Gość poszept Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Witam! Chciałem się zapytać czy ktoś z Was montował w swojej almerze N15 światła do jazdy dziennej. Jeśli tak to jakie?Jak się sprawdzają?Jaki był koszt?Czy warto?Ogólnie chodzi mi o opinie i opis swoich doświadczeń związanych z tą sprawą. Może macie jakieś fotki żeby zobaczyć jak to wygląda? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Ja się przymierzałem do takich HELLA Są też tańsze, ale o wiele brzydsze DZIENNE Byłem już na kupnie tych od Helli jednak dowiedziałem się, że w polsce prawo nakazuje aby razem z tymi światłami włączały się też tylne światł w aucie i dałem sobie spokój (w innych krajach Unii nie ma takiego wymogu). Osobiście uważam że takie światła to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość poszept Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Tak czytałem, że jest wymóg żeby włączały się też tylne światła. Podobno można tak zrobić tylko to juz robota dla elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 W Polsce przepisy pozwalają na montaż świateł dziennych oraz jazdę z nimi, ale pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim takie światła muszą mieć białą barwę. Należy je także zamontować tak, by włączały się automatycznie wraz z tylnymi światłami pozycyjnymi, chociaż w większości krajów europejskich nie ma takiego obowiązku. Z kolei włączenie świateł mijania czy też drogowych musi automatycznie wyłączać światła dzienne. W rozporządzeniu ministra infrastruktury (Dz. U. nr 32 /2003) znajdziemy też informację o miejscu montażu takich reflektorów. Muszą one znajdować się na wysokości od 250 do 1500 mm, minimum 400 mm od bocznego obrysu auta i co najmniej 600 mm od siebie. Uniwersalny zestaw świateł dziennych Helli można kupić na internetowej aukcji już za około 200 zł. Kupując i montując takie reflektory w ASO, zapłacimy dwa, a nawet trzy razy więcej. Standardowo reflektory świateł mijania wyposażone są w żarówki o łącznej mocy dochodzącej nawet do 150 W. Włączone światła mijania powodują wzrost „apetytu” na paliwo o ok. 2 - 3 proc. Przy średnim przebiegu rocznym auta rzędu 17 tys. km, zużyciu paliwa ok. 8 l/100 km i cenie benzyny ok. 4,2 zł wydajemy na oświetlenie od 120 do 170 zł rocznie. Światła dzienne mają lampy o mocy od 10 do 20 W, a najnowocześniejsze – zbudowane z diod – nawet tylko 3 W (takie rozwiązanie wprowadziła firma Audi w modelu A8, w którym zintegrowano klasyczne światła pozycyjne z diodowymi dziennymi). Tak więc zużycie paliwa z tytułu użycia świateł dziennych spada odpowiednio do ok. 1 – 1,5 proc. lub nawet 0,3 proc. Tu z kolei inne porównanie – złe ciśnienie w oponach powoduje nawet dwa razy większe straty niż z powodu użycia świateł mijania. To co wyżej pochodzi z NETU - a teraz moje "doświadczenie" Podłączenie świateł dziennych to nie tylko ich montaż i podłączenie przekaźnika i wyłącznika. Robiłem to w malczanie - aby spełnić wymóg kodeksu: włączały się automatycznie wraz z tylnymi światłami pozycyjnymi włączenie świateł mijania czy też drogowych musi automatycznie wyłączać światła dzienne musiałem zmienić podłączenie przekaźników od świateł: mijania i długich. Musiałem też "wejść" w obwód świateł pozycyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 A jaka moc musza miec swiatla do jazdy dziennej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 A jaka moc musza miec swiatla do jazdy dziennej? Cytuję drugi raz(jest w moim poprzednim poście :/ ): Światła dzienne mają lampy o mocy od 10 do 20 W, a najnowocześniejsze – zbudowane z diod – nawet tylko 3 W (takie rozwiązanie wprowadziła firma Audi w modelu A8, w którym zintegrowano klasyczne światła pozycyjne z diodowymi dziennymi). To nie o moc chodzi tylko mają spełniać warunki jasności świecenia, rozproszenia, kształtu wiązki - jest na to jakaś norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ostap89 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Gdzie ty to kolego przeczytałeś????? Że przy włączonych światłach dziennych muszą także być włączone tylne światła pozycyjne??? Nie ma obowiązku aby jeździć na włączonych światłach tylnych pozycyjnych masz zamontowane z przodu światełka do jazdy dziennej z homologacją i nie potrzeba ci nic wiecej... Muszą być tylko odpowiednio zamontowane i nie ma kłopotu z policją czy też na przeglądzie.., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Kolego ostap89 jest to Twój pierwszy post, więc pomyłka i nieuwaga może Ci się zdarzyć........... Patrz też na daty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tamten post był r roku 2007 !!!!!!!!!! Przepisy tez byłe inne a światła do jazdy dziennej dopiero pomału wchodziły na rynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.