Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A myslicie że mogę wyczyścic stożek zwykłym detergentem a później, jak to kolega klubowicz zaproponował, nasmarować oliwką dla niemowląt? Boję się że po takich kombinacjach domowymi sposobami pierścienie szlag trafi... :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie to jest poważny temat a zachwile ktoś napisze że wystarczy stożek wrzucić do pralki bo OMO wypierze wszystko prucz kieszeni i wysmarować go zużytym olejem bo trzeba by go wyżucić a przecież jest tłusty i się klei to się nada ! Przecież każdy ze składników zestawu do regeneracji filtra musi mieć jakieś właściwości detergent musi być wyważony między zdolnością do rozpuszczania osadów i samego olejka a oddziaływaniem na delikatną bawełnę i strukturę przez nią twożoną w filtrze . Olejek musi mieć odpowiednie wartości jeśli chodzi o zdolność do penetracji , odparowywania , gęstości i kleistości - nie słuchał bym rad ludzi którzy spryskują stożek WD-40 i twierdzą że jest wszystko okej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten zestaw K&N pinka i olejek w sprayu

Sposob czyszczenia prawie taki jak podal toli z tym,ze nie susze suszarka a pozostawiam do naturalnego wyschniecia (troche to trwa) ale wlasnie tak zaleca producent.

Po oplukaniu stozka z pianki bawelna bedzie biala, olejkiem spryskalem caly stozek dookola, wzdluz zeberek, tak aby nabral rownomiernego czerwonego koloru. Po czesciowym przeschnieciu dopryskalem miejsca gdzie tego olejku brakowalo i zostawilem do wyschniecia na "wolnym powietrzu". nie pamietam ile to twalo ale dluuugo ;)

 

.. a tu juz nie o czyszczeniu. Wczoraj przy okazji montazu waleczka z DS :D

(dzieki Coobcio) Coobciowi spodobal sie moj dolot wiec zamieszczam pare fotek zrobionych zaraz po montazu.

http://s220.photobucket.com/albums/dd151/ADi__G/CAI/

 

Teraz wyglada to podobnie z tym, ze rura nie wytrzymywala cisnienia i pekala. Zostala wiec oklejona (praktycznie cala) mocna tasma klejaca, cos ala "rip-stop" i na to aluminiowa tasma zeby zapewnic dodatkowa izolacje termiczna. Coobcio zrobil wczoraj fote to moze zamiesci gdzies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za blisko ten stozek przepustnicy sie znajduje?

 

ja jutro zapodam foty swojej puchy przed montazem (w tej chwili stozek w w zderzaku 160/120) teraz wskakuje mniejszy 120/90 w obudowie wlasnej produkcji

 

 

ADi G z czego masz ta puszke ?

 

co do czyszczenia i oliwienia mysle ze nie ma co kombinowac i sluchac co wymyslaja inni (oliwki wd40 itp itd)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za blisko ten stozek przepustnicy sie znajduje?

Oryginalnie K&N zaleca umieszczenie stozka bezposrednio na przepustnicy,wiec staralem sie go umiescic jak najblizej , zeby zachowac taka sama charakterystyke. Zreszta mialem tez stozek bezposrednio (nieosloniety), mialem tez za akumulatorem i w polowie tej drogi ;) Moje subiektywne odczucie jest takie, ze w tej konfiguracji jest najlepiej.

Puszka jest po 2,5litrowej farbie z tego co pamietam;) oklejona kilkoma warstwami tasmy termoizolacyjnej.

Efekt? Dolot -EGR i wydech bez kata. Niestety oryginalny kolektor pozostal. I na hamowni 108,7KM Nawet Coobcio przyznal, ze wynik za***isty.

Opony mam 205/45R17 i kola waza wiecej niz oryginalne, a to ponoc tez ma wplyw na pomiar (oczywiscie niekorzystny).

Stozek mam K&N dedykowany do almery 1.6 rozmiary takie jak ten mniejszy ktory chcesz teraz zamontowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i filterek pod maska

po krotce wskoczyl filtr aoma 120/90 ktory zostal zamkniety w puszke na drobiazgi

filtr z jednej strony jest zalany guma a puszka ma 120 mm tak jak filtr a wiec tylko opaska zaciskowa jak na fotach, z drugiejs trony wylot z nierdzewki nitow zrywalnych, troche silikonu

puszka pomalowana hammerite bo niestety z rdzewki jest wiec niewiem jak dlugo wytrzyma, ostre krawedzie we wlocie do puszki poprawie - silikon albo wyloze blacha albo nic nei zrobie ;)

puszka na koniec jest oblozona ekranem zagrzejnikowym i wonieta tasma klejaca na plotnie ta taka szara

 

od filtra leci rura ALU 80mm aby na raze jej nieciac w nadkolu jest zawinieta tzn zrobione kolo i uczepiona w dol na wysokosci dolnej krawedzi zderzaka, tak zeby woda dotarla musi pokonac spirale/kolo

