Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lepsze opony na przód czy na tył?


Gość alexwa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjasnienie w skali mikro :) Wyobrazcie sobie samochodzik-zabawke....

 

1. Zaklejamy mu z boku tylne kola plastelina, tak zeby sie nie obracaly (symulacja poslizgu tylu) i popychamy go po stole. Wynik? samochodzik jedzie prosto, bo tyl jest "wleczony" za przodem.

 

2. Zaklejamy my przednie kola i popychamy. Samochodzik robi robi piruet i zaczyna poruszac sie tylem do przodu.

 

Z uwagi na sily dzialajace w obu przypadkach, poslizgi tylu sa bardziej niebezpieczne :)

 

Pokazywali w tv film, na ktorym prezentowali roznych kierowcow-ochotnikow jezdzacych duzo zawodowo w samochodzie z lysym przodem, pozniej tylem w niemczech, na specjalnym placu z tzw szarpakiem. Szarpak (nieduza plyta asfaltu) dziala tak, ze przejedza sie przez niego, a on przepuszcza przednie kola i szarpie tylem w prawo lub lewo (losowo, zeby nie dalo sie przewidziec), za nim plac polany mocno woda. Efekt? Wszyscy kierowcy testowy wyprowadzili samochod (przedni naped) z poslizgu przy lepszym tyle, zaden nie wyprowadzil przy lepszym przodzie. Wiem ze ten film jest gdzies w sieci, ale nie bardzo moge go zlokalizowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio oglądałem filmik instruktażowy firmy BOSCH o systemach ABS i ESP i efekt klejenia kół był dokładnie odwrotny do tego co napisał Sako i według zaleceń Boscha leprze opony powinno stosować sie na tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio oglądałem filmik instruktażowy firmy BOSCH o systemach ABS i ESP i efekt klejenia kół był dokładnie odwrotny do tego co napisał Sako i według zaleceń Boscha leprze opony powinno stosować sie na tylnej osi

 

e? przeciez przyklad z samochodzikiem potwierdza wlasnie montowanie lepszych na tyle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się przekonałem o poruszonym tamacie niedawno na własnej skórze.

Słabsze opony miałem założone właśnie z tyłu.

Jak mi tyłek auta lekko zarzuciło, tak mimo chyba pięciu kontr, i tak wybrał w końcu własną drogę :zly:

Myślę, że jedynym ratunkiem w tym momencie byłoby zdecydowane dodanie gazu, ale droga była oblodzona, więc bałem się jeszcze pogorszyć sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie jest sporo racji w tym że mniej zużyte opony powinny być zakładane na tył. Tylko jeszcze jedna kwestia mi się nasuwa : jeśli cały czas będziemy zakładać opony w ten sposób to w konsekwencji z przodu będziemy mieć w końcu opony wyjechane do końca a z tyłu np. do połowy albo i mniej. Wiadomo przecież że w przednionapędowym aucie opony z przodu zużywają się o wiele szybciej ze względu na obciążenia. Z tego względu, przynajmniej gdy mamy opony nowe lub równo zużyte na wszystkich kołach, niezależnie od tej zasady lepiej jest chyba poprostu zamieniać co jakiś czas opony przód-tył i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nissan zaleca (przynajmniej w mojej instrukcji od p12 :) ) zamiane opon przód - tył co 10k km.

po 10 kkm nie ma aż tak dużej różnicy w oponach ażeby miało to wpływ na bezpieczeństwo (zakładając spokojnego użytkownika)

 

sądzę że głowny problem to zakup tylko dwóch opon - wtedy lepsze na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, rownomierne zuzywanie opon z przekladaniem przod-tyl jest oszczednoscia na wymianie, ale kosztem bezpieczenstwa jazdy - to juz kazdy musi rozwazyc sam. Inaczej podejdzie do tego osoba jezdzaca czasami w niedziele przy ladnej pogodzie, inaczej ktos kto jezdzi duzo, w roznych, czesto trudnych warunkach i do tego zarobkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie jest sporo racji w tym że mniej zużyte opony powinny być zakładane na tył. Tylko jeszcze jedna kwestia mi się nasuwa : jeśli cały czas będziemy zakładać opony w ten sposób to w konsekwencji z przodu będziemy mieć w końcu opony wyjechane do końca

 

I najpóźniej w tedy a najlepiej wcześniej następuje ich wymiana na nowe :one:

 

niezależnie od tej zasady lepiej jest chyba poprostu zamieniać co jakiś czas opony przód-tył i odwrotnie.

 

Tak ale w tedy musisz w pewnym momencie kupić cztery opony :!:

ja to robie tak że jak mam przednie zjechane to je wyrzucam na śmietnik a na przód wędrują tylne a na tył zakładam nowe i w konsekwęcji kupuje dwie a nie cztery opony :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...