Gość cichociemny30 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Bardzo proszę o informację dotyczącą filtra stożkowego - jeśli ktoś zakładał w zbliżonym modelu - czekam na wszystkie parametry dziękuję z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 hejka mam nadzieje że fotki sie przydały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 hejka mam nadzieje że fotki sie przydały Pokazałbys wszystkim te fotki (zapewne przedstawiaja twoja instalacje blos + stozek? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ja_good Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 tak z ciekawosci zapytam-daje cos ten stozek :?: poza dzwiekiem bo jesli tylko ma buczec to ja podziekuje-na przelotowym wydechu wystarczajaco juz jest a co do BLOSA Snafu jest jakas roznica w spalaniu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 http://www.osk.4-net.pl/index.php?option=c...8&Itemid=33 czyli nic, poza szpanem same straty. Takie modyfikacje dokonuje sie na hamowni a nie we własnym garażu. poza tym wszystkim jest zaciągane ciepłe powietrze do dolotu a to tylko pogarsza warunki spalania mieszanki..... i dodatkowo ze Speed-z**e.pl "Filtr stożkowy może dawać większy przyrost mocy (nawet o 10%) w stosunku do wkładu jednak zwiększa hałaśliwość jednostki. Sprawia także, iż krzywa momentu obrotowego przesuwa się w prawo i do góry, tzn. przy niskich obrotach silnika moment jest niższy od tego z seryjnym filtrem, dopiero przy bardzo wysokich obrotach zauważalny jest znaczny wzrost momentu w stosunku do użycia standardowego filtru. Następstwem takiego działania jest konieczność jazdy na wysokich obrotach w celu uzyskania zadowalającej dynamiki, co w sposób dość znaczący może się przyczynić do skrócenia żywotności silnika. Filtr stożkowy rządzi się pewnymi prawami tzn. musi być zamontowany w komorze jak najdalej od źródła ciepła (silnika) najlepiej przy dodatkowym wlocie powietrza na masce. Przyczyna? Gorące powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego, co w konsekwencji prowadzi do mniejszej sprawności napełniania komory spalania i mniejszej mocy. Przy montażu trzeba także szczególnie uważać na długość układu ssącego, skrócenie go powoduje zjawiska falowe, często bardzo niebezpieczne dla silnika. Należy jednak zaznaczyć, że filtry stożkowe bardzo dobrze sprawdzają się w sporcie samochodowym, tam jednak silniki często osiągają prędkości obrotowe rzędu 10000 obr./min Natomiast wkładki sportowe filtra powietrza, montowane w miejsce standardowego, daje mniejszy przyrost mocy od filtrów stożkowych (choć w niektórych samochodach zdarza się także około 10%), nie sprawiają jednak kłopotu przy montażu oraz nie stwierdzono żadnego negatywnego ich działania na silnik. W podsumowaniu należy stwierdzić iż wkłady są bardziej korzystnym wyjściem do zwykłej codziennej jazdy po mieście, natomiast filtry stożkowe na pewno bardziej zadowolą streetracer'ów szalejących na wysokich obrotach, dla których każdy dodatkowy koń mechaniczny jest bardzo istotny." tak więc według mnie do normalnej jazdy a tym bardziej na gazie jest do du.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Też słyszałem że do gazu nie nadaje się za bardzo filtr stożkowy, chociaż niby produkują specjalne do instalacji gazowych filtry stożkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 tak więc według mnie do normalnej jazdy a tym bardziej na gazie jest do du.... zgadza sie przy zwykłej instalacji można pomarzyć o dobrych osiągach na filtrze stożkowym ale BLOS to zupełnie inna para spodni w końcu płacisz te 350 zeta za coś właściwie przy tej instalacji nie ma znaczenia czy jeździsz na stożku na seryjnym filtrze czy zupełnie bez filtra ale filtr stożkowy najłatwiej zamontować na Blosie pali mi tak od 7 do 10 litrów gazu przyznam że przy zwykłej instalacji był oszczędniejszy bo 8 litrów to był max ale i więcej jak 140 też nie jechał :/ fotki zostały na starym kompie :/ w sumie i tak musze przebudować dolot więc zapodam nowe foteczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.