Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Automatyczny włącznik świateł


egn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ze względu na to iż wchodzą nowe przepisy i niestety w Nissanie Primera P11 światła niw wyłączają sie same po wyłączeniu zapłonu zdecydowałem się zamontować sobie automatyczny włącznik świateł. W związku z tym mam pytanie czy któryś z Kolegów montował juz coś takiego i mógłby podzielić się spostrzeżeniami, głównie chodzi o +12 po stacyjce i gdzie najlepiej się wpiąć i w jakie kolory z światłami pozycyjnymi i mijania(najwygodniej przy kolumnie kierownicy przy przełączniku).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiadomo że włącza pare sekund po zapaleniu samochodu i wyłącza zaraz po wyłączeniu zapłonu, dlatego chce to założyć bo juz mi zyczliwi panowie przypomnieli w ty roku 2 razy i za przypomnienie 2x po 100 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

chialbym podlaczyc sie do tematu :))

Na allegro znalazlem takie wlaczniki za 30zl czy ktos mial z tym doczynienia?

Podobno wlacza swiatla gdy alternator zaczyna ladowac i automatycznie wylacza gdy alternator nie laduje. Na aukcjach jest napisane ze bez problemu samemu sie to podlaczy ale czy tak jest to nie wiem....

Moze ktos z forumowiczow cos takiego montowal czy warte jest to tych 30zl?

Teraz gdy bedzie obowiazek jezdzenia na swiatlach caly rok to bylby fajny bajerek.

pozdrawiam

siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

znajomy do golfa3 zalozyl i nie narzeka a co do bipera mozna zalozyc taki co piszczy jak silnik pracuje i nie ma swiatel (mialem takie cudenko w n13 ale wywalilem ;) )

wystarczy prosty przekaznik rozwierny podlaczony pod czujnik cisnienia oleju (ten od lampki) i pod stacyjke

wlaczasz zaplon pojawia sie napiecie na przekazniku i masa przez czujnik (przekaznik rozlaczony)

odpalasz silnik pojawia sie ci sie cisnienie oleju czujnik nie puszcza masy przekaznik rozwiera (zalacza styki) i zapala swiatla proste jak drut a koszt smieszny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby wszystko ok. Pytanie tylko czy to cudeńko wyłączy światła jeśli będę chciał posiedziec w samochodzie przy włączonym silniku ale ze zgaszonymi światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby wszystko ok. Pytanie tylko czy to cudeńko wyłączy światła jeśli będę chciał posiedziec w samochodzie przy włączonym silniku ale ze zgaszonymi światłami.

 

Oczywiście , ma 2 tryby pracy tzn automat i wyłączony, światła zapalają sie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączają od razu gdy wyłączysz zapłon. Tylko własnie z tym sie wiaze moje pytanie gdzie w Primerce się wpiąć w +12 po sacyjce oraz w swiatla postojowe i mijania

 

[ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 10:51 ]

Więc zakupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167583840 , polecono mi sprzedającego i towar przez znajomych ktorzy to u siebie montowali, i dziala super tzn zapalają sie światła gdy alternator zaczyna ladowac i gasna zaraz po wyłączeniu silnika.

Jak bede zakladał postaram sie zrobic zdjecia i opis zamiescic na forum.

 

Podziękowania dla @wwl, za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnie od 60-100 zł, ale nie jest to specjalnie trudne, + 12 po stacyjce znalesc , mase i swiatla. No chyba ze nie masz zielonego pojecia to lepiej jechac do elektryka ;) ja sprobuje sam zalozyc jak dostane paczke, mysle ze jutro jak mi dzisiaj przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

skoro jest mowa o automatycznym włączniku to pozwólcie, że zadam pewne pytanko na ten temat... A mianowicie, od kilku dni posiadam sprowadzona almerke '97 1.4GX. Posiada ona automatyczny włącznik świateł HELLA który tez był zamontowany w 1997r (świadczy o tym nalepka na szybie, cos w stylu LIGHT CONTROLL) Wygląda jakby był zakładany fabrycznie (no właśnie... montowali je fabrycznie?) lub w ASO bo nigdzie nie potrafię znaleźć jego układu sterującego ani choćby jakichś kabelków dodatkowych. W szczególności szukam włącznika do zmiany trybu pracy bo juz mi akumulator pada na bardzo krótkich trasach. Jeśli ma ktoś jakiekolwiek wskazówki gdzie szukać to będę wdzięczny.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to banalne, ale patrzyles dobrze przy przelaczniku swiatel czy nie ma dodatkowego trybu lub przycisku? Tryb automat na 100% musi sie wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomi_00. Wiem ze na 100% Primera 12 miala montowane automatyczne wlaczniki swiatel w autach na rynek skandynawski i niektore byle kraje bylego ZSRR. Auta te maja dodatkowa pozycje wlacznika swiatel OFF/AUTO prawdopodomnie we wczesniejszych modelach tez tak bywalo. Niestety nie pracuje juz w Nissanie wiec nie moge sprawdzic. a tego urzadzenia mozesz dlugo szukac :D bo znajac pomyslowosc inzynierow to moze byc gdzies w konsoli, w ktoryms ze slupkow albo gdzies jeszcze.

