Gość stormshadow Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Kochani, kupilem tydzien temu P11 z SR20DE wersje sedan SE, manualna skrzynia(skora, pelna elekrtryka ,klima) rok 97. Wszytko byloby wspaniale gdyby nie fakt ze pali okolo 14 l na 100 /miasto i 10 l/100km na trasie, bez wlaczonej klimy z bardzo delikatnym trkatowaniem pedalu gazu. Olej wymieniony na 15W40 opony nowe. Pomozcie, co to moze byc. Zdjecia auta przedstawie w nastepnym poscie. HELP!!! :/ Pozdrawiam Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 może przepływka, może sonda napisz coś więcej jak sie zachowuje podczas jazdy, czy słabo ciągnie, nierówno przyspiesza, nie trzyma stabilnie obrotów, może się nie nagrzewa dobrze itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stormshadow Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Gringo odpisal mi w priv'ie: "powiem ci że faktycznie masz duże spalanie, moje SR20DE przy spokojnej jeździe w trasie pali 6,3 litra na 100km a w miescie 9 litrow na 100km, jak chce pojeździć ostrzej to w trasie w 8 sie spokojnie miejsci a w miescie max to 11 ale to juz przy wciskaniu ( wskazania komputera ). A co do twojego spalania to: - najlepiej jak podjedziesz gdzieś gdzie mogą podpiąc ci auto pod komputer,sprawdzą co i jak i ci powiedzą - ja stawiałbym na sonde lambde, bo to ona w dużej częsci jest odpowiedzialna za mieszkanke, - może być że przepływomierz masz brudny albo filtr powietrza - możliwe że ECU ma jakiś błąd i trzeba go wykasować,ale to wszystko ci wyjdzie tak jak pisalem w pozycji nr1 czyli jak podjedziesz do stacji diagnostycznej i podepniesz pod kompa swoją primerke,wtedy ci wszystko panowie powiedzą, Ja na twoim miejscu pojechałbym sprawdzić to jak najszybciej bo koszty paliwa przewyższą koszty usuniecia usterki, pozdrwiam" -moge tylko napisac ze wszystkie filtry sa nowe, zauwazam deliktne ale bardzo delikatne skoki obrotomierza na bigu jalowym, ale to chyba w granicach hmmm normy. Silnik pracuje rowno, martwi mnie ciezko pracujaca skrzynia biegow, jakby byl tam smar zamiast oleju (mam takie poczucie), auto wyglada na bardzo zadbane jednakze zastanawia mnie fakt czy jestmozliwe gdyby np. w skrzyni biegow byl jakis inny olej czy mogloby to wplynac na spalanie. Moc wyciaga rownomiernie, ale wydaje sie slabawy jak na 2 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 jedz zbadaj sklad mieszanki i czy nie ma kodu bledu jakiegos, SR20DE czyli P11 GT ma sie rozumiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stormshadow Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Podjade do nissana, niech zdjagnozuja go, mam nadziejew ze ci angielscy mechnicy poradza sobie z tym. Jest to wersja P11 2.0 SE (special edition) sedan z pelnym wyposazeniem, elektryka itp, silnik z tego co pisze w papierach to SR20DE. PS Hyhy Hermol, ja tez jestem z Czestochowy, szkoda ze obecnie w UK, ale co zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Witam. Jeżeli chodzi o ciężko działającą skrzynię biegów to wymień olej. Zalecany 75W-90 API GL-4/GL-5. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 jeżeli chodzi o olej to ja polecam Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90, sam taki kupiłem do skrzyni i we wtorek będe zmieniał....polecili mi go wiec ja polecam dalej... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 na moj glupi rozumek to przy takim spalaniu nie powinien maksymalnie przekraczac 5000 tys obr. silnik jest chyba ciagle przelewany. moj juz troche nadlubany pali w miescie max 12-13 l ale to jezdzac 50% z cegla na pedale. spokojnie w miescie 11. w trasie schodzil nizej 7. (dodam ze mam wtryski 370cc, wydajniejsza pompe paliwa i strojone piggy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 pali ci za duzo, na trasie w granicach 6l/100km przy predkościach110-120km/h ja non stop jeżdze z cegłą na pedale i po wrocławiu 12l/100km pali nawet wczoraj zrobiłem 140km - 90autostrada - jazda zarąbiście szarpana bo mnie jakos auto wnerwiało ze słabo jedzie i cisnałem na maxa ile wlazło zwalniałem,przyspieszałem 120-200km/h po tem po wałbrzychu 50km