Gość zac999 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam W mojej Primerce (1,6-90KM, 96r P11) pojawił się ostatnio następujący problem: przy max skręcie w prawo lub w lewo słychać dziwny 1-2sekundowy pisk. Dźwięk ten jest słyszalny w momencie, gdy koła dochodzą do skrajnego położenia. Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 sprawdz pasek od wspomagania,moze jest za luzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam, ja obstawiałbym wspomaganie, przy maxymalnym skręcie pompa ciężko pracuje co jest szkodliwe dla wspomagania, nie wiem czy taki sygnał nie oznacza że szczelność układu sie zmniejsza, nie wiem co tu można doradzić, może wymienic płyn od wspomagania,albo sprawdzić jego poziom, bo do wymiany pompy to pewnie jeszcze daleko mam nadzieje że chociaz troche pomogłem i uspokoiłem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam Mam to samo od jakiegoś czasu. Piszczy pasek od pompy wspomagania kierownicy. W skrajnych położeniach pompa pracuje pod największym obciążeniem i wyślizgany (częściowo zużyty) pasek lekko "poślizguje" po kole pasowym pompy (kółko też już pewnie jest wyślizgane). Pasek jest do wymiany, może nie od raz, ale pewnie niedługo zacznie popiskiwać w innych położeniach kierownicy. Jeżeli koła pasowe są mocno wyślizgane to wymiana paska może pomóc na krótko i trzeba by pomyśleć o wymianie kół. Aha i nie warto skręcać kołem kierownicy na maxa i trzymać na siłę w tej pozycji, bo samochód i tak bardziej nie skręci, a ma to niekorzystny wpływ na pompę i maglownicę. Swoją drogą to się primerką manewruje jak tirem. Pozdrowienia P.S. Jest prosty test żeby sprawdzić czy piszczy pasek , wystarczy na pracującym silniku psiknąć, preparatem silikonowym do konserwacji uszczelek, na pasek po wewnętrznej stronie (tylko ostrożnie :!: żeby czegoś nie stracić ). Jeżeli zrobisz to dokładnie i przestanie piszczeć to znaczy ze to pasek, a jeżeli nie to trzeba szukać innej przyczyny. Takie "smarowanie" pomaga na krótko wiec i tak w konsekwencji pasek trzeba naciągnąć lub wymienić. I nigdy nie należy psikać innymi preparatami typu oleje w spreju czy penetratory typu WD40. Bo mogą zniszczą pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzi83 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Miałem ten sam problem. Wymieniłem pasek i jest wszystko w porządku. Koszt paska to ok. 14 zł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zac999 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Dzięki za pomoc - będę musiał sprawdzić ten pasek. W sumie może się coś poluzowało, bo pasek wymieniałem jakieś 10 kkm wcześniej. Jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.