Pozdrawiam

Gregg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egn - szukałem dodatkowych pozycji i wlacznikow na desce ale nic takiego nie ma :(

Gregg - to bardzo mozliwe ze moze byc gdzies w konsoli o ile byl wlasnie fabrycznie montowany, ale gdzie zmiana trybu pracy? jeszcze poszperam... jak sie troche ociepli to pozagladam w trudniej dostepne miejsca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jak jest w Almerach N16.

Moduł nazywa się daytime lighting control i działa w oparciu o przekaźnik świateł.

Ponieważ N16 ki nie mają seryjnie montowanych przekaźników świateł, więc zamontowanie tegoż wymaga pewnych przeróbek.

Nie ma żadnego wyłącznika trybu pracy.

Po prostu jak jest moduł aktywny - zapalenie samochodu - sygnał z alternatora i załaczają się światła gdy przełącznik świateł jest w piozycji OFF.

Włączenie świateł (wystarczy pozycyjne) w pozycję ON powoduje dezaktywację modułu i jesteśmy na sterowaniu ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodomnie u mnie jest tak samo bo wszystko co napisal P-flori sie chyba zgadza... Szkoda tylko ze automatyczny wlacznik zapala swiatla zaraz po przekreceniu kluczyka a nie dopiero po uruchomieniu silnika gdy otrzyma sygnal z alternatora :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

 

właśnie wróciłem z garażu, i po 4 godzinach walki udało mi sie podłączyć automatyczny włącznik świateł, działa to super tzn załącza swiatła jak alternator zacznie ładować aku u mnie jest to ok 7 sek po zapaleniu samochodu a wyłączają sie zaraz jak wyłączę zapłon. I do tego jest przełącznik automat on/ sterowanie ręczne. Jutro zrobie zdjęcia z montażu w Primera P11 więc jeżeli ktoś byłby chętny to służę pomocą(zdjęcia + opis), pisac na mila lub PW.

 

[ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 08:08 ]

Dla zainteresowanych jak zamontowac włącznik to kupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167583840 jezeli ktos chce foto i opis co i jak to prosze podawac maila, i bede przesyłał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA!!! POPRAWKA BEDZIE WIECZOREM BO ŹLE MAM +12 i PROBLEMY, MUSZE POSZUKAĆ INNEGO ŹRÓDŁA WIEĆ OPIS NA 100% WIECZOREM ALBO JUTRO

 

PS. Spoko gośc ten co od niego kupowalem, bo jak utknalem to on mi poradzil zeby tak zrobic jak napisalem w pkt. 2 a nie sr** w szukanie stalego +12 na swiatlach, wiec z czystym sumienie polecam go , przesylka jest na 2 dzien oto link: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167583840 zostalo jescze 3 dni do zakonczenia aukcji ale mysle ze beda nastepne :)

 

 

WZANE: ORYGINALNIE PRZEŁĄCZNIK ZMIANY TRYBU PRACY JEST WBUDOWANY W CALOSC!!!!!!!!!!!!!!!!! JEZELI KTOS CHCE MIEC DO NA KABLU ABY ZAMONTOWAC GDZIES W DOSTEPNYM MIEJSCU TO TRZEBA O TYM NASPISAC GOSCIOWI W MAILU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Pozdrawiam

egn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem ten włącznik już jesienią ubiegłego roku i nie żałuje,wewaliłem jeszcze kontrolkę która się zapala równocześnie z światłami bo przyznacie w dzien śwatła są niewidoczne tak samo jak podświetlenie zegarów.Samo założenie nie jest trudne automatyczny włącznik świateł to nic innego jak dwa przekażniki które załacza impuls lub prąd z alternatora wtedy światła zapalają się po zapaleniu silnika po 6 sek.(dobre dla diesla),lub podłaczasz się do kabla pod stacyjką w którym pojawia się prąd w momęcie przekręcenia kluczyka i również światła palą się po 6 sek.Cały włącznik działa na zasadzie mostka inaczej jest to włącznik którego załacza prąd (a nie ty)który pojawia się gdy alternator zaczyna ładować lub przekręceniu kluczyka. Myślę że trochę przybliżyłem temat z pozdrowieniami nie dajmy zarobić policjantom :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko gra. Pisać do mnie na maila kto chce mam zdjecia i zrobie opis.

 

E-mail: twojcik@onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto to wrzucić na porady eksploatacyjne lub "Zrób to sam" na głównej NKP?

 

Moze, ;) narazie nie mam czasu aby to przygotowac tak na luks, ale mam zrobiony opis ze zdjeciami, wydaje mi sie ze zrozumiały(łopatologiczny), wiec narazie na maila prosze pisac.

 

e-mail: twojcik@onet.pl

 

PS. Jezeli ktos by chcial aby mu to zamontowac to zapraszam do mnie do Nowego Sącza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...