Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Stuki w tylnym zawieszeniu


Gość jolab

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio słyszę pojedyncze stuknięcia z prawej strony tylnego zawieszenia . Początkowo zdarzało sie to sporadycznie teraz już częściej i doszłam do tego , że stuknięcie takie następuje podczas hamowania ale nie na trasie tylko przy dojeździe do skrzyżowania czy parkingu gdzie praktycznie trzeba się zatrzymać . Przy parkowaniu tyłem i zatrzymywaniu też czasem taki stuk występuje .

Podczas jazdy po nierównościach takiego stuku nie ma .

Pewnie to zbieg okoliczności ale zaczęło się to zaraz po przekładce opon i gruntownym sprawdzeniu zawieszenia . O to sprawdzenie prosiłam ponieważ od dłuższego czasu drży mi kierownica przy jeździe powyżej 110 km/godz . Stwierdzono , że w zawieszeniu wszystko jest w porządku . Zasugerowano doważenie kół na aucie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że chodzi o Almerę N16. Sprawdź klocki hamulcowe. Jeśli masz oryginalne Lukasy to jest prawdopodobieństwo że któryś klocek jest pęknięty. Jeśli auto serwisowane jest w ASO i moja diagnoza się potwierdzi to nie daj sobie wmówić że klocki to "część eksploatacyjna i nie podlega gwarancji". Zażądaj wymiany na nowe klocki no i oczywiście weryfikację stanu tarcz hamulcowych bo po takim incydencie któraś mogła zostać uszkodzona. Jeśli ASO odmówi bezpłatnej wymiany to zażądaj pisemnego uzasadnienia a następnie maszeruj do Federacji Konsumenta - sprawę masz wygraną.

Uff ale się opisałem. Mam nadzieję że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Almerka już nie jeździ do ASO bo jest dawno po gwarancji ( r. 2000 )

Jeśli chodzi o klocki to jakiś miesiąc temu były wymieniane gdyż zablokował się tłoczek i całkowicie wydarł klocek hamulcowy .

Przez miesiąc wszystko było OK ale od tygodnia zaczęły się te pojedyncze stuknięcia i ich częstotliwość jest coraz większa :-( Czy mogło się coś podziać z tymi nowymi ?

Niestety nie wiem z jakiej firmy są te klocki bo jako niezorientowana w temacie zostawiam to w fachowcowi ( taki zaufany od kilkunastu lat ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej zajrzałbym do hamulców. Pisząc o gwarancji miałem na myśli części montowane w ASO.

 

Dziękuję za pomoc , w przyszłym tygodniu podjadę do fachowca i sprawdzę te hamulce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz na aufelgach (a su już trochę zużyte) niech mechanicy sprawdzą czy przypadkiem dźwięk nie dochodzi z samego koła. Miałem kiedyś podobną przypadłośc w Escorcie. Poprzedni wlasciciel kupil felgi bez oryginalnych srub, ktore miały łby kuliste i kupil standarowe sruby do mocowania kol o lbach stożkowych. Wkrecajac je wyrobil gniazda w feldze (w aluminowej o to bardzo latwo). Mialem podobny efekt - stukalo przy jezdzie miejskiej a w trasie nie ale mialem niezle bicia na kierownicy. Byla to dosc nietypowa usterka wiec zajelo mi relatywnie sporo czasu nim z rozkminilem w czym rzecz :D

Dobrze, ze nie urwalo mi kola! :)

S.

ps. jesli to nie hamulce i nie felgi to moze elementy gumowe na belce z prawej strony (ew.amortyzator)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na zwykłych stalowych felgach , więc to chyba nie to ?

W sprawie tego drżenia kierownicy byłam wcześniej u trzech różnych fachowców ale to nic nie dało , każdy twierdził to samo - że w zawieszeniu wszystko OK i to pewnie opony .

Ale ich zmiana nic nie dała ( trzy różne komplety ) . Ostatnio doradzono mi jeszcze doważenie kół na aucie ale akurat urządzenie do tego mieli w serwisie .

Jestem umówiona na przyszły tydzień .

W międzyczasie zaczęły się jeszcze problemy z tym stukaniem tylnego zawieszenia przy hamowaniu .

Przed jazdą do warsztatu chciałam poznać Waszą opinię aby wiedzieć na co ewentualnie zwrócić uwagę .

Dziękuję za wszystkie sugestie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno mialem podobne objawy i odczucia (po zmianie na letnie oponki) stukanie i drzenie kierownicy podczas hamowania , u mnie przyczyna byly zardzewiale i pooblepiane rdza tylne tarcze hamulcowe i cieniutkie juz klocki (zeby sie upewnicze ze to wlasnie to jest przyczyna, sprobuj delikatnie ;-) zaciagnac reczny podczas jazdy z wyzsza predkoscia, stukot wtedy bedzie wyrazniejszy) po zmianie tarcz i klockow stukot ustapil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałam , miesiąc temu miałam wymieniane tylne klocki .

Jak wyglądają tarcze nie wiem ale mechanik nic nie wspominał o wymianie

ale dziękuje za sugestię - sprawdzę to przy najbliższej okazji .

 

[ Dodano: Sro 18 Kwi, 2007 13:59 ]

No i pojechałam wreszcie ( po chorobie ) do serwisu .

Okazało się , że przy wymianie miesiąc temu klocków nie założono blaszek a poza tym tarcze były już do wymiany . Teraz żadnych stuków z tyłu nie słychać :)

Jedno co mi jeszcze zasugerowano to wymiana łącznika stabilizatora z przodu , czy to coś poważnego ? Bo powiedziano mi , że mam zadzwonić wcześniej bo muszą to zamówić i koszt z wymianą to ok. 150 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...