Gość BART55940 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 WITAM. UJE...ŁEM SZPILKE!!! Mam taki problem:zmienialem dzisiaj kola i przy tylnim lewym zeszlo mi sie troche dluzej,poniewaz nie moglem odkrecic nakretek od kol. Z trzema sobie poradzilem natomiast czwarta urwalem! :/ Teraz mam dylemat bo nie wiem czy szpilki sie wykrecaja,czy moze sa na wielo klinach w piascie,czy moze szpilki i piasta to jedna calosc? Jesli ktos z was mial ten problem,lub wie jak to wyglada,to napiszcie,bo nie wiem czy zamawiac cala piaste,a jak jedna,to wymienie juz obie,czy mozna taka szpilke dosztukowac? Parametry mojej primerki to: Nissan primera P10 2.0 slx benzyna 94',115km,sedan 4 drzwi,z tylu tarcze hamulcowe. Z gory dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam BART Dodam ze to kolo mi w zime troche przygrzalo,bo zablokowala mi sie linka recznego i pewnie sie sruby zapiekly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Miałem podobny wypadek z tym, że mi partacz za mocno dokręcił koło i zerwał gwint. Z wymianą nie ma problemu a szpilkę kupiłem w ASO za 8 zł. Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja mam tarczowe hamulce z przodu i z tyłu. Myślę że poradzisz sobie z tym i wystarczy tylko nowa szpila. Powodzenia. O teraz widzę że też masz tarcze więc problemu nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BART55940 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Miałem podobny wypadek z tym, że mi partacz za mocno dokręcił koło i zerwał gwint. Z wymianą nie ma problemu a szpilkę kupiłem w ASO za 8 zł. Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja mam tarczowe hamulce z przodu i z tyłu. Myślę że poradzisz sobie z tym i wystarczy tylko nowa szpila. Powodzenia. O teraz widzę że też masz tarcze więc problemu nie będzie. OK.Juz troche mnie uspokoiles.Tylko pytanko jeszcze bo nie wiem czy mowimy o tym samym.Chodzi mi o ta szpilke ktora wystaje z tarczy,a nie wkrecana w tarcze i jeszcze jedno,czyli kazda szpilka jest wyjmowana,trzeba tylko zdjac tarcze z piasty?Tak dobrze zrozumialem? Dzieki daniellus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 dokładnie tak jak piszesz: ta co wystaje z tarczy, szpilki do których przykręca się felgi. Jak dokładnie to zrobic to nie wiem ponieważ sam tego nie robiłem, brak narzędzi, miejsca, czasu na pewno nie chęci. To chyba jakoś z tyłu jest przykręcone. Szczegółów nie znam, ale jak grzebiesz sam przy aucie to dasz radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BART55940 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Ok dzieki za pomoc daniellus jutro zadzwonie do aso albo do inter team-u i sie popytam. Masz odemnie punkcik za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniellus Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 jeśli nie znajdziesz tej szpilki to pisz na PW to załatwię z ASO . Dzięki za punkcik Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 one tak poprostu nie wyjda z piasty, trzeba zdjac zacisk hamulcowy oraz zdjac tarcze bodajze , gdzies czytalem ale nie pamietam ale napewno nie sa wkrecone one sa chyba wbite w piaste czy wprasowane, poszukaj w ksiazkach do sunny primera tam gdzies to wyczytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BART55940 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 one tak poprostu nie wyjda z piasty, trzeba zdjac zacisk hamulcowy oraz zdjac tarcze bodajze , gdzies czytalem ale nie pamietam ale napewno nie sa wkrecone one sa chyba wbite w piaste czy wprasowane, poszukaj w ksiazkach do sunny primera tam gdzies to wyczytalem Tak tez mi sie wydaje,ze albo wprasowane,albo na wieloklinie. Rozbierzemy zobaczymy. Dzieki hermoll i tobie tez wally5!!! Zeby bylo fair to tez macie po punkciku odemnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally5 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 cześć, kolega hermoll ma rację, trzeba zdjąć koło, zdjąć zacisk hamulca, odkręcić resztę hamulca, czyli tę nie odkręcaną część gdy wymienie się klocki, następnie wyjąć tarczę i wybić szpilkę. Nową szpilkę wbijamy lekko ale dokładnie do końca, zakładamy z powrotem tarczę itd. Szpilkę możesz dostać w ASO lub na szrocie. Na raz następny smarnij trochę nakrętki a nie będziesz miał problemu. Szpilki wymieniałem już dwa razy, osobiście w przednich kołach, po prostu trochę za mocno dokręcam koła (ciężka ręka albo cóś, hehe) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Na raz następny smarnij trochę nakrętki a nie będziesz miał problemu. Witam. I tu bym mocno polemizował. Raczej nie należy smarować nakrętek (śrub) do kół. Tym bardziej się pozapiekają od wysokiej temperatury i to z dodatkiem przegrzanego smaru :> . Wystarczy dobrze oczyścić gwinty - szpilki twardą szczoteczką do szorowania rąk; nakrętki (śruby) szczoteczką do zębów, też najlepiej "hard" :diabel2: :diabel: :kosci: . Można profilaktycznie podczas przykręcania psiknąć czymś co szybko odparuje np. wszechdostępnym WD40. Pozdrawiam - Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Witam.I tu bym mocno polemizował. Raczej nie należy smarować nakrętek (śrub) do kół. Tym bardziej się pozapiekają od wysokiej temperatury i to z dodatkiem przegrzanego smaru. Dlatego do smarowania powinno się użyć smaru odpornego na wysokie temperatury. To jest smar z dodatkiem miedzi i wlasnie taki ma kolor. U mnie w bagażