Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ZWIEKSZENIE MOCY W P11.144


Gość Qhasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Jestem nowym uzytkownikiem tego forum. Od niedawna posiadam primerke P11.144 z 2000r. z motorem 1.8. Potrzebuje fachowej porady jak najszybciej i najprosciej uwolnic z niej moc. Pozdrawiam qhasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wogole to robil ktos juz cos przy tym silniku? egra tu nie odetne bo za nim jest jakis kolejny czujnik :/ , a z wydechem to niewiem bo chetnie bym wyj...al kata ale tam jest sonda :/ a co sadzicie o jakims dobrym tlumiku koncowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy QG18DE nikt nie robil nic konkretnego. Mysle ze w tym silniku duzo moze dac tez wydech. W silnikach GA1xDx daje on bardzo pozytywne efekty. Co do kata to tez nikt nie probowal go wywalic wlasnie przez ta druga sonde. Mysle ze zaraz odezwa sie bardziej kompetentni ludzie niz ja i rozwieja troche watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no te nowsze silniki to juz ciezki orzech do zgryzienia, zaluje troche ze nie mam starszej primerki :P, trzeba miec troche sosu zeby cos tu zdzialac, chyba odloze na jakiegos chipa i turbine :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonde da sie emulowac. Tylko przy obd2 jest to trudniejsze. Kiedys Coobcio mowil ze da sie emulowac za pomoca jakiegos dodatkowego kompa np smt6. Wtedy mozna smialo wycinac kata i nie wypluje nam bledu. Zreszta popatrz w projekty i prezentacje jakie daje efekty wydech w silnikach ga16de. A silniki qg to przeciez nowsze wersje silnikow ga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onyx ma artykuł gdzie w silniku QG18DE zrobili cały wydech z kolektorem wydechowym do tego CAI i wystroili to jakąś prostą świnką tylko do paliwa w EFEKCIE było ok 140KM i 180Nm... Do tego można jeszcze zmodyfikować głowicę, wtedy osiągi powinny być nieco lepsze jak w wersii 2.0... kompleksowej modyfikacji głowicy można dokonać w moim nowym miejscu pracy za powiedzmy 2000zł...

 

Kolektor wydechowy proponuję chinca jakiegoś z EBAY.com... reszte wydechu można smialo u nas w PL zrobić i do tego metalowy sportowy katalizator coby nie było problemów z drogą sondą lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sportowy katalizator to raz dwa seryjny kolekotr wydechowy won - on najbardziej dławi przepływ... no i do codziennej jazdy sugerował bym zrobić wydech o średnicy 52mm, ze sportowym katem i końcowym tłumiekiem przelotowo komorowym np. z EL-TECA by było cicho i z pewnością trochę KM i Nm by przybyło - odczówalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym samym mysle przyjacielu tylko nie stac mnie zeby przerabiac caly wydech i jak narazie inwestowac w kolektor, zaczne od tego sportowego kata i koncowego tlumika tylko jak przegladam je na necie to nigdzie nie pisza czy sa to przelotowe czy komorowe a wogole to jak to rozroznic? I tak nawiasem mowiac to i CAI trzeba zrobic :)

Mowie Wam ten QG18DE jest jak na 1.8 straszzzznie zamulony :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w przelotowych jak nazwa wskazuje nic nie ma :)

 

Osobiście polecam ULTERA

 

w przelotowych jest przelot ;) a poza tym wypelnienie welniane ktore tlumi halas. ultery odradzam bo se ze zwyklej balachy i rdzewieja szybciej niz seria.

 

tlumikiem mozesz ugrac kilka koni dolotem tez. kat sportowy tez moze ciut poprawic. emulator sondy bedzie tanszy :)

 

ps. mam na sprzedaz ladny przelot blakcflame-a z kwasa

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
mam na sprzedaz ladny przelot blakcflame-a z kwasa

 

Jest niezły. Sam taki mam BLACKFLAME EXO 140PS ale nie przesadzaj z modyfikacją wydechu bo jest głośny.

Ja np. w 100NX'ie wywaliłem wszystko od katalizatora (włącznie z nim) do tyłu i wrzuciłem w miejsce kata tłumik przelotowy Speeder Michalel, srodkowy od GTi i końcowy Blackflame, wszysko połączone 2" kwasówką.

