Gość Speeder Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 A myslicie że mogę wyczyścic stożek zwykłym detergentem a później, jak to kolega klubowicz zaproponował, nasmarować oliwką dla niemowląt? Boję się że po takich kombinacjach domowymi sposobami pierścienie szlag trafi... :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Dokladnie - oliwka dla niemowlat moze Cie potem kosztowac sporo problemow - ryzyko totalnie niewspolmierne do roznicy w kosztach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 w sumie macie racje...lepiej wydac te kilkadziesiat zeta niz sie potem bujac z mechaniką. Jednak w Polaku czasami sie budzi ta chęć przyoszczedzenia na wszystkim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 tak jak pisałem wysyłka K&N zestaw czyszczący z olejkiem kosztowało mnie 54zł z wysyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Nie no panowie to jest poważny temat a zachwile ktoś napisze że wystarczy stożek wrzucić do pralki bo OMO wypierze wszystko prucz kieszeni i wysmarować go zużytym olejem bo trzeba by go wyżucić a przecież jest tłusty i się klei to się nada ! Przecież każdy ze składników zestawu do regeneracji filtra musi mieć jakieś właściwości detergent musi być wyważony między zdolnością do rozpuszczania osadów i samego olejka a oddziaływaniem na delikatną bawełnę i strukturę przez nią twożoną w filtrze . Olejek musi mieć odpowiednie wartości jeśli chodzi o zdolność do penetracji , odparowywania , gęstości i kleistości - nie słuchał bym rad ludzi którzy spryskują stożek WD-40 i twierdzą że jest wszystko okej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Tez mam ten zestaw K&N pinka i olejek w sprayu Sposob czyszczenia prawie taki jak podal toli z tym,ze nie susze suszarka a pozostawiam do naturalnego wyschniecia (troche to trwa) ale wlasnie tak zaleca producent. Po oplukaniu stozka z pianki bawelna bedzie biala, olejkiem spryskalem caly stozek dookola, wzdluz zeberek, tak aby nabral rownomiernego czerwonego koloru. Po czesciowym przeschnieciu dopryskalem miejsca gdzie tego olejku brakowalo i zostawilem do wyschniecia na "wolnym powietrzu". nie pamietam ile to twalo ale dluuugo .. a tu juz nie o czyszczeniu. Wczoraj przy okazji montazu waleczka z DS (dzieki Coobcio) Coobciowi spodobal sie moj dolot wiec zamieszczam pare fotek zrobionych zaraz po montazu. http://s220.photobucket.com/albums/dd151/ADi__G/CAI/ Teraz wyglada to podobnie z tym, ze rura nie wytrzymywala cisnienia i pekala. Zostala wiec oklejona (praktycznie cala) mocna tasma klejaca, cos ala "rip-stop" i na to aluminiowa tasma zeby zapewnic dodatkowa izolacje termiczna. Coobcio zrobil wczoraj fote to moze zamiesci gdzies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Tak jak zalecaliście zestaw K&N został zakupiony i czyszczenie przeprowadzone Teraz stożek jest różowiutki jak pupcia bobaska:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 nie za blisko ten stozek przepustnicy sie znajduje? ja jutro zapodam foty swojej puchy przed montazem (w tej chwili stozek w w zderzaku 160/120) teraz wskakuje mniejszy 120/90 w obudowie wlasnej produkcji ADi G z czego masz ta puszke ? co do czyszczenia i oliwienia mysle ze nie ma co kombinowac i sluchac co wymyslaja inni (oliwki wd40 itp itd) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 nie za blisko ten stozek przepustnicy sie znajduje? Oryginalnie K&N zaleca umieszczenie stozka bezposrednio na przepustnicy,wiec staralem sie go umiescic jak najblizej , zeby zachowac taka sama charakterystyke. Zreszta