Gość mjoozek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Witam Od jakiegos miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem micry K11 rok 95 poj 1.0 16v przebieg 185tys. Niestety okazalo sie ze moje autko bierze olej i to w sporych ilosciach. Po wymianie oleju i przejechaniu jakis 2,5tys(wiekszosc po autostradzie 130/140km/h) postanowilem sprawdzic stan oleju a tu SZOK bagnet praktycznie suchy!!!Musialem uzupelnic.Dodam ze Brak jakichkolwiek plam pod autem,dymienia z rury wydechowej wiec nie wiem co sie moze dziac. Czy ktos z forumowiczow ma jakikolwiek pomysl? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 A w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy nie przybywa Ci czasem płynu? Sprawdź, czy nie masz w nim oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjoozek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Dzieki za podpowiedz ale to nie to... Zwrocilem owage na koncowke tlumika ktora jest troche okpocona no ale w czasie jazdy nie wydobywa is e z niej zaden podejrzany dym....Ciekaw jestem co to moze byc i czy jest to cos powaznego bo ze uciazliwego to wiem Pozdrawiam i czekam na kolejne sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Brak jakichkolwiek plam pod autem,dymienia z rury wydechowej wiec nie wiem co sie moze dziac Ile wlałeś oleju po wymianie ? Jeśli wlałeś tylko do górnego poziomu na bagnecie to mogło być za mało. Nie pamiętam ile trzeba wlać oleju, ale po wymianie filtra musisz zawsze trochę dolać. Filtr i pompa zaleje się dopiero "po pewnym czasie". Z tego co napisałeś to wynika,że olej "odparował" Moim zdaniem powinieneś po dolewce przejechać przynajmniej 200km lub więcej i jeśli Ci będzie nadal ubywać to zacznij szukać. Don't panic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjoozek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Witam Chyba to dziwne ze po wymianie oleju(wlane tam bylo miedzy 3-4litry) przejezdzam 2tys km i na bagnecie sucho(doslownie). Dolewam kolejna porcje jest gorny stan przejezdzam k 900km i jest dolny stan wiec gdzie ten olej sie podziewa?.Tu nie chodzi o jakas panike tylko o suche fakty....doslownie suche bo olej znika. Ciekawy jestem gdzie jest pies pogrzebany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Ja bym poszukał wycieków podczas pracy silnika. Nie patrz na to, że plamy się nie robią a szczególnie jak jest zgaszony silnik. U mnie jak uciekało Borygo to też plam nie było gdy silnik nie pracował ale jak go odpaliłem od razu się pojawiły. Wjedź gdzies na kanał i obejrzyj dokładnie cały dół silnika, może rozszczelniła się miska, leci przez czujnik ciśnienia albo filtr jest źle dokręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 wiec gdzie ten olej sie podziewa?.Tu nie chodzi o jakas panike tylko o suche fakty....doslownie suche bo olej znika. Ja się poddaję :< :< Mam jeszcze taki pomysł :?: :?: - może sprawdź kompresskę ale przecież 2,5tys(wiekszosc po autostradzie 130/140km/h) gdyby pierścionki to chyba by "mulił" :?: :?: Może johny_fellow ma rację - pod ciśnieniem gdzieś są przecieki :?: :?: [ Dodano: Pią 06 Kwi, 2007 15:49 ] Ale powinny zostać jakieś ślady oleju :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciulek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 co zorbić? zmień auto lub silnik! Ubytki oleju to najczęściej po prostu zużyty silnik :/ Zanim jednak zastosujesz się do mojej podpowiedzi sprawdź czy aby napewno to silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 maciulek, i ja też radze rozglądnać się za innym silnikiem niż ładować w naprawe tego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Po co szukaś od razu nowego silnika? Nigdy nie wiesz czy przypadkiem nie trafisz na coś gorszego a Twój wcale nie musi być jakoś poważnie uszkodzony. Wg danych większości producentów nowych aut (nie wiem czy NISSAN'a też ale np.Mitsubishi czy Renault tak) gdy silnik pali do 1l oleju na każde przejechane 1000km to jest wszystko OK. Wiem, że jest to liczba ogromna ale takie są dane z książek obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 ja miałem podobny problem oleju ubywało ale plam nie było :/ okazało sie że mam walnięty uszczelniacz pod wałkiem rozrządu i koło tak ładnie rozrzucało olejem że nigdzie sie nie był w stanie sie zebrać olej i spłynąć strużką pod auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciulek Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 johny_fellow - gdyby mi auto brało 10 litrów oleju na 10 tys. to bym chyba na ten olej nie zarobil [ Dodano: Sob 07 Kwi, 2007 15:27 ] ps. moja micra przez 10 tys. pokazuje na bagnecie nadal norme odpukac - zresztą i tak teraz wymiana. ps. co ile wymieniacie? ja mam teraz peirwszą wymianę i bede robnił to przy 12 tys. a Wy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 bierze Ci olej ?? to mu go nie dawaj :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 johny_fellow - gdyby mi auto brało 10 litrów oleju na 