i dziaj kolejne 30 na trasie i 50 w mieście i kopm wskazuje 8,7l/100km ps dzisiaj jezdziłem autem na full zapchanym ludzmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stormshadow Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Umowie sie jutro na przeglad w tutejszym ASO Nissana, o wynikach powiadomie was ze szczegolami... swoja droga ciekawi mnie co to jest. Ciekawe kiedy ci angole dadza mi termin... Dziekuje wam serdecznie za porady, jestem bardzo milo zaskoczony wasza pomoca. Zaraz poszukam jak przystapic do klubu nissana... bedzie odlam na obczyznie hyhy UK. (mam tu znajmych z nissanami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ridrick Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 to czekam na wiesci. W mojej p10 spalanie jest kosmiczne. 14-18/100 dobrze ze mam lpg to mi taniej wychodzi. Chociaz u mnie to pewnie sprawa sondy. Brak przewodow miedzy sada a zlaczka elektryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berserk Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 ja 1,5 miecha temu kupilem p10 95 1.6 i pare razy jezdzilem w trasie, odl ok 60km w 1 strone, gdy 4x odbylem ta trase to spalilo mi ok polowy baku a bak ma 60 litrow ;/ i wiem ze to bardzo duzo jak na to auto Podpinam sie pod temat auto swietnie jezdzi, osiagi ma bez zarzutow, nie mam problemow z silnikiem zadnych Znajomi mi radzili przed udaniem sie na badania zeby zmienic rozne filtry da to cos? jak myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 ja 1,5 miecha temu kupilem p10 95 1.6 i pare razy jezdzilem w trasie, odl ok 60km w 1 strone, gdy 4x odbylem ta trase to spalilo mi ok polowy baku a bak ma 60 litrow ;/ i wiem ze to bardzo duzo jak na to auto Podpinam sie pod temat auto swietnie jezdzi, osiagi ma bez zarzutow, nie mam problemow z silnikiem zadnych Znajomi mi radzili przed udaniem sie na badania zeby zmienic rozne filtry da to cos? jak myslicie? Sprecyzuj troche tego posta bo z tego co piszesz to by wychodziło że pali ci ale kosmicznie mało bo jak masz trase 60km w jedna strone czyli w obie strony wychodzi 120km, skoro 4 razy tą trase pokonałeś to tak jakbyś 480km zrobił na połowie baku?? więc wychodzi jakby Twój nissan produkował paliwo przy pewnych prędkościach ale znając życie chodziło ci pewnie o połowe tego dystansu. Ja bym najpierw zmienił filtry, olej i może też oliwe w skrzyni, przeczyścił przepływomierz (o ile w twojej wersji występuje ale chyba w 95r już był) i najważniejsze nie sprawdzisz spalania po wskazówce poziomu paliwa, trzeba nalać do pełna, pojeździć i potem znowu zalać pod korek i dopiero wtedy możesz powiedzieć ile tak naprawdę ci spali. Inny aspekt że skoro masz 1,6 i twierdzisz że osiągi masz bez zarzutu, to znaczy że musisz kręcić go ciągle na maksa, bo 1,6 na taki duży samochód raczej nie zapewni dobrych osiągów, raczej jest powiedzmy wystarczającym źródłem napędu do spokojniejszej jazdy. I jeszcze jedno może teraz jak jest zima to nie dogrzewa ci się silnik a wtedy napewno będzie więcej palił. Napisz jak zachowuje się wskaźnik temperatury silnika, bo może masz uszkodzony termostat, silnik jest ciągle zimny (zwłaszcza w trasie) i pracuje ciągle na ssaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Witam, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem P11.144 1,6 2001r. 5d. i ku mojemu zdumieniu jak tydzien temu tankowałem pierwszy raz, a była głęboka rezerwa, weszło tylko 48litrów benzyny, tydzień póżniej sam zatankowałem (poprzednio tankował pracownik stacji) pod korek i wielki szok!!! 150 przejechanych km i 22,5 litra benzyny, czyli 15l/100km. Myslalem, ze pierwszy raz gosciu nie dolal do pelna i uzupelnil sie brak benzyny przy moim tankowaniu, wiec dzisiaj zatankowalem znowu do pelna ale wyszlo to samo; 47km i 7,12l = ok. 15//100!!! Dzwonilem do mechanika, który robił przy aucie - wymieniał napinacz rozrządu, bo check się świecił i mówił, że mam za ciężką nogę albo za mało jeżdżę. A robię min. 10km od odpalenia auta, po chwili wskazówka z temp. staje na baczność na środku pola, obroty pięknie schodzą na ok. 900/min a spalanie