Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nareszcie ktoś napisał coś o wkładce + zimny dolot i odczuciach :) Planuje zrobić to samo u siebie.

 

Skąd wziąłeś rurę elastyczną fi70 :?: Widziałem tylko fi80 :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje dzs pojeżdzić po mieście cała rodzinką niezły upał był... -> cai sie sprawdza bo elasyczność przy max zaladowanym aucie rewelacja bo ja, żona , dwójka dzieci razem z foltelikami i duży wózek - tandem i primerka nie odczuła obciążenia zwłaszcza przy wlaczonej klimie heheh... przykład miałem włączony 5 bieg i jechałem oklolo 70 na godzine... myślałem że to 4ka bo coś mi sie pomału rozpedzał i chciałem zmienić na 3 ale jak za drążek złapałem to okazało się że to 5!!! Nie poznaje mojego auta po tym modzie ... bardzo pozytywnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponowie pytanie. gdzie kupiłeś/skąd wziąłeś rurę elastyczna fi 70mm? Aluminiowa jest, plastikowa czy gumowa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieli ostatnią sztukę aluminiową gatesa - to są osłonki do przewodow chłodnicy, i ogołnie przwodów - harmonijkowe ... stacja obsługi Sosiba auto serwis Stara miłosna trakt brzeski koło mnie koło domu ale mieli ostatnią sztukę w tym wymiarze... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to panowie ja juz nie wiem co najlepiej sprawdza sie w SR20 dolot na stożku w błotniku, czy seryjna pucha+dolot do niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot na stożku w błotniku

takie rozwiązanie sprawdza sie na torze, sam chciałem to u siebie zastosować ...

ale co 10.000 lewarować auto, wyjmować nadkole żeby wyczyścić stożek to nie dla mnie zbyt leniwy jestem;) pozatym w tym miejscu filtr szybciej się brudzi... i jescze jeden problem... jazda w ulewnym deszczu albo wjazd w wode ... strach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jescze jeden problem... jazda w ulewnym deszczu albo wjazd w wode ... strach....

 

żeby coś się stało filtr musiałby by zamoczony w wodzie i ją zassać, drobna mgiełka czy krople czy nawet mokry filtr nie mają żadnego wpływu, poza tym po to są plastikowe nadkola by woda i brud dostawały się tam w bardzo ograniczonej ilości.

 

CAI jest bardzo dobrym ulicznym rozwiązaniem, daje przyrosty w całym zakresie.

Reakcja na gaz lepsza będzie natomiast na seryjnej puszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reakcja na gaz lepsza będzie natomiast na seryjnej puszce. Co przez to rozumiesz? Czyli generalnie do codziennej eksploatacji lepsza seryjna pucha z dolotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów :)

Tak sobie czytam i czytam.. Chip tunning nie wyszedł (chciałem się podłączyć pod inicjatywę Teresa z podforum Almerki) więc teraz szukam innej ciekawej alternatywy dodania kopa memu Kochanie )

Tak się zastanawiam nad stożkiem. Przed jego założeniem mam go "zakonserwować", czyli użyć olejku coś jak olejek 1 lub olejek 2. Iść za firmą i kupić ten lepszy>..?

Dobra.. Posmarowałem.. Tak jak normalny filtr go konserwuje (bo rozumiem, że go "myję" (jak? - woda z detergentem co jest w zestawie, oliwię i zakładam?) Ile razy taki zabieg filtr wytrzymuje?

Dwa - Zdejmujecie go na zimę ..?

Dalsze pytania w drodze, szczególnie do Coobcio :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.youtube.com/watch?v=-d33zjMrnv0

 

:diabel2: jest troszkę lepiej ... pomimo braku trakcji na 1 biegu udało się zejść do około 6.5s do 100 na trochę zapiaszczonej i mokrej miejscami nawierzchni czyli jednak wkładka + cai jest ok. przynajmnej moja byka pozytywne zareagowała na taki mod... zostaje poszerzyć dziurę w zakolu i do 80mm rozbebeszyć puszkę i wykonać wszystko bez drutu na porządnym materiale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.youtube.com/watch?v=-d33zjMrnv0

 

:diabel2: jest troszkę lepiej ... pomimo braku trakcji na 1 biegu udało się zejść do około 6.5s do 100 na trochę zapiaszczonej i mokrej miejscami nawierzchni czyli jednak wkładka + cai jest ok. przynajmnej moja byka pozytywne zareagowała na taki mod... zostaje poszerzyć dziurę w zakolu i do 80mm rozbebeszyć puszkę i wykonać wszystko bez drutu na porządnym materiale

co ty masz stary pod maska, chyba nie serię??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno wałki były zmieniane... ale tego nikt nie wie ... nie miałem okazji zmierzyć bo przez wlew oleju nie da rady... :) nie wchodzę pod dekiel dopóki nie zacznie przeciekać... na razie filmik musi wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno wałki były zmieniane... ale tego nikt nie wie ... nie miałem okazji zmierzyć bo przez wlew oleju nie da rady... :) nie wchodzę pod dekiel dopóki nie zacznie przeciekać... na razie filmik musi wystarczyć

