta, którą mam jest oczywiście w kosmicznym niderlandzkim języku :) ), za co jestem niezmiernie i dozgonnie wdzięczny (POZDRAWIAM!).

 

Mam jednak kilka pytań nowicjusza i oczywiście nadzieję, że uzyskam od Was jakieś rady:

 

1. Cały czas pali się żółta lampka systemu kontroli silnika. W instrukcji przeczytałem, że w dieslu może to oznaczać obecność wody w filtrze paliwa lub kłopoty z systemem NATS. Czy potwierdzacie, czy może to być coś poważniejszego? Czy z tym można jakiś czas jeździć, czy trzeba na cito gnać do mechanika? Dodam, że samochód zachowuje się normalnie, tj. normalnie odpala i jedzie.

 

2. Gdy samochód nie jest uruchomiony, ale otwarty, miga czerwona lampka w kształcie samochodu z symbolem kluczyka. Cóź to takiego, bo nie znalazłem ani słowa o tym w instrukcji?

 

3. Czy to normalne, że nie ma lampki świateł mijania i pozycyjnych (jest tylko lampka świateł drogowych i przeciwmgłowych)?

 

4. Po zamknięciu drzwi centralnym zamkiem, nie zamykają się lewe drzwi pasażera - muszę je zamykać blokadką od wewnątrz. Wszystkie inne działają bez zarzutu. Jaka może być tego przyczyna i czy da się to naprawić?

 

5. Po wrzuceniu biegu wstecznego, świeci się tylko jedno światło cofania. Czy tak jest ok, czy powinny świecić się oba światła w obu kloszach?

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Teraz przede mną walka z urzędami podczas przerejestrowywania, a następnie wizyta w warsztacie i wymiana paska rozrządu, olejów, filtrów itp. Na dokładkę muszę dorobić kluczyk, bo mam tylko jeden.

Pozdrawiam wszystkich licząc na przyjęcie do Rodzinki Forumowiczów. :)

Katchor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Czy to normalne, że nie ma lampki świateł mijania i pozycyjnych (jest tylko lampka świateł drogowych i przeciwmgłowych)?

 

U mnie tak jest.

 

5. Po wrzuceniu biegu wstecznego, świeci się tylko jedno światło cofania. Czy tak jest ok, czy powinny świecić się oba światła w obu kloszach?

 

Tez sie zastanawialem, bo wszysycy mi mowili, ze jedno swiatlo 'nie gada'. Wrazilem tam pewnego dnia swoj pusty leb i okazalo sie, ze lampa jest tylko z jednej strony ;-)

 

Pozdr

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to tylko jeden kluczyk?? Trzeba na takie rzeczy uważać bo można spotkać amatorów cudzej własności którzy sobie zatrzymali drugi klucz i można pewnego dnia niemiłą niespodzianke mieć gdy na parkingu zamiast samochodu zostanie jedynie miejsce parkingowe, ja bym się bał kupić auto tylko z jednym kluczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pkt 2 czerwona lampka sygnalizuje uruchomiony system NATS i jest to jak najbardziej normalny objaw. Problem pojawi się jeśli dorobisz kluczyk bez immobilaizera- sam grot wtedy nie uruchomisz samochodu- tak działa NATS i ta kontrolka zacznie świecić na stałe:)

pkt 3 tak to normalne w tym modelu nie ma kontrolki od świateł mijania i pozycji.

pkt 4 zaczoł bym od sprawdzenia przewodów w tych drzwiach prawdopodobnie nie łączy kostka.

pkt 5 ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Odnośnie pyt. nr 1 masz rację w tym sensie, zacznij od wymiany (może wystarczy spuścić wodę?) filtra paliwa. Silnik będzie pracował dopóki nie zamarznie woda w filtrze ;) co chyba nie grozi tej zimy :P . Jeśli nie pomoże trzeba zdiagnozować kodami błyskowymi lub podjechać gdzieś pod komputer.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Podjedź do ASO i podłącz się pod kompa pokaze jakie masz błędy

Ad3. Lampki świateł mijania nie ma

Ad5. U mnie świeca się dwa światła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pyt. nr 1 masz rację w tym sensie, zacznij od wymiany (może wystarczy spuścić wodę?) filtra paliwa. Silnik będzie pracował dopóki nie zamarznie woda w filtrze ;) co chyba nie grozi tej zimy :P . Jeśli nie pomoże trzeba zdiagnozować kodami błyskowymi lub podjechać gdzieś pod komputer.

Tu nie pomoże autodiagnostyka -2001r to już P11.144.

 

Musisz podjechać podłączyć sie pod kompa- niekoniecznie w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Niestety, Primerka stoi sobie na razie grzecznie w garażu, bo się bujam z urzędem celnym. :( Pan celnik znalazł jakieś nieścisłości w datach i już afera. Mam nadzieję, że jutro sie wszystko wyjaśni. Napiszę Wam co i jak, kiedy już odwiedzę warsztat. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...