Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

almera 1,8 2001 r. katalizator uniwersalny?


Gość marekr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy ma ktos doświadczenie z zamianą katalizatora na uniwersalny - czy można taki wstawić ( w mojej almerze jest 1 kat przy kolektorze - tzn. był) czy koniecznie musi byc oryginalny - prosze o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie mam zamiar zamówic taki, podobno autko miało 15 tys przebiegu jest z 2002 r. troche trudno mi w to uwierzyc , ale sprzedawca twierdzi ze auto juz stoi u niego długo chyba nie mam wyjscia nowy kat to kosz 2500- 3000 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety kupiłem auto z wydłubanym katem jak sie okazało ale moja almera ma dwie sondy jedna za katem i dlatego świeci się check - podobno najlepszym rozw będzie kat - na nowy nie bardzo mnie stac więc kombinuje z używanym - słyszałem też ze w miejsce 2 sondy można podpiąć emulator lpg to oszuka komp ale zdania są podzielone - sam już nie wiem które rozwiązanie będzie najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Almie 1.8 z 2001 mam od stycznia wydłubany katalizator. Wydłubano go w serwisie przy okazji innych prac na silniku (stary się zaczynał rozsypywać, a w ASO bali się go zostawić żeby nie zatkał wydechu). Jeżdżę bez niego do czasu wymiany (nowy trochę kosztuje). Przejechałem już około 3 tys. km i nie zauważyłem żadnych efektów ubocznych. Zużycie paliwa nie wzrosło, a samochód zrobił się trochę żwawszy (chyba, że uległem efektowi placebo). Jedynie przy pracującym na luzie silniku na postoju, kiedy stoję z tyłu samochodu blisko tłumika, dźwięk z tłumika jest nieco bardziej "burczący" - ale jest to minimalne. Postaram się jednak założyć w przyszłości katalizator (nowy lub inny, ach te kochane pieniążki), mam małe wyrzuty sumienia wobec naszego środowiska naturalnego.

Zapomniałem dodać - w ASO zrobili to tak, że pomimo drugiej sondy check engine się nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na forum. Opisałem dokładnie sposób zamiany kata prosty i skuteczny. Oczywiście tego pod kolektorem. Już 50 tyś km. Koszt 300 zł i trochę własnej pracy. Jak usuniesz kat to druga sonda nie od razu a jednak zacznie się pluć. Rozwiązanie sprawdzone już w trzech almach znajomych i znajomych tych znajomych. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...