Gość Devill Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Wszyscy dużo dyskutują o modyfikacjach nisanów z silnikiem o zapłonie iskrowym! A ja że nie lubię jeździć autkiem którego silnik spala benzynę, posiadam stareńkiego ale za to wdzięcznego nissanka N13 z silniczkiem CD17. Ale ostatnimi czasy (jest cieplej i jakoś chce sie jechać szybciej) zauważam że nissanowi brakuje tchu i przy pewnych obrotach zaczyna sie zachowywać jak by miał zapchany filtr powietrza (filtr jest nowy ze strachu wymieniłem). Dziś po podniesieniu maski zacząłem oglądać jak dopływ powietrza jest skonstruowany i wedle mnie to fabrycznie silnik dostaje mniejszą dawkę powietrza niż by chciał! Jak przerobić dopływ powietrza niskimi kosztami by miał tyle ile chce tlenu? Dorzucam fotki poglądowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18419 Wyszlo ze w dieslu to nie da duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Mi nie chodzi o przyrost mocy ale kulturę pracy silnika i chodzi o przerobienie "poboru powietrza" a nie puszki bo puszka niech sobie będzie ale niech ten silnik pobiera powietrze a nie dostaje ochłapy! Bo mówmy szczerze ten dolot powietrza mimo że jest bardzo wąziutki (dopływ) to jeszcze wciśnięty pomiędzy akumulator - błotnik - i puchę z filtrem. Mi chodzi jak to tam pokombinować by silnik ciągnął do puchy tyle powietrza ile chce, a nie ile znajdzie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 troche śmieszne by dotleniać autko słyszłeł o takim modzie w maluchu kolo podłączył butle z tlenem pod dolot i autko rozkręciło sie do 13 000 obrotów i silnik sie rozpadł zanim cokolwiek zdążył zrobić ale nie wiem czy to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 heheheheee... :D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Mi nie chodzi o dosłowne danie mu tlenu (O2) ale żeby silniczkowi nie brakowało powietrza atmosferycznego żeby dalej był wolnossącym dieslem ale ciągnącym tyle powietrza ile chce bo sami powiedzcie to wykonanie japońskich umysłów jest trochę marne mogli się bardziej postarac i to lepiej umieścić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 raozumiem chciałem sie tyko odnieść do tematu (dosłownie) poza tym podłoczyć ten do dolotu to już idiotyzm bo smar zaczyna sie palić przy 28% O2 w dieslu samo powietrze niewiele pomoże by autko lepiej chodziło trzeba by było tez zwiększyć dawke paliwa samo powietrze ograniczy jedynie dymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 W prosty sposób - odłącz gum rurkę od puchy i wetknij ja tak aby mógł swobodnie zassać powietrze i przejedź się tak aby zobaczyć czy warto się bawić w przeróbki - jest teraz wilgotno, kurz i pył nie lata w takich ilościach aby zaszkodzić silnikowi - ew zatkaj dolot pończochą - jak w syrenkach . Wtedy odpowiesz sobie na pytanie - czy warto. Jeśli tak wdłub cały dolot do puchy i doprowadź jeden prosty kawałek rury znad zakola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Mi właśnie chodzi o zmniejszenie dymienia bo jest coś nie tak wszystko jest ładnie pięknie ale przychodzi moment wyprzedzania i jak silnik juz wejdzie na pewne obroty to zaczyna dość mocno dymić! przy normalnej jeździe i umiarkowanych obrotach silnika jest cicho a silnik pracuje równo i nie dymi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 przyznam zę zmiana dolotu już i tak niewiele poprawi nawet jak stożek założysz :/ tu potrzebne by było turbo żeby silniczek zaczoł lepiej oddychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 A teraz trochę odbiegnę od tematu głównego i się zapytam. Czy w nissanie z silnikiem CD17 jest jakiś przewód od przewietrzania silniki podłączony do "puszki" z filtrem powietrza? Bo niestety wczoraj zauważyłem że na filtrze powietrza (nowym) pojawiła się paskudna plama oleju! Wygląda to tak jak by olej został zaciągnięty przez dolot ale wszędzie do okoła jest sucho (nie ma nawet śladów od oleju) tylko na filtrze powietrza (na filtrze ale nie od strony kolektora)? Skąd ten olej mógł się tam znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Nic Ci nie da umożliwienie takiemu dieslowi zassania większej ilości powietrza. Nawet przy pełnej mocy jest jego pewien nadmiar. Zysk mogłoby dać dopiero jednoczesne zwiększenie dawki paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Dotlenić, najprościej to powiększyć otwór w seryjnej puszcze przez który jest zasysane powietrze po czym wsadzić tam rurkę i skierować ją w nadkole - żeby stamtąd zimne ssało, jak to nie spełni twoich oczekiwań i ciągle mało będzie to nie pozostanie ci nic innego jak dołożenie Intercoolera.... [ Dodano: Pon 12 Mar, 2007 10:02 ] doczytałem że nie masz turbosprężarki więc IC nie dla CIebie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Hehe Coobcio po części czekałem na twoją wypowiedz Ale teraz pojawił się gorszy problem bo poszły mi tuleje wahacza prawego i muszę je wymienić (kosztowały grosze przednia 17zl a tylna 15 oczywiście JC). A jeśli chodzi o powietrze to się "pobawię" w sobotę i coś wykombinuję i oczywiście dam znać czy nastąpiły jakieś zmiany! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 sprawdz odpowietrzenie silnika ,czy sie czyms nie zatkalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 wiem jest to na liście prac które muszę wykonać w weekend Mechanik wymienił mi tuleje w wahaczach i ustawił zbieżność, ale się dobrze teraz nissan prowadzi na drodze [ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 20:30 ] mam takie pytanko? Ile i gdzie jest przewodów odpowietrzających silnik CD17? Jeśli ktoś wie niech mnie poinformuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Witam Mam problem.. mam sunny N14 GA14 DS, czyli na wtrysku mam gaz, ostatnio zmienialem silnik bo starego juz nie za bardzo oplacalo sie robic.. ale na tym starym mialem cos takiego ze nie chcial mi chodzic na beznynie, odpalal i zaraz gasl... teraz wlozyli mi drugi silnik i mowia ze dalej na benzynie nei chodzi bo musza 'skasowac bledy w komputerze' ja juz nie chce tego gazu bo instalacja jest I generacji i szkoda mi drugiego silnika:/ czy bledy komputera moga tu miec cos do rzeczy? ponadto zaczal palic 2x wiecej gazu niz poprzednio i gazownicy mowili ze regulacja nic nie da... ale zmierzajac do tematu zdaje mi sie ze jak dla benzyny to za malo powietrza dostaje, dorzucam fotke pogladowa, chodzi mi o wlot powietrza - czy tak powinien wygladac? bo zdaje mi sie ze kompletnie nie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 o kurcze jeszcze czegos takiego nie widzialem, czemu ta rurka jest skierowana w kielich?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 wlasnie nie mam pojecia :/ taki kupilem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 No to ktos odjeb**ł maniane. rurka ta powinna schodzic za akumulator - tam gdzie na wewn stronie błotnika masz dziurkę - w miejscu gdzie leży pomarańczowa szmata - tam powinno zasysac powietrze z zewnątrz. Mam nadziej, żę żaden mądrala nie wycioł dziury w kielichu :diabel:. Taki sposób "przytkania dolotu" stosuja gaziarze - partacze, przytykają lub wpychają w dolot szmatę aby ograniczyć dopływ powietrza - bo nie potrafią wyregulowac składu mieszanki. :028: Rada - skieruj ten przewód w zakole - jeśli auto będzie na gazie gasło ( co powinno mieć miejsce ) pozostaje udac się do kogos kto ma pojęcie o regulacji gazu - jeśłi nei pomoże to zainwestować w BLOS'a i po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 o kurcze jeszcze czegos takiego nie widzialem, czemu ta rurka jest skierowana w kielich?? Dobrze, że nie widziałeś mojego dolotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 problem juz rozwiazany no bylo to zrobione do gazu.. ale tego gazu juz nie ma tzn jest ale odlaczony (nie mialem sily sie z nim juz uzerac - jezdze na benzynce:) ) a dolot juz jest zrobiony tak jak powinien byc dorobili mi kawalek rurki i skierowali tam gdzie Szymeq poradzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 W przypadku instalek na mikserze najczęściej kieruje się dolot tak aby otwór nie wychodził w kierunku jazdy gdyż lubi występować wtedy zjawisko tzw. "zdmuchiwania gazu". Najczęstsze problemy z tymi instalkami to awaria parownika, źle dobrany mikser (przy zbyt małym są problemy z przelewaniem silnika benzyną) lub poprostu zła regulacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 jesli LPG zasilane za pomoca BLOS-a badz samo PB to albo CAI z filrtem w zderzaku albo obudowanym filtrem pod maska z zasysaniem spod zderzaka, z nadkola itp albo rozwiazanie typu jak w SR20DE czyli pucha z seryjnym filrem i zasys ze spodu, chyba ze to jest juz jak w SR20DE to postaralbym sie jak najlepiej doprowadzic powietrza do puchy jesli LPG z mikserem to niestety nic nie da sie zrobic (pry zalozeniu ze dolot nie jest jakis zatykany celowo i silnik pracuje w calym zakresie OK, nie gasnie nie dusi nie szarpie itp) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.