Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

prad ladowania


Gość nowakjac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nowakjac

Czesc,

padl mi ostatnio aku, wiec wymienilem na nowy.

No i zonk - koles w centrze powiedzial ze mam za duzy prad ladowania - ok 15,5V a powinno byc niby 14,5V, no i ze niby auto moze sie w lato zapalic i takie tam.

Aku jest o pojemnosci 75Ah, a wczesniej bylo 65.

Co o tym sadzicie? Chyba bez elektryka sie nie obedzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za duze napiecie (V), a nie prad ladowania (A). Jezeli tak masz jak powiedzial, to nie "takie tam" tylko wymien regulator napiecia. Przy takim duzym napieciu wszystkie odbiorniki elektryczne + akumulator dostaja wieksze napiecie niz normalne, co moze oznaczac ich krotsza zywotnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś w centrze powiedział ci prawde , a elektryk gada ci glupoty jakich mało .Zmień elektryka na innego , prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V . Zapewne zbyt wysokie ładowanie rozwaliło ci akumulatorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V

Tak jak pisał wyżej

Masz za duze napiecie (V), a nie prad ladowania (A).

Nie mylcie pojęć napięcie i prąd to dwa różne parametry :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mrówka 27
prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V

13.8v to zaraz po zdjęciu z prostownika , bo później spadnie do około 12,6-12.8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.8v to zaraz po zdjęciu z prostownika , bo później spadnie do około 12,6-12.8v

 

Chodziło mi o to że prawidłowe napięcie przy pracującym silniku powinno wynosić 13,8V , a nie po ładowaniu akumulatora prostownikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś w centrze powiedział ci prawde , a elektryk gada ci glupoty jakich mało .Zmień elektryka na innego , prąd ładowania nie może przekraczać 14,5 V ,a prawidłowe wskazanie przy naładowanym akumulatozre bez obciążenia to 13,8 V . Zapewne zbyt wysokie ładowanie rozwaliło ci akumulatorek.

 

Jaki prąd ładowania? :D

Prąd I wyrażany jest w jednostkach zwanych amperami [A] a napiecie U wyrażane jest w woltach[V]

 

Napięcie ładowania nie moze przekraczać 14,4V

 

Co do pradu to też nie może być za duzy jeżeli ładujemy aku to najlepiej długo małym pradem bo wtedy aku lepiej to znosi i jego zywotnośc bedzie wieksza jak od razu dowli sie duzy prad to ładowanie potrwa krócej ale auku duzo mnie wytrzyma - to tak w duuużym skrucie

 

Jakoś mocno mnie drażni mylenie prądu z napięciem i jak ktos mówi że ,,nie ma pradu''.......moze dlatego że sie ucze na wydziale lektrycznym :D PWR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...