Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwne piski przy skręcie


Gość zac999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej Primerce (1,6-90KM, 96r P11) pojawił się ostatnio następujący problem:

przy max skręcie w prawo lub w lewo słychać dziwny 1-2sekundowy pisk. Dźwięk ten jest słyszalny w momencie, gdy koła dochodzą do skrajnego położenia. Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja obstawiałbym wspomaganie, przy maxymalnym skręcie pompa ciężko pracuje co jest szkodliwe dla wspomagania, nie wiem czy taki sygnał nie oznacza że szczelność układu sie zmniejsza, nie wiem co tu można doradzić, może wymienic płyn od wspomagania,albo sprawdzić jego poziom, bo do wymiany pompy to pewnie jeszcze daleko

 

mam nadzieje że chociaz troche pomogłem i uspokoiłem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam to samo od jakiegoś czasu. Piszczy pasek od pompy wspomagania kierownicy. W skrajnych położeniach pompa pracuje pod największym obciążeniem i wyślizgany (częściowo zużyty) pasek lekko "poślizguje" po kole pasowym pompy (kółko też już pewnie jest wyślizgane). Pasek jest do wymiany, może nie od raz, ale pewnie niedługo zacznie popiskiwać w innych położeniach kierownicy. Jeżeli koła pasowe są mocno wyślizgane to wymiana paska może pomóc na krótko i trzeba by pomyśleć o wymianie kół. Aha i nie warto skręcać kołem kierownicy na maxa i trzymać na siłę w tej pozycji, bo samochód i tak bardziej nie skręci, a ma to niekorzystny wpływ na pompę i maglownicę. Swoją drogą to się primerką manewruje jak tirem. Pozdrowienia ;)

 

P.S. Jest prosty test żeby sprawdzić czy piszczy pasek , wystarczy na pracującym silniku psiknąć, preparatem silikonowym do konserwacji uszczelek, na pasek po wewnętrznej stronie (tylko ostrożnie :!: żeby czegoś nie stracić ). Jeżeli zrobisz to dokładnie i przestanie piszczeć to znaczy ze to pasek, a jeżeli nie to trzeba szukać innej przyczyny. Takie "smarowanie" pomaga na krótko wiec i tak w konsekwencji pasek trzeba naciągnąć lub wymienić. I nigdy nie należy psikać innymi preparatami typu oleje w spreju czy penetratory typu WD40. Bo mogą zniszczą pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc - będę musiał sprawdzić ten pasek. W sumie może się coś poluzowało, bo pasek wymieniałem jakieś 10 kkm wcześniej. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...