Gość bilczur Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Witam Może macie jakieś sugestie. Przy prędkości około 100 do 120 km/h mam drgania na kierownicy. Poza tymi wartościami drgania nie występują. Koła są wyważone. Zawieszenie sprawdzone - żadnych luzów. Opony w porządku. Jaka może być przyczyna ? P12 z 2002 silnik 1,8 dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Witam, Dziwna sprawa........ Masz moze nakrętki zabezpieczajace do kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Ja miałem podobnie i okazało się że schrzanili mi wywarzanie kół pojechałem do innego zakładu i wszystko się poprawiło. Sprawdź jeszcze czy nie masz pokrzywionych felg to też wpływa na drżenie kierownicy i niestety żadne wyważanie nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberts Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Może koła są wyważone ale ja bym na twoim miejscu sprawdził czy felgi nie są krzywe.Stawiam na to.Nawet wyważone koła będą targać kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Jeżeli jesteś na 100% pewny, że dobrze wyważyli koła (patrzyłeś majstrowi na ręce) to możesz spróbować doważyć koła na aucie. Wbrew pozorom to źle wyważone tylne koła najczęściej powodują takie drgania. Polecam doważanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Ja nie wiem jakie koła masz założone,ale kiedyś mialem taką sytuacje w moim poprzednim aucie, kupiłem sobie nowe alusy w sklepie,do tego nowe oponki,założyłem i wygląd był OK,ale jadąc to przy prędkościach takich jak ty wskazujesz biły mi koła,najeździłem sie po wulkanizatorach,każdy mial inna koncepcje na te moje bicie,a co sie okazało w feldzie założyli mi pierścienie centrujące nie do Opla ale do VW. Pierścienie można kupic na allegro, http://moto.allegro.pl/item166703388_niemi...a_wysylka_.html wystarczy że podasz srednice twojej piasty i srednice otworu w feldzie,ale pamietaj że tyczy się to jedynie felg nie oryginalnych,czyli jak twoje felgi nie są Nissana, bo jak są oryginalne to moj problem ciebie nie dotyczy i pewnie powinienes pojechać i jeszcze raz sprawdzić koła-czy są wyważone i czy felgi są proste Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Mam to samo w Almerze i nie mogę dojść - co za cholera - najbardzuiej bije przy 120. cos powoduje, że auto wpada przy tej prędkości w rezonans - ale co? Zapewne jest krzywa felga - minimalnie, choć wyważona. Próbuj pozamieniać koła - przód- tył. Problem nie tkwi w zawiasie tylko wybitnie - felga - opona. pozdrawiam. Dodam, że problem mam tylko na zimówkach, jak założę alusy z letnimi gumami - problem znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Prawda jest taka że powodów przez które drgają koła jest troche i aby je wszystkie sprawdzić i ewentualnie wyeliminować potrzeba zaparcia czasu i pieniędzy, dlatego dzieki takim problemom i naszej niewiedzy dobrze prosperują zakłady wulkanizacyjne hehe Ja kupilem teraz nowe kola do swojej P11 i zobaczymy czy będą sie dziać jakies cyrki czy nie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norfred Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 miałem ten sam obiaw w p11.114.... okazało sie że wulkanizator pozrywal mi gwiny na śrubach i koła były przez to słabo dokręcone.. w przedziale 100-130 km/h były drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysS105 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 kiedy czasem bije nam kierownica to wszyscy odrazu szukaja problemów w przednim zawieszeniu i popełniaja ten bład że nikt nie czepi się tylnich kół a tu właśnie przy prędkościach około 100km/h lub więcej to daje znac tylnie zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PIASEK P11 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 JA BYM PROPONOWAL ZAJRZEC DO TARCZ I KLOCKOW. MIALEM COS TAKIEGO W SWOJEJ P11... 2 RAZY WYWAZALEM KOLA.... ALE PROBLEM NIE ZNIKNAL. JAK SIE OKAZALO TO JAK JECHALEM NA TRASIE I MIALEM GORACE KLOCKI WPADLEM W KALUZE I MI ZWICHROWALO JEDNA TARCZE. WYMIENILEM JE I WSZYSTKO WROCILO DO NORMY... :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berni275 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam Panowie!!! Ja też miałem ten problem w swojej Primerce. Samochód wpadał w rezonans przy prędkości 110-120 km/h. Okazało się że nie są to ani felgi , ani tarcze hamulcowe tylko przyczyną była opona. Zamieniłem koła z przodu na tył i po problemie. Żadnych drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Też miałem tak jak berni275, w oplu vectrze. Okazało się, że pozrywały się te druty co są wewnątrz w oponie. Też stawiałem na przód a tu felerna opona była z tyłu. Objawy były, przy 100-120 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrowice2 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Witam! Zakupiłem parę dni temu nissana p12 od znajomego, który miał z nim problem! Auto powyżej prędkości 100 km/h zaczynało drżeć, drżała kierownica a w sumie całe auto! Nie dało się jeździć tym autem normalnie, jeździło na oponach zimowych, po zmianie na letnie nic się nie zmieniło! Wielu mechaników nie wiedział na 100% co się dzieje! Większość twierdziła, że jest to wina źle wyważonych kół! Auto było na przeglądzie w stacji diagnostycznej i tak samo nic nie znaleźli i powiedzieli, że zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie! Auto było na powtórnym wyważaniu kół, które nic nie pomogło! Na serwisie Nissana - powiedzieli że są do wymiany półosie -koszt naprawy 4700zł! W końcu jeden z mechaników stwierdził, że dopóki auta się nie porozbiera to się nic nie stwierdzi! Po rozebraniu okazało się, że do wymiany jest przegub wewnętrzny! Kupiłem używane 2 półosie za 400zł na allegro i auto w końcu normalnie jeździ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 sprawdzajcie opony,moze byc wywazona prawidlowo na bicie pionowe,ale nikt nie jest w stanie wywazyc bocznego , np kord puszcza wewnatrz opony i mamy drgania kierownicy w pewnym zakresie predkosci,nie kupowac uzywek opon,nowe i dobrych firm,potem mamy problem z zawieszeniem wybitym. [ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 00:16 ] przy kreceniu kolem bieznik zahowuje sie jak waz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość farmer Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 p12 2003 1,8 s kupilem 2 tyg temu na autostradzie to samo kierownica drzala ok 100kmh, wywazylem dzisiaj tylko przednie kola standardowo poza autem, jak reka odjal smigalem dzisiaj 140 i nic, na szczescie bo myslalem po waszych postach ze bedzie gozej, moja rada, bez paniki zacznijcie od wywazenia dopiero jak to nie pomoze szukajcie dalej, pozdro, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jmaciek Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Ja też miałem takie drgania w zeszłym roku na letnich kołach. W zimie znów było OK, ale bałem się, że problem powtórzy się przy ponownej zmianie na letnie. Szczęśliwie po wyważeniu wszystko jest OK i drgania zniknęły. Pojawiło się za to potworne wycie i muszę coś tym zrobić. Skoro na zimówkach było OK to podejrzewam, że to nie łożyska ani nic innego w zawieszeniu, tylko coś związane z kołami - wyschodkowana opona, czy coś... Sprawa się wyjaśniła. Po wizycie w świetnym zakładzie oponiarskim i dokładnej kontroli wyszło wyschodkowanie opony. Poradzili, które opony są najlepsze w poszczególnych przedziałach cenowych i po zakupie nowych gum problem zniknął jak ręką odjął. Dodam, że w tym warsztacie wyważają koła co do 1 grama. Polecam z czystym sumieniem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.