Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Tak jak obiecałem tak też zrobiłem. Moje Cai już gotowe. poniżej fotki. W razie niejasności pytajcie... chętnie pomogę.

 

Niedawno zamiast wkładki zamontowałem stożek. Na dniach ma przyjść reszta orurowania więc puszke po starym filtrze wymontuje całkowicie.

 

pict2417jb7.th.jpg

pict2415mf5.th.jpg

pict2005yi5.th.jpg

pict2004nj5.th.jpg

pict2003eb9.th.jpg

pict2002lq8.th.jpg

pict2001gt8.th.jpg

pict2000yo2.th.jpg

pict1291mh2.th.jpg

pict1290fu7.th.jpg

pict1289df9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakieś pomysly na zrobienie dolotu (CAI) do GA16DS w 100NX?? Zwolcio fajny ten CAI masz :) Ja bym chcial wywalić tą plastikową puszkę i zamiast niej dorobić flanszę do której będzie przymocowana za pomocą lącznika gumowego rura a na końcu rury kolo akumulatora bedzie stożek oczywiście K&N. Napiszcie co o tym myślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
BIKEQ1 przejrzyj pare postów wyżej

Widać, że chyba się nie chce wertować tematu.

 

BIKEQ1 spójrz na poprzedniej stronie, tak ok. jej połowy jest fota i opis mojego dolotu w GA16DS i ze stożkiem K&N.

 

BIKEQ1 a skąd u Ciebie

100NX SR20DE+T
pod maską? Jak masz coś takiego to pochwal się wszystkim w dziale "Projekty i Prezentacje". :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIKEQ1 a skąd u Ciebie

100NX SR20DE+T
pod maską? Jak masz coś takiego to pochwal się wszystkim w dziale "Projekty i Prezentacje". :)

 

To byl wstępny projekt zeby wsadzić SR20DE z SUNNY GTi i potem to uturbić jakąś malą suszareczką żeby podawala okolo 0.8 bara i uzyskać tym jakieś 200hp. Opis zostal ale kasa sie w miedzyczasie skonczyla. Ale takie zycie, cóż począć. Na szczęście pamiętam jeszcze o tym projekcie i postaram się wprowadzić go w życie jak tylko warunki finansowe mi na to pozwolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest to mój pierwszy post - witam wszystkich!

 

Prześledziłem temat i chciałbym zrobić CAI u siebie.

Mam jednak parę pytań:

1. Czy po założeniu dolotu konieczne będzie jakiekolwiek strojenie, czy po prostu zakładamy i cieszymy się trochę lepszymi osiągami?

2. Czy przy sekwencyjnym gazie można zakładać dolot bez problemów? Nie wiem co to blos i nie wiem czy u mnie jest, ale czytałem że w autach z gazem go montowaliście... ( niewiedza nie boli, ale czyni człowieka upierdliwym :D )

3. Jak rozumiem ta czarna skrzyneczka pod rurą od filtra powietrza ( tuż za aku) jest pusta i można ją wymontować razem ze starym dolotem?

4. Czy ma jakieś znaczenie. że moje auto to automat?

5. Jaki jest orientacyjny koszt takiej przeróbki?

 

GA16DE w mojej N15 z LPG:

silnikgb4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie przy sekwencyjnym wtrysku gazu możesz zamontować CAI. W niektórych silnikach zasilanych LPG występuje problem zdmuchiwania plomienia gazu przez CAI. Objawia się to tym ze dojeżdzając np do swiatel lub w zime gasnie silnik. Po zalozeniu dolotu nie musisz nic stroić, po prostu wkladasz i jedziesz :) . Automat ni ma znaczenia. Koszt przeróbki z dobrym filtrem to ok. 250zeta.

 

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:35 ]

PS.: Mi to wygląda na GA16DS :> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: A co można w mojej almerce zrobić jeszcze ( poza EGR, CAI i kata) żeby się trochę odmuliła...?

Bo dzisiejszy test 0-100 w 14s mnie wręcz rozbawił... :D

14s to miałem w N13 1.7D jak się postarałem hehe, jednak manual to manual.

Pozdrawiam.

 

PS. To chyba jednak GA16DE. Tak w instrukcji i od dealera mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proch patrz wyżej.

 

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:43 ]

Kolektor dolotowy możesz jeszcze zrobić ale to juz bedzie troche drożej bo jakieś 1000pln

 

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 20:44 ]

Ile masz w tym seryjnie KM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lekkie mody to tylko kata, EGR i CAI?

A czy z tym zdmuchiwaniem płomienia to często się zdarza?

Bo w sumie czemu teraz nie zdmuchuje? Przecież coś tam też zasysa... slabo bo slabo, ale przy 5k obr trochę pewnie ssie.

Aż taka różnica w podawanej ilości powietrza się robi? :zdziw:

 

EDIT: seria 100KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to zrób tylko EGR i CAI a kata nie dotykaj bo jak go wytniesz to istnieje ewentualność ze się jeszcze bardziej zamuli. Jak kiedyś mialem Vectre 1.8 16V w gazie to non stop zdmuchiwalo ale to nie jest regula. Moze bedzie Ci zdmuchiwać a moze nie. Teraz nie zdmuchuje bo jest ograniczony przeplyw powietrza. A jak bedzie CAI to przeplyw sie kilkakrotnie zwiekszy. Róznica pomiedzy standardem a CAI jest bardzo duza.

PS Daj do siebie jakiś numer GG jeśli masz to pogadamy na ten temat. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Proch masz GA16DE. BIKEQ1 coś źle widzi :D:P

Wywal EGR, AIV, skraplacz par paliwa i kata też ale w miejsce kata wstaw tłumik przelotowy żeby nie brzęczało.

A CAI zrób z BLOS'em skoro masz gaz ale nie wiem czy przy sekwencji wogóle BLOS będzie CI potrzebny.

O BLOS'ie pocztasz tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...868&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie muszę się jeszcze doedukować w kwestii LPG, ale wydaje mi się że do sekwencji nie montuje się BLOS'a.

I jeżeli tak, to pytanie - czy moge normalnie zakładać CAI...

Bo EGR to pewnie mogę wywalic? Nie ma raczej związku, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
I jeżeli tak, to pytanie - czy moge normalnie zakładać CAI...

Pewnie tak :D

Możesz zrobić coś podobnego do mojego tylko będziesz musiał dać jeszcze jakieś przejście na przepływomierz.

 

Bo EGR to pewnie mogę wywalic?

No pewnie, że możesz. Chyba, że masz 2 sondy lambda to nie wiem. Poczytaj temat o EGR to na pewno się dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proch zerknij na mój post w tym temacie z 18 czerwca br. Ja też mam ga16de ale wersje 90 KM. są tam zdjęcia jak to mam rozwiązane. tylko zamiast stożka na końcu mam wkładke K&N w miejscu oryginału. Kiedyś nawet miałem rure fi 80 mm dołączoną do tej nierdzewki i to wszystko wystawało przez otwór w zderzaku (miejsce halogena) ale dolot był chyba za długi bo było dużo słabiej na niskich obrotach. Na zdjęciach w miarę wszystko widać. kłopot miałem z podłączeniem kolana do obudowy filtra ale jakoś się udało. materiały to dwa kolana Jacky 120 stopni i dwa odcinki rury - jeden 50 cm a drugi 20 cm. dodatkowo guma na kant blachy w miejscu gdzie rura przechodzi do nadkola (bo strasznie brzęczało). Pomiarów nie zrobiłem jeszcze ale egr też już mam zaślepiony, no kat i zmieniony tłumik końcowy. niebawem wałeczki zmienie i już będe miał pełne 100-konne ga16de. Jak kase uzbieram to i kolektor wydechowy u Tomaszka wymienie i wtedy na pewno pomiar zrobie na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
To w takim razie te silniki roznia sie z zewnątrz tylko puszką od filtra??

Nie tylko. Również sondą lambda, aparatem zapłonowym, systemem wtrysku paliwa w DE i kilkoma innymi szczegółami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę zwolcio.

Co prawda ja chcę się pozbyć całkowicie starego dolotu razem z puszką i wpuścić stożek w nadkole, ale na pewno warto popatrzeć tak poglądowo.

Poza tym nasze komory silnika trochę się różnią. U mnie nie ma tego zbiorniczka z prawej, czyli powinno być ciut więcej miejsca. Ale pewnie nie za bardzo bo Ty masz P11, a ja N15. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko. Również sondą lambda, aparatem zapłonowym, systemem wtrysku paliwa w DE i kilkoma innymi szczegółami.

Aha. To w takim razie dzięki za info. Teraz już będe wiedzial. Pozdro ;)

 

[ Dodano: Czw 21 Cze, 2007 23:28 ]

A i mam jeszcze jedno pytanko. Czy GA16DE jest na jednopunktowym czy na wielopunktowym wtrysku paliwa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
GA16i ma jednopunktowy wtrysk.

No tak ale mowa jest o DE. :)

 

Czyli dla zielonych: GA16DS to silnik na gaźniku, GA16i to silnik na jednopunktowym wtrysku a GA16DE to silnik na wtrysku wielopunktowym.

Z tym, że GA16i to chyba były silniki OHC 12V ale nie jestem w 100% pewnien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pojawil się problem. Dzisiaj urochomilem swoją inwencję twórczą i wywalilem w GA16DS taką bialą elastyczną rurkę poprowadzoną z obudowy kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Efekt jest taki ze samochód jeździ jak jeździl za to ma obroty biegu jalowego na poziomie okolo 2000rpm.

 

1-do czego ona sluży??

2-co popsulem??

3-dlaczego teraz są tak wysokie obroty??

:zly: :zly:

:/ :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...