Gość BIAŁY Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Moja Primcia pali ponad 12l/100km benzyny. To nienormalne moim zdaniem. Co mogę zrobić aby zmiejszyc te spalanie? Sonda Lambda działa poprawnie. Sprawdzone. Jaką rzecz sprawdzić lub dać do sprawdzenia następną bo mnie zuzycie paliwa i jego cena powoli zaczną w kłopoty finansowe wpędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Mi Prima pali wachy ok. 10l/100km w mieście. Ale mam gaz i gazu pali 11.0 - 11.5. Zachęcam założyć gaz Oczywiście to nie jest odpowiedź na twoje pytanie lecz nie jestem w stanie pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 BIAŁY, ale w mieście? w trasie? czy średnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jag3210 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Moja Primcia pali ponad 12l/100km benzyny. To nienormalne moim zdaniem. Co mogę zrobić aby zmiejszyc te spalanie?Sonda Lambda działa poprawnie. Sprawdzone. Jaką rzecz sprawdzić lub dać do sprawdzenia następną bo mnie zuzycie paliwa i jego cena powoli zaczną w kłopoty finansowe wpędzać. Kiedy wymieniałeś świece i filtr powietrza? Jak dawno to radzę to zrobić -spalanie powinno spaść. Jakie oponki masz--jeżeli nie ten rozmiar co trzeba to spalanie też może być większe. No i oczywiście jak depczesz pedał gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Przyznam, że jak na silnik 1.6 to sporo. mam 2.0 Di i potrafię i 13 schełtać jak depczę, a lubię . Proponuję na początek sprawdzić świeczki. U mnie po wymianie na NGK spalanie w sposób widoczny spadło. Jednak rzeczą ważną jest przepływomierz i przepustnica, a dokładnie to ich stan. ja sie przymierzam do ich czyszczenia, ale kompletnie nie mam pojęcia jak to poprawnie zrobić, a mechanicy boją sie wręcz tej roboty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pj007 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Napisz coś o stylu jazdy. Jeśli często deptasz po gazie to chyba to nie ma się co dziwić. Podam przykład na Trasie Kraków-Wrocław Fiat Panda 1.1 spalił mi średnio 8litrów powód prosty jak wbiłem pedał gazu w podłogę w Krakowie to puściłem we Wrocławiu. ( nie licząć bramek i oczywiście odcinków remontowanych). A jadąc spokojnie spali nawet poniżej 5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 no mi też pali sporo, awszystko jest dobre i OK :one: . Winny jest nie styl jazdy a krótkie odcinki no i ciach jest 10-11. Zresztą po przeczyszczeniu wszystkiego jeśli dalej falują wolne obroty to może być wina przepływomierza, no ale jak jest ok na wolnych no z tego wynika przepływka również?? mylę się :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIAŁY Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Jeżdze spokojnie 90-100 w trasie a spalanie średnie a nawet wiecej z tego w trasie niż w mieście. A oponki mam wymiarowe. 14 cali 195x65. więc tu tez nic nie powinno zwiększac zuzycia paliwa. Zaglądne w świece i filtr powietrza moze tam siedzi przyczyna dużego spalania. Jak jeszce jakieś pomysły to proponujcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 a jakie masz spalanie w trasie??? daj znac jaka przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jag3210 Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Jeżdze spokojnie 90-100 w trasie a spalanie średnie a nawet wiecej z tego w trasie niż w mieście. A oponki mam wymiarowe. 14 cali 195x65. więc tu tez nic nie powinno zwiększac zuzycia paliwa.Zaglądne w świece i filtr powietrza moze tam siedzi przyczyna dużego spalania. Jak jeszce jakieś pomysły to proponujcie. Opiszę Ci jak było u mnie (Primera '99, 2,0Benzyna 130KM): Na tresie przy prędkości 90-105km/h -spalanie średnio 9l/100km trasa, prędkość 120-160 (tylko niemiecka autostrada:)) -sapalnie 11l/100km Miasto -13l/100km Po wymienie oleju, świec, filtru oleju, paliwa i powietrza oraz wymianie całego wydechu: trasa -90-105km/h =spalanie 6,4l/100km trasa 120-160 -7,2l/100km miasto -8,5l/100km Nie do konca wiem co u mnie sprawiło takie niskie spalanie-który wymieniony element. Pragnę jednak zaznaczyć, że pedału gazu jeszcze nigdy nie wcisnąłem do konca (dynamika jest) i na biegach nie przeciągam -ot spokojna jazda i zaoszczędzone pieniądze w kieszeni:)!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 O żesz ty...! To to sie nazywa wynik! Aż wierzyć sie nie chce Chyba mojej primce też się przyda taka kuracja. Na święta robię I dużą trasę, to bede wiedział ile tak na prawde łyka. Bo jak na razie to w gdańskich cudownych koreczkach bierze >12L/100 :/ a w takich warunkach to trudno się spodziewać mniejszego spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Mi tez tak pali tylko troche wiecej - 15 - 17/100km pzry dluzszych odcinkach, przy spokojnej jezdzie. Mechanik mi mowil rozne rzeczy, łacznie z tym ze rozrzad jest do wymiany. W ASO nie wiedzieli czemu (wpieli w kompa i zrobili analize spalin) i tez chcieli wymieniac caly rozrzad (2500,- zł - powaleni). Wczoraj pojechalem do mechanika (innego nowego, znajacego sie na rzeczy) wpielismy w kompa, a wlasciwie w dwa i pokazalo blad czujnika walu korbowego (swieci sie kontrolka check engine) ale jakby czujnik byl walniety to bym auta nie odpalil czyli cos innego. Sondy mam 2. Pierwsza (przy silniku) pracuje w dobrym zakresie, notomiast druga stoi w miejscu. Dopiero przy badaniu parametrów podczas jazdy okazalo sie ze druga tez pracuje ale dziwnie i czas wtrusku paliwa jest potwornie dlugi tj. ok. 2 razy za dlugi i dawkuje podojna porcje paliwa. Filtr powietrza czysty, przeplywomierz czysty i jeszcze raz wyczyszczony (5min. roboty). Teraz bedzie szukal przyczyny czemy tak duzo paliwa dawkuje. Przy okazji nastepnej wizyty u niego wymienie olej i wszystkie filtry, sprawdze tez kable, palec i swiece. Takze proponuje jechac do mechanika, ktory ma dobry program do diagnostyki auta i wszystko pokaze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Nie do konca wiem co u mnie sprawiło takie niskie spalanie-który wymieniony element. Pragnę jednak zaznaczyć, że pedału gazu jeszcze nigdy nie wcisnąłem do konca (dynamika jest) i na biegach nie przeciągam -ot spokojna jazda i zaoszczędzone pieniądze w kieszeni:)!! Wyjaśniło by się trochę jak byś powiedział czy filtr był całkowicie czarny np. albo czy świece były na oko w strasznym stanie... a olej nie powinien za bardzo mieć wpływu ( chyba że go nie było :diabel: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Panowie! Wszystko zależy tak naprawdę od sposobu jazdy. Ja jeżdżę sobie spokojnie tzn do 3000 rpm i ze spalania mojej p11 1.6 jestem zadowolony. Wolno nie jadę bo na 5 biegu przy 3000 rpm mam 120 co na nasze dziurawe drogi wystarcza. Ostatni wynik po 500 km tylko po Wa-wie niewiele ponad 8l, dokładnie nie pamiętam. Reszta rzeczy typu filtry, świece płyny itd to są czysto eksploatacyjne sprawy - nie warto tego przeciągać w przebiegach. Rada prosta chcesz zaoszczędzić to poszukaj optymalnych parametrów prowadzenia swojego auta + parę sztuczek z "ekojazdy". Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzgda Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 styl jazdy, stylem jazdy, a to co koledzy wspomnieli wcześniej ma dość sporo do powiedzenia. proponuje koledze jak poprzednicy sprawdzić auto u dobrego mechanika, i wymienić co trzeba, rozrząd też (jak potrzeba) - napewno taniej wyjdzie niż dopłacać do bęzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 nie zgadzam się. no kolega pisał o swoim stylu jazdy, ja też. Wszystko mam wymienione, minimalne "rzężenie" łańcucha nie może mieć wpływu... moim zdanie w grę wchodzą b. krótkie odcinki (przynajmniej u mnie) mam taki cichy pomysł że na robieżności w spalaniu róznych prim 1,6 może mieć wpływ Reduced Engine Power szeroko opisywany i moze warto jakąś sondę przprowadzić :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miedzik Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 mi moja nyska 2,0 benzynka pali tak średnio 10l / 100 km. A :diabel2: mogę powiedzieć ze zdażyło się i 14 litr tylko trzeba mocno deptać.Ale za to w trasie przy prędkości 100 km/h uzyskałem 6.8 litra.Dla mnie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Witam Moj Nissan pali srednio 7l/100 km. Jezdze spokojnie - 80/110km/h - trasa do pracy, ok 25% tej drogi to miasto. Dziennie 80 km. Natomiast w dluzszej trasie przy predkosci 130/150 km/h spalanie wzroslo do ok 9l/100 km. Zmienione wszystkie filtry, swiece oraz olej - przed wymiana spalanie bylo o okolo 0.7 l wieksze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 U mnie w GA16DS na Pb98 (tylko taka leje) to dopiero jest dziwne spalanie ... Po miescie pali mi 10-11l/100km, a na wczorajszej trasie spalanie wyszlo mi 6.5l/100km (przy predkosci oscylujacej w okolicach 120km/h ... Sam nie wiem czemu tak jest ... jakies sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 to Warszawa... krótkie odcinki korki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Niby tak ... srednio 2 x 10km dziennie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BIAŁY Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Ostanie wynik jest szokujący w trasie spalił mi 13,6 BP na 100 km. Miałem go na diagnostyce komputerowej i wyszło że to sonda. Kupiłem i chciałem już wymienić i pojechalem do elektryka który mi sprawdził i moja jest ok. więc już nie wiem który jest uczciwy. ale co to możźe być?? że tak pali jak smok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 W tej chwili jestem po wymianie prawie wszystkiego co moze miec wplyw na spalanie (ostatnio: filtr powietrza, paliwa, pompa paliwowa - bo ciekla, swiece) i dodatkowo mam przestawiony zaplon. Po trasie 360km z czego pierwsza czesc w warunkach wolniejszych - spalanie wyszlo okolo 6.6l - zobaczymy jak bedzie teraz na miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Wczoraj pojechalem do mechanika (innego nowego, znajacego sie na rzeczy) wpielismy w kompa, a wlasciwie w dwa i pokazalo blad czujnika walu korbowego (swieci sie kontrolka check engine) ale jakby czujnik byl walniety to bym auta nie odpalil czyli cos innego. U kumpla w Omedze trzeci raz padł czujnik położenia wału. W niego za każdym razem zapala się Check Engine, samochód jeździ tzn. ledwo się wlecze , ale za to właśnie za każdym razem pali jak czołg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Mozesz jeszcze pokusic sie o magnetyzer Multimaga na wysokich obrotach spalisz jakies 13-16 % mniej (jak depczesz) a jak jezdzisz normalnie to jakies 20-22% mniej. Wytestowalem juz setki roznych takich i tylko Multimag dziala caly czas (neodymowe przestaja oszczedzac po 70 godzinach pracy silnika) natomiast Multimagi akurat wtedy zaczynaja najwiecej oszczedzac. Jak sie powolasz na mnie to moze jeszcze jaka znizke dostaniesz. Seba. Multimagi mozesz zamowic na www.cech-art.com lub www.multimag.pl Dodano: na www.cech-art.com dla klubowiczow 5% rabatu na Multimagi. Po rozmowach z gosciem 10% rabatu dla kazdego kto sie powola na nissanklub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.