Gość Domin Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Jak w temacie. Jadąc prosto jest ok ale jak skręcam w prawo ( zazwyczaj jak zawracam) słychać dziwne stukanie w prawym przednim kole. Nie byłem jeszcze na szarpakach więc nic nie mogę wykluczyć. Ostatnio jak zmieniałem klocki zauważyłem że guma na przegubie jest walnięta. A przy jeździe na wprost auto ściąga na prawo. Nie wiem czy geometria jest do d*p.. czy przegub już się kończy? Jak nie to co innego podejrzewacie, co najpierw wypada sprawdzić i ile w razie czego będzie to kosztowało. Dodam że auto (P11 97rok) ma zrobione 110 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aptekarzpiotr Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Cześć! Pewnie przegub się kończy. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ły Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Też stawiam na przegub, ostatnio wymieniałem cena z robocizną 220zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Na szarpakach wyjdzie ze to przegub? Lepiej Zmienic prawy i lewy od razu czy nie warto na razie wywalac kasy w bloto? Jak wymienia przegub to przy okazji pewnie wymienie koncowki drazkow. Jakie polecacie i jaka jest ich cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sawyer Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 a ja dziś dwoniłem do norauto zapytać ile kosztuje wymiana łączników stabilizatora w p11, odpowiedzieli że zrobię to tylko w aso oni nie mają i nie mogą sprowadzić :zdziw: :zdziw: :zdziw: :zdziw: :zdziw: :zdziw: :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jost Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 łączniki można kupić nipparts ok 50 zł sztuka, a z wymianą poradzi sobie nawet wulkanizator:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Dzisiaj kupiłem przegub NKN za..... 290zł :zly: Jutro jadę do mechanika który wymieni mi go za 35-40zł. Z tego co się dowiedziałem, przegub można wymienić bez rozregulowania geometrii zawieszenia. Czy to prawda :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ły Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Można bez Ja dopiero teraz zrobię geometrie, bo wymieniłem koła na letnie no i w końcu kupiłem alusy 16" :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Sprawa powróciła jak bumerang. Znowu coś stuka. Ale tym razem nie przegub. Mechanik powiedział że prawdopodobnie łozyska na zwrotnicy się wyrobiły. Podlewarowałem auto i zauważyłem że koło ma luzy. Tylko zastanawia mnie że ok miesiąc temu wszystko było OK. Czy to na pewno łożyska na zwrotnicy, czy coś innego. Możlwe jest żeby w przeciągu miesiąca powstały takie luzy? Ruszałem drążkami i na końcówkach nie czuć luzów. Mechanik powiedział że bez obaw można z tym jeździć. Jednak trochę mnie to martw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Domin o łożyskach zwrotnicy było ładnie napisane wraz z rysunkami, więc poszukaj w archiwum primery. No i kwestia kiedy stuka? przy ruszaniu, hamowaniu, skręcaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arkom Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Jak wymieniali Ci przegub napewno słabo go dokręcili i teraz się trochę poluzowała śruba na przegubie- weź klucz z długą przedłużką (rurą) i spróbuj go dokręcić - ktoś musi siedzieć za kierownicą i naciskać pedał hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 No i kwestia kiedy stuka? przy ruszaniu, hamowaniu, skręcaniu Właśnie stuki słychać tylko przy skręcaniu i to takim szybszym, jak wolno skręcam wszystko jest OK. Niby objawy typowe dla uszkodzonego przegubu, no ale czy w ciągu 2 miesięcy mógł polecieć przegub? Przejechałęm się z mechanikiem i on stwierdził że stuki słychać ale z tyłu a nie z przodu. Jednak martwi mnie luz na kole. Jak wymieniali Ci przegub napewno słabo go dokręcili i teraz się trochę poluzowała śruba na przegubie- weź klucz z długą przedłużką (rurą) i spróbuj go dokręcić - ktoś musi siedzieć za kierownicą i naciskać pedał hamulca. Jeżeli mówisz o śrubie która jest zabezpieczana zawleczką, to na pewno jest dokręcona na hama. Wczoraj to sprawdzałem. Klucz 36 + metrowa rura i dokręcanie nogą. Śruba nawet nie drgnęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 czy w ciągu 2 miesięcy mógł polecieć przegub? zdarzyć się może, czasem jest jakaś wada wyrobu, którą możesz zareklamować Przejechałęm się z mechanikiem i on stwierdził że stuki słychać ale z tyłu a nie z przodutu nie pomożemy Jednak martwi mnie luz na kole.znaczy to stukanie przy skręconych kołach ? to przegub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie jasno się wyraziłem. Martwią mnie 2 rzeczy: 1- stuki w kole i 2- luz na kole. Może jedno jest jakoś powiązane z drugim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotras Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 :525: Jak pstryka przy skrecaniu na gazie to 100% przegub , czyli jak wchodzisz w zakręt na luzie to nie powinno być nic słychać, natomiast przy skecaniu na gazie powinien wydawać takie głośne pstrykanie . Przynajmniej ja tak miałem w Mazdzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie jasno się wyraziłem. Martwią mnie 2 rzeczy: 1- stuki w kole i 2- luz na kole. Może jedno jest jakoś powiązane z drugim Może to tylko sworzeń dolnego wahacza. On ładnie potrafi stukać i luz na kole robi sie spory. Koszt naprawy to około 50 zł sworzeń i 30-50 zł wymiana. Może to też być sławetny górny wahacz w którym totalnie rozwulkanizowały się tulejki, wówczas już nie skrzypi tylko puka, a na kole łapiąc w ukłądzie 6-12 (gór - dół) i szarpiąc potrafi być ponad centymetr luzu na obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 łapiąc w ukłądzie 6-12 (gór - dół) i szarpiąc potrafi być ponad centymetr luzu na obwodzie. No i u mnie dokładnie tak jest. Tylko kwestia teraz, czy to tulejka wahacza czy łożyska na zwrotnicy. Czy jest jakiś sposób żeby można było to odróżnić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Domin napisał: No i u mnie dokładnie tak jest. Tylko kwestia teraz, czy to tulejka wahacza czy łożyska na zwrotnicy. Czy jest jakiś sposób żeby można było to odróżnić Bardzo prosto - przy ruszaniu kołem obserwuj górny wahacz - jak jest wybity bez problemu to zauważysz. Widać jak pracuje nie tylko wahliwie, ale przesuwa sie prostopadle względem swojej osi. Najlepiej to widac własnie przy kołnierzach tulejek. A od łożysk zwrotnicy raczej takiego dużego luzu na obwodzie koła by nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 od łożysk zwrotnicy raczej takiego dużego luzu na obwodzie koła by nie było. Oczywiście, ale przyczyną stukania moze być jak najbardziej. Powtórze się, ale w przypadku nieokreślonych stuków najpierw jadę na stację diagnostyczną (tam gdzie się robi przeglądy) i mają sprawdzić za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima26 Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 ostatnio po przejechaniu 1000km uslyszalem pojedyncze stuki w lewym kole podczas przyspieszania ,chamowania i zakretach w lewo czy to moze byc gorny wachacz i jego tulleje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 od łożysk zwrotnicy raczej takiego dużego luzu na obwodzie koła by nie było. Oczywiście, ale przyczyną stukania moze być jak najbardziej. Oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.