Gość nowakjac Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Czesc, padl mi ostatnio aku, wiec wymienilem na nowy. No i zonk - koles w centrze powiedzial ze mam za duzy prad ladowania - ok 15,5V a powinno byc niby 14,5V, no i ze niby auto moze sie w lato zapalic i takie tam. Aku jest o pojemnosci 75Ah, a wczesniej bylo 65. Co o tym sadzicie? Chyba bez elektryka sie nie obedzie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesiek Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Masz za duze napiecie (V), a nie prad ladowania (A). Jezeli tak masz jak powiedzial, to nie "takie tam" tylko wymien regulator napiecia. Przy takim duzym napieciu wszystkie odbiorniki elektryczne + akumulator dostaja wieksze napiecie niz normalne, co moze oznaczac ich krotsza zywotnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowakjac Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 kurcze no to juz nie wiem, bo gadalem z elektrykiem i mowil ze jest ok, jak jest klima to takie wskazania sa dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 generalnie może być większe ale stabilne (niezależne od obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Koleś w centrze powiedział ci prawde , a elektryk gada ci glupoty jakich mało .Zmień elektryka na innego , prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V . Zapewne zbyt wysokie ładowanie rozwaliło ci akumulatorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V Tak jak pisał wyżej Masz za duze napiecie (V), a nie prad ladowania (A). Nie mylcie pojęć napięcie i prąd to dwa różne parametry :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V 13.8v to zaraz po zdjęciu z prostownika , bo później spadnie do około 12,6-12.8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terano1 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 nowakjac, czesto wymieniasz zarowki w samochodzie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 13.8v to zaraz po zdjęciu z prostownika , bo później spadnie do około 12,6-12.8v Chodziło mi o to że prawidłowe napięcie przy pracującym silniku powinno wynosić 13,8V , a nie po ładowaniu akumulatora prostownikiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Koleś w centrze powiedział ci prawde , a elektryk gada ci glupoty jakich mało .Zmień elektryka na innego , prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V . Zapewne zbyt wysokie ładowanie rozwaliło ci akumulatorek. Jaki prąd ładowania? Prąd I wyrażany jest w jednostkach zwanych amperami [A] a napiecie U wyrażane jest w woltach[V] Napięcie ładowania nie moze przekraczać 14,4V Co do pradu to też nie może być za duzy jeżeli ładujemy aku to najlepiej długo małym pradem bo wtedy aku lepiej to znosi i jego zywotnośc bedzie wieksza jak od razu dowli sie duzy prad to ładowanie potrwa krócej ale auku duzo mnie wytrzyma - to tak w duuużym skrucie Jakoś mocno mnie drażni mylenie prądu z napięciem i jak ktos mówi że ,,nie ma pradu''.......moze dlatego że sie ucze na wydziale lektrycznym PWR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.