Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakiej największej średnicy koła można założyć do Navary?


Gość GregMar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum jest wielu ludzi, którzy już od dłuższego czasu posiadają Navarę, niektórzy jak crensch to aż do ostatniej śrubki poznali ten samochód ... Dlatego chciałbym prosić o radę i opinię. Ja właśnie zastanawiam się nad zakupem Navarki do tej pory jeździłem A6 2,5 TDI wiec w temacie 4x4 to jestem zielony... No ale jako, że istnieje możliwość odpisu VATu a i Navara po prostu mi się podoba (zwłaszcza z pokrywą jaką ma Berez – super wygląda z profilu jak duży terenowy sedan ) zacząłem rozważać zakup... Byłem już nawet u dilera w Szczecinie i facet zachwalał jak ciepłe bułeczki zabrał na jadzę... Nie powiem, byłem zachwycony .... Mocy pod dostatkiem bo w końcu 403 Nm jak jechaliśmy to aż wciskało w fotel!!! Na kawałku autostrady dociął do 150 (ufff dobrze, że smerfów nie było ) I ekstra, komfort, tylko ręczna skrzynia coś strasznie rwała, ale mówił, że automat chodził jak złoto... Sam nie kierowałem bo musiałem szybko wracać bo do domu jeszcze 130 klocków przede mną było, więc się sam już nie zdążyłem pobawić na placyku bo i już salon zamykali... Za salonem jest kawałek pola z górkami i jak mnie tamtędy przewoził to byłem w szoku, że tak ławo na górki wjeżdżał raczej myślałem, że to taka 110% bulwarówka, która terenowo wygląda i nie da rady a tu pełne zaskoczenie (wiem, wiem przeprawówka to Patrol itd. Czytałem ale ja nie chcę przeprawówki tylko auto, które wiedzie tez w średnio lekki terenik jak w weekend wybiorę się podziwiać moją śliczna okolicę Pojezierza Drawskiego).

 

No w każdym razie diler powiedział, że mogę sobie jak chcę zmienić felgi i co tam chcę on to wszystko sprowadzi złoży na miejscu i podliczy wszystko razem tak, że auto wraz z bajerami będzie miało jedną cenę i będę mógł odpisać VAT od wszystkiego co ja sobie tam nawymyślam No to od kilku dni siedzę na forum i czytam was Panie i Panowie Wystraszyłem się trochę czytając niektóre opowieści i już miałem się rozmyślić, ale doszedłem do wniosku, że może aż tak źle nie będzie... No wiec umyśliłem sobie zmienić w takim wypadku felgi standardowe 17x7 na felgi MAK X-FORCE 9.0x18 i założyć na te felgi opony BF GOODRICH ALL TERRAIN T/A KO 285/65/R18 125 R średnica koła zwiększy się z 76,33 cm do 82,77 cm. I teraz moje pytanie: co o tym myslicie i czy koło w ogóle się zmieści i podczas jazdy po drodze oraz w terenie (przy pracującym zawieszeniu) nie będzie to obcierać o blachy :?: Czy nie będzie żadnych problemów z jazdą :?: Jeśli chodzi o szerokość to można zawsze dystanse założyć po 3 cm na stronę (cena jakieś 1090 zł za komplet) i czy nie będzie to wystawało zbytnio poza szerokość błotnika :?: Ale chodzi mi też o średnicę koła i czy przy skręcie wszystko będzie ok :?:... Może ktoś mierzył wnękę koła, widział już takie koła i wie co nieco na ten temat...

 

