Dżem Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ostatnio pośmigałem troszkę po mieście z zablokowanym tylnym hamulcem z jednej strony. Efekt: odklejone okładziny na klockach i pogoęta tarcza (bicie ok. 1mm). Po pewnym czasie doszło też "mruczenie" ABS przy jeździe z prędkościa ok. 10-15km/h no i "drapanie" w hamulec przy kończeniu hamowania. Zembatka czysta, nie widać peknięcia na niej żadna lampka awaryjna się nie pali. Czy powodem może być pogięta tarcza? W tym tygodniu idzie do wymiany tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Nie wiem czy czyszczenie coś pomoże, być może... U mnie konieczna była wymiana 2 przegubów (niestety dwa pierścienie były pęknięte ) Wymiana samego pierścienia na używany nic nie dała, szybko pękł...kasa wyrzucona w błoto. Objawy miałem takie same - abs terkotał przy małych prędkościach i delikatnym hamowaniu. Kontrolka się nie paliła. Po wymianie przegubów jest ok. Dzisiaj doszedłem, że mam pęknięty pierścień przy prawym kole. Jeśli można wiedzieć - gdzie kupowałeś przeguby i jaki jest to koszt ??? P.S. A jeszcze może ktoś się lepiej zna - można jeździć z tą usterką i uderzającym ABS ??? Czy może to doprowadzić do większej naprawy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45066 Ja kupiłem u nich cały przegub w b. dobrym stanie z rabatem dla mnie za 50 zł. Już założony, auto śmiga bez zarzutów. Możesz tylko dokupić nowe osłony bo swoje pewnie masz popękane i w kupionym też mogą być już zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 A co ma pęknięty pierścień ABSu do uderzania pedału hamulca. Tak się zastanawiam - jak to działa. A gdybym np. pęknięcie na pierścieniu ABS zalał nie wiem np. jakąś masą żeby zlikwidować to pęknięcie, może to wystarczy zamiast wymiany przegubów ??? Sorry, że pytam ale rozważam wszystkie możliwości, żeby nie płacić za wymianę przegubów. Nie mam pojęcia dlaczego to pęknięcie działa na czujnik, który reaguje w ten sposób jakby zablokowało się koło ??? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 A co ma pęknięty pierścień ABSu do uderzania pedału hamulca. Niestety ma, komp od ABS-u widzi inne prędkości na poszczególnych kołach i reaguje tak jak go zaprogramowano. Nic tu nie zdziałasz, tylko wymiana. Jak chcesz tak jeździć, to najlepszym wyjściem, jest wyjęcie bezpiecznika od ABS-u do czasu naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zioloo Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 jak jest pęknięty to czujnik widzi dodatkową przerwe i ma różne odczyty z kół więc załącza pompe niestety mam pękniety również no ale wywaliłem bezpiecznik i jeżdze bedzie musiał poczekać na swój moment pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 A który trzeba wypiąć, bo jest dwa bezpieczniki ABS SOL i ABS MTR jeśli się nie mylę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zioloo Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 wydaje mi się że jest tylko jeden jak go wyciągniesz to zapali się lampka ABS-u na desce i przestanie Ci brzęczeć pompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 1. witam, mam zamiar kupic primerke 2ooor i na jezdzie probnej wlasnie wyszedl taki problem, nie zawsze, ale co ktores hamowanie czuc bicie na pedal hamulca - czy to bedzie chodzilo o ten pierscien? nie mialem nigdy abs's wiec nie do konca znam ten mechanizm, poczytalem troche, ze trzeba bedzie przeczyscic ten pierscien... moze sie tez okazac, ze jest on pekniety? poznam to bez problemu? bo autko naprawde zadbane i chyba godne uwagi http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3b1f7754fde616e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85c5d2f0131921b.html 2. dodatkowo, ale to juz nie dotyczy abs, ale moze ktos bedzie wiedzial, chodzi o rzężenie kolo silnika z jakiegos kolka, moze lozysko alternatora? lub cos innego, moze ktos mial cos podobnego i co to moze byc, czy da sie latwo i tanio naprawic, dzieki wielkie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sprinter000 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Czyszczenie pomogło na jakiś czas i znowu zaczeło sie trekotanie... Znowu pod auto i tym razem na prawym kole jest pęknięty : Między ząbkami jest pęknięcie i niestety będzie trzeba wymienić,tylko teraz sie zastanawiam jaki kupić cey są od 65 do prawie 170 zl /szt :galy: Firmy najróźniejsze i ciężko cos wybrać :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maki Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 flo napisał, że po wymianie przegubów objaw ABS przy małych prędkościach minął. Czy nie jest tak, że przy luzach w zawieszeniu (przeguby) koło przy małych prędkościach odchyla się przez co czujniki abs przyjmują, że koło ma inną prędkość od pozostałych i wtedy działa zgodnie z przeznaczeniem. U mnie coraz częściej się to zdarza, a pierścień wygląda na cały i czysty, więc pewnie przed wakacjami będą przeguby do robienia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porto Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Czyszczenie pomogło na jakiś czas i znowu zaczeło sie trekotanie... Znowu pod auto i tym razem na prawym kole jest pęknięty : Między ząbkami jest pęknięcie i niestety będzie trzeba wymienić,tylko teraz sie zastanawiam jaki kupić cey są od 65 do prawie 170 zl /szt :galy: Firmy najróźniejsze i ciężko cos wybrać :/ Mam ten sam problem, tylko pęknięte 2 pierścienie. Nie wiadomo jakiej firmy wybrać przegub, żeby wytrzymał odpowiedni przebieg. Nie sztuką jest kupić "badziewia" za 70 zeta - wymienić i w zimie znów czuć odzywający się ABS, bo pęknie pierścień albo wyskoczy coś innego... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazg Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Kontrolka abs swieciła prawie ciągle, czasami cos jej odwaliło i gasła. Opornośc była OK, popsikałem na pierścien abs płynem do mycia silnika, potem strumień wody- pomogło ale trochę. Zdjąłem koło popatrzyłem na przewód (solidnie wygląda, myślę ,że pękanie utlenianie to bajki) postanowiłem przygotawać się do wymiany czujnika i popsiukałem po nakrętce mocującej i po samym czujniku czums wrodzaju wd40- jakims penetratorem by spentrował i pozwolił na demontaż. I tu nagle..... kontrolka sie poprawiła proporcje się odwróciły, gaśnie tuż po odpaleniu, czasem sie zapali ale naprawdę rzadko ) !!!!! dlaczego pomogło? nie wiem, moze obudowy pekają a penetrator wypiera wilgoć? nie wiem ale pomogło, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Koledzy ja mam tak, kontrolka od ABS zaczęła się świecić i gasnąć po zgaszeniu autka (normlalne, bo podobno po wyłączeniu zapłonu błędy w komputerze ABS się resetują) no i jak już kontrolka się nie świeci to ABS działa, no i jak niby działa to przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni to pompa bije na pedał i po odpuszczeniu hamulca zapala się kontrolka ABS i układ wtedy nie działa. Po takiej przejażdżce sprawdziłem błędy i wyskoczyło mi: 12 - Rozpoczęcie sekwencji, 21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty, 22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie (dotyczy chyba czujnika prawego przedniego koła) Z początku myśłem, że mam któryś pierścień do wymiany (czy. przegub) ale po sczytaniu błędów wychodzi że czujnik, tylko teraz pytanie czy jak wymienię czujnik będzie już ok i nie będzie ABS bez powodu się załączał czy nadal będzie bił jak głupi i trzeba będzie pierścień wymienić? wywnioskowałem że należało by wymienić i czujnik i przegub co mi się to za bardzo nie uśmiecha... teraz gdy przez ostatni tydzien miałem w sopich rejonach zimę kontrolka się nie świecila i ABS działał normalnie, teraz gdy u mnie śniegu nie ma a jest mokro po pierwszym hamowaniu kontrolka od razu się zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Dopisze się do tego tematu bo mam takie pytanko - mam teraz założone 14 cali felgę,czy od tego też morze zapalać się ABS przy hamowaniu ? bo orginalnie powinno być 15 cali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.