Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NO I MASZ. TERAZ PROBLEM Z FILTREM DO N-14 2.0D...


Gość d0.2 nassin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość d0.2 nassin

Witajcie. Ledwie skończyłem zawiłą naprawę tego dziwnego japońskiego sprzętu, a tu nowa niespodzianka. Stacja wymiany oleju (która obsługuje kilkanaście aut dziennie) nie wie, który filtr ma mi zamówić. Mówią że to "dziwoląg". W katalogu filtronu napisano że są dwa rodzaje: OP588 i OP786 czy jakoś tak. Z filtru zamontowanego nie da się nic spisać bo jest jakiś zagraniczny i nie ma oznaczeń tylko jakieś chińskie lub japońskie mazy. Auto jest 93r cd20 napisz jesli wiesz jaki filtron - dziękuję.

 

[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2007 15:47 ]

jeszcze dodam że ten sam katalog ale w pozycji PRIMERA 2.0d (ten sam cd20) rozbija te filtry tak, że jeden był montowany do 04.93 a drugi od 05.93. Niestety nie wiem z jakiego miesiąca mam to auto a nawey jesli bym wiedział to nie mam pewności czy to jest pierwszy silnik i dak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie filtrów Mann-a:

 

W 920/14

Filtr oleju

srednica zewnętrzna: 93

srednica wewnętrzna 1: 62

srednica wewnętrzna 1: 71

Wymiar gwintu: 3/4-16 UNF

Wys.: 95

od roku prod.: 1992.10

 

 

WP 928/82

Filtr oleju

srednica zewnętrzna: 93

srednica wewnętrzna 1: 62,3

srednica wewnętrzna 1: 70,3

Wymiar gwintu: 1-12 UNF

Wys.: 121,8

do roku prod.: 1992.09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Jeśli masz silnik z EGR, to bierzesz OP588 (ten większy i droższy), jesli bez EGR to ten drugi, troszkę mniejszy (niższy i tańszy).

Lepiej jednak zorientuj się po wymiarach, zwłaśzcza, że ten filtr wiekszy całkiem sporo kosztuje (niestety ja mam taki).

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin

Dziękuję za udział w wątku. Odpowiedź jest taka: o wcześniejszych nie powiem ale cd20 rocznik 93 i późniejsze używają dłuższego filtra o symbolu OP588 w filtronie, kosztuje on około 50zł w detalu. Jest też taki godny polecenia filtr firmy JapanParts, symbolu nie znam, niebieski kolor, kosztuje 45zł i taki założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam diesla liftback z 95 roku i jest tam mały filtr czyli od 13 - 18 zł a na pewno rok produkcji 95 bo sprawdzałem - rozsądnie myśląc to powinien być ten cały EGR bo surowsze normy ekologiczne ale go nie ma. Chyba że był tylko w benzyniakach.

Ja słyszałem że ten większy filtr jest tzw. podwójny i ma coś tam w środku dodatkowego i różni się oprócz wielkością to również średnicą otworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle z EGR były głównie robione na rynki zachodnioeuropejskie (szczególnie Niemiecki), taki Dieselek spełniał juz na początku lat 90 norme EURO 2. Bez EGR nie spełniał tej normy.

 

Na rynki 'dzikie' takie jak polski, wypuszczane były auta bez EGR. Na potwierdzenie mojej tezy:

 

Obecnie mam Sunny z silnikim CD20 z końca 1992 roku - jest EGR, auto sprowadzone z Germanii.

 

Poprzednio miałem Primerę z silnikim CD20 z początku 1993 roku - bez EGR, auto było kupione u dealera w Polsce.

 

Zgadza się, że filtry sie różnią wielkościa (ten do silników z EGR jest sporo wyższy), średnicą otworu (nie są wymienne) no i niestety ceną (ten do EGR jest prawie 2 razy droższy). Ale o tym juz było na forum (mas444).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że możesz się lekko mylić bo ja w zeszłym roku sprowadzałem z Germanii to auto z 95 roku liftback wyprodukowane w Japonii (nie stukane no i sprawdzałem VIN - data produkcji początek 95 roku)i mam mały filtr. Ale może być też tak że EGR może być w nim ale przy zastosowaniu małego filtru. tzn mogę się jedynie na podstawie tego domyślać że to jaki filtr posiada auto nie zależy tylko od tego czy ma bądź nie ma tego EGR ja jedynie sugerowałem że mogę nie mieć tego EGR-a jedynie na podstawie stosowanego filtru oleju. Gdzie to EGR jest u Ciebie jeśli wolno wiedzieć tzn jak to mniej więcej wygląda i gdzie jest mniej więcej umiejscowione pod maską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CD20 bardzo łatwo rozpoznać obecność EGR, zwróć uwagę, na następujące rzeczy:

 

1. Obecność rurki metalowej (średnca ok. 2 cm na oko, długość ok. 15 cm) łączącej kolektor wylotowy z zaworem egr podłaczonym do kolektora dolotowego (ten zawór to taki 'grzybek' przy kolektorze dolotowym, patrząc od góry silnika nieco poniżej korka wlewu oleju, pomiędzy pokrywą zaworów a kolektorem dolotowym).

 

2. Obecność w/w zaworu, w silnikach bez egr tego zaworu nie ma a wyjście z kolektora wylotowego, do którego (w silnikach z egr) podłączona w/w rurka, powinno tutaj zaślepione.

 

3. Obecność zaworu (przy filtrze powietrza) na rurze łączącej obudowę filtru powietrza z kolektorem dolotowym. W silnikach bez egr tego zaworu nie ma, powietrze z filtra bez przeszkód przedostaje się do kolektora dolotowego.

 

Swoją droga ten ostatni zawór to jakis idiotyzm. Rozumiem ideę recyrkulacji spalin ale żeby w Dieslu ograniczać dopływ zimnego powietrza? Chyba jakis konstruktor japoński się naćpał albo był na krótko przed popełnieniem haroshi z przepracowania.

 

Ten zawór przy filtrze powietrza proponuje natychmiast odłączyć (wystarczy odłączyć wężyk sterujący i zaślepić go śrubką - tzn. wężyk zaślepić, nie zawór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Zawsze w silniku z EGRem jest duży filtr. Ma on podwójny przepływ i stosuję się go po to, by dokładniej odfiltrować olej. EGR jak wiecie to skierowanie spalin ponownie do silnika. W związku z tym zmniejsza się ogólna jego czystość. Aby zachować terminowość wymian i nie zmienione parametry oleju zastosowano inny filtr.

 

Ten zawór przy filtrze powietrza proponuje natychmiast odłączyć (wystarczy odłączyć wężyk sterujący i zaślepić go śrubką - tzn. wężyk zaślepić, nie zawór).

Jeśli zaślepiać to i EGR i zawór na filtrze. Pamiętajcie, że poniżej filtra powietrza jest puszka ciśnieniowa. Nie spełni swojego zadania, jeśli zaślepimy tylko filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość d0.2 nassin
Ten zawór przy filtrze powietrza proponuje natychmiast odłączyć (wystarczy odłączyć wężyk sterujący i zaślepić go śrubką - tzn. wężyk zaślepić, nie zawór).

 

cały czas myślę jak ograniczyć mu spalanie, z tego co mówi poprzednik to egr jakiś fachowiec od diesli już przerobił w tym aucie. W tej chwili (m.in. przez nieoryginalny termostat) auto pali mi 5.8 trasa i 8.3 miasto. Wyliczam to dokładnie, wlewając 20l z kanistra i jeżdząc do stanięcia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pali sporo.

 

Mój na mieście - krótkie odcinki dom-praca, ok. 6 km, z czego jednak 2,5km po dobrej drodze z prędkościa 80-90 km/h (Estakada Kwiatkowskiego) pali 6,7 6,9 l.

Na trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

 

Co do EGR to robiłem próby - auto faktycznie zyskuje nieco, szybciej się zbiera ale... też i więcej pali, zwłaszcza jeśli często sie zatrzymujesz (bez gaszenia silnika) - np. korki.

 

W efekcie zostawiłem tylko odłaczony ten wczesniej wspomniany zawór przytykający świeże powietrze a nad zaworem recylkulacji się zastanawiam, jest dylemat: optymalna praca silnika (czystość) czy minimalizacja spalania.

 

Jeszcze co do spalania - dużo zalezy od stylu jazdy, ja staram się jeździć ekonomicznie, zwłaszcza gdy silnik jest chłodny. Ważny jteż jest dobry, świeży olej, warto wymieniać co 6 miesięcy jak Nissan zaleca albo i częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...