Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bombel zaprzeczasz sam sobie :) mowisz ze montowanie stozka bez dolotu to lipa a sam jakies grzybki bezposrednio na gaznik pokazuje ;) (joke)

 

co do Twojego dolotu sprawa ma sie podobnie jak u mnie a kiedys nad tym myslalem, moim zdaniem najlepiej zrobić kolanko na gaznik i poprowadzic power rure w lewą strone (w strone prawego reflektora) na koncu dac stozek i podlapac powietrze spod atrapy albo spod nie wiem skad :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Ma ktoś patent na moj dolot??

 

Napisałem Ci w temacie o Twoim Sunny jak ja to widzę. No chyba, że więcej miejsca jest ze strony jak pisze soul prawego reflektora to tam bym to wrzucił.

 

A ten grzybek to chyba jakoś tak nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel, tak sie zastanawialem nad tym dolotem troche i tak mysle ze mozna dac zwezke zeby wchodzila na gaznik potem kawalek alu rury doslownie 4cm zeby to polaczyc z kolankiem 90• potem prosta rure gdzies do boku albo do grilla (zalezy jak z hlodnica) da sie moze jakies dzieki temu doladowanie dynamiczne uzyskac. zdjecie by sie przydalo calej komory. no i zobacz czy sie maska domknie z takim patentem... :|

 

pozdr

 

[ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 14:15 ]

ja troche pogrzebalem w necie i znalazlem fajna niemiecka strone,pelno zdjec co szwaby :) maja pod maska w n15

http://www.nissanboard.de/jgs_galerie_kate...rie=43&sid=

ja sobie wstawie chyba cos takiego,bo widze ze prawie wszyscy tak tu maja:

Obrazek

Obrazek

co wy na to??

 

dla mnie mega z d*py pomysl umieszczac stozek za silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

carvel robią tak bo jest najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie.

 

Ja np. mam silnik podobny do Twojego z tym, że na gaźniku ale zrobię długie CAI ze stożkiem K&N, który będzie schowany za akumulatorem i dodatkowo też doprowadzę do niego zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1020904.jpg

P1020905.jpg

P1020906.jpg

P1020907.jpg

 

pare fotek mojego dolotu, narazie to wersja beta ;] w przygotowaniu jeszcze oslona termiczna (cala przestrzen od brzegu akumulatora, cay akumulator i z tylu za stozkiem) plus nadmuch na stozek rura spiro umieszczona kolo tablicy rejstracyjnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy gabarytowa wielkość stożkowego filtru powietrza ma jakies znaczenie?

Tzn, wiem ze za mały to lipa ale czy zaleznie od mocy/pojemności silnika jest

ograniczenie maksymalnego rozmiaru.

Pytam bo przez pomyłkę kumpel mi kupił takiego K&N 350mm długi.

A nie oddam go już niestety.

Fizycznie juz mam patent jak go zamontować ale nie chcialbym by mi przyniósł "odwrotny"

efekt.

Bede sie do Coobcia uśmiechał o CAI i blosa.

Mam P11GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka ze powierzchnia boczna ma byc taka jak starej wkladki. mozesz policzyc, a najprosciej wez wkladke i owin stozek nia. jak sie brzegi zetkna lub stozek bedzie wiekszy to jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ma 355mm dlugosci i 152 srednicy tak ze powieszchnia jego jest wieksza i to ze trzy razy.....

Nie bedzie to klopotem INC??

 

zadnym :) lepiej silnik ci odetchnie, jedynym klopotem to moze byc upchniecie go pod maska ;) rob dolot, montuj i ciesz sie lepsza jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Bombel nie, to jest zwykła rura wentylacyjna.

Ona może posłużyć jako doprowadzenie powietrza w okolice stożka ale nie jako rura łącząca gaźnik ze stożkiem.

 

Jak gaźnik ostro zassa powieetrze to ona się zwinie :D Fajnie to musiałoby wyglądać.

 

A poza tym one są tańsze w zwykłym sklepie z materiałami do wykonczenia wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokoj rozerwie ci sie ta folia i gowno z tego bedzie. zreszta wlot masz pionowy i to badziewie sie zegnie. jak chcesz to skocze jutro do norauto i zobacze jakie sa przejsciowki i kolanka. rurke alu moge ci kupic w zajebistej cenie i wysle poczta. z pieniedzmi na gadu sie dogadamy. zaden problem dla mnie bo i tak mam sprawy obok norauto a skep z rurami mam po dordze do fabryki.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na ten patent??

 

http://www.allegro.pl/item187008485_dolot_..._40cm_70mm.html

 

W sumie prosto i bezbolesnie

 

takei cos kupilem za 9pln w sklepie z czesciami do zuka, nysy itd :D totalnie nie polecam, to jest tak jak by zwiniety w rure pasek alu, po pewnym czasie sie rozwija i robia sie szczeliny :/

lepsza juz rura spiro bedzie

 

edit:

ale ze mnie d*pa... nie zauwazylem drugiej strony :D bombel jak chcesz to ja gratis ci moge wyslac reszte co mi zostala... ale nie wiem czy cie urzadza 28cm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wielki. Mowilem gosciowi ze chce duzy to mi kupil, cholera. Troche przegial....

Ale jesli na parametry silnika negatywnie nie wplynie to jakos go upchne.

Pytalem tez o dlugosc takiego CAI bo mam drugi pomysl, umiescic go pod zderzakiem w tym otworze co to sie idealnie do IC nadaje i dac od niego rure przez nadkole az do przeplywki i BLOS`a.

Pojemnosc by sie znaczaco zwiekszyla...

A jakies soft turbo a i owszem ale next year.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lobo normalnie stożek umieść w nadkolu i nic nie kąbinuj - wyjdzie optymalnie, juz pare testów przeprowadziłem i różnica jest spora w stosunku jak stożek jest przy akumulatorze a w nadkolu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Coobcio, jak zakupie BLOS to sie odzywam, mysle ze w pszyszlym tygodniu, a reszte czyli kolanka i rury bedziesz mial na stanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Coobcio, jak zakupie BLOS to sie odzywam, mysle ze w pszyszlym tygodniu, a reszte czyli kolanka i rury bedziesz mial na stanie??

Oj nie bardzo już wszystkie wykupiłem hehe...

Jutro poszperam w GArage może coś ze starych zapasów wytrzasnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem CAI w mojej primce :D. Jednak zdecydowałem się na wprowadzenie filtra do nadkola-było trochę cięcia blachy i krzesania iskier ale ogólnie operacja została zakończona powodzeniem. Filtr K&Na połączyłem z przepływką za pomocą tzw:spiro rury 80mm. Kupiłem ją w sklepie z armaturą za18 zł za 3 metry (porozwinięciu). W sumie to wystarczył mi taki kawałek ok 1/3 długości. Wygląda to nawet bojowo i co najważniejsze primerka lepiej się wkręca i pięknie ją słychać. Na dniach musze założyć blosa (już kupiony-idzie) i wtedy zdam relację ze zdjęciami. Jak na razie na gazie coś się dzieje niedobrego bo sam się przełącza w cały świat raz na PB a raz na lpg. W sumie to nie wiem co jest odpowiedzialne za przełączanie na gaz przy ok. 2000 obr. Myslę, że na blosie będzie wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...