Gość Bond Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 OK. Dzieki wszystkim za rady. Jade sp****** goscia :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 No działaj, działaj! Nie daj się zrobić na frajera! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Witam. Tak jak obiecałem tak też zrobiłem. Moje Cai już gotowe. poniżej fotki. W razie niejasności pytajcie... chętnie pomogę. Niedawno zamiast wkładki zamontowałem stożek. Na dniach ma przyjść reszta orurowania więc puszke po starym filtrze wymontuje całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Macie może jakieś pomysly na zrobienie dolotu (CAI) do GA16DS w 100NX?? Zwolcio fajny ten CAI masz Ja bym chcial wywalić tą plastikową puszkę i zamiast niej dorobić flanszę do której będzie przymocowana za pomocą lącznika gumowego rura a na końcu rury kolo akumulatora bedzie stożek oczywiście K&N. Napiszcie co o tym myślicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 BIKEQ1 przejrzyj pare postów wyżej Widać, że chyba się nie chce wertować tematu. BIKEQ1 spójrz na poprzedniej stronie, tak ok. jej połowy jest fota i opis mojego dolotu w GA16DS i ze stożkiem K&N. BIKEQ1 a skąd u Ciebie 100NX SR20DE+T pod maską? Jak masz coś takiego to pochwal się wszystkim w dziale "Projekty i Prezentacje". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 BIKEQ1 a skąd u Ciebie 100NX SR20DE+T pod maską? Jak masz coś takiego to pochwal się wszystkim w dziale "Projekty i Prezentacje". To byl wstępny projekt zeby wsadzić SR20DE z SUNNY GTi i potem to uturbić jakąś malą suszareczką żeby podawala okolo 0.8 bara i uzyskać tym jakieś 200hp. Opis zostal ale kasa sie w miedzyczasie skonczyla. Ale takie zycie, cóż począć. Na szczęście pamiętam jeszcze o tym projekcie i postaram się wprowadzić go w życie jak tylko warunki finansowe mi na to pozwolą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Ponieważ jest to mój pierwszy post - witam wszystkich! Prześledziłem temat i chciałbym zrobić CAI u siebie. Mam jednak parę pytań: 1. Czy po założeniu dolotu konieczne będzie jakiekolwiek strojenie, czy po prostu zakładamy i cieszymy się trochę lepszymi osiągami? 2. Czy przy sekwencyjnym gazie można zakładać dolot bez problemów? Nie wiem co to blos i nie wiem czy u mnie jest, ale czytałem że w autach z gazem go montowaliście... ( niewiedza nie boli, ale czyni człowieka upierdliwym ) 3. Jak rozumiem ta czarna skrzyneczka pod rurą od filtra powietrza ( tuż za aku) jest pusta i można ją wymontować razem ze starym dolotem? 4. Czy ma jakieś znaczenie. że moje auto to automat? 5. Jaki jest orientacyjny koszt takiej przeróbki? GA16DE w mojej N15 z LPG: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 W sumie przy sekwencyjnym wtrysku gazu możesz zamontować CAI. W niektórych silnikach zasilanych LPG występuje problem zdmuchiwania plomienia gazu przez CAI. Objawia się to tym ze dojeżdzając np do swiatel lub w zime gasnie silnik. Po zalozeniu dolotu nie musisz nic stroić, po prostu wkladasz i jedziesz . Automat ni ma znaczenia. Koszt przeróbki z dobrym filtrem to ok. 250zeta. [ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:35 ] PS.: Mi to wygląda na GA16DS :> . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 EDIT: A co można w mojej almerce zrobić jeszcze ( poza EGR, CAI i kata) żeby się trochę odmuliła...? Bo dzisiejszy test 0-100 w 14s mnie wręcz rozbawił... 14s to miałem w N13 1.7D jak się postarałem hehe, jednak manual to manual. Pozdrawiam. PS. To chyba jednak GA16DE. Tak w instrukcji i od dealera mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Proch patrz wyżej. [ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:43 ] Kolektor dolotowy możesz jeszcze zrobić ale to juz bedzie troche drożej bo jakieś 1000pln [ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:44 ] Ile masz w tym seryjnie KM?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Czyli lekkie mody to tylko kata, EGR i CAI? A czy z tym zdmuchiwaniem płomienia to często się zdarza? Bo w sumie czemu teraz nie zdmuchuje? Przecież coś tam też zasysa... slabo bo slabo, ale przy 5k obr trochę pewnie ssie. Aż taka różnica w podawanej ilości powietrza się robi? :zdziw: EDIT: seria 100KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Jak coś to zrób tylko EGR i CAI a kata nie dotykaj bo jak go wytniesz to istnieje ewentualność ze się jeszcze bardziej zamuli. Jak kiedyś mialem Vectre 1.8 16V w gazie to non stop zdmuchiwalo ale to nie jest regula. Moze bedzie Ci zdmuchiwać a moze nie. Teraz nie zdmuchuje bo jest ograniczony przeplyw powietrza. A jak bedzie CAI to przeplyw sie kilkakrotnie zwiekszy. Róznica pomiedzy standardem a CAI jest bardzo duza. PS Daj do siebie