Gość grzesrock Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Witam, przeszukałem całe forum ale nic konkretnego na ten temat nieznalazlem.... moze mi ktoś wytlumaczy po co jest podciśnienie, jaką spełnia funkcje, co działo by sie w momenciw wymontowa etc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Kolego ale jakie podciśnienie Ci chodzi?? Bo w aucie tych podciśnień jest mnóstwo... Najczęściej wykorzystuje się w gaźnikowcach podciśnienie w kolektorze ssącym do sterowania przyśpieszenia zapłonu, przełączania dolotu powietrza (ciepłe znad kolektora lub zimne) itp itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 skoro mowisz ze jest kilka tych podcisnien to ja tymbardziej niewiem o ktorym mowie:) chodzi mi o te węzyki co wchodzą w filtr powietrz a te co sa połączone z gaźnikiem.... czyli chyba mowie o wszystkich i stad chyba biorą sie moje problemy z obrotami silnika i z nierówna praca... czyli czym predzej trzeba je wymienić to chyba jest fi6 lub fi10 jakos do tego dojde muszę ściągnąć manuala do N14 tam powinny byc jakoś wyjśnione gdzie one idą i jak je łączyć.....dzieki za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 dzieki jutro jade po wezyki i powymieniem a pozniej bede musial wpasc na jakis zlot i wtedy porownam pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varial Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 te wezyki co ida do filtra powietrza sluza do sterowania egr'em, poszukaj na forum o tym systemie a dowiesz sie wszystkiego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 te wezyki co ida do filtra powietrza sluza do sterowania egr'em, poszukaj na forum o tym systemie a dowiesz sie wszystkiego:) dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 a jak ja nie mam egr'u i mam te wezyki to czym one steruja? ano jeden otwiera/zamyka doplyw podgrzanego powietrza znad kolektora wydechowego a dwa ida sobie do gaznika i biora powietrze juz po filtrze powietrza. jak mi odlaczyly sie z trojnika to auto dlawilo sie i gaslo po przyspieszaniu. dwa chyba najwazniejsze sa przy regulatorze kata wyprzedzenia zaplonu. jesli sa dziurawe bedzie szarpal przy przyspieszaniu. kupuj zbrojone, wymieniaj po kolei. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 grzesrock jak wiesz w autach z wtryskiem jest pompa paliwowa ktora podaje paliwo go wtryskow a te do komory spalania. W autach gaźnikowych za podawanie paliwa do gaźnika odpowiadaja podcisnienia. Kontrolują one dawki paliwa i zasysają je na zasadzie próżni. Im mniej sprawne podciśnieniówki tym auto wiecej pali lub gaśnie, bo nie potrafi dobrać optymalnej dawki paliwa. Co sie stanie jak je wywalisz to chyba potrafisz sobie dopowiedzieć Witam Rozumiem że powyższa opinia jest celowym uproszczeniem sprawy, ale moim zdaniem jest to uproszczenie zbyt daleko idące, mylące. Akurat z podawaniem paliwa te wężyki podciśnieniowe mają najmniej wspólnego. Za tą część pracy gaźnika odpowiadają dysze paliwa, powietrza, kanały, rurki emulsyjne, ukształtowanie gardzieli itp itd, w gaźnikach z elektroniką jeszcze parę elektrozaworów, w tym najważniejszy, "air-fuel ratio solenoid valve" sterowany przez komputer sygnałem PWM - prostokątnym ok 20 Hz o zmiennym współczynniku wypełnienia. Przewody podciśnienia i osprzęt pełnią rolę pomocniczą np sterowanie EGR, AIV, układem pochłaniania par paliwa, sterowaniem temperaturą zasysanego powietrza, regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji podciśnienia w kolektorze itp. Tak naprawdę bez znakomitej większości tego ustrojstwa auto też by mogło pracować. Bezpośrednioego wpływu na skład mieszanki nie mają (chyba że są nieszczelne i puszczają lewe powietrze). Dla zainteresowanych bliższym poznaniem sprawy - dokładny schemat całego tego układu znajduje się w instrukcji serwisowej nissana. Chyba widziałem link do niej gdzieś na forum, ale jeśli ktoś chce mogę ten jeden schemat (zajmuje całą stronę) wrzucić na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 grzesrock jak wiesz w autach z wtryskiem jest pompa paliwowa ktora podaje paliwo go wtryskow a te do komory spalania. W autach gaźnikowych za podawanie paliwa do gaźnika odpowiadaja podcisnienia. Kontrolują one dawki paliwa i zasysają je na zasadzie próżni. Im mniej sprawne podciśnieniówki tym auto wiecej pali lub gaśnie, bo nie potrafi dobrać optymalnej dawki paliwa. Co sie stanie jak je wywalisz to chyba potrafisz sobie dopowiedzieć Witam Rozumiem że powyższa opinia jest celowym uproszczeniem sprawy, ale moim zdaniem jest to uproszczenie zbyt daleko idące, mylące. Akurat z podawaniem paliwa te wężyki podciśnieniowe mają najmniej wspólnego. Za tą część pracy gaźnika odpowiadają dysze paliwa, powietrza, kanały, rurki emulsyjne, ukształtowanie gardzieli itp itd, w gaźnikach z elektroniką jeszcze parę elektrozaworów, w tym najważniejszy, "air-fuel ratio solenoid valve" sterowany przez komputer sygnałem PWM - prostokątnym ok 20 Hz o zmiennym współczynniku wypełnienia. Przewody podciśnienia i osprzęt pełnią rolę pomocniczą np sterowanie EGR, AIV, układem pochłaniania par paliwa, sterowaniem temperaturą zasysanego powietrza, regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji podciśnienia w kolektorze itp. Tak naprawdę bez znakomitej większości tego ustrojstwa auto też by mogło pracować. Bezpośrednioego wpływu na skład mieszanki nie mają (chyba że są nieszczelne i puszczają lewe powietrze). Dla zainteresowanych bliższym poznaniem sprawy - dokładny schemat całego tego układu znajduje się w instrukcji serwisowej nissana. Chyba widziałem link do niej gdzieś na forum, ale jeśli ktoś chce mogę ten jeden schemat (zajmuje całą stronę) wrzucić na forum. Ja bym prosił o ten schemat a tak nawiącując do tematu znalazłem w moim filtrze powietrza jedna rurke którą niemam pojecha gdzie podłączyć zapodaje link do zdjęcia i prosze o pomocy a najlepiej o zrobienie zdjęcia gdzie podłączyć to ustrojstwo : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e5e3380845ae5a5b.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Ja bym prosił o ten schemat a tak nawiącując do tematu znalazłem w moim filtrze powietrza jedna rurke którą niemam pojecha gdzie podłączyć zapodaje link do zdjęcia i prosze o pomocy a najlepiej o zrobienie zdjęcia gdzie podłączyć to ustrojstwo : http://www.fotosik.pl/pok...0845ae5a5b.html ten wężyk otwiera/zamyka doplyw podgrzanego powietrza znad kolektora wydechowego. Ma być podłączony do obudowy filtra powietrza koło tej rurki która ciągnie ciepłe powietrze znad kolektora. Ja mam u siebie zaślepiony i jest dobrze. Jeżeli u ciebie ten wężyk lata luzem to spróbuj go zaślepić i zobacz czy poprawi się praca silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Dla zainteresowanych zamieszczam schemat układu podciśnieniowego w GA1xDS pobierz schemat>>> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 z2maciek dzieki za schemacik :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 gdzie najłatwiej / najtaniej zaopatrzyć sie w takie wężki?? ( w jakims motoryzacyjnym czy wszystko jedno gdzie??) grzesrock - fi 10?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 gdzie najłatwiej / najtaniej zaopatrzyć sie w takie wężki?? ( w jakims motoryzacyjnym czy wszystko jedno gdzie??)grzesrock - fi 10?? heheh czy fi 10 niewiem wyciągnołem jedne i poszedłem do motoryzacyjnego w Gliwicach 10zł za metr zabójstwo ale cóż zależało mi na czasie więc kupiłem niepatrząc na cenę pewnie moża taniej dostać..... po wymianie częsci z nich nieodczuwam zadnej róznicy ale zobaczymy z czasem jakie będą efekty...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 hehee ja mam polowe tego ukladu albo wieksza czesc zdemontowana... i jezdzi bezproblemowo lacznie z ukladem i zaworem EGR AIV i calym wypasionym seryjnym dolotem, aha pochlaniacz par paliwa tez znikl i odma tez sa tylko weze pod auto poprowadzone od odmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 hehee ja mam polowe tego ukladu albo wieksza czesc zdemontowana... i jezdzi bezproblemowo lacznie z ukladem i zaworem EGR AIV i calym wypasionym seryjnym dolotem, aha pochlaniacz par paliwa tez znikl i odma tez sa tylko weze pod auto poprowadzone od odmy Słuchaj a może zrobiłbys fotki jak to wygląda u Ciebie w obecnej sytuacji.... może też bym się zdecydował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 ok zrobie i wrzuce wieczorem pozdr [ Dodano: Sob 07 Kwi, 2007 09:00 ] zalaczam fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RolF Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 hermoll, mam pytanko odnośnie Twojego dolotu. Mam ten sam silnik co Ty. Widze ze z blosa wprost do dolotu whcodzi Ci rurka...czy to ta sama która idzie z miksera pod standardowy filtr powietrza ( ta na której reguluje sie ilość dostarczanego gazu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 rura BLOS-REDUKTOR to jest to co kiedys bylo MIKSER-REDUKTOR taka czarna z zoltymi napisami, czy chodzi Ci o cos innego??, sruba oczywiscie wypier.... jest pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 u mnie po wywaleniu polowy podcisnieni zaslepieniu wywaleniu AIV i EGR wywaleniu pochlaniacza par paliwa , odmy 1 i 2 to wszystko bylo powiazane z podcisneiniami bo on etym sterowaly, auto zaczelo w koncu na benzynie jezdzic jak sie nalezy fakt jest ze do 7tys ciagnie bez zajakniecia, a wczesniej 5-5,5 i dusilo go itp a w wolnych obrotach zadnej roznicy nie ma jak bylo tak jest pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RolF Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 rura BLOS-REDUKTOR to jest to co kiedys bylo MIKSER-REDUKTOR taka czarna z zoltymi napisami, czy chodzi Ci o cos innego??, sruba oczywiscie wypier.... jest Tak o to mi chodziło. Ja chyba tez bede musiał wrzucic to w doloto bo mam bezpośrednio do reduktora wmontowana tą rure. Jak zdjąłem ta wielka czarna obudowe filtra to zauwazylem ze ta rura jest tak wysoko w reduktorze ze nieda sie nawet opaski założyć jakbym chciał kolanko zrobić :zly: będe kombinował. P.S Sam to robiłeś czy gazownik? Pozdr RolF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 sam robilem wszystko reduktor mialem najpierw w miejscu zbiorniczka od plynu do wspomagania i przenioslem go tam gdzie widac ale nie rozumiem twojej idei masz gaznik i masz mikser miedzy gaznikiem a obudowa filtra? i co zamierzasz zrobic? chyba niechcesz zmienic dolotu zostawiajac mikser, tzn zalozyc stozek i miec mikser? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RolF Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 tak wlasnie chcialem zrobic. Tylko mi niemow ze nie bedzie dzialac :029: Mikser mam miedzy gaznikiem a obudowa filtra. Dodam fotki tylko zbobie dzis. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 hej nie rob tak przypadkiem, jezeli cos to kup blosa i dopiero wtedy zreszta niewiem jak ty chcesz mikser i kolanko skrecic a zreszta, chyba nie myslisz ze w dolot wsadzisz rure od gazu i juz dzialac moze bedzie ale skutki moga byc trragiczne TO CI NIC NIE DA, a dodatkowo moge zalozyc sie ze rozerwie Ci stozek :] pozatym co Ci da wiecej powietrza skoro mikser bedzie je skutecznie blokowal pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RolF Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Oka czyli mikser+stozek=be, blos+stozek=ja :diabel: no dobra czyli pierwsze blos. Ile kosztowala Cie cala inwestycja w blosa? I jakie efekty przy tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.