 

docelowo chce zeby chwyt powietrza byl tak jak u ADi G na fotach wyzej czyli obok chlodnicy za wlotami w zderzaku, a rura alu bedzie wchodzic w otwor tak jak teraz isc za zderzakiem i koniec bedzie jak u ADi G

 

na szybko maly tescik, niestety padalo i duzy ruch byl a wiec wysokich obrotw zbytnio nie rozpoznalem, ale dol:

od 2-3 lepiej zbiera sie od 3-4 zdecydowanie lepiej wchodzi na obr i nabiera predkosci od 4 w gore wytestuje jeszcze ale wg tego co mi sie udalo pogazowac to raczej nie jest lepiej gora raczej oslabla, wczesniej od 4 tys dostawal kopa i ciagnal rowno do 7tys, zobaczymy jak teraz bedzie jak dokladnie sprawdze

 

natomiast filtr w zderzaku wygladal ladnie nie byl mokry ani zasyfiony bardzo a od srodka nie widac bylo aby syf sie przeciagal przez niego, a od 2 tygodni jezdzilem non stop w deszcz, coprawda kaluze omijalem lewym kolem ;)

 

spa0063lj8.jpg

 

poznje reszta fotek

 

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 22:53 ]

no i po testach malych, testy na LPG na PB nie probowalem

a wiec temp powietrza w nadkolu ok 14 st na postoju ok 11 st podczas jazdy

trudno to porownac do pomiaru o godz 16 poniewaz padalo pozniej przestalo ale bylo cieplej i wilgotnosc inna i cisnienie tez inne

 

mianowicie od 3-5 tys niezle sie zbiera

od 2-3 lepiej niz ze stozkiem w nadkolu

od 3-4 zdecydowanie lepiej

od 4-5 dobrze moze lepiej moze tak samo

od 5-7 tez zbiera sie dosc ladnie

warunki jak najbardziej sprzyjaly duzo zimnego gestego powietrza docieralo :)

 

bez pomiaru na hamowni badz chociaz pomiarow elastycznosci trudno stwierdzic pozatym ze dol sie o wiele poprawil

nie osloniety stozek bez zasysu zimnego to napewno nieporozumienie

jak bede mial dostep do hamowni to zrobie pomiary w ubydwoch kombinacjach

 

poprawa dolu odczuwalna tez byla szczegolnie przy normalnym ruszaniu na mokrej nawierzchni bo kola buksowaly duzo szybciej i lagodniej gazem obchodzic trzeba bylo sie, niz przy takim samym ruszania ze stozkiem w nadkolu gdzie nie bylo buksowania tak

predko na mokrej nawierzchni(oczywscie mowa o spojnym, badz w miare dynamicznym ruszaniu)

 

reszta fotek

spa0059tk5.jpg

spa0060pb3.jpg

spa0061ug1.jpg

spa0062so0.jpg

 

pogladowy rysunek rury w zderzaku

caizr6.jpg

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych nissanmaniakow:)

Chcialbym otoż poruszyc kwestie bardzo ciekawa...tzn dolotu w E16i~!

Szanowny Coobciu wiem ze niemasz do czynienia z tak zamulonymi silnikami jak E16i ale ja wiem ze dolot w moim e16i mozna zrobic bardzo malymiu kosztami bo napewno dolot posiada wiele zwezek itp(skoro silnik ma 75KM z 1600 cm3)

Bylbym bardzo wdzieczny gdybys pomogl mi w modyfikacji seryjnego dolotu w moim nissanie.

Pozdro

 

p.s-daje zdjecie jak e16i wyglada bo niekazdy moze wiedzie ale wyglada tak jak e13i itp ale jednak rozni sie bo to wtrysk jednopunkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edison19, po krotce to bardzo latwo to tworzysz, wypieprzasz oryginalny filtr z obudowa, dajesz kolanko, rure, stozek na koncu i wszycho,

po drodze usuwasz neipotrzbne podcisnienia ;) ewentualnei korygujesz zaplon, przeabiasz uklad odpowitrzania skrzynki korbowej jest pare mozliwosci i wchycho

 

pozatym bombel n13 i ma chyba taki motor jak Ty i on robil tam nowy dolot to przejrzyj temat wczesniej albo zagadaj do niego

 

ps Grzechu a wiesz wsypalem pare ;).... tak z garsc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hermoll-jesli chodzi o filtr powietrza to uwierz mi ze juz dzialam pod tym wzgledem:D(propos lepiej dac stozek za zderzakiem mam tam takie wyciecia na powietrze czy moze tak jak Bombel za aku?)

w tym poprzednim poscie chodzilo mi o modyfikacje kolektora dolotowego i rzeczy z nim zwiazanych.Co rozumiesz przezz pojecie odpowietrzania skrzyni korbowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli stozek ma byc pod maska to tylko w obudowie a z obudowy rura w zderzak, a w zderzak filtr to nie ta pora :) dopiero na wiosne

 

uklad odpowitrzania skrzynki korbowej to odma poprostu musisz cos z nia zrobic jak usuniesz oryginalny dolot, mozesz dac takie male filterki na odme, ze pokrywy zaworow wychodza dwie rurki i wlasnie na nie te filterki dajesz

ta rurke co idzie do kolektora zatykasz przy kolektorze a druga co idzie do filtra nic bo jak zalozysz nowy dolot nie bedzie dziury

ewentualnie zostawiasz tak jak jest tzn ta co idzie do kolektora zostaje a ta druga musisz miec w nowym dolocie otwoorek z rurka zeby nasunac tam przewod, sa takie laczniki z takim otworem na odme wlasnie

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po demontazu zwyklego filtra pozostaje odpowietrzenie klawiatury...jesli podłączę je do rury dolotowej to tracę moc poprzez wpuszczanie do układu ciepłego powietrza a zostawić to bez filtracji to raczej niemądre posunięcie.. A wiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie ładeni...

Ja teraz w swojej czeronej primie planuję zmajstrować jakiśdolocik nie wiem czy nie poczekać i nie kupić czegoś takiego: http://www.jedrasik.com/pokaz_produkt.php?idprod=834

 

Czy pozostać wierny opatentowanej technologi CAI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie:

Czy odpowietrzenie klawiatury muszę podłączac do dolotu? Bo moim zdaniem to strata mocy (ciepłe powietrze) Poprzedni właściciel założył taki mały filtr na odpowietrzenie, który mi się rozsypał a nie mogę nigdzie dostać takiego i dlatego się zastanawiam co mam zrobić... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie ładeni...

Ja teraz w swojej czeronej primie planuję zmajstrować jakiśdolocik nie wiem czy nie poczekać i nie kupić czegoś takiego: http://www.jedrasik.com/p....php?idprod=834

 

Czy pozostać wierny opatentowanej technologi CAI

 

No Coobcio wyglada to całkiem całkiem :) cena może troche odstrasza bo cai ze stozkiem K&n wyniesie od 300 zł w góre a tu za drugie tyle jest gotowy i widze że termicznie odizolowany zestaw. ciekawe tylko jaka długa jest ta rura i przede wszystkim jakość wykonania.

 

czy to będzie lepsze od naszych CAI??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie:

Czy odpowietrzenie klawiatury muszę podłączac do dolotu? Bo moim zdaniem to strata mocy (ciepłe powietrze) Poprzedni właściciel założył taki mały filtr na odpowietrzenie, który mi się rozsypał a nie mogę nigdzie dostać takiego i dlatego się zastanawiam co mam zrobić... :?:

 

Ostatnio zaobserwowalem jedna rzecz w tej kwestii. Montowalem u siebie catch tank (zbiornik na odme do skraplania oparow oleju), no i mialem opcje albo wentylowac jego wyjscie do atmo albo spowrotem do dolotu. Postanowilem najpierw sprawdzic wersje atmosferyczna z filterkiem. Okazalo sie ze w tej konfiguracji obroty na jalowym zachowywaly sie ciut inaczej niz normalnie (inaczej spadaly, trzymaly odmienne wartosci i widac bylo minimalne fluktuacje na wskazowce) - tak na serio to nie bylo to nic powaznego a dla niektorych pewnie nawet zauwazalnego ale moja pedantyczna natura nie mogla tych symptomow zniesc :D Wiec wywalilem filterek i podlaczylem wyjscie do dolotu czyli jak Nissan przykazal. Po tym obroty zaczely sie zachowywac w pelni kulturalnie jak to bylo przed filterkiem.

Czytalem tez ze po to odme seryjnie podlacza sie do dolotu, aby tworzylo sie podcisnienie umozliwiajace wentylowanie pokrywy... Nie jestem w 100% pewien ile w tym prawdy ale brzmi logicznie i u mnie sie sprawdzilo :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk robisz zewnętrzną odmę to zawsze odcinaj i zaślepiej jej frabgmenty z kolektora ssącego - masz połączenie miedzy pokrywą zaworową a kolektorem ssącym.

I to załątwia wszystkie problemy w przeciwnym wypadku silnik zasysał ci lewe powietrze nie zmierzone przez przepływkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wieszczolek

Być może pojawiło się już podobne pytanie ale:

Układ dolotowy... konkretnie Micra 1,3 16V... Jaka długość rury, gdzie najlepiej umieścić stożek i czy sam dobrze zrobiony układ dolotowy zrobi jakąś różnice? Czy jest przy tym wzrost mocy w określonych mniej więcej procentach? A jak nie to jak tanim kosztem uzyskać pare koni więcej... obecnie 75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sunny wrocR

Cos mnie dzisiaj wzielo na poprawienie dolotu widzac wczoraj w garazu paletajaca sie rure z dolotu brachola :D Co by duzo nie kombinowac zrobilem tak

b51325e506a600b2m.jpg b974d7a789089630m.jpg

 

Jak gdzies dopadne prostokatny wydech od wentylowania skrzyn glosnikowych to przedluze rurke na sam dol zderzaka. Poki co roznica jest dosc znaczna w zakresie 3.5-5tys obr. Filtr zostaje seria a po wyplacie bedzie wkladka K&N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...