Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gaz a układ dolotowy


Gość ejdamus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

mam pytanie odnośnie modyfikacji filtrów powietrza w zagazowanych autach, czy osiągi wzrastają podobnie jak w przypadku samochodów jeżdżących na benzynie czy jest wogóle sens brania się za to :)

 

Pytam ponieważ posiadam N15-ke z sekwencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na gazie ale jak chlopak ma sekwencje to proponowac blos to chyba kiepski dowcip... pewnie ktos kto sie lepiej zna napisze ale zdaje mi sie ze mozesz smialo zalozyc stozek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie wiem czy przy gazie wskazany jest większy dopływ powietrza, pewnie bez regulacji

instalacji (mieszanki) się nie obejdzie po montażu stożka :/

 

wie ktos może z doświadczenia czy spalanie znacznie wzrasta :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie wiem czy przy gazie wskazany jest większy dopływ powietrza, pewnie bez regulacji

instalacji (mieszanki) się nie obejdzie po montażu stożka :/

 

Raczej była by wskazana regulacja a powietrza nigdy za dużo :)

 

wie ktos może z doświadczenia czy spalanie znacznie wzrasta :?:

 

Raczej powinno spaść niż wzrosnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie wiem czy przy gazie wskazany jest większy dopływ powietrza, pewnie bez regulacji

instalacji (mieszanki) się nie obejdzie po montażu stożka :/

 

wie ktos może z doświadczenia czy spalanie znacznie wzrasta :?:

 

Ja mam sekwencje w maximie 3.0 i "odetkalem" wydech wycinajac 3 katalizatory oraz dolot tez odetkalem przez naprawe rur przed filtrem powietrza (dziury byly zrobione) i pojechalem na regulacje LPG, duzo nie zmienili, roznicy tez nie odczulem. Pytalem tez czy stozek wplytnie na instalacje i mowili ze nie powinien i spokojnie mozna wrzucac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinien zmienić się znacząco skład mieszanki... za fliltrem przecie jest przepływka. Moim zdaniem w przypadku sekwencji - regulacja sekwencji może być zbędna - a jeśli tak to tylko "kosmetyczna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze przeciwskazan zeby zalozyc stozek, bedzie trzeba napewno jechac na regulacje bo zmieni sie sklad mieszanki

 

dobrze to zestroic to chyba tylko na hamowni mozna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym przypadku po modyfikacji dolotu warto dostroić silnik który ma napisane mapy pod seryjny dolot, dzięki temu zyskamy dodatkowe KM i Nm, w niektórych wypadkach (nie nissan) po zmianie dolotu moc i moment spadają w pewnym zakresie - lekarstwem na to jest wystrojenie silnika pod nowe "korzystniejsze" warunki pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sedreczne dzięki za pomoc,

 

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie srednicy i długości rury dolotowej; czy są jakieś wskazania bądź przeciwskazania co do jej wymiarów (1,6 16v, Almera SR) , sam filtr chciałbym umieścić w zderzaku bo znalazłem fabryczny otwór w blasze, przez który można będzie dojść do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić dolot w paru wariantach i za każdym razem dokonywać pomiarów na hamowni, tak to ciężko cokolwiek przewidzieć... czysto teoretycznie krótki dolot poprawia górę a długi dół, w przypadku SR20 gdzie się robi CAI przyrosty są w całym zakresie mimo że jest to bardzo długi dolot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, jeszcze muszę trochę doczytać o tym CAI bo czegoś nie rozumiem :oops:

a co sądzicie o filtrach z drobnej stalowej siatki zamiast bawełnianych :?: rzeczywiście coś lepszego czy po prostu zabieg marketingowy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, jeszcze muszę trochę doczytać o tym CAI bo czegoś nie rozumiem :oops:

a co sądzicie o filtrach z drobnej stalowej siatki zamiast bawełnianych :?: rzeczywiście coś lepszego czy po prostu zabieg marketingowy :?:

