Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] 2,0TD Kłopot z paleniem


Gość Skała
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grishqa

Dzięki,

1 Zmienić mechaników. Co to za fachowcy którzy chcą rozbierać pompę i nastawnik bez zrobienia wcześniejszej diagnostyki na kompie.

Podobno diagnostyki nie bardzo można wykonać skoro silnik nie odpala. Do niechodzącej pompy coś podłączyli i błędów podobno nie wykazało, ale niby to nie jest wiarygodne skoro silnik nie pali. A diagnozuje się niby tylko "elektronikę" a ustrek mechanicznych i zanieczyszczeń nie wykazuje. W każdym razie komputer mówi "0 błędów na pompie" i pewnie dlatego uważają, że naprawa pompy jest najlepszym rozwiązaniem :)

 

Jeśli kręci a nie odpala to może być wspomniany czujnik położenia wału, albo elektrozawór przy samej pompie. Dorrze by było abyś sprawdził czy dochodzi tam napięcie po rozgrzaniu silnika.

Z tym będzie kłopot, bo silnik nie odpala to i się nie rozgrzeje. Poszukam o sprawdzeniu tego elektrozaworu.

 

Układ podgrzewania świec jest diagnozowalny, wszelkie wytyczne co i jak masz w pliku ec_cd20 serwis manuala do pobrania z strony głównej primery w ważnych tematach http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

Pogrzeb trochą w tej okrągłej wtyczce od pompy zanim zaczniesz wydawać kasę.

 

Dzięki, posprawdzam. Jakiś czas temu to podgrzewanie miałem padnięte i mimo to potrafił zapalić przy temp. pow. 10 stopni, w każdym razie kopciło bardzo z tłumika przy kręceniu. Wydaje się, że i teraz by przynajmniej "zagadał". Nie patrzyłem pod tym kątem, ale nie pamietam przy tym kręceniu żeby dymił (ale się upewnię) - co by wskazywało że paliwo do cylindrów nie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz zapłon i zobacz czy dochodzi napięcie do elektrozaworu ( taka śruba pod gumowym kapturkiem na pompie ) i sprawdz połączenie wtyczki do pompy

Jeśli nie ma napięcia to jest walnięty czujnik położenia wału. Jest to najczęśtrza usterka w dieslu jeśli kręci a nie odpala. koszt tego czujnika około 320zeta,

Jakbyś miał coś z nastawnikiem ( sztylwarek ) to by wywaliło check, a spinaczem byś odczytał zapewne kod błyskowy 18 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18527

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdź jeszcze czy po przekręceniu zapłonu zapala ci się kontrolka od grzania świec.

Miałem tak u siebie, kontrolka się nie zapalała i nie dochodziło napięcie na zaworek na pompie. Przyczyną były nadpalone przewody przy jak to określił elektryk "przekaźniku sterującym" znajduje się on za skrzynką bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grishqa
Witam.

Sprawdź jeszcze czy po przekręceniu zapłonu zapala ci się kontrolka od grzania świec.

Miałem tak u siebie, kontrolka się nie zapalała i nie dochodziło napięcie na zaworek na pompie. Przyczyną były nadpalone przewody przy jak to określił elektryk "przekaźniku sterującym" znajduje się on za skrzynką bezpieczników.

 

Kontrolka się świeci normalnie. Awarię tego przekaźnika miałem jakieś pół roku temu, chyba nawet podobna przyczyna - coś było przepalone. Mimo to auto potrafiło zapalić, jak nie było bardzo zimno... Teraz nawet nie zagada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

WITAM, nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam tu.

auto coś jakos gorzej zapala(myślałem że ok,do puki w komisie identik prima-koleś odpalił )