Ale masz:SR20De, czy SR20DE? Parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DEH i kręci się na mobilu 1 5w50 ;) całkowita seria ;) 100 sztuk takich wypuścili

 

aha ten filmik nakręciłem na tragicznym paliwie z BP 98 bo nie po drodze było na shella a prawie zawsze latam na 100 z shella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da rade okreslic, co bedzie korzystniejszym rozwiazaniem?

opcja 1: stozek w airboxie z odpowiednim dolotem

opcja 2: wkladka z odpowiednim dolotem

opcja 3 i 4, to opcje 1 i 2 ale bez dolotu z nadkola lub zderzaka... czyli raczej na wejsciu odpadaja?

 

bo zastanawialem sie nad stozkiem, ale ostatnio wiele osob chwiali sobie wkladki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW, ja nie wiem, czy ty coś ukrywasz, czy na prawdę nie zależy ci na poznaniu swojego auta? ;) Na twoim miejscu już dawno sprawdził bym co jest grane pod maską i pojechał na hamownię. Ładnie ta Prima chodzi, na filmiku ok. 7,4s do licznikowej setki a mówisz, że nawet 6,5s da radę. Mój waży 200kg mniej, ma 156KM/193Nm i robi licznikową setkę w ~7,2s (na dobrych gumach pewnie wysoką szóstkę dało by radę).

 

Poważnie zaczynam być ciekawy wykresu tej seryjnej sportline'y :027:

 

[ Dodano: Pon 19 Maj, 2008 20:46 ]

dmx81, opcja 3,4 rzeczywiście odpada. U mnie nie sprawdziła się opcja z airboxem i zimnym dolotem. U innych, z tego co piszą, coś dała. Myślę, że wkładka + zimny dolot lub sam zimny dolot do seryjnej puchy to optymalne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi juz kompletnie nie po drodze na okęcie do Grabowskego ze Starej Miłosnej.. najdalej jak sie zapuszczam do Warszawy to Jordanowska -> tuż przy Marsa bo tam pracuję. Warszawskie korki omijam szerokim łukiem :D nie ma to jak śmigać po podmiejskich pustych drogach

 

W piątek idą kamenie szlifierskie i wiertara w ruch i poszerzam dziurę teraz jak wszedłem w zakole i wyjebałem te tłumiki które i tak nic nie wyciszają to od zewnątrz i przez halogen będzie pestka...byle łape zmiescić i przeciągnąc... musze do piątku skompletować potrzebne rzeczy bo to co jest teraz czyli alu rura kominkowa to nie wygląda estetycznie

 

i będe kombinował żeby nie wyrzucić halogenu i żeby był dolot dynamiczny zobaczymy jak to się uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolot z przodu za zaslepkami na halogen to dobre miejsce bedzie? bo latwiej mi tam poki co zrobic:P i jak najlepiej skierowac, otwor w strone jazdy, czy w druga strone... a moze jak winda w >nic smiesznego<... W BOK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierując otwór przeciwnie do kierunku jazdy będziesz miał podciśnienie na wejściu :one: Udusisz w ten sposób swoją maszynę.

 

To przecież oczywiste, że dolot w halogenie ma łapać powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli w kierunku jazdy otwor... a lepiej jak zaslepka z halogena go bedzie zaslaniala czy zeby otwor byl bezposrednio otwarty na swiat:P czy nie bedzie lapal za duzo syfu i czy podczas szybkiej jazdy nie zadusi sie doplywem powietrza:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli spokojnie otworek skierowany w strone jazdy bez oslonek przed nim? no a co z zabrodzeniami, bedzie sie chyba szybciej brudzilo? nie lepiej jakos mniej wiecej na wysokosci zaslepki od halogena zeby nie bezposrednio na lapanie wszytskiego? oczywiscie tak aby swobodnie powietrze przeplywalo a nie przy samej zaslepce... cos tam pokombinuje:) no a porownujac to z dolotem w nadkolu, efekt powinien byc taki sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli spokojnie otworek skierowany w strone jazdy bez oslonek przed nim? no a co z zabrodzeniami, bedzie sie chyba szybciej brudzilo? nie lepiej jakos mniej wiecej na wysokosci zaslepki od halogena zeby nie bezposrednio na lapanie wszytskiego? oczywiscie tak aby swobodnie powietrze przeplywalo a nie przy samej zaslepce... cos tam pokombinuje:) no a porownujac to z dolotem w nadkolu, efekt powinien byc taki sam?

Musisz wymienić wkład filtra na k@n lub podobny, nasączyć go odpowiednim preparatem i możesz w brud nie wnikać on go zatrzyma, a przy tym bedzie luźniej niż na zwykłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...