Boleo Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Witajcie! Kupiłem wczoraj N15 S i na przeglądzie okazało się że mam prawy reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego Po dokładnych oględzinach zauważyłem, że we właściwym reflektorze (lewy), na szle koło numerków, jest jedna mała strzałka, natomiast na tym trefnym są dwie w przeciwnych kierunkach. Czy to możliwe, że ten reflektor jest uniwersalny? Czy ktoś słyszał o czymś takim? Dodam, że jest oryginalny z wytłoczonym napisem Japan na górze. Wybaczcie moje dyletanctwo, ale być może przesłona wewnątrz jest regulowana? Dziękuję za wszelkie informacje. Ps. Próbowałem coś znaleźć przez opcję szukaj ale nie udało mi się. Sorry, jeśli temat już był... Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jeśli obie strzałki w którąś stronę są oznacza to, że są dla danego ruchu, zaś strzałka w lewo i w prawo oznacza, że może być do jednego jak i drugiego przeznaczona. Ale kogo to obchodzi jeśli możena je ustawić tak, że nie będą nikogo oślepiać, zakres regulacji jest taki, że można zrobić zeza rozbieżnego z lampek. Masz ogromną regulację zarówno w pionie jak i poziomie a to, że promień ma się linowo obniżać/podnosić nie jest napisane w żadnym kodeksie. Możesz wyregulować reflektor tak, żeby dobrze świecił, ja tak zrobiłem, problemów z technicznym nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 nie strzalki na lampie sa wazne.. W angliku swieci podniesiona strona na prawo i tu nie ma mowy o zadnej regulacji trzeba porownac oprawke do zarowki i zarowke z kontynentalna a ponadto chyba na szklo powinno w okreslony sposob rozpraszac swiatlo tak wiec na angolu beda odwrocone w stosunku do kontynenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 nie strzalki na lampie sa wazne.. a producent daje strzałki for fun... W angliku swieci podniesiona strona na prawo i tu nie ma mowy o zadnej regulacji świeci wszystko, po prostu światło idzie liniowo "w góre" od drugiej strony, tego się nie reguluje ale jaki sens ma regulacja tego ? Regulujesz w pionie i poziomie i możesz jeździć. Źle świeci ? a przy okazji http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=#279637 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boleo Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Dziękuję Wam za porady. Nie do końca się zgadzam ze stwierdzeniem, że nie ma znaczenia czy reflektor jest z anglika czy nie. Mnie strasznie denerwują samochody, które oślepiają na drodze i nie chcę sam oślepiać. Gdy znajdę chwilę postaram się wymontować ten reflektor i wydedukować co powoduje takie a nie inne załamanie wiązki światła i czy da się to zmienić. Szkło i żarówki są identyczne więc to musi być kwestia metalowej przesłony wewnątrz. Jeśli coś wymyśłę, podzielę się z Wami spostrzeżeniami. Zell, dzięki za link. NIe udało mi się tego wątku odnaleźć wcześniej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Zdecydowanie lampy od anglika ,musisz wymienić[tak będzie przepisowo] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Juz kiedy była dyskusja na temat tych strzałek. własnie w tym watku co go przytoczył Zell. Ostatni przypadkiem znalażłem rozwiązanie problemu strzałek w Auto Świecie. było tam to ładnie opsiane. bede w domu po 14 to wrzuce tutaj ten artykuł :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boleo Opublikowano 17 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Dzięki vulture30! Chętnie przeczytam ten artykuł. Pozdrawiam, Olo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chaku Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 witam, Chciałbym lekko odświeżyć ten temat, otóż okazało sie że w moim przypadku (N15 FL) lewa lampa jest od anglika (auto było bite) patrząc od frontu na szkło wszystkie trzy strzałki ma skierowane w prawo tzn. do błotnika a światłocień zaczyna się od lewej strony i spada w prawą (patrząc zza kierownicy) co by tłumaczyło dlaczego strzałki są skierowane w prawo, na allegro natomiast wszystkie jakie widziałem reflektory też mają strzałki w prawo do błotnika i są sprzedawane jako europejskie, sprzedawcy się zarzekają że na pewno są od europejskiego auta no i teraz pytanie czy oni nie mają racji czy może producent układa te strzałki jak chce? bo już jestem skołowany. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zimor Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Witam! Muszę zmienić przedni lewy reflektor. Mogę tanio kupić taki ale z angielskiej almery. Słyszałem ze mogą być problemy z dobrym ustawieniem takiego reflektora lub przeglądem później. Mam swój dobry odbłyśnik, może w tym jest różnica (kąt padania?!), ale i tak będzie ciężko go zamienić ponieważ klosz jest klejony. Co o tym sądzicie? można kupić te angielskie światła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Słyszałem ze mogą być problemy z dobrym ustawieniem takiego reflektora dobrze słyszałeś także nie kmbinuj tylko kup normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 angielskie lampy roznia sie od tych z pozostalej czesci europy tym ze to lewy reflektor daje wiekszy snop swiatla(chodzi o oswietlanie pobocza)a wiec poruszajac sie autem w polsce jadac prawa strona drogi ten lewy reflektor oslepia tych z naprzeciwka stad nie tylko chodzi o lamanie przepisow ale tez o bezpieczenstwo swoje i innych uzytkownikow drogi.w niektorych modelach bmw (np seria 5 od ktoregos roku)lampy mialy przelacznik dzieki ktoremy bez zadnych przejsciowek mozna bylo sie poruszac w krajach o ruchu lewo jak i prawo stronnym.jadac do anglii juz na promie mozemy zakupic przejsciowke do lamp do aut europejskich (nakleja sie na lampe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.