Gość alva Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Witam, mam problem ze swoją primerką, a że Dr. Coobcio zarobiony to na forum piszę, może ktoś jeszcze mi coś podpowie. Odpowietrzanie mam za sobą wg instruktarzu Kuby. Płynu w naczyniu nie ubywa. Wymieniłem termostat. Temperatura skacze najczęściej w czasie jazdy w korku, jak się jedzie szybciej to jest w miarę. A jak już podskoczy to po zrobieniu takich manewrów jak np: włączenie ogrzewania, wyłączenie nadmuchu, zgaszenie i włączenie silnika temp spada do normalnego stanu ale po chwili jazdy w korku wzrasta. Nie wiem czy to ważne, ale te skoki i spadki temp są dosyć gwałtowne, wskazówka potrafi w ciągu 4-8 sek przejść z czerwonego pola na normalne. Dodatkowe spostrzeżenie: temp nie spada poniżej normalnej. Kilka razy pomogło mi po prostu zgaszenie i odpalenie silnika I najlepsze jest to, że czasami kilka dni, tydzień jest ok, a jak mu odbije coś to głupieje. I jak normalnie wiatraki są w porządku, to jak zgłupieje to wtedy się nie włączają. Poczytałem forum, google, instrukcję i wyczytałem, że są dwa czujniki temp silnika. Jeden steruje wskazówką a drugi steruje wiatrakami i podaje temp do komputera. tak wydedukowałem, że może być coś nie tak z tym drugim czujnikiem albo coś z elektryką/kablami. Problem mam taki, że nie mogę znaleźć tych czujników. ani wg opisów, ani wg rysunku. Podpowiedzcie proszę gdzie one są ? Jak będę miał to zrobię jakieś pomiary i może coś wyjdzie. A może macie jakieś sugestie co to może być ? Jeden mechanik już chciał mi uszczelkę pod głowicą robić ale jakoś mi to nie pasuje. A może jakiś polecicie warsztat który rzetelnie się zajmie. Niestety Coobcio zajęty .... a może jak to przeczyta to poczuje się wywołany do tablicy i przyjmie klienta ?? Zrobiłem foto silnika, jakby ktoś zechciałby domalować gdzie mam te czujniki Dziękuję i Pozdrawiam A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 czujnik temperatury jest w kolektorze dolotowym od strony rozrządu Ale sprawdź kostkę przy wentylatorze, może tam jest słaby styk, odepnij i przeczyść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Witam. A może wcale nie skacze tak gwałtownie temperatura silnika, tylko wskaźnik na desce tak pokazuje. Obstawiam awarię czujnika temperatury. Są dwa czujniki . Jeden z pojedyńczym kablem to czujnik wskazujący temp. na desce rozdzielczej (i o ten mi chodzi), a obok z dwoma kablami podłączany kostką to czujnik załączający wentylatory chłodnicy. Czujnik wskaźnika temperatury jest mniejszy. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Po pracy sprawdzę połączenia wentylatora i poszukam jeszcze raz tych czujników. Wczoraj z godzinę oglądałem i ich nie znalazłem Na obrazku zaznaczyłem gdzie to sobie wyobrażam: Dobrze mi się wydaje ? Jakby co poproszę o korektę gdzie szukać względem strzałki Wczoraj podczas oględzin widziałem, że tam strasznie ciasno jest. Czy żeby tam się dostać i ew wykręcić czujniki to muszę coś więcej rozbierać ? Dziękuję bardzo i pozdrawiam A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Tak tam szukać A jak wykręcisz to możesz sprawdzić; w temp.: 20°C rezystancja:2,1 do 2,9 kΩ w temp.: 50°C rezystancja:0,68 do 1 kΩ w temp.: 80°C rezystancja:0,3 do 0.33 kΩ Aha i jeżeli wentylator sie nie włączy to wyłącz zapłon odepnij kostkę zasilającą , podłącz tam 12V i jeżeli nie bedzie chodził to wina po stronie silnika wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Na pewno Ci nie powiem, bo mam diesla, ale z tego co wiem czujniki są wkręcone w kolektor dolotowy i trzeba ich szukać z tyłu silnika. W manulau znalazłem taki rysunek. Może się przyda. To widok od dołu silnika. Widac kawałek półosi i wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Na pewno Ci nie powiem, bo mam diesla, ale z tego co wiem czujniki są wkręcone w kolektor dolotowy i trzeba ich szukać z tyłu silnika. W manulau znalazłem taki rysunek. Może się przyda.Obrazek To widok od dołu silnika. Widac kawałek półosi i wydechu. Wczoraj tym rysunkiem się posługiwałem i ni cholery nic nie znalazłem ... Bo szukałem od góry silnika a nie od spodu LOL :) Wieczorkiem walczę dalej. Dzięki za wsparcie Pozdrawiam A [ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 08:33 ] Jak powiedziałem tak zrobiłem. Wczołgałem się pod samochód i oczywiście czujniki znalazłem. Mam nadzieję że sprawa już będzie załatwiona, bo okazało się, że złącze, wtyczka czujnika od wskaźnika temperatury było całe zalezione masą olejowio-piaskowo-kurzową. Ładnie wszystko wyskrobałem, odtłuściłem i zobaczymy. Jeżeli było tam przebicie to powodowało zmniejszanie się oporu całego czujnika i wskaźnik szalał. Jeżeli okazałoby się że to jednak nie to to będę wykręcał czujniki, tylko nie wiem czy sam się tego podejmę, bo tam jest trudny dostęp, a ja do tego kanału nie mam Ale mam nadzieję że problemy jednak się skończą. Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arthi Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2007 U mnie to była pompa, jeśli jeszcze nie wymianiałeś to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Na razie testuję po wyczyszczeniu złącz czujników temperatury. Póki co na razie jest ok, ale jeszcze za wcześnie żeby się cieszyć, bo wcześniej też potrafił po kilka dni jeździć dobrze. Co do pompy to co u Ciebie się z nią stało ? Pozdr A [ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 11:27 ] Minął już miesiąc i jest wszystko OK z temperaturą. Myślę, że mogę potwierdzić, że przyczyną były zabrudzone złącze czujnika temperatury. Pozdrawiam A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.