jakiś numer GG jeśli masz to pogadamy na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 A może ktoś, kto ma CAI w zagazowanym GA16Dx by się pochwalił jak to działa? Z tego co czytałem to chyba hermoll miał CAI na gazie. :027: Jak wrażenia :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Proch masz GA16DE. BIKEQ1 coś źle widzi Wywal EGR, AIV, skraplacz par paliwa i kata też ale w miejsce kata wstaw tłumik przelotowy żeby nie brzęczało. A CAI zrób z BLOS'em skoro masz gaz ale nie wiem czy przy sekwencji wogóle BLOS będzie CI potrzebny. O BLOS'ie pocztasz tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...868&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 No właśnie muszę się jeszcze doedukować w kwestii LPG, ale wydaje mi się że do sekwencji nie montuje się BLOS'a. I jeżeli tak, to pytanie - czy moge normalnie zakładać CAI... Bo EGR to pewnie mogę wywalic? Nie ma raczej związku, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 I jeżeli tak, to pytanie - czy moge normalnie zakładać CAI... Pewnie tak Możesz zrobić coś podobnego do mojego tylko będziesz musiał dać jeszcze jakieś przejście na przepływomierz. Bo EGR to pewnie mogę wywalic? No pewnie, że możesz. Chyba, że masz 2 sondy lambda to nie wiem. Poczytaj temat o EGR to na pewno się dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Proch masz GA16DE. BIKEQ1 coś źle widzi Panie musze iść do okulisty :> To w takim razie te silniki roznia sie z zewnątrz tylko puszką od filtra?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Proch zerknij na mój post w tym temacie z 18 czerwca br. Ja też mam ga16de ale wersje 90 KM. są tam zdjęcia jak to mam rozwiązane. tylko zamiast stożka na końcu mam wkładke K&N w miejscu oryginału. Kiedyś nawet miałem rure fi 80 mm dołączoną do tej nierdzewki i to wszystko wystawało przez otwór w zderzaku (miejsce halogena) ale dolot był chyba za długi bo było dużo słabiej na niskich obrotach. Na zdjęciach w miarę wszystko widać. kłopot miałem z podłączeniem kolana do obudowy filtra ale jakoś się udało. materiały to dwa kolana Jacky 120 stopni i dwa odcinki rury - jeden 50 cm a drugi 20 cm. dodatkowo guma na kant blachy w miejscu gdzie rura przechodzi do nadkola (bo strasznie brzęczało). Pomiarów nie zrobiłem jeszcze ale egr też już mam zaślepiony, no kat i zmieniony tłumik końcowy. niebawem wałeczki zmienie i już będe miał pełne 100-konne ga16de. Jak kase uzbieram to i kolektor wydechowy u Tomaszka wymienie i wtedy na pewno pomiar zrobie na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 To w takim razie te silniki roznia sie z zewnątrz tylko puszką od filtra?? Nie tylko. Również sondą lambda, aparatem zapłonowym, systemem wtrysku paliwa w DE i kilkoma innymi szczegółami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dzięki za radę zwolcio. Co prawda ja chcę się pozbyć całkowicie starego dolotu razem z puszką i wpuścić stożek w nadkole, ale na pewno warto popatrzeć tak poglądowo. Poza tym nasze komory silnika trochę się różnią. U mnie nie ma tego zbiorniczka z prawej, czyli powinno być ciut więcej miejsca. Ale pewnie nie za bardzo bo Ty masz P11, a ja N15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Nie tylko. Również sondą lambda, aparatem zapłonowym, systemem wtrysku paliwa w DE i kilkoma innymi szczegółami. Aha. To w takim razie dzięki za info. Teraz już będe wiedzial. Pozdro [ Dodano: Czw 21 Cze, 2007 23:28 ] A i mam jeszcze jedno pytanko. Czy GA16DE jest na jednopunktowym czy na wielopunktowym wtrysku paliwa :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Proch Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Na wielopunkcie z tego co ja sie orientuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bun Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 GA16i ma jednopunktowy wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 GA16i ma jednopunktowy wtrysk. No tak ale mowa jest o DE. Czyli dla zielonych: GA16DS to silnik na gaźniku, GA16i to silnik na jednopunktowym wtrysku a GA16DE to silnik na wtrysku wielopunktowym. Z tym, że GA16i to chyba były silniki OHC 12V ale nie jestem w 100% pewnien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIKEQ1 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 No i pojawil się problem. Dzisiaj urochomilem swoją inwencję twórczą i wywalilem w GA16DS taką bialą elastyczną rurkę poprowadzoną z obudowy kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Efekt jest taki ze samochód jeździ jak jeździl za to ma obroty biegu jalowego na poziomie okolo 2000rpm. 1-do czego ona sluży?? 2-co popsulem?? 3-dlaczego teraz są tak wysokie obroty?? :zly: :zly: :/ :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.