Gość pawcioos Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Witam! Mam trochę problemów z autem i chciałbym się z Wami podzielić - może ktoś miał takie coś. Otóż auto to N15 1.4 po liftingu przebiegu ma 110k km (prawdziwy), posiada instalację gazową 2 gen. firmy BRC. Problem pierwszy: Od jakiegoś czasu słychać takie dzwonienie z silnika, mechanik powiedział że to możliwe łańcuch rozrządu do wymiany będzie (ale przy takim przebiegu?). Oleju ani grama nie bierze - pełny syntetyk. Czy komuś już padł rozrząd przy podobnym przebiegu? Problem drugi: Po wrzuceniu biegu i ruszeniu słychać jakby coś w skrzyni latało, jakaś część albo coś. Ten dźwięk nie umiem określić dokładnie, ale bardziej taki metaliczny. Na wyższych biegach nie ma tego efektu. Nie ma żadnych problemów z wrzucaniem biegów, sprzęgło chodzi bez zarzutów. W serwisie powiedzieli że to łożysko oporowe dociskowe sprzęgła (?) i że trzeba rozbierać skrzynie. Dosyć duży koszt.. Problem trzeci: Nie wiem czy to wina instalacji LPG czy czegoś innego. Otóż jak jadę i zmieniam wolno bieg, to po puszczeniu pedału gazu (tak na powiedzmy 1-2 sek) to obroty najpierw spadają do poniżej 500 obr/min i później wraca do poziomu 800obr/min. Czyli takie jednorazowe falowanie po puszczeniu pedału gazu i odczekaniu chwili. Normalnie jak szybko zmieniam bieg, to nie ma tego efektu. Dodam że jak silnik chodzi lepiej na gazie niż na benzynie - tak chyba nie powinno być prawda? Ale tak już było jak kupowałem auto, z obrotami było wcześniej OK. Trochę się tego uzbierało, no ale nie robiłem na bieżąco tylko jeździłem i jeździłem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. PS. Chciałem się przy okazji przywitać, jestem nowy tutaj Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonek Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witam! Mam trochę problemów z autem i chciałbym się z Wami podzielić - może ktoś miał takie coś. Otóż auto to N15 1.4 po liftingu przebiegu ma 110k km (prawdziwy), posiada instalację gazową 2 gen. firmy BRC. Problem pierwszy: Od jakiegoś czasu słychać takie dzwonienie z silnika, mechanik powiedział że to możliwe łańcuch rozrządu do wymiany będzie (ale przy takim przebiegu?). Oleju ani grama nie bierze - pełny syntetyk. Czy komuś już padł rozrząd przy podobnym przebiegu? Problem drugi: Po wrzuceniu biegu i ruszeniu słychać jakby coś w skrzyni latało, jakaś część albo coś. Ten dźwięk nie umiem określić dokładnie, ale bardziej taki metaliczny. Na wyższych biegach nie ma tego efektu. Nie ma żadnych problemów z wrzucaniem biegów, sprzęgło chodzi bez zarzutów. W serwisie powiedzieli że to łożysko oporowe dociskowe sprzęgła (?) i że trzeba rozbierać skrzynie. Dosyć duży koszt.. Problem trzeci: Nie wiem czy to wina instalacji LPG czy czegoś innego. Otóż jak jadę i zmieniam wolno bieg, to po puszczeniu pedału gazu (tak na powiedzmy 1-2 sek) to obroty najpierw spadają do poniżej 500 obr/min i później wraca do poziomu 800obr/min. Czyli takie jednorazowe falowanie po puszczeniu pedału gazu i odczekaniu chwili. Normalnie jak szybko zmieniam bieg, to nie ma tego efektu. Dodam że jak silnik chodzi lepiej na gazie niż na benzynie - tak chyba nie powinno być prawda? Ale tak już było jak kupowałem auto, z obrotami było wcześniej OK. Trochę się tego uzbierało, no ale nie robiłem na bieżąco tylko jeździłem i jeździłem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. PS. Chciałem się przy okazji przywitać, jestem nowy tutaj Pozdrawiam Paweł Witam w klubie. Na początek dobra rada; UŻYJ WYSZUKIWARKI-tematy na forum były już nieraz poruszane. Co do rozrządu, to może wystarczy sama zmiana napinacza. Czasami zdarzają się z nim problemy nawet przy niewielkim przebiegu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawcioos Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witam! Dziękuję za podpowiedź, zanim napisałem nie pomyślałem żeby sprawdzić w archiwum - nie spodziewałem się że tego tak dużo jest. Dziś byłem u dwóch innych mechaników (poleconych przez znajomego) i potwierdzili że łożyska w skrzyni są do wymiany (łożysko oporowe dociskowe sprzęgła wykluczyli) - no ale to się okaże po rozbiórce. Co do rozrządu to nie wiadomo co będzie, bo niestety silnik nie pracuje równo zarówno jak na benzynie i gazie. Wszystko się wkrótce okaże, jak będę naprawiał to podzielę się informacjami. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.