Czy poprawiło to osiągi? Nie wiem, nie wierzę dupohamowni. Wiem, że jest głośniej, dużo głośniej.

Później planuję jeszcze wrzucić kolektor 4-2-1 i zrobić połączenie od niego do tłumika środkowego też z 2" ale narazie niestety funduszy zabrakło :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

dobrze wcale nie musi znaczyc glosno, najlepszym sposobem na to zeby byl power i cisza jest kupno uzywanego tlumika np serbringa lub remusa z jak najwieksza puszka. u mnie nie ma zadnego kata, srodkowy przelot, bez tlumika masakra, po zalozeniu przelotowego sebringa z omegi V6 cisza, tylko piekny pomruk, nic nie meczy na autostradzie, na allegro kupilem go za 100 zeta, koles chyba nie wiedzial co sprzedaje (nowka 400 euro) :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na margiesie- to co sadzicie o turbince do tego silnika?

koszt ok 8-17tyś zł w zalerzności od firmy...

Najtaniej u Grabowskiego drożej np w VTG, jak masz elektroniczną przepustnicę gazu to koszty będą sporo wyższe ze względu na to że będziesz musiał zmienić ECU, część czujników i wiązkę elektryczną w celu przejścia na starszy system - sterowanie linką gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg np tomsona elektroniczna przepustnica to nie problem.twierdza ze ogarniaja temat.jakbys sie uparl na turbo i wymagana bylaby zabawa z przepustnica to potrzebujesz ecu od modelu z mechaniczna przepustnica i takowa przepustnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sam się przymierzalem do moda qg18de

 

ten silnik jest dość nowoczosny i o wszystko się czepia.

 

tłoki są za slabe na turbo - znajdzesz więdzej na stronach amerkańskich,

wał też nie jest zbyt mocy

przeprogramowanie ecu praktycznie nie mozliwe, trzeba zastosowac powaznego swiniaka aby ogarnał te wszystkie czujniki

wydech, z tego co czytałem to ecu się czepia jak coś zmienisz, i wyskakuje bład, ze katalizator traci skutecznośc i silnik muli do resetu,

 

generalnie ten silnik jest super niprzyjemny do modów. Jeden z lubowiczów mocno go poprzerabiał ale z tego co się doczytalem to go rozwalił i nie wiem czy już naprawił

 

zdecydowanie lepszym rozwązaniem byłby swap na również nowoczesnę jednstkę jak np. qr20de lub qr 25de bo one sa fabrycznie mocniejsze. W stanach jest mnóstwo modów do qr25de a można nawet znaleźć silnik qr25vet z 280 hp (xtrail gt) a te silniki pasują zarówno do primy jak i almy. W serwisie nissan powiedzieli, że nie jest problem zrobić swapa z qr na sr ale sr już jest starym silnikiem i tyle. z rugiej strony ma ogromny potencjał dla tych którzy lubia grzebać

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tloki i reszta ukladu korbowo-tlokowego bez trudu zniesie 0,5 bara.jeszcze nie slyszalem zeby ktoorys z uturbionych sie zesral. amerykance tylko pisza o sensownosci takiego modu u nich jeszcze maja qr25 do wyboru juz w standarcie za nie wielka doplata. co do tego swiniaka to tez presadzasz ;) jakos w stanach poradzili sobie tym i to safc2 co jest prostsze i posiada mniej opcji niz smt. ecu sie nie czepia zmian w wydechu pod warunkiem ze bedziesz zyl w zgodzie z eobd i bedzie katalizator (np metalowy) i sonda za nim.

 

co do swapu gadalem z ogarnietym w temacie czlowiekiem :) i silnik moze i pasuje od xtraila ale skrzynia juz nie bardzo. xtrail jest 4x4 a nasze woozki raczej nie. wiec podchodzi tylko przekladka z sentry se-r lub se-r specv

 

moim zdaniem turbo to nie jest zly pomysl pod warunkiem ze sie to zrobi z glowa

dla zainteresowanych:

http://www.nissanperformancemag.com/projects/qg18de.php http://www.nissanperformancemag.com/september03/hall/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z lubowiczów mocno go poprzerabiał ale z tego co się doczytalem to go rozwalił i nie wiem czy już naprawił

A co takiego w nim zmodyfikowal. Bo jakos nie kojarze zeby ktos ostro dzialal z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...