10 tys. to bym chyba na ten olej nie zarobil Podałem dane z książek obsługi. ps. moja micra przez 10 tys. pokazuje na bagnecie nadal norme odpukac - zresztą i tak teraz wymiana. ps. co ile wymieniacie? ja mam teraz peirwszą wymianę i bede robnił to przy 12 tys. a Wy jak? No u mnie w żadnym aucie pomiędzy wymianami nie spada poniżej 90% maxa na bagnecie. W Micrze wymieniam co 10tkm wg zaleceń a w 100NX'ie co 5tkm bo troszkę czasami go przegazuję i bardzo tego pilnuję żeby wymiana była na czas nigdy po nim. W obydwu leje półsyntetyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 na twoim miejscu wymieniłbym silnik. Bez żadnej zabawy w naprawę. Naprawa jest droga gdyż jak zacznie sie rozkręcać to każda uszczelka musi być nowa, a to sa koszty w przypadku japończyka, i to są same uszczelki +części + robocizna (chyba ze sobie sam zrobisz:)). Może sie okazać że że naprawa bedzie tańsza np o 150zł. Ale to nie jest dużo w stosunku do wartości całego auta. A tak będziesz miał 2 silniki - jeden na części albo na złom:) Tyle aut u nas jeździ samochodów, że małych silników nie opłaca sie remontować, tym bardziej benzynowych. zastanawia mnie jak mocno musiał być "duszony" twój silnik że zaczał brać olej. Japońskie silniki należą do najtrwalszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Nie ma co wymieniać silnika bo nigdy nie wiesz na co trafisz. Części też nie są jakoś strasznie drogie, i jak znajdziesz dobre zamienniki to wyjdzie całkiem tanio. Ja np. za usczelkę pokryry zaworów z wymianą zapłaciłem 40zł. Poza tym z uszczelek typowe są pod pokrywę zaworów, głowicę i uszczelniacze zaworowe. Praktycznie cała reszta silnika jest uszczelniana silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 bo wymiana uszczelki pod klapę to odkręcenie chyba 10 śrubek M6 i to wszystko i wytarcie powierzchni. Raptem 10-15 min roboty. a orienowałeś sie ile kosztuje uszczelka pod głowice, planowanie głowicy, uszczelniacze zaworów. Szlif cylindrów dobór pierścieni nadwymiarowych ??a po złożeniu może sie okazać zę rozrząd dodatkowo szumi....i co?? znów rozbieranie. To nie silnik diesla w który warto zainwestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 No ale jak nie dymi palonym olejem to po co robić szlif cylindrów, po co dobierać nadwymiarowe pierścienie, po co zdejmować głowicę jak to też może nie być problem uszczelki (koszt takiej to ok.80zł)? Może to tylko uszczelniacze zaworowe za 4 zł sztuka i tyle roboty nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Ja na Twoim miejscu najpier wymienilbym uszczelniacze na zaworach i wtedy zobaczyl co sie bedzie dzialo. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 hmm a moze miska olejowa zimering na wale korbowym ? duzo jest przyczyn ;] a ja np wolalbym chyba zrobic remont silnika bo bede wiedział co mam i ze jest to zrobione bo kupie 2 gi silnik , znow padnie powiedzmy i d*pa bedzie. co???? kupowac 3ci??? czy remont wtedy???;]pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjoozek Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Dzieki za wszystkie sugestie.Jak rozwiaze problem to dam znac jak to sie skonczylo Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czaro Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Najprościej wymień silnik. Obecnie jest to część wymienna. Ja namierzyłem przed rokiem człowieka z allegro, od którego kupowałem już wiele rzeczy do Micry, aż w końcu zdecydowałem się na silnik i warto było zaufać. Dostałem go co prawda w kiepskim stanie przesyłki (kurierzy mało dbają), ale właściwe zapakowanie go uchroniło i śmigam na nim bez dodatkowej kropli oleju. Teraz zasadzam się na skrzynię, no chyba że sprzedam micrunię! W razie czego służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 jak dla mnie to bez sensu wymieniac silnik. jedz do mechanika i niech dokladnie obejrzy auto na podnosniku zobaczy na wycieki, bo skoro nie kopci to raczej oleju nie pali. pierscienie kopca przy dodawaniu gazu, uszczelniacze przy odpaleniu - jezeli nie zaobserwujesz takich zjawisk to ja stawiam ze olej gdzies ucieka. p.s. silnik pali do 1l oleju na każde przejechane 1000km to jest wszystko OK chyba w druku jedno zero zgubili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 p.s. Cytat: silnik pali do 1l oleju na każde przejechane 1000km to jest wszystko OK chyba w druku jedno zero zgubili. W dwóch książkach, dwóch różnych firm... eee nie sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 no nie wydaje mi sie, zeby tak bylo napisane. albo cos przekreciles, albo jakas glupia ksiazka. sprawdz jeszcze dokladnie bo czasem jest tak ze niedoczytasz, a napisane jest inaczej. Ważnym jest również to, iż każdy silnik zużywa olej. Częściowo ulega on spalaniu, więc pewne zużycie jest zjawiskiem naturalnym. W nowoczesnych silnikach zużycie może wynosić od 0,05 do 0,3 litra na 1000 km. zródło: http://www.petro-oil-wcs.com.pl/?i=5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.