Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Silniczek krokowy - jak sprawdzić?


Gość ksh78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami. Podczas jazdy naciśnięcie sprzęgła powoduje, że obroty zaczynają pływać w zakresie od 1 do 2 tyś, lub czasem stale trzymają się w okolicach 1.8 - 2 tyś. Zaraz po odpaleniu jest podobny problem. Zamierzam profilaktycznie przeczyścić przepływomierz powietrza (stosunkowo proste) i silniczek krokowy (tego jeszcze nie robiłem, tutaj chyba będzie więcej zachodu).

Mam pytania. Czy jest możliwe sprawdzenia domowym sposobem (woltomierz, omomierz, itd.) czy silniczek krokowy jest sprawny? Jak byłem u jednego z mechaników to powiedział, że w tej Primerce nie ma "typowego" silniczka krokowego, tylko jakiś czujnik elektroniczny. Czy to prawda?

 

Nissan Primera 1998r. (GA16DE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej Primerce nie ma "typowego" silniczka krokowego, tylko jakiś czujnik elektroniczny

Nazywa się to zawór regulacji powietrza dodatkowego AAC.

"...Zawór ten zamontowany w obudowie przepustnicy reguluje otwarcie kanału obejściowego powietrza omijającego przepustnicę. Gdy przepustnica jest zamknięta, moduł sterujący ECCS steruje otwarcie zaworu regulującego ilość powietrza przepływającego przez zawór, zmieniając w ten sposób prędkość obrotową biegu jałowego..." - Haynes

Czy jest możliwe sprawdzenia domowym sposobem (woltomierz, omomierz, itd.) czy silniczek krokowy jest sprawny?

Z tego co wiem możesz sprawdzić czy ośka w zaworze jest sztywna czy luźna, a rezystancja zaworu ksiązkowo to 10 Ω

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ub czasem stale trzymają się w okolicach 1.8 - 2 tyś.

 

 

Ja miałem podobny problem ostatnio. Pojechałem do mechanika, popatrzył, posłuchał, i ....... nasmarował linkę pedału gazu. Okazało się, że jak silnik się lepiej rozgrzał, linka zaczęla mocniej gdzieś obcierać i sprężyna przy przepustnicy do końca nie cofała linki - i pojawiały się wysokie obroty na biegu jałowym.

 

U siebie możesz to sprawdzić (czy masz moją przypadłość) - w chwili pojawienia się wysokich obrotów - spróbój nogą cofnąć (podnieść w górę ) pedał gazu. U mnie to pomagało.

 

Ale skoro falują ci obroty, to bardziej prawdopodobne, że to silniczek krokowy

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ale skoro falują ci obroty, to bardziej prawdopodobne, że to silniczek krokowy

 

Wiem że może głupie pytanie ale jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o mechanikę, w którym miejscu jest silniczek krokowy i jak go trzeba wymontować/czyścić żeby nie zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

P11.144 silnik QG18DE

Po odpaleniu zimnego silnika zaczęly mi falować wolne obroty. Są niskie (700-1000) jak na zimny silnik. Dzieje się tak przez jakieś 30 sek. W tym czasie muszę dać sporo więcej gazu, żeby auto ruszyło, bo jak dam za mało to obroty spadają nagle i gaśnie. Po ok. 1 min mogę ruszać praktycznie bez dodawania gazu i nie gaśnie. Co to może być?

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj, w linku poniżej masz trochę wątków na ten temathttp://www.nissanklub.pl/forum/search.php?mode=results

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję najpierw przeczyścić krokowca, tylko mam problem :)

Gdzie on się znajduje w QG18DE?

Patrzyłem na rysunki zamieszczone na forum od innych silników, ale za cholerę nie mogę go u siebie zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat :)

 

Czy może ktoś w kilku punktach opisać jak zdemontować i oczyścić silniczek krokowy - co odkręcić w jakiej kolejności, na co uważać itd

 

Byłbym bardzo wdzięczny i pewnie nie tylko ja.

 

A jeszcze wspanialej by było jakby tak jeszcze procedurę czyszczenia przepustnicy ktoś nakreślił... :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 podobne wątki - popatrz na link niżej

http://www.nissanklub.pl/...8e772a017c0269e

 

BULI, ten wątek jest właśnie wyciągnięty z listy zamieszczonej w linku który podałeś :)

 

Przejrzałem wszystkie wymienione tam wątki i w żadnym z nich nie ma instrukcji, o którą uprzejmie proszę w moim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem skur... :diabel2:

Jest od spodu obudowy przepustnicy i za cholerę go nie widać. Wymacałem ręką - to musi być on. Tylko bez wyjęcia przepustnicy ani rusz. Więc muszę trochę czasu sobie zarezerwować. Zastanawiam się tylko, czy czyścić go wd40, czy benzyną ekstrakcyjną (benzyną czyściłem w hondzie i było ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z falowaniem obrotów. Silnik krokowy był OK, przeczyściłem przepustnicę i nic nie pomogło.

Oczekiwany rezultat przyniosło wymienienie przepływomierza. Jest to jednak droga czynność. Urządzenie jest zamontowane na przewodzie powietrznym prowadzącym od filtra powietrza do przepustnicy. Nie radzę odpinać przewodów od przepływomierza, kiedy kluczyk znajduje się w stacyjce. Spowoduje pojawienie się błędu w postacie świcącej kontrolki ENGIN.

 

W serwisie ASO koszt nowego przepływomierza to ponad 2000 zł. Może on jednak być niższy ca 500 zł, jeśli serwis oferuje przepływomierze regenerowane.

Ja tak właśnie uczyniłem i dziś mam spokój.

 

Jest jeszcze inne wyjście z sytuacji, które awaryjnie dane było mi sprawdzić. W przypadku samochodu z silnikiem benzynowym i tylko w tym przypadku, jest możliwość zastosowania starego przepływomierza od silnika dieslowskiego. Trzeba tylko obciąć ścianki gniazda wtyku z przewodami i komputerowo wysterować. Ciekawe doświadczenie, ale to naprawdę działa. Zrobiłem tak, stosując przepływomierz, który nie chciał już sterować silnikiem diesla i został uznany za całkowicie uszkodzony.

 

I na koniec jeszcze jedna uwaga. Radzę nie czyścić przepływomierza, chyba że przy pomocy sprężonego powietrza. Proszę nie używać żadnych płynów, ani tez pilników, noży czy papieru ściernego. To doprowadzi tylko całkowitego uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalka to sekwencja, ale działo się tak już przed założeniem instalki, tylko delikatnie. Ale myślę że dlatego, że było cieplej. Teraz jest zimno i krokowiec nie potrafo ustawić obrotów. I dzieje się to oczywiście na benzynie, bo na gaz przełącza się, jak jest nagrzany, a wtedy to zawsze jest dobrze.

 

[ Dodano: Czw 27 Wrz, 2007 10:22 ]

Umyłem dziada i niestety nie pomogło. To samo. Trudno, będę jeździł, aż padnie całkiem. Po 2 m-c posiadania primery mam już dość problemów. Jak jeździ, tak jeździ - trudno. Jak zdechnie, będę się martwił. Jestem strasznie zawiedziony. A muszę jeszcze znaleźć, któędy woda z klimy dostaje się na podłogę kierowcy :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy jest możliwe sprawdzenia domowym sposobem (woltomierz, omomierz, itd.) czy silniczek krokowy jest sprawny?

 

... rezystancja zaworu książkowo to 10 Ω

Sam siebie cytuje, ale mam zagwozdke :059:

Jak mierzyć opór tego zaworu (silniczka krokowego) w 1.6 - na pracującym silniku czy na wyłączonym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno tez walczyłem z tym tematem, moze komuś pomoże co mam do powiedzenia ;-)

 

U mnie silnik krokowy (właściwie zawór) po prostu sie zasyfił i nie puszczał powietrza jak trzeba.

 

Zadanie wygląda tak: Jeśli zdejmiemy obudowe filtra powietrza ukaże się nam cały ten gardziel z bajerami.

 

Tam czarna puszeczka hitachi to przepływomierz (Inna jest w 1.6 inna w 2.0 Warto zwrócić uwagę) Koszt używki to ok 350zł dość trudno dostępne (dzięki Coobcio za szybką pomoc ;-) )

 

Ale wracamy do krokowca jest na przodzie, najbliżej silnika. Długi wystający zwykle w kolorze miedzianym, ale kto wie ;-) Odkręcenie go wymaga praktycznie demontażu całego tego elementu zasilania, od kolektora.

 

Poza tym siłownikiem jest tam zestaw zaworków na druciku popychanym przez siłownik.

Znajduje się tam tez sprężyna która odpycha zaworki.

 

U mnie awarią było zapaskudzenie nagarem gumek które regulują przepływ. Odrobina spirytusu i na waciki i troche gimnastyki. Rozciągnołem troszke sprężynę (Uwaga, nie rozbijać żaślepki z drugiej strony - nic to nie da. Dwa śrubokręty i gimnastyka i troche sie rozejdzie.

 

Doszło jeszcze docięcie papierowej uszczelki. i poskładanie tego w całość.

 

Doszło jeszcze niestety wpięcie się do konsulta i regulacja tego elementu (śrubką obok krokowca)

 

I tyle ;-) Falowanie mineło gdyby nie to że sam popsułem przepływkę to żadnych kosztów by przy tym nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam pytanko : jak mierzyć oporność silniczka krokowego; na włączonym czy wyłączonym silniku ?

Odpowiem, żeby na przyszłość było jasne:

Wypiąć kostkę z AAC i na wyłączonym silniku ma być około 10 Ω

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

"Uwaga, nie rozbijać żaślepki z drugiej strony - nic to nie da" no właśnie a ja naczytałem sie od forumowiczów posiadających P11 2.0, którzy pod zaślepką mają śróbę do odkręcania.. faktycznie w naszych 1.6 16V nie dojdzie sie do krokowca od strony zaślepki - gimnastyka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może kosztować nowy krokowiec?

320zł w serwisie, JC Auto nie ma tej części w ofercie. Na allegro kupiłem za 120zł i był niewiele lepszy od mojego... powyginałem sprężynke i jakoś działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

witam jarkk wiec tak nie wiem jakie są dokladne wartosci ale tak po krótce napiecie 0 na przewodach do silniczka to zawór zamkniety napiecie rowne napieciu akumulatora to krokowiec otwarty na maxateraz tak. pomiary ci nic nie dadzą jesli masz wszystko ok to na ciepłym silniku po odpieciu kostki z zaworu obroty powinny spaśc do okolo 500 ale auto powino rowno pracowac o ile praca na tak niskich obrotach mozna nazwac rowną. teraz jesli podepniesz go i np falują badz są niskie a wiesz ze krokowiec jest czysty i sprawny mozesz spróbowac podkrecac tą sróbą w krokowcu dociskiem sprezyny ten krokowiec działa tak ze komputer podnosi napięcie które do niego plynie az krokowiec otworzy sie na tyle zeby osiągnoł odpowiednie obroty pózniej takie utrzymuje bądz zmiejsza jesli silnik zbytnio sie rozpedzi komputer raczej nie moze miec wady bo regulacja obrotów następuje plynnie jesli silniczek jest czysty i nie przycina sie zawór otwiera sie plynnnie i nigdzie nie zacina. mialem kiedys w jednej nysce tak ze napiecie bylo prawie 12v a silnik sie nie otwierał podłaczylem bezposrednio z akumulatora i otwierał sie . wada było ze ktos musiał go czascić tak jak wy opisujecie rozciagnął sprezyne za bardzo i napiecie z komputera było najwidoczniej zbyt slabe aby go ruszyć pokręcilem ta sróbą wyrególowałem i bylo gites po to ona w koncu tam jest. nie umiem tłumaczyc tak jak w szkole ale mysle ze cos zrozumiesz

jesli bedziesz mial dalej jakies pytania pisz. troche sie znam nie na wszystkim ale na wiekszosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...