Gość miszcz69 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 z tego co widze wiekszosc osob oddziela i zaklada filtr na tylko ta odme z prawej strony pokrywy zaworow ktora fabrycznie biegnie do puszki filtra powietrza. ta bardziej po lewo wychodzaca w gore, przy korku wlewu oleju wiekszosc zostawia tak jak jest fabrycznie- podlaczona wezykiem do kolektora. coobcio mowi ze ta odma musi byc oddzielona zeby silnik nie dostawal powietrza niezmierzonego przez przeplywke. ale z drugiej strony przy oryginalnym dolocie to dziala jak powinno i przeciez przez caly czas z tej odmy dmucha do kolektora. u mnie po oddzieleniu tej odmy od kolektora i zaslepieniu go wystepowaly problemy z wolnymi obrotami (na szczescie udalo sie je wyregulowac sruba przy przepustnicy i uchyleniem przepustnicy w blosie). jednak jednoczesnie wraz z ta operacja (odlaczenia drugiej odmy od kolektora) z odmy tej po prawej stronie pokrywy zaworow zaczal wydobywac sie dym/para i po kilku minutach jazdy w samochodzie zaczyna dziwnie pachniec. napiszcie, co robicie z odma przy korku wlewu oleju i jak to u was dziala?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 obydwie odmy zaślepione a z pokrywy zaworowej poprowadzone węże pod auto bez filtrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter-100nx Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Cześć. Przymierzam się i ja do montażu stożka w swoim 100 nx 1,6 16v. W związku z tym mam pytanie. Gdzie najtaniej i w jakiej cenie,kupię wszystkie graty do montażu stożka? Aha,sam filtr już mam,bo został mi z poprzedniego auta. Kupiłem,ale w końcu nie założyłem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saint Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 zlaczki na allegro albo mtuning.pl, a rure to ja kupowalem w sklepie z metalami (www.tabal.pl) zdecydowanie taniej niz zakup takiej rury na allegro lub w sklepie tuningowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 saint, a sprzedali Ci tej rury tyle ile chciales? bo mi chcieli wcisnac 2 metry :/ mniej sie ponoc nie dalo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter-100nx Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Przejrzałem posty na temat montażu stożka i nadal nie bardzo wiem,jak się do tego zabrać? Może znajdzie się ktoś,kto pomoże mi ogarnąć ten temat? Z góry dziękuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saint Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 saint, a sprzedali Ci tej rury tyle ile chciales? bo mi chcieli wcisnac 2 metry :/ mniej sie ponoc nie dalo... Ja kupilem 2 metry zostal mi metr takze jak cos to moge odsprzedac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter-100nx Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Przejrzałem posty na temat montażu stożka i nadal nie bardzo wiem,jak się do tego zabrać? Może znajdzie się ktoś,kto pomoże mi ogarnąć ten temat? Z góry dziękuje. Pozdrawiam. Tzn.?? Poszukaj silnika jak Twoj i zrob identycznie :/ Ja się na tym za bardzo nie znam i nie chciałbym coś popsuć? Z tego,co wiem to są tam podłączone różne przewody i nie bardzo wiem,jak je później podłączyć? Dlatego szukam kogos,kto już to robił i by mi z tym pomógł? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 peter-100nx a masz NX'a na gaźniku czy na wtrysku? Jak na gaźniku to poszukaj mojego opisu kilka stron wcześniej. Jak potrafisz posługiwać się śrubokrętami i kluczami to zrobisz to bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter-100nx Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 peter-100nx a masz NX'a na gaźniku czy na wtrysku?Jak na gaźniku to poszukaj mojego opisu kilka stron wcześniej. Jak potrafisz posługiwać się śrubokrętami i kluczami to zrobisz to bez problemu. : :/ Mam na gaźniku tak,jak u ciebie. Ok. Popatrze i będe kombinował?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwolcio Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Wczoraj miałem troche czasu i postanowiłem wydobyć filtr z nadkola i schować go na zime pod maske. Ku mojemu zdumieniu wcale nie był aż taki zasyfiony jak się spodziewałem. to miejsce w nadkolu jest naprawde super dla stożka. Dziś troche pojeździłem i wydaje mi się że autko nieco osłabło w zakresie 3 - 5 tyś obr. Może się orientujecie czy to wina krótkiego dolotu czy ciepłego powietrza zasysanego z komory silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zioloo Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 po wielkich trudach udało mi się oczytać ten temat i mam takie pytanko czy jak wsadze stożek (chciałbym w nadkole) to bede musial coś modyfikowac poprawiac mapy czy regulować cokolwiek innego czy to sie wsadza i jedzie bez innych regulacji posiadam p11.144 z 99 sr20de + gaz brc chwalicie sobie te silniki własnie ze stożkiem ale nie umiałem sie doczytać jak to się tyczy gazu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 jesli sekwencja to bez problemu, jesli mikser to dobrze by było dorzucić blosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zioloo Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 jest na sekwencji [ Dodano: Sob 01 Gru, 2007 17:41 ] no i stalo sie zakupiłem stozek hehe teraz bedzie trzeba jakoś to tam wsadzić z tego względu że to przez was sie do tego zabrałem :diabel2: oczekuje wsparcia :036: [ Dodano: Nie 09 Gru, 2007 20:15 ][/s mam pare pytan [/img] 4. to wszystko wywalamy a ten kabelek sobie wisi ?? czy ktoś mógłby mi pomóc jak to ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 tak nawiasem w GA16DE otwór w dolocie jest skierowany w szparkę pomięszy swiatłem a keirunkowskazem więc zmiana źródła powietrza moim zdaniem daje niewiele gdyż fabryczne jest dosyć dobre:) można kierunek wymontować na startach w KOE:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość august200 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Potwerdzam u mnie w SR20 terz jest skierowany ku kierunkowi.Ale zachodze w głowe czy wyjecie kierunku ukreci jakąs cenną sekunde.Mojm zdaniem w przyspieszeniu do 100km/h mało to da moze przy wyszych predkosciach gdzie powietrze opływające auto jest właczane z ogromną prędkoscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Cześć, Tak czytam i czytam o tych dolotach i trochę mnie zaczyna śmiech ogarniać. Ale to pewnie pochodna bólu głowy. Drugiego objawu czytania tego wątku. Tak czy inaczej sprawa wygląda tak: ja się na tym Panowie nie znam, dlatego zadam Wam tylko jedno pytanie, na które bardzo bym prosił żeby mi ktoś mądrze odpowiedział. Chodzi o kwestię zimnego powietrza, o które tak zaciekle walczycie. Rozumiem, że w upalne lato (+40 st. C)Wasze auta ledwo ruszają spod świateł, a w ostrą zimę (tak przy -25 st C) to Wam po prostu moc silniki rozrywa. Powtarzając za Waszym guru (Coobciem): wzrostowi temperatury w dolocie o 5`C towarzyszy spadek mocy maksymalnej o ok. 2-5 km. Idąc tym tropem różnica mocy silnika dla temparetury otoczenia w przedziale -25-40 st. C powinna się wahać od 13-32,5 KM na plus lub na minus w zależności czy zima lato czy zima. Rozumiem, że jak nadchodzi lato, to wszyscy maniacy mocy załamują ręce, że ich ukochane Nissany znowu staną się masowo mułowate, a jak przychodzi trzaskający mróz, to aż piszczycie z radości, że Wam przybędzie 30 kucy. Niech mi to ktoś wytłumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 To bardzo ciekawe co mówisz Bombel, ale chyba się nie rozumiemy. Może ty jesteś zwolennikiem jeszcze innej teorii, bo w poście Coobcia otwierającym cały ten rozległy wątek stoi jak byk, że: Oto cytaty: Sam filtr to poł sukcesu' date=' montując go w miejscu seryjnej puszki zmniejszamy pojemność ukaldu dolotowego i pogarszamy moc w zakresie niskich prędkosci obrotowych, ważne jest takze oddzielnie go od cieplego silnika, bo jak wiadomo im powietrze zimneijsze tym zawiera więcej tlenu. Dlatego najlepiej montować filtr w nadoklu tam temperatura praktycznie nigdy nie przekracza 25*C a pod maska dochodzi nwaet do 65-70*C. Własnie tak jest skonstruowany [b']Cold Air Intake[/b] [...] średnio co wzrost temperatury w dolocie o 5`C towarzyszy spadek mocy maksymalnej o ok. 2-5km, w zależności od warunków, auta itp. CO za tym idzie, dolot wypada dobrze na hamowni, gdzie jest przewiewnie, maska jest otwarta , a my robimy parę pomiarów.... zupełnie inne warunki spotykają nas na drodze. Nawet chwilowy postój, powoduje ze niezabudowany filtr znajdujący się w komorze silnika podnosi temperaturę powietrza o ok. 10-15stopni, a w lato może to być 20-30stopni. Bardzo ważną sprawa jest także efektywność