 

a kto powiedzial ze sa lepsze? "bo gdziestam ktostam costam powiedzal?" czwidziales jakies powazne porownanie? poczytaj o parametrach filtracji K&N, pipera, JR, czy polskiego protona. polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nie pamiętam, chyba w jakiejś gazecie wyczytałem i zostało mi w głowie, że do LPG własnie takie są lepsze,

 

dzięki za radę, napewno poczytam o tych paramterach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drobnej stalowej siatki ? aż strach pomyśleć jak to filtruje !!! Dobrej jakości filtr stożkowy bawełniany ma bodajże 60% skuteczności w porównaniu do seryjnego papierowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drobnej stalowej siatki ? aż strach pomyśleć jak to filtruje !!! Dobrej jakości filtr stożkowy bawełniany ma bodajże 60% skuteczności w porównaniu do seryjnego papierowego .

 

skonczcie p******** glupoty :!: jakie k**** bodajze :?: google wam wylaczyli :?: czytanie ze zrozumieniem sprawia problemy :?:

 

 

Filtry JR są produkowane z 4 warstwowej chirurgicznej bawełny, mocowanej na 2 warstwowej siatce z stalowego drutu. Zabezpieczony on jest podwójne - galwanizowany i pokryty z pastikiem. W fabryce filtr nasączany jest specjalnym olejem niebieskiego koloru. Ten olej jest bardzo ważnym elementem filtru. Użyty do budowy materiał i olej sprawia że wszystkie pyłki które są w powietrzu, zostają na zewnątrz filtra i stają się elementem filtra, nie zapychają go. Dlatego filtry JR mogą być używane bez czyszczenia nawet przez 150 000 km. Firma JR FILTERS produkuje filtry do (niemal) każdego samochodu. Prosta zmiana filtra powietrza na JR daje efekty który możesz poczuć! Już nigdy więcej nie trzeba wymieniać filtra powietrza! 40% więcej powietrza przechodzi, zdolność filtracji JR jest większa niż 97,5%. Wielkie koncerny samochodowe wymagają filtracji tylko 96%. Filtry JR mają gwarancję na pierwszego właściciela. Można je myć - środkami które są w naszej ofercie. Moc silnika się zwiększa, konsumpcja paliwa się zmniejsza, przy tej samym stylu jazdy. Dźwięk maszyny staje się wysportowany. Próby w UK z obciążonymi ciężarówkami udowadniły, że spalanie spadło o 8%! Recycling nie jest konieczny, ten filtr wytrzyma dłużej niż twój samochód!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe filtr ze stalowej siatki, a to dobre

a moze chodzilo o to ze do budowy stozka jest wykorzystana stalowa siatka wzmacniajaca konstrukcje filtra

 

a pozatym co to ma za znaczenie ze do LPG czy do PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna reklama ! ludzie kupujemy JRy odrazu wytarzam go w błocie żeby stało się jego elementem filtrującym które go nie zapycha ....... i przejade tak 150 000 tys kilometrów.

sprawdż co na googlach piszą o magnetyzerach jeszczze .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe filtr ze stalowej siatki, a to dobre

a moze chodzilo o to ze do budowy stozka jest wykorzystana stalowa siatka wzmacniajaca konstrukcje filtra

 

a pozatym co to ma za znaczenie ze do LPG czy do PB

 

sa stozki wykonane z metalowej siatki. nie czytalem o nich nic ciekawego wiec sie nie wypowiadam

 

[ Dodano: Pon 19 Mar, 2007 06:40 ]

Fajna reklama ! ludzie kupujemy JRy odrazu wytarzam go w błocie żeby stało się jego elementem filtrującym które go nie zapycha ....... i przejade tak 150 000 tys kilometrów.

sprawdż co na googlach piszą o magnetyzerach jeszczze .....

 

widze ze masz dobrze zryty beret wiec juz nie komentuje tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...