Gość Gość Opublikowano 9 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2005 Mam Primere z 1998 1,6 z instalacją gazową. Czy prawdą jest, że jeżdżąc na gaz silnik ten ma prawo "brać" olej. Pewien mechanik powiedział mi, że jest to normalne, gdyż gaz jest suchrzy od benzyny i przez to więcej oleju zużywa się na smarowanie. Czy może to ktoś potwierdzić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adasko240 Opublikowano 9 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2005 dobra rada- jak najszybciej zmień mechanika :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 hmm... jak mechanik mówi, że gaz jest suchrzy od benzyny to go trza na dokształcanie z języka polskiego wysłać - to primo. Secundo - faktycznie gaz jest suchszy, ale silnik taki mądry nie jest, żeby się extra dosmarowywać wówczas olejem. Niemniej - faktycznie może tak się zdarzyć, że po jakimś czasie jeżdżąc na gazie możesz spotkać się z leciutkim wypalaniem gniazd zaworowych - ergo: zużycie oleju. Ale to gdziesik po 100kkm na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Nie ma reguły, że jeśli silnik jest zasilany gazem to powinien "brać" olej. Znam właściciela Almery N15 z przebiegiem 540 kkm z tego 400 kkm na gazie i Sunnego N14 z przebiegiem 450 kkm z czego większość również na gazie i obydwaj nie narzekali na silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gość Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Co więc powinienem zrobić w pierwszej kolejności aby sprawdzić co dzieje się z moim silnikiem? Na gazie moja primerka przejechała 150kkm. Czy powiniene zacząć od spraawdzenia stopnia sprężania w cylindrach czy od czegoś innego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Na moją wiedzę to żadna "suchość" nie ma tu nic do rzeczy. W końcu mówimy o temperaturach, gdzie i LPG i benzyna są gazami. To jest raczej kwestia nagaru, który przy LPG występuje w mniejszej ilości i gorzej "maskuje" pierwsze oznaki zużycia silnika. Stąd też ubytki oleju mogą zacząć się trochę wcześniej na gazie, niż na benzynie. Wypalanie gniazd to z kolei efekt wyższej temperatury zapłonu, ale to też zależy od materiału, z którego te gniazda są wykonane. A bierze ten olej? Ubywa go? Są jakieś niepokojące objawy? Wzrost zużycia paliwa? Możesz sprawdzać skład spalin, sprężanie itp. ale jeśli nic z tych rzeczy się nie dzieje, to nie ma takiej konieczności. Ja mam auto starsze, też 100tys. na gazie i nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przedszkolak Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Jeździłem Primere z 1996 1,6 z instalacją gazową, co 2-3 tygodnie przejeżdzałem ok. 20-50 km na benzynie, przy pzrejechaniu 130 kkm, żadnych ubytków oleju. Pozdowienia Przedszkolak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gość Opublikowano 21 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2005 Majster w warsztacie wymienił mi "uszczelkę gumową kanału olejowego głowicy" i twierdzi, że prawdopodobnie ona była przyczyną ubytków oleju. Teraz będę obserwował czy wymiana pomogła. Po przejechaniu kilku tysiączków dam znać na forum czy to był strzał w dziesiątkę czy pudło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.