dolotu jeśli chodzi o schładzanie nagrzanego powietrza. tzn. ile czasu potrzebujemy aby po postoju i nagrzania powietrza w dolocie np. do 40`C moc schłodzić powietrze do 15`C. Jedne doloty potrzebują na to ok. 180sekund inne tylko 60sekund. Wiadomo ze najszybciej zrobi to dolot który ma jak najlepszy dostęp do zimnego powietrza, a także który jest dość nisko, wiadomo ze cieple powietrze idzie do góry... Koniec cytatów. Jeżeli więc Twoim zdaniem nie chodzi dokładnie o temperaturę, to znaczy że ktoś nie rozumie co czyta., bo w w/w poście kwestia temperatury powietrza jest zasadnicza. Jeśli wyjdziemy z założenia, że ilość dostarczanego powietrza jest optymalna (maksymalnie duża po zamontowaniu tych absurdalnych rur), to pozostaje jeszcze kwestia montażu CAI. Podobno im niżej tym lepiej, bo do góry leci ciepłe powietrze. OK. Jest w tym jakaś logika. Pytałem jednak czy odczuwacie wyraźne spadki / wzrosty mocy związane z zasysaniem ciepłego letniego powietrza latem i siarczyście mroźnego powietrza zimą. Jeżeli nie, a amplituda w wyżej opisanych skrajnych przypadkach może sięgać nawet 65 st. C, to tworzenie teorii nt. miejsc montażu CAI jest... śmieszne. No chyba, że tak jak pisałem wcześniej wzrosty mocy są wyczuwalne. Wtedy cała ta teoria byłaby do przyjęcia. Czekam na Wasze informacje. Myślę, że nie powinno być problemów z opisaniem wrażeń, bo przecież przyrostu / utraty 13-32 KM nie sposób nie zauważyć, jeśli co niektórym udaje się odczuć przyrosty rzędu 1-2 KM :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Powietrze musi być jak najzimniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 To może ja odpowiem. W poprzednim samochodzie (nie nissan) zmiana miejsca skąd zasysane było powietrze dawała odczuwalną różnicę, ale nie jakieś mega efekty. Większą różnicę dawała zmiana długości rurki przez którą wpada powietrze i w zależności od niej można było naprawdę osiągnąć różne efekty np. super dół - ciągnął od 1500rpm, ale miał max prędkość 120km/h. Skoro ktoś zadał sobie trud, zbadał kilka możliwości i podaje na tacy najlepszą, to trzeba mu podziękować, że nie musimy sami eksperymentować. Dla mnie wyniki z hamowni są najlepsze, bo mamy na przyrządach potwierdzone efekty lub defekty. Wolę hamownie niż stwierdzenie jakiegoś "Heńka" że wtedy lepiej jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Marcin z tą temperaturą nie jest tak do końca - to , że filtr zasysa powietrze o temp. -15 stopni to nie znaczy że takie trafia do silnika po drodze jest przecież podgrzewanie przepustnicy , EGR , odma, rozgrzany kolektor ssący, kanaly w głowicy . od którego powietrze odbiera ciepło , Teoretycznie zimniejsze powietrze o 4 stopnie to około 1% mocy . przy pożadnym CAI należałoby także zadbać o to żeby powietrze po drodze do silnika nie miało od czego się nagrzać . Jest jeszcze problem , że zbyt zimne powietrze zmniejsza parowanie benzyny i jej zdolność do mieszania się z powietrzem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 czy to jest prawda co tu pisze http://maciekgt.webpark.pl/4eksploa.html na początku o filtrze stożkowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter-100nx Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 :/ Widzę,że nadal nikt mi nic nie doradzi w sprawie montażu stożka? Gdzie najtaniej kupić i co dokładnie potrzeba? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Witam!Czy dolot od stożka do przepływki o średnicy 77 mm wystarczy i czy jeżeli adapter po montażu troszkę nie dokładnie jest spasowany do otworu z sitkiem(całość na uszczelce i dodatkowo na silikonie), różnica 1,5 mm to ma to negatywny wpływ na całość? Dodam że autko w całym zakresie śmiga super.Stożek mam bezpośrednio z przepływka, ale będzie dzisiaj przedłużony o jakieś 20 cm, by bardziej był oddalony, czy to wpłynie znacząco na ogólna charakterystyke?Stożek mam jak jest napisane ponizej w podpisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 peter-100nx przeciez tu wszytsko jest. Kazdy silnik ze zdjeciami i z elementami. Przykro mi jak Ci sie nie chce czytac eszi adapter jak rozumiem masz na przepustnicy?? Czy on zasysa lewe powietrze?? taknie raczej chyba nie bo doszczelniłem fabryczna usterke silikonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.