Gość siakus Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 niestety nie udało mi sie przeczytać całego tematu :/ Ale zrobię to. Moja primka jest na benzynę Czyli mam kupić takie części żeby doprowadzić filtr w miejsce gdzie powietrze zasysane będzie najzimniejsze tak? EDIT: Może ktoś zajrzeć na TEN SKLEP i doradzić co z tej masy sprzętu miałbym kupić? Albo poleci jakiś z większym asortymentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zecikk Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 A wrzucał ktos z was moze w seryjny dolot sportowa wkladke K&N na przyklad>> zmiana wkladu bez przebudowy dolotu. jezeli tak to czy sa jakies efekty??skutki uboczne dla uzytkowania na gazie?? aha mam LPG silnik 2,0 16v 115Km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 A gdzie chcesz kupić wkładke do SR20Di ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zecikk Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 A gdzie chcesz kupić wkładke do SR20Di ? w intercarsie na przyklad:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Założyłem stożek na przepływkę. Myślę, zobaczymy co będzie... Pierwsze testy i lipa totalna. Wyraź spadek mocy i momentu do 3-4tys.obr. Później , jak by nagły kop no i ten dźwięk (jak Subaru)... Myślę sobie, zasysa gorące powietrze i stąd ta lipa. Zrobiłem airbox i dolot zimnego powietrza (2 dni roboty...). Wszystko włozyłem pod machę. Wygląda fajowo. Wyjazd na ulicę i co...? Taka sama lipa jak wcześniej... Jedynie poprawie uległy obroty do 3-4 tys. (nie muszę czekać na przewietrzenie pod maską) i dźwięk zrobił się jeszcze bardziej gardłowy. Czasy do 100km/h o 0.6s gorsze na stożku niż na seryjnym dolocie. Spadek mocy i momentu wyraźnie odczuwalny. Dodam, że pompę paliwa mam raczej sprawną (na pewno nie nówka ale nie odczuwam żadnych problemów, skoków na wykresie z hamowni też nie ma) ale i tak było za ubogo. W moim silniku zabieg się nie sprawdził i śmigam nadal zadowolony z seryjnego dolotu Czy ktokolwiek oprócz Coobcia zrobił pomiar nie strojonego SR20 przed i po zamontowaniu stożka? [ Dodano: Czw 08 Maj, 2008 11:54 ] Jeśli komuś Was zamontowanie stożka na przepływce przyniosło korzyść to mam do sprzedania airbox, który na pewno jeszcze bardziej poprawi sytuację. Cena 60zł (airbox, adapter na przepływkę i rura elastyczna). Idelanie pasuje do Sunny i pewnie też P10/P11 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Strzała! Ja mam stożek na CAI, w błotniku. I róznica w połączeniu z luźniejszym wydechem jest odczuwalna, szczególnie pow. 4 tyś. ciągnie równo do odcinki, dół prawie bez zmian może troszke lepiej sie zbiera, wkrótce przestawie rozrząd, może się polepszy. Osobiście uważam że jezeli stożek znajduje sie pod maską to tylko dla ozdoby i dźwieku i nic odczuwalnie nie daje, nawet w airboxach(kolejny ozdobny przedmiot, nic nie dający. Jak stożek to najlepiej poza komorą silnika, ale w większości aut szczególnie tych nowszych, ciężko o dobre miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 chciałem jeszcze raz zapytać czy ktoś ma taki efekt wyciszania się odgłosu uzyskanego za pomocą włożenia stożkana początku był wyraźny i głośny powyżej 4 kawałków teraz wydaje mi się że ucichł Ja tez juz przestaklem u siebie slyszec a na poczatku az sie jarałem tym dziwkeim Jednak dalej go slychac, tak twierdzi moja siostra Aby na nowo posłuchać dźwieku, w związku z tym że jest cieplutko, proponuje wam pootwierać okna w aucie, szyber. wyłączyc muzę i dać w d..e swoim rakietom najlepiej jeszcze znaleźć długi tunel, efekt murowany. Ja tak kiedyś przejechałem ten sam tunel z 6 razy, ale późnym wieczorem lepsza akustyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Będę robił dolot i mam kilka pytań w tej kwesti: 1. Czy CAI typu "racing" czyli filtr w nadkolu to bezpieczne rozwiązanie ze względu na tzw. "hydralock" ?... inaczej zapytam czy komuś na forum sie zachłystnął wodą podczas jazdy w deszcz? lub jak samodzielnie wykonać "bypass valve" 2. Czy nastąpi poprawa w przedziale 2000-4000 obr/min? (na tym mi najbardziej zależy bo góra jest u mnie żyleta :kosci: ) 3. Czy lepszym rozwiązaniem będzie sama wkładka k&n przy pozostawieniu rezonatora, który jednocześnie zwiększa pojemnośc dolotu, czy wywalenie go w piz.. i doprowadzene powietrza z zakola lub miejsca po halogenie do seryjnej puszki... 