chore. Jezdze delikatnie nie tyram auta, ba nawet jezdze bez wlaczonej klimy i dalej to samo. Dzwonilem dzisiaj do Nissana i mam jechac na test spalin czy cos takiego, myslicie ze pomoga w odnalezieniu bledu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 zanim wybierzecie się do aso warto pokusić się o wykonanie autodiagnostyki silnika w tym i sondy lamba szczegóły tutaj , http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=16 , po uzyskaniu wyniku 55 wówczas można szukać dalej u speców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Dziękuję za odp. jutro sprawdzę błędy. [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 18:57 ] No i byłem w ASOz moją "nową" P11.144, podpięli pod analizator spalin i ??? wszystko dobrze, podpięli też kompa i nic nie wyszło oprócz nie skasowanych błędów po wymienianym napinaczu rozrządu. A o spalaniu cisza, nic nie wiadomo czemu, dlaczego itp. Filtr powietrza jest OK. Ale wracając od nich zauważyłem, że obroty mi się wieszają raz na 2000, raz na 1500 obr/min, na luzie. Po przegazowaniu obroty wracają na normalny poziom, co to może być? Linka, czy silniczek krokowy się wiesza i trzeba go przeczyścić? Proszę pomóżcie, w ASO swoje, mechanik swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stormshadow Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Problem okazal sie hmm raczej banalny, - LAMBDA, ale nie do konca, byla sprawna, ale jak to w NIssanie powiedzieli raz ze nieoryginalna tylko jakas nagielska lewszczyzna, a 2 ze w/g nich dziala w 50% podajac czsami prawidlowe wartosci a czasami nie, dziweili sie tylko dlaczego komputer nie zarejestrował błędu żadnego , szef powiedział że najprawdopodobniej mieściła się w zakresie błędu kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 A ile taka sonda może kosztować? Oryginał i ew. zamiennik? Mam nadzieję, że wymiana pomoże, bo na dwóch komputerach pokazywało, że jest dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Dzięki, po niedzieli wyruszę na zakupy i zmienię gadzinę, mam nadzieję, że pomoże. Zauważyłem też, że autko pomimo nagrzanego silnika (obroty na luze w normie), jedzie dalej na ssaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Zanim kupisz sonde to zainteresowałbym się tym ssaniem bo sonda może wyjść że jest ok, a silnik przelewa paliwo bo ciągle wali na ssaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 witam. miałem podobny problem. też wszyscy mówili że to wina sondy. po wymianie było to samo. okazało sie że to wina zasyfionego przepływomierza. dodam jeszcze że na benzynie na sondzie napięcie było rzędu 0,9 v czyli górna granica dlatego wszyscy stawiali na sonde. odziwo po wyczyszczeniu przepływki sonda zaczęła pracować normalnie. proponuje więc najpierw sprawdzić przepływomierz żeby nienarażać się na niepotrzebne koszty (zresztą niemałe bo dobra sonda to ok. 400zł). mimo to moja prima (ga16de) pali w mieście ok 12 l benzyny (przy dość ostrej jeżdzie). pozostaje się do tego przyzwyczaić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _PM_ Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 W którymś z tematów pisałem, zę świeci mi się lamka "check". Czy przyczyną tego moze być "walnięta" druga sonda lambda?? Auto jeździ z zapalonym check i pali jak smok....mechanik, który od zawsze naprawia moje samochody powiedział, ze stawia na sondę i z doświadczenia wie (pracuje w Oplu), ze w 90% przypadków Opla okazuje się, ze to właśnie szwankująca druga sonda jest problemem... Znacie może jakiegoś speca od Nissana w Katowicach i okolicy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 P11 z tego co pamiętam to jedną sondę tylko miały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 ale p11,144 miały już chyba 2 sondy, a teraz ja się zapytam - czy czyszczenie przepływomierza jest bardzo skomplikowaną czynnoscią, można to wykonać samodzielnie czy lepiej to zlecić fachowcowi? bo jak słyszę że 2,0 w p11 zadowala się 9 litrami Pb w mieście, a mój łyka średnio ok 11 l, to może da się coś zrobić by lekko zmniejszyć spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.