jawert Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 myslałem ze blabla jest gdzie indziej macie cytata i poczytata http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sako Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Wyjasnienie w skali mikro Wyobrazcie sobie samochodzik-zabawke.... 1. Zaklejamy mu z boku tylne kola plastelina, tak zeby sie nie obracaly (symulacja poslizgu tylu) i popychamy go po stole. Wynik? samochodzik jedzie prosto, bo tyl jest "wleczony" za przodem. 2. Zaklejamy my przednie kola i popychamy. Samochodzik robi robi piruet i zaczyna poruszac sie tylem do przodu. Z uwagi na sily dzialajace w obu przypadkach, poslizgi tylu sa bardziej niebezpieczne Pokazywali w tv film, na ktorym prezentowali roznych kierowcow-ochotnikow jezdzacych duzo zawodowo w samochodzie z lysym przodem, pozniej tylem w niemczech, na specjalnym placu z tzw szarpakiem. Szarpak (nieduza plyta asfaltu) dziala tak, ze przejedza sie przez niego, a on przepuszcza przednie kola i szarpie tylem w prawo lub lewo (losowo, zeby nie dalo sie przewidziec), za nim plac polany mocno woda. Efekt? Wszyscy kierowcy testowy wyprowadzili samochod (przedni naped) z poslizgu przy lepszym tyle, zaden nie wyprowadzil przy lepszym przodzie. Wiem ze ten film jest gdzies w sieci, ale nie bardzo moge go zlokalizowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 ostatnio oglądałem filmik instruktażowy firmy BOSCH o systemach ABS i ESP i efekt klejenia kół był dokładnie odwrotny do tego co napisał Sako i według zaleceń Boscha leprze opony powinno stosować sie na tylnej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sako Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 ostatnio oglądałem filmik instruktażowy firmy BOSCH o systemach ABS i ESP i efekt klejenia kół był dokładnie odwrotny do tego co napisał Sako i według zaleceń Boscha leprze opony powinno stosować sie na tylnej osi e? przeciez przyklad z samochodzikiem potwierdza wlasnie montowanie lepszych na tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 A ja się przekonałem o poruszonym tamacie niedawno na własnej skórze. Słabsze opony miałem założone właśnie z tyłu. Jak mi tyłek auta lekko zarzuciło, tak mimo chyba pięciu kontr, i tak wybrał w końcu własną drogę :zly: Myślę, że jedynym ratunkiem w tym momencie byłoby zdecydowane dodanie gazu, ale droga była oblodzona, więc bałem się jeszcze pogorszyć sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Sorki Sako, chyba jeszcze nie do końca sie obudziłem jak to pisałem zwracam honor ale faktem jest że leprze opony powinny być na tylnej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Niewątpliwie jest sporo racji w tym że mniej zużyte opony powinny być zakładane na tył. Tylko jeszcze jedna kwestia mi się nasuwa : jeśli cały czas będziemy zakładać opony w ten sposób to w konsekwencji z przodu będziemy mieć w końcu opony wyjechane do końca a z tyłu np. do połowy albo i mniej. Wiadomo przecież że w przednionapędowym aucie opony z przodu zużywają się o wiele szybciej ze względu na obciążenia. Z tego względu, przynajmniej gdy mamy opony nowe lub równo zużyte na wszystkich kołach, niezależnie od tej zasady lepiej jest chyba poprostu zamieniać co jakiś czas opony przód-tył i odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 nissan zaleca (przynajmniej w mojej instrukcji od p12 ) zamiane opon przód - tył co 10k km. po 10 kkm nie ma aż tak dużej różnicy w oponach ażeby miało to wpływ na bezpieczeństwo (zakładając spokojnego użytkownika) sądzę że głowny problem to zakup tylko dwóch opon - wtedy lepsze na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sako Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 No niestety, rownomierne zuzywanie opon z przekladaniem przod-tyl jest oszczednoscia na wymianie, ale kosztem bezpieczenstwa jazdy - to juz kazdy musi rozwazyc sam. Inaczej podejdzie do tego osoba jezdzaca czasami w niedziele przy ladnej pogodzie, inaczej ktos kto jezdzi duzo, w roznych, czesto trudnych warunkach i do tego zarobkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Niewątpliwie jest sporo racji w tym że mniej zużyte opony powinny być zakładane na tył. Tylko jeszcze jedna kwestia mi się nasuwa : jeśli cały czas będziemy zakładać opony w ten sposób to w konsekwencji z przodu będziemy mieć w końcu opony wyjechane do końca I najpóźniej w tedy a najlepiej wcześniej następuje ich wymiana na nowe :one: niezależnie od tej zasady lepiej jest chyba poprostu zamieniać co jakiś czas opony przód-tył i odwrotnie. Tak ale w tedy musisz w pewnym momencie kupić cztery opony :!: ja to robie tak że jak mam przednie zjechane to je wyrzucam na śmietnik a na przód wędrują tylne a na tył zakładam nowe i w konsekwęcji kupuje dwie a nie cztery opony :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 No niewątpliwie rozłożenie wydatku na wymianę opon to też plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.