4. Wiem że ECU w naszych nissanach jest "selflearning" ale mam wątpliwości czy dobrze zinterpretuje sygnał z przepływki po przeróbce dolotu... 5. Czy obejdzie się bez wystrojenia świnką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 PMW, specem nie jestem ale: 1. Z tego co wyczytałem, w powyższych wypowiedziach to nikomu wody nie zassał. 2. Po stożku "zazwyczaj" występuje poprawa góry i wszyscy tu piszą, że na górze lepiej. 3. Co wkładki to też się zastanawiam. Co do puszki szmerów to mam zatkany wlot do niej i żadnej różnicy w dźwięku i mocy nie odczułem. 4. Jeżeli nie zrobisz jakiejś zwężki powodującej turbulencję powietrza przed przepływką to nic się nie stanie. 5. Obejdzie się bez strojenia ale według mnie strojenie i tak by się przydało, żeby podlać tam gdzie robi się ubogo. Ostatnie :!: Może w końcu zrobisz pomiar na hamowni a najlepiej przed i po dolocie Ewentualnie pomiar sprintu i elastyczności. Nie to, żebym krytykował stożki ale podchodzę już do nich z rezerwą. Wiem jak potrafią namieszać w głowie, nie poprawiając/pogarszając osiągi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Ostatnie :!: Może w końcu zrobisz pomiar na hamowni a najlepiej przed i po dolocie Ewentualnie pomiar sprintu i elastyczności. Nie to, żebym krytykował stożki ale podchodzę już do nich z rezerwą. Wiem jak potrafią namieszać w głowie, nie poprawiając/pogarszając osiągi. na hamownie nie było kiedy podjechać... ale przy okazji gdzieś zamieszczałem filmiki z przyspieszenia... wg licznika i filmu z komórki wychodzi około 7 sek do 100 co jest niezłym wynikiem na seryjne i ważące 1330 kg auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 tylko liczniki w nyskach lubią przekłamywać , u mojego kolegi w P11 o 7Km względem GPSa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 tylko liczniki w nyskach lubią przekłamywać , u mojego kolegi w P11 o 7Km względem GPSa Potwierdzam, z tym, ze liczniki sa chyba tak projektowane aby im wyzsza predkosc tym bardziej przeklamywal... PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 tylko liczniki w nyskach lubią przekłamywać , u mojego kolegi w P11 o 7Km względem GPSa tak tylko że do 110 km/h przyspiesza w tyle samo co do 100 przynajmniej ja nie czuję róznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Nie bede zakladal nowego tematu bo szkoda robic smietnik. Wiem, ze bede krytykowany bo jak juz to trzeba bylo zrobic caly dolot poprawnie ale nie kazdy ma tyle kasy aby zrobic to za jednym zamachem i tyle czasu aby przy tym podlubac... Pytanka: 1. czy jak wymienie filtr powietrza ze zwyklego na taki lepsiejszy czyli K&N to musze rowniez zalozyc filterek na odme. 2. odma w silniku SR20De jest po prawej stronie na pokrywie a co z tym wezykiem, ktory jest mniej-wiecej na srodku z tylu pokrywy (narazie nie zlokalizowalem do kad go niesie...). 3. jakby co to juz kupilem filtr K&N i teraz jest sprawa - napisane jest na nim, ze jest on nasaczony - wsadzac go takim czy jeszcze dodatkowo zlac preparatem do nasaczania (przyszedl w szczelnym woreczku) . Wiec nie wytrzymalem i wymienilem filtr w puszcze. Narazie po przejechaniu zaledwie 200km moge powiedziec, ze zle nie jest a nawet sie poproawilo - elastycznosc silnika i jak gdyby zaczelo spadac spalanie - nie wiem tylko czy teraz nie mam za ubogo na LPG. Na penzynce nie zauwazylem jakiejs zmiany narazie (ale malo na niej jezdze bo mam LPG :diabel: ) Wszystko wyjdzie jak pojezdze dluzej. Mam tez przesuniety zaplon wariatorem o 9st moze zjechac na 6st ... Pozdr i z gory dzieki za odpowiedzi. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Witam! Mam pytanie czy dolot w CAI 77.5 cm nie jest za szeroki do SR20De? Czy "dół", lub "góra" mogą na tym ucierpieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 to moj dolot fabryczny...mam w papierach 87km, a czy ten dolot ma byc taki troche zwezony w miejscu gdzie obiega aku? pozniej dolacze fotke, musze sie tylko zalogowac na jakims serwisie, bo na forum nie da sie juz dodac zdjec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 dmx81, wchodzisz na www.imageshack.us , dodajesz zdjęcie i wklejasz na forum najniższy link ze zdjęciem. Proste jak barszcz i bez logowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 http://img88.imageshack.us/img88/2131/dolotcu2.jpg oto zdjecie, oby zadzialalo, bo na fotosiku to jakas przerwa tech czy cos... a pytanie to jak wyzej w moim poscie teraz jeszcze pytanie nr 2, niektorzy maja jeszcze maly filtr dodatkowy, co kolo aparatu zaplonowego widac na zdjeciach... czy to potrzebne i co to daje..... i pytanie nr 3: niektorzy owijaja lub w inny sposob zakrywaja stozek, np tasma aluminiowa.... czy to konieczne i czy poprawia czy raczej szkodzi, czy poprostu wplywa tylko na czystosc filtra... ale chyba wtedy gorzej zasysa powietrze? bo wiekszosc ma na foto goly filtr...hmm chyba ze jako ostatni element, filtr musi zostac odkryty, a jako element z dalszym dolotem, mozna go zakryc? prosze o odp na 3 pytania moje, dzieki:) ps, pierwsze pytanie w poscie powyzej co do grubosci seryjnego dolotu i foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 [ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 19:26 ] ten link wklejasz do okienka ukrytego pod "IMG" sory za OT pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 ok dzieki, teraz tylko czekam na odp na moje pytania:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ten mały filterek to filterek na odmę. Zupełnie nie zwiazany z zasysaniem powietrza. Co do pytania trzeciego. Stożek umieszczony pod maską, bez dolotu zimnego powietrza to zupełna pomyłka i błąd w sztuce. Żeby stożek coś dawał, musi zasysać zimne powietrze. Seryjny dolot poza wyliczoną pojemnością daję odizolowanie zasysanego powietrza od gorącego silnika. Można kupić gotowe airboxy z filtrem w środku lub postarać się zrobić samemu obudowę filtra stożkowego. Dolot powietrza do takiej obudowy wyprowadzamy tam gdzie jest najzimniejsze powietrze (wlot w zderzaku, nadkole, itp.) [ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 19:33 ] airbox oczywiście musi być właściwych rozmarów, żeby nie stanowił zwężki w dolocie. pzdr [ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 19:37 ] http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=41671 tak wygląda airbox w moim wykonaniu. jest na sprzedaż [ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 19:40 ] co do zwężki, o której piszesz to lepiej gdyby jej nie było ale za bardzo ona nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 ok dzieki za odp. czytalem ze wersja 75km ma wlasnie zwezony dolot i tym sie rozni od 87km... ja w papierach mam 87 km, a dolot jak na zdjeciu i dlatego chcialem zapytac, czy mam poprawny do wersji 87km? czy jest to jednak tez zwezony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ale to nie chodzi o ten łapacz powietrza , kolektor dolotowy jest inny. Ma bodajże węższe kanały i inne oznaczenie niż ten z mocniejszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 aha dzienks:P a ile wieksza powinna byc srednica airboxa od najszerszej podstawy stozka, aby powietrze spokojnie bylo zasysane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 wczoraj włozyłem wkładkę do serynej puszki ale było mało... więc wszedłem mocnej w dolot i usunąłem rezonator oraz plastikową rurkę, zamiat tego doprowadziłem elastyczną rurę o srednicy 70mm wlot do puszk 60mm trzeba było trochę ścisnąć zapiąłem na wlocie do puszki metalową obejmą - oczywiście nie zmiesciła się do zakola ale już jest lepiej trzeba bedzie poszerzyć i poszukać jakiegoś ładniejszego elementu niż alu osłonka gatesa za 15 zł osłonka rozciąga się do 50 cm więc do zakola wystaczy ... na razie prawie idealnie ją wyprofilowałem żeby do otworu przylegała... wg dupohamowni zdecydowana poprawa reakcj na gaz oraz równomiernie cały zakres obrotów z lekką przewagą dołu to tego ten dzwięk bomba i jest juz zimno ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.