Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

micra k10 "bierze" olej


Gość chrystek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chrystek

Witam.

Do tej pory moja micra działała bez zarzutu, aż zaczęła brać olej. Jakoś nie sprawdzałem i był już taki niski stan że, doszło do przegrzania. Od tej pory jak była zimna nie paliła na wszystkie cylindry, kopciła na biało (wcześniej też, ale nieznacznie) czyli wszystkie objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Uszczelka została wymieniona ale w dalszym ciągu żre olej i brak mocy. Mam zamiar wymienić uszczelniacze zaworów i pierścienie na tłokach ale nie wiem czy to pomoże. Nie chciałbym niepotrzebnie wchodzić w koszty i wymieniać niepotrzebnie

części.

Proszę o pomoc forumowiczów, aby podpowiedzieli mi następny krok bo już "wysiadam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 napisz ile bierze, po drugie napisz jaki masz zalany olej, po trzecie sprawdz czy rano po nocy gdy odpalasz przez jakas chwile leci niebieski dymek?

obejrzyj tez silnik dokladnie czy nie ma wyciekow oleju (czy sie nigdzie nie poci) pod klawiatura pod glowica i miedzy miska olejową a blokiem... sprawdz tez miejsce laczenia silnika ze skrzynia (uszczelniacze wału)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chrystek

1.Po przejechaniu ok. 50 km od stanu oleju ok zaczyna mi się świecić kontrolka ciśnienia na zakrętach więc chyba sporo ubyło.

2.Mam zalany 15W 40 Shell Super 100.

3. Właśnie jak postoi dłuższy czas to kopci na biało jak cholera,jak za mocno przycisnę gaz to się dławi. Jak się rozgrzeje to dymi tylko jak dam mocniej gazu. Mam wrażenie że, jak postoi to zalewa go olejem, a jak trochę pochodzi to przepali i jest trochę lepiej.

4. Wycieki na zewnątrz chyba nie wchodzą w grę bo wprawdzie coś może i ucieka(lekko się poci) ale chyba nie byłoby aż takich ubytków.

 

Micra K10 1,2 1991

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej, na takie przejezdzanie i kontrolke mierzysz poziom oleju ? wez raz i porzadnie sprwadz na zimnym silniku bagnetem ile Ci ubywa srednio na iles tam kilometrow, jezeli silnik pali olej to dymi niebieskim dymkiem - jezeli swieci CI sie kontrolka cisnienia oleju na zakretach to nie radze tak dluzej jezdzic ;) (dolej troche)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobne objawy w K10 1.0 85r. Przy czym kopcil mi nie tylko po dluzszym postoju ale rowniez podczas jazdy i to dosc dosc, ruszajac na swiatlach rozklekotany KAMAZ nie powstydzil by sie takiej zadymki jaka robilem :))).

Micra odpalona rano dawala siwy dym, po nagrzaniu sie silnika zaczynal kopcic na siwo-niebiesko z wyczuwalnym smrodkiem oleju. po przejechaniu ok 150km musialem dolewac oleju. Skonczylo sie na wymianie pierscieni, uszczelek pod glowice i uszczelniacze pod zawory.

Przy takim ubytku jak opisujesz musisz miec gdzies nieszczelny silnik... zwlaszcza ze po nagrzaniu Ci tak n ie kopci...hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...