Wymieniłem wczoraj podświetl. zegarów w tym też lampke check i pojawił mi się błąd 18

po kasacji zrobiłem 4km i znowu się świeci.wymieniony mam rozrząd filtry i świece.Czy może mechan. coś spieprzył przy wymianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmielo nastawnik i suwak w pompie woła o czyszczenie. W którymś z tematów o checku Gawa pisał jak to czyścił i na co zwracać uwagę. Ja powiem krótko. Nastawnik musi być zamontowany idealnie w tym samym położeniu co przed zdjęciem względem pompy i jabłko z nastawnika musi prawidłowo siedzieć w gnieżdzie suwaka w pompie, bo jak źle włożysz to uszkodzisz i nastawnik będzie do wyrzucenia, a nie jest tani a i ustawienie drugiego bez kompa jest niemożliwe. Możesz także zlecić w zakładzie takie czyszczenie. Za sam nastawnik biorą od 250-300PLNów nie dając gwarancji, a do dotarcia suwaka musisz dopłacić. Tak naprawdę samo czyszczenie nastawnika bez skasowania zatarć suwaka w pompie nic nie da. Części te ze sobą współpracują i jeśli suwak będzie się zacinał to nastąpi przyblokowanie nastawnika i wyrzucenie błędu na checku

 

Straszny śmioetnik się zrobił w tym temacie. Już trudno powiedzieć komu odpisywać i o czym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

dzięki and_pec .za info.

wczoraj wybrałem się na wycieczkę do pompiarza , w sumie to pocałowałem klamkę i tyle,

ale zrobiłem 4km w spokojnym tempie nie przekracz 2,5tys.obrotów i check mi się nie zapalił.

niby wszystko dobrze , wleje dziś tochę środka stp do czyszczenia układu paliwowego i zobacze czy coś to pomoże.może przy wysokich obrotach nastawnik lub suwak się przycina,a przy małych jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wierzę w te wynalazki. Myślę że już lepiej dodać mixola do zwykłej ropy w stosunku 1:50. STP to ma niby rozpuszczać jakieś tam nagary ale myślę że jego działanie jest takie samo jak Verwy, czyli kupa detergentów, która w pierwszej kolejności wypłucze syf z baku, a potem to wszystko puści na pompę. W nastawniku gromadzi się mnóstwo opiłków, które przyklejają się do cewki, a także naloty z ropki. Nalot to może i STP rozpuści, ale opiłków nie. Trzeba je usunąć mechanicznie tak jak to zrobił Gawa pistoletem do ropowania i sprężonym powietrzem. Żadna chemia tego nie usunie.

Kiedy wymieniałeś ten rozrząd. Nie masz żadnych problemów z odpalaniem, albo kopceniem na biało. Może jest żle ustawiony kąt wtrysku i stąd wywala błąd nastawnika. Nawet przesunięcie rozrządu na pompie o jeden ząbek będzie skutkowało zapalaniem się checku i problemami z pracą silnika. Palwo zostaje podawane w złym momencie.

Usługa ustawienią kątea wtrysku to koszt 50PLN Bosch-Woliński Skrobów 80 Olszewskiego L-bn i 120 Bosch-Woliński Wierzchowiska(niezły rozrzut, nawet w rodzince, młody czyści portfele :D ).Jak się kształtują ceny u Ciebie i do kogo jechac to nie wiem. Ten kąt to mechanik ustawi czujnikiem zegarowym, ale prościej i dokładniej jest to zrobić na kompie, ale trzeba mieć odpowiedni program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie dodatki do paliwa to "pic na wode" szkoda kasy. Ja dolewam deko oleju do dwutaktów... może pomaga może nie ale napewno dużo taniej. Miałem problem z checkiem i raz dolałem coś do czyszczenia układu ale nic nie pomogło i więcej tego nie zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez mam problem z porannym odpalaniem i mam do Was pare pytan. Samochod swiezo po remoncie i z ranca bez odpalenia z 2 samochodu na kable nie idzie go uruchomic :/ kreci ,probuje zalapac ,produkuje kleby bialego dymu ale nie zalapuje :/ Paliwo dochodzi ,ale podczas jazdy poca sie wtryski wiec moze przez noc lapie wilgoc i stad problemy? Pozatym po zapaleniu gdzies pod pompa gubi paliwo :/

Potrzebuje zdjecia spod maski 2,0Td bo moze cos zle podpialem w ukladzie paliwowym ,wtryski mam laczone wezykami (powrot paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frezeer na allegro lub auto moto masz mnóstwo zdjęć wystawianych Primer TD Jeśli Ci one nie pomogą to pisz o co konkretnie chcesz zobaczyć.

Czy to ten motorek z czapką od "słoneczka" tak dymi z tego tematu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=54695

Może akumulator jest już zajechany, ale skoro kręci i produkuje masę białego dymu to:

1. Przestawiony rozrząd

2. Przestawiony kąt wtrysku

3. padnięte świece

4. Zapowietrzony układ paliwowy

5. Brak komprechy

6. Kaplica dla turbo

Powąchaj spaliny.

Jeśli to będzie gryzący niemiły zapach niespalonego oleju napędowego, to może świadczyć o niewłaściwym ustawieniu kąta wtrysku, natomiast lekko słodkawo-mdły zapach świadczy o podciekaniu płynu chłodzącego do cylindra.

Pocące się przewody koło wtrysków- może nie dokręcone są?

Czy podczas składania rozrządu nie był przypadkiem przekręcony wał i znaki na paskach nie pokrywają się z paskami na kolach i obudowie.

Zacząłbym od sprawdzenia rozrządu, a potem zabrał się za szczelność pompy.

Wiem jaki jest tam dostęp :( i dlatego rozrząd robił mi dobry zakład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten motor z glowica od cd20 :) dzis umylem silnik i nie zauwazylem zeby dalej cieklo ,bede musial dojsc do tego co jest nie tak :/ dzis o 7 rano krecilem i nie odpalil :zly: poszedlem o 10 ,zakrecilem i o dziwo zlapal od strzalu ,jakis humorzasty ten silnik ,jak znajde winowajce to dam znac :)

A zapach spalin jest wlasnie taki gryzacy ,stawialbym na zapowietrzenie bo czasem wystarczy podpompowac reczna pompka i zapala. Jak go odpowietrzyc? Patent z luzowaniem przewodow od wtryskow juz robilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś musi być z pompą nie tak ( szczelność ) skoro patent z przewodami nie pomaga.

Może nie trzymać zawór i paliwko spływa sobie powrotem. Spróbuj podpompować przed odpaleniem. Jak przy twardej pompce będzie dalej zostawiał chmury to sprawdź jeszcze rozrząd i ustaw kąt wtrysku Jak po czasie sam zgaśnie na wolnych to bierz się za zawór w pompie. Zakładam że filtr paliwa jest czysty ( nowy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem problem w miejscu ktore powinienem sprawdzic jako pierwsze :zly: nie ma napiecia na swiecach zarowych ,po zagrzaniu na krotko pali za 1 razem :D

Tylko teraz dlaczego nie ma napiecia? bezpiecznik czy przekznik walniety?

 

[ Dodano: Nie 31 Maj, 2009 22:13 ]

no i tak ,napiecie stale do przekaznika jest ,sprawdzilem 2 przekazniki i zaden nie reaguje na przekrecenie stacyjki :/ skad ida te 2 cienkie kable sygnalowe i co z tym zrobic? rece mi opadaja ,poprzedni wlasciciel to jakis maniak ,3 autoalarmy odciecie swiec ,rozrusznika nawet lamp! i dopiero jak wszystkie wycialem znalazlem wlacznik rozrusznika pod siedzeniem :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam mam problem z grzaniem świec.kontrolka na desce zapala się normalnie ale świece nie grzeją.pod komputerem wykazało awarie czujnika temperatury silnika.mechanior doradził mi też wymiane przekażnika(tego przy filtrze powietrza).kuiłem nowy czujnik,nowe świece,nowy przekażnik i dalej nic się nie dzieje.napięcie na przekażniku jest ale dalej się nie załącza,zdjąłem kapsułkie przekażnika i stykam na krótko.co steruje tym przekażnikiem?jest jeszcze jakiś inny przekażnik od świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...