mialem tez stozek bezposrednio (nieosloniety), mialem tez za akumulatorem i w polowie tej drogi Moje subiektywne odczucie jest takie, ze w tej konfiguracji jest najlepiej. Puszka jest po 2,5litrowej farbie z tego co pamietam;) oklejona kilkoma warstwami tasmy termoizolacyjnej. Efekt? Dolot -EGR i wydech bez kata. Niestety oryginalny kolektor pozostal. I na hamowni 108,7KM Nawet Coobcio przyznal, ze wynik za***isty. Opony mam 205/45R17 i kola waza wiecej niz oryginalne, a to ponoc tez ma wplyw na pomiar (oczywiscie niekorzystny). Stozek mam K&N dedykowany do almery 1.6 rozmiary takie jak ten mniejszy ktory chcesz teraz zamontowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 no i filterek pod maska po krotce wskoczyl filtr aoma 120/90 ktory zostal zamkniety w puszke na drobiazgi filtr z jednej strony jest zalany guma a puszka ma 120 mm tak jak filtr a wiec tylko opaska zaciskowa jak na fotach, z drugiejs trony wylot z nierdzewki nitow zrywalnych, troche silikonu puszka pomalowana hammerite bo niestety z rdzewki jest wiec niewiem jak dlugo wytrzyma, ostre krawedzie we wlocie do puszki poprawie - silikon albo wyloze blacha albo nic nei zrobie puszka na koniec jest oblozona ekranem zagrzejnikowym i wonieta tasma klejaca na plotnie ta taka szara od filtra leci rura ALU 80mm aby na raze jej nieciac w nadkolu jest zawinieta tzn zrobione kolo i uczepiona w dol na wysokosci dolnej krawedzi zderzaka, tak zeby woda dotarla musi pokonac spirale/kolo docelowo chce zeby chwyt powietrza byl tak jak u ADi G na fotach wyzej czyli obok chlodnicy za wlotami w zderzaku, a rura alu bedzie wchodzic w otwor tak jak teraz isc za zderzakiem i koniec bedzie jak u ADi G na szybko maly tescik, niestety padalo i duzy ruch byl a wiec wysokich obrotw zbytnio nie rozpoznalem, ale dol: od 2-3 lepiej zbiera sie od 3-4 zdecydowanie lepiej wchodzi na obr i nabiera predkosci od 4 w gore wytestuje jeszcze ale wg tego co mi sie udalo pogazowac to raczej nie jest lepiej gora raczej oslabla, wczesniej od 4 tys dostawal kopa i ciagnal rowno do 7tys, zobaczymy jak teraz bedzie jak dokladnie sprawdze natomiast filtr w zderzaku wygladal ladnie nie byl mokry ani zasyfiony bardzo a od srodka nie widac bylo aby syf sie przeciagal przez niego, a od 2 tygodni jezdzilem non stop w deszcz, coprawda kaluze omijalem lewym kolem poznje reszta fotek [ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 22:53 ] no i po testach malych, testy na LPG na PB nie probowalem a wiec temp powietrza w nadkolu ok 14 st na postoju ok 11 st podczas jazdy trudno to porownac do pomiaru o godz 16 poniewaz padalo pozniej przestalo ale bylo cieplej i wilgotnosc inna i cisnienie tez inne mianowicie od 3-5 tys niezle sie zbiera od 2-3 lepiej niz ze stozkiem w nadkolu od 3-4 zdecydowanie lepiej od 4-5 dobrze moze lepiej moze tak samo od 5-7 tez zbiera sie dosc ladnie warunki jak najbardziej sprzyjaly duzo zimnego gestego powietrza docieralo bez pomiaru na hamowni badz chociaz pomiarow elastycznosci trudno stwierdzic pozatym ze dol sie o wiele poprawil nie osloniety stozek bez zasysu zimnego to napewno nieporozumienie jak bede mial dostep do hamowni to zrobie pomiary w ubydwoch kombinacjach poprawa dolu odczuwalna tez byla szczegolnie przy normalnym ruszaniu na mokrej nawierzchni bo kola buksowaly duzo szybciej i lagodniej gazem obchodzic trzeba bylo sie, niz przy takim samym ruszania ze stozkiem w nadkolu gdzie nie bylo buksowania tak predko na mokrej nawierzchni(oczywscie mowa o spojnym, badz w miare dynamicznym ruszaniu) reszta fotek pogladowy rysunek rury w zderzaku pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edison19 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Witam szanownych nissanmaniakow:) Chcialbym otoż poruszyc kwestie bardzo ciekawa...tzn dolotu w E16i~! Szanowny Coobciu wiem ze niemasz do czynienia z tak zamulonymi silnikami jak E16i ale ja wiem ze dolot w moim e16i mozna zrobic bardzo malymiu kosztami bo napewno dolot posiada wiele zwezek itp(skoro silnik ma 75KM z 1600 cm3) Bylbym bardzo wdzieczny gdybys pomogl mi w modyfikacji seryjnego dolotu w moim nissanie. Pozdro p.s-daje zdjecie jak e16i wyglada bo niekazdy moze wiedzie ale wyglada tak jak e13i itp ale jednak rozni sie bo to wtrysk jednopunkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 fajnie to wyglada, szkoda ze nie ma w czewie taniej hamowni BTW Hermoll powiedz ile tych sliwek dales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Ładnie ładnie mój pomysł zdaje egzamin i bardziej estetycznie ci wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 edison19, po krotce to bardzo latwo to tworzysz, wypieprzasz oryginalny filtr z obudowa, dajesz kolanko, rure, stozek na koncu i wszycho, po drodze usuwasz neipotrzbne podcisnienia ewentualnei korygujesz zaplon, przeabiasz uklad odpowitrzania skrzynki korbowej jest pare mozliwosci i wchycho pozatym bombel n13 i ma chyba taki motor jak Ty i on robil tam nowy dolot to przejrzyj temat wczesniej albo zagadaj do niego ps Grzechu a wiesz wsypalem pare .... tak z garsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edison19 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 hermoll-jesli chodzi o filtr powietrza to uwierz mi ze juz dzialam pod tym wzgledem:D(propos lepiej dac stozek za zderzakiem mam tam takie wyciecia na powietrze czy moze tak jak Bombel za aku?) w tym poprzednim poscie chodzilo mi o modyfikacje kolektora dolotowego i rzeczy z nim zwiazanych.Co rozumiesz przezz pojecie odpowietrzania skrzyni korbowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 jesli stozek ma byc pod maska to tylko w obudowie a z obudowy rura w zderzak, a w zderzak filtr to nie ta pora dopiero na wiosne uklad odpowitrzania skrzynki korbowej to odma poprostu musisz cos z nia zrobic jak usuniesz oryginalny dolot, mozesz dac takie male filterki na odme, ze pokrywy zaworow wychodza dwie rurki i wlasnie na nie te filterki dajesz ta rurke co idzie do kolektora zatykasz przy kolektorze a druga co idzie do filtra nic bo jak zalozysz nowy dolot nie bedzie dziury ewentualnie zostawiasz tak jak jest tzn ta co idzie do kolektora zostaje a ta druga musisz miec w nowym dolocie otwoorek z rurka zeby nasunac tam przewod, sa takie laczniki z takim otworem na odme wlasnie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edison19 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 juz czaje dzieki:D:D:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Po demontazu zwyklego filtra pozostaje odpowietrzenie klawiatury...jesli podłączę je do rury dolotowej to tracę moc poprzez wpuszczanie do układu ciepłego powietrza a zostawić to bez filtracji to raczej niemądre posunięcie.. A wiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Ładnie ładeni... Ja teraz w swojej czeronej primie planuję zmajstrować jakiśdolocik nie wiem czy nie poczekać i nie kupić czegoś takiego: http://www.jedrasik.com/pokaz_produkt.php?idprod=834 Czy pozostać wierny opatentowanej technologi CAI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Małe pytanie: Czy odpowietrzenie klawiatury muszę podłączac do dolotu? Bo moim zdaniem to strata mocy (ciepłe powietrze) Poprzedni właściciel założył taki mały filtr na odpowietrzenie, który mi się rozsypał a nie mogę nigdzie dostać takiego i dlatego się zastanawiam co mam zrobić... :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Ładnie ładeni... Ja teraz w swojej czeronej primie planuję zmajstrować jakiśdolocik nie wiem czy nie poczekać i nie kupić czegoś takiego: http://www.jedrasik.com/p....php?idprod=834 Czy pozostać wierny opatentowanej technologi CAI No Coobcio wyglada to całkiem całkiem cena może troche odstrasza bo cai ze stozkiem K&n wyniesie od 300 zł w góre a tu za drugie tyle jest gotowy i widze że termicznie odizolowany zestaw. ciekawe tylko jaka długa jest ta rura i przede wszystkim jakość wykonania. czy to będzie lepsze od naszych CAI?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Małe pytanie:Czy odpowietrzenie klawiatury muszę podłączac do dolotu? Bo moim zdaniem to strata mocy (ciepłe powietrze) Poprzedni właściciel założył taki mały filtr na odpowietrzenie, który mi się rozsypał a nie mogę nigdzie dostać takiego i dlatego się zastanawiam co mam zrobić... :?: Ostatnio zaobserwowalem jedna rzecz w tej kwestii. Montowalem u siebie catch tank (zbiornik na odme do skraplania oparow oleju), no i mialem opcje albo wentylowac jego wyjscie do atmo albo spowrotem do dolotu. Postanowilem najpierw sprawdzic wersje atmosferyczna z filterkiem. Okazalo sie ze w tej konfiguracji obroty na jalowym zachowywaly sie ciut inaczej niz normalnie (inaczej spadaly, trzymaly odmienne wartosci i widac bylo minimalne fluktuacje na wskazowce) - tak na serio to nie bylo to nic powaznego a dla niektorych pewnie nawet zauwazalnego ale moja pedantyczna natura nie mogla tych symptomow zniesc Wiec wywalilem filterek i podlaczylem wyjscie do dolotu czyli jak Nissan przykazal. Po tym obroty zaczely sie zachowywac w pelni kulturalnie jak to bylo przed filterkiem. Czytalem tez ze po to odme seryjnie podlacza sie do dolotu, aby tworzylo sie podcisnienie umozliwiajace wentylowanie pokrywy... Nie jestem w 100% pewien ile w tym prawdy ale brzmi logicznie i u mnie sie sprawdzilo Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 JAk robisz zewnętrzną odmę to zawsze odcinaj i zaślepiej jej frabgmenty z kolektora ssącego - masz połączenie miedzy pokrywą zaworową a kolektorem ssącym. I to załątwia wszystkie problemy w przeciwnym wypadku silnik zasysał ci lewe powietrze nie zmierzone przez przepływkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wieszczolek Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Być może pojawiło się już podobne pytanie ale: Układ dolotowy... konkretnie Micra 1,3 16V... Jaka długość rury, gdzie najlepiej umieścić stożek i czy sam dobrze zrobiony układ dolotowy zrobi jakąś różnice? Czy jest przy tym wzrost mocy w określonych mniej więcej procentach? A jak nie to jak tanim kosztem uzyskać pare koni więcej... obecnie 75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sunny wrocR Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Cos mnie dzisiaj wzielo na poprawienie dolotu widzac wczoraj w garazu paletajaca sie rure z dolotu brachola Co by duzo nie kombinowac zrobilem tak Jak gdzies dopadne prostokatny wydech od wentylowania skrzyn glosnikowych to przedluze rurke na sam dol zderzaka. Poki co roznica jest dosc znaczna w zakresie 3.5-5tys obr. Filtr zostaje seria a po wyplacie bedzie wkladka K&N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.