Może ogólnie ktoś wie jakiej największej średnicy koła można założyć do Navary bez liftu podwozia i cięcia błotników tak by podczas jazdy i na wybojach nie szlifować oponami blachy nadkoli. I jakie najlepsze opony i felgi proponujecie... Wolałbym tylko coś z 17 i 18 niż z 16...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem :-) Ale ja nie mieszkam w Szczecinie a byłem tylko wyskokiem na spotkaniu PO i tak mnie tknęło pod koniec dnia by zajechać i zobaczyć co tam mają :mikolaj: Pooglądałem facet pokazał Patha popodziwiał go a ja tylko na Navarę lukałem. No to on zaproponował jazdę i pojechaliśmy z pół godziny mnie tam woził i w końcu zaproponował mi :sylwester: juz byłem nagrzany by po tym poligoniku za salonem poszaleć ale patrze która godzina :| pożno a ja do chałupy jeszcze 130 km a tu jeszcze trzeba do firmy zajrzeć to, to, to tamto załatwić. Więc musialem podziękować i wracać :zly: Liczę że po świętach jak wypadnie jakiś lużniejszy dzień np. piątek to się nadrobi :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już był taki temat i to całkiem niedawno! Zalecam poczytać najpierw. Jeśli chodzi o 18 felgi, to będziesz miał niskoprofilowe, co w terenie nie jest korzystne. Zostaw raczej te 17 ki, a jak mozesz i zmieszczą się to zmien na 16'. Jeśli masz ESP, to sie nie zmieszczą! Mam to samo. Korzyść jest z 16 taka, że łatwo dostać do nich opony i są tańsze i to dużo!!! Ja przerabiałem ten temat i uwierz mi, że dostanie tych opon o które pytasz graniczy z obłędem. Tylko fartem je znalazłem w zakurzonym magazynie. Założyłem sobie 265/70/17 i jestem zadowolony, ale: Kilometry kłamią o 4%, a jak kilometry, to wszystko inne także! Weź to pod uwagę! I zużycie troszkę się zwiększyło z uwagi na powierzchnie styku opon i co za tym idzie opory. No chyba, że na POMik (Powolny Objazd Miasta) chcesz nim robić, to wa 19'! :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już był taki temat i to całkiem niedawno! Zalecam poczytać najpierw.
Jasne dzięki :D chciałem tylko się też dowiedzieć czy ktoś ma wiedzę jakie największe średnica koła wejdą bez liftów tego nie było w żadnym temacie :mikolaj:
Jeśli chodzi o 18 felgi, to będziesz miał niskoprofilowe, co w terenie nie jest korzystne.
No właśnie nie chciałem na te 18 wkładać niskoprofilówek tylko opony 285/65 R18 czyli profil 18,525 centymetra. Ale to już daje 82,77 cm średnicy a to jest prawie rozmiar 33" (83,82 cm) widoczny np tu Arctictrucks i jak czytam to tam zdaje się zawieszenie jest podniesione o 20 mm... Co by wskazywało, że jednak te 82,77 cm to już za dużo na Navarę z salonu... No i dlatego chcę się dowiedzieć czy ktoś ma pewność jakie maksymalnej średnicy koła można bez liftów i dłubania w zawieszeniu wsadzić, to tu to tam zdarzało się, że ktoś widział, słyszał czytał itp. o takich kołach u kogoś, a mnie chodzi o to czy wie na pewno. :)
Zostaw raczej te 17 ki, a jak mozesz i zmieszczą się to zmien na 16'. Jeśli masz ESP, to sie nie zmieszczą! Mam to samo. Korzyść jest z 16 taka, że łatwo dostać do nich opony i są tańsze i to dużo!!! Ja przerabiałem ten temat i uwierz mi, że dostanie tych opon o które pytasz graniczy z obłędem. Tylko fartem je znalazłem w zakurzonym magazynie. Założyłem sobie 265/70/17 i jestem zadowolony,
Ale masz rację zastanawiam się nad Twoim rozwiązaniem, czyli 17" i opona 265/70 R17... Ale i tu trzeba zmienić te standardowe 17x7 (bo się szybciej opona zużywa) na 17x8 lub 17x8,5 (optymalna szerokość dla opony 265/70 R17). Nie wiem czy 16" w Navarze wejdą, jedni mówią że tak inni że nie, trudno mi powiedzieć... Ale 16 to już mi się nie uśmiechają minimalnie to bym wolał jednak te 17 no bo tak wizualnie bardziej przystojnie wygląda jak na mój osobisty gust :mikolaj: ale faktycznie ten twój rozmiar to najtrudniej znaleźć w necie, to już te 285/65 R18 w 10 sklepach idzie znaleźć.
ale: Kilometry kłamią o 4%, a jak kilometry, to wszystko inne także! Weź to pod uwagę! I zużycie troszkę się zwiększyło z uwagi na powierzchnie styku opon i co za tym idzie opory..
W którą stronę kilometry kłamią? Znaczy dystansem czy prędkością jazdy? Co do zużycia paliwa to faktycznie trzeba się liczyć ze wzrostem. A te opory to w jakim sensie? Coś z kierowaniem podczas jazdy czy jak?
No chyba, że na POMik (Powolny Objazd Miasta) chcesz nim robić, to wa 19'! :one: .
Eeeee... :sylwester: Nie raczej nie... To za duze felgi już, takie tez psują wygląd, w końcu to ma być tez quasi terenowe autko ;) więc i profil opony musi być widoczny, wiec maksymalnie to felga 18" no a minimalnie 17" jednak :030:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linka do forum, na którym sporo przeczytasz o oponkach.

http://pcoa.org.au/forum/viewforum.php?f=2...2f4f1b34d2ec8b2

Nie pamiętam dokładnie gdzie było, ale było o 285-kach, ale na 17tkach chyba. I było za***iście na styk z wszelkiej strony, ale wygladał zacnie. Co do dostępności w różnych sklepach internetowych, to im nie wierz. Z kilkoma gadałem i to co oni mają na stronach ma się nijak z tym, co mogą Tobie dać. Jeden osioł przyjął nawet zamówienie i mówił, że mają na pewno i ble,ble, a nazajutrz mail, że niestety przepraszają, ble,ble. To byli najwięksi na rynku. Tych opon po prostu nie ma w europie. Jak masz kogoś w USA, to może Ci się uda.

Co do przekłamań, to łatwo sam na to wpadniesz po chwili zastanowienia. W moim przypadku różnica wynosi 4%. Czyli na każdy obrót koła przejade o 4% więcej niż pokazuje licznie. Na 100km - 4 przejechane więcej. Natychmiast zużycie pokazuje większe i wszystkie przeliczniki padają. Można powiedzieć, że co to jest 4%, ale ja już to odczuwam, ale się przyzwyczajam i już nie wadzi. Można powiedzieć, że dłużej będziesz miał gwarancję o 4 000 km :P. Pod warunkiem, że nie pojedziesz na tych kołach do serwisu, bo może się okazać, że ją straciłeś. Tu nie mam pewności i właśnie jestem ciekawy jak to jest? Może ktoś to czyta kto ma pojęcie?

To czy masz ESP to chyba wiesz, a w nim są większe zaciski, więc nie wchodzą 16 tak ja u mnie. :( Chętnie bym zmienił. Jak zwrócisz uwagę na to na jakich felach jeżdżą offroadowcy, to zauważysz, że to 15 i 16ki. Większe ugięcie opony, powierzchnia, możliwość spuszczenia powietrza itp itd - same plusy. Gdybym mógł, to natychmiast bym zmienił. Podczas jazdy czujesz, że to cięższa opona na różnych tarkach inaczej się zachowuje. Mnie się wydaje, że twardszy amorek powinien być i niebawem zmieniam zawieche, wiec się okaże.http://pcoa.org.au/forum/viewforum.php?f=2...2f4f1b34d2ec8b2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linka do forum, na którym sporo przeczytasz o oponkach.

http://pcoa.org.au/forum/viewforum.php?f=2...2f4f1b34d2ec8b2

Nie pamiętam dokładnie gdzie było, ale było o 285-kach, ale na 17tkach chyba. I było za***iście na styk z wszelkiej strony, ale wygladał zacnie.

Dzięki poczytam zobaczymy co tam Australijczycy wymyślają przy okazji angielski poćwiczę bo mi ostro zardzewiał :D
Co do dostępności w różnych sklepach internetowych, to im nie wierz. Z kilkoma gadałem i to co oni mają na stronach ma się nijak z tym, co mogą Tobie dać. Jeden osioł przyjął nawet zamówienie i mówił, że mają na pewno i ble,ble, a nazajutrz mail, że niestety przepraszają, ble,ble. To byli najwięksi na rynku. Tych opon po prostu nie ma w europie. Jak masz kogoś w USA, to może Ci się uda.
O kurde... no to nieżle nie wiedziałem że oni aż tak krecą... To faktycznie PISdziet :zly: Ale moze ten gość u którego Ty kupowałeś będzie jeszcze ściągał? Wiesz moze coś o tym? Mówił czy się będzie zaopatrywał? Zresztą chyba i Tobie za jakiś czas będą potrzebne znowu wiec moze dobrze by było by znaleźć jakiegoś dostawcę...
Co do przekłamań, to łatwo sam na to wpadniesz po chwili zastanowienia. W moim przypadku różnica wynosi 4%. Czyli na każdy obrót koła przejade o 4% więcej niż pokazuje licznie. Na 100km - 4 przejechane więcej. Natychmiast zużycie pokazuje większe i wszystkie przeliczniki padają. Można powiedzieć, że co to jest 4%, ale ja już to odczuwam, ale się przyzwyczajam i już nie wadzi. Można powiedzieć, że dłużej będziesz miał gwarancję o 4 000 km :P. Pod warunkiem, że nie pojedziesz na tych kołach do serwisu, bo może się okazać, że ją straciłeś. Tu nie mam pewności i właśnie jestem ciekawy jak to jest? Może ktoś to czyta kto ma pojęcie?
Sprawdziłem na kalkulatorze wielkości opon wychodzi że Twoje opony są większe od podstawowyh o 5,2% przy prędkości 100km/h faktycznie będziesz jechał 105,2km/h Hahaha :diabel: dobry patent wydłużyć sobie tak gwarancję nie pomyślałem o tym :mikolaj: Na przegląd zawsze mozna założyć standardziaki :one: a 5000 km to nie w kij dmuchał to ponad 38 razy od mojego miasta do Szczecina więc kurcze... Super :D A to zużycie o ile Ci wzrocło? 0,5 litra, litr, dwa?
To czy masz ESP to chyba wiesz, a w nim są większe zaciski, więc nie wchodzą 16 tak ja u mnie. :( Chętnie bym zmienił. Jak zwrócisz uwagę na to na jakich felach jeżdżą offroadowcy, to zauważysz, że to 15 i 16ki. Większe ugięcie opony, powierzchnia, możliwość spuszczenia powietrza itp itd - same plusy. Gdybym mógł, to natychmiast bym zmienił. Podczas jazdy czujesz, że to cięższa opona na różnych tarkach inaczej się zachowuje.
No do Navary sie dopiero przymierzam, ale nie ma ESP przynajmniej w specyfikacji "uzbrojenia" nie widzę :P no kolega Hunter twierdzi że mając automat 16" nie wejdą no a ja kategorycznie automat jednak. Tak co do offroadowców to faktycznie oni uwielbiaja 15" i 16" ale ja jednak nie będę się tym wyprawial na Kamczatkę :D raczej gdzies tak 60% procent szosa a 40% lekko-średni teren po przepięknych lasach Pojezierza Drawskiego w weekend :) więc mi aż takie agersywki tudzież spuszczanie powietrza itp raczej nie będzie potrzebne :P a ta siedemnastka na tej oponie moim zdaniem zachowuje ładny balans między wielkością felgi i opony... No na plażę w mokry piach to się nie wybieram jednak :D:D:D
Mnie się wydaje, że twardszy amorek powinien być i niebawem zmieniam zawieche, wiec się okaże.http://pcoa.org.au/forum/viewforum.php?f=2...2f4f1b34d2ec8b2
No wlasnie nie wiem jak to w Navarze, bo w przeciwieństwie do Patha to ona ma z tyłu sztywny most i resory piórowe więc teoretycznie tu nic by nie trzeba chyba wymieniać jak to ma na pakę mozliwość wzięcia 800kg... Nie wiem jak to z przodu czy to zawieszenie jest identyczne z Pathem czy moze trochę mocniejsze z uwagi na ciężarowe przeznaczenie... Moze ktoś z posiadaczy coś wie na ten temat? Ale jak zmienisz to opisz tu wszystko jak to wygląda, co mówił fachowiec itp :sylwester:

 

Fajna stronka od Australijczyków pokazuje jaka jest różnica między kołem obecnym a tym jakie sobie umyślimy kupić PORÓWNYWARKA wielkości i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem w stanach cos takiego.Pick-up po tuningu niemal ocieral sie asfalt.Katastrofa.Za takie cos powinni zamykac.

_________________

 

Widziałem takie okropności u azjatów zrobić soś takiego z pickupa to jak z faceta ladyboya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już przesada... Te felgi to chyba nawet większe od 22" są :P, ja osobiście lubie duże koła ale nie składające się w przeważającej częśći z felgi tylko :one: ciekawe czy ktoś widział koła 33" bez liftów i jak to jeździ czy już by w ogóle mogło jeździć to przy takim rozmiarze lift jest potrzebny?...

 

Wojan, zwłaszcza w Pakistanie chopaki dają ciała z wozami w taki sposób a ladyboye to raczej Azja południowo-wschodnia :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony to tak jak z samochodem - do jakiej jazdy mają być.

Skoro napisałeś że interesują Ciebie ATki czyli do lekkiego terenu to BFG są bardzo dobre. Lekki teren, stosunkowo ciche, nadają się nawet na zimę. Jezeli chciałbyś np. jechać w Bieszczdy to polecałbym MTki -Mud Terrain. A/T zalepią się błotem.

Co do rozmiaru zaleciłby 15" najlepsza ze względu na wspomniany koszt i tak zwany wykrzyrz osi, założysz 18" i w terenie opony będą obcierać o nadkola, daleko nie zajedziesz najwyże zwiększ rozmiar z 235 na 31 cali. W nowym Jeepe Grand Cherokee zakładaliśmy 22" - samochód tylko na asfalt. BF Goodrich z tego co wiem jest tylko w 15. Możesz zwiększyć tylko grubość opony (31,33), chyba że chodzi o inna markę. Jeszcz jedno, chyba najważniejsze jezeli założysz ponad wymiatowe obręcze i wjedziesz w teren podczas zblokowania kół w błocie np. pień drzewa, kamienie możesz uszkodzić napędy, krzyżaki napewno polecą! Na asfalcie zwiększy się tylko droga hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuuuu! Na tych wielkich felach wyglądają te Navary jak nasza pierwsza para Polski.

No ale do rzeczy.

W odpowiedzi na kilka postów wcześniej. Spalanie w moim automacie wyglądało przed zmianą tak:

14,5 miasto

12,5 trasa (ciężka nóżka niestety, ale nie mogę sobie odmówić - syndrom przedstawiciela handlowego)

 

po zmianie:

pojawiło się przekłamanie pomiędzy spalaniem faktycznym, czyli wyliczanym na kalk., a pokazywanym w takiej proporcji: pokazywał 13,7 , spalał 13 w trasie., czyli wzrost spalania o około pół litra (niektórzy mówią, że pół litra na dwie osoby to nic, a my jeździmy we dwójkę ;) ) przekłamanie 0,7litra (na dwójke 0,7, to też w sumie nic ;) )*

 

Jeśli twoja navara nie ma ESP, to 16 ki raczej wejdą wejdą!

 

Co do tego Pana co mi sprzedał oponki, to ja już mu powiedziałem, żeby jak da rade załatwił więcej takich, to mu rozprowadze migiem, ale sprawa nie jest taka łatwa. Będe się niebawem widział z nim, to pogadam i jak coś, to sie odezwę. Założymy komitet kolejkowy itp.

 

pozdro.

 

* dla słabszych - chodzi o wóde!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuuuu! Na tych wielkich felach wyglądają te Navary jak nasza pierwsza para Polski.

No ale do rzeczy.

W odpowiedzi na kilka postów wcześniej. Spalanie w moim automacie wyglądało przed zmianą tak:

14,5 miasto

12,5 trasa (ciężka nóżka niestety, ale nie mogę sobie odmówić - syndrom przedstawiciela handlowego)

 

po zmianie:

pojawiło się przekłamanie pomiędzy spalaniem faktycznym, czyli wyliczanym na kalk., a pokazywanym w takiej proporcji: pokazywał 13,7 , spalał 13 w trasie., czyli wzrost spalania o około pół litra (niektórzy mówią, że pół litra na dwie osoby to nic, a my jeździmy we dwójkę ;) ) przekłamanie 0,7litra

Hmmm... To nie tak wiele... Już się obawiałem, że to coś w granicach 1,5 czy 2 litrów :P Wzrost o 0,5 czy nawet do 1 litra jest jak najbardziej do przyjęcia... :)
Co do tego Pana co mi sprzedał oponki, to ja już mu powiedziałem, żeby jak da rade załatwił więcej takich, to mu rozprowadze migiem, ale sprawa nie jest taka łatwa. Będe się niebawem widział z nim, to pogadam i jak coś, to sie odezwę. Założymy komitet kolejkowy itp.
Super, gdyby ten pan pościągał trochę tych gum to zbyt ma zapewniony, na 100% znajdze się obok mnie i Ciebie jeszcze jeszcze kupę chętnych :diabel:
pozdro.

(na dwójke 0,7, to też w sumie nic ;) )*

* dla słabszych - chodzi o wóde!!!

Hehehehe... Ja słyszałem że 0,7 akurat jest w sam raz dla dwóch, pod warunkiem, że jeden nie pije :diabel2: :diabel2: :diabel2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych fotek dżemika to widać ewidentny fotomontaż, a jeśliby ktoś zrobił coś takiego naprawdę to trzeba by mu w nocy w kominiarkach spuścić łomot!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy gordon
jeśliby ktoś zrobił coś takiego naprawdę to trzeba by mu w nocy w kominiarkach spuścić łomot!
-uwierz mi na slowo ze sa tacy ktorzy robia sobie takie zarty z dostojnej navary :D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi na slowo ze sa tacy ktorzy robia sobie takie zarty z dostojnej navary

no np moi znajomi sie smieja ze woze rower zeby miec czym z trasy wrocic jak mi silnik wypadnie albo ze mam abonament na lawety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy gordon
znajomi sie smieja ze woze rower zeby miec czym z trasy wrocic jak mi silnik wypadnie
:diabel: :diabel: Powiedz mi tylko jedno ,bo jestem tu od niedawna-czy poza Toba komus jeszcze przydarzyla sie podobna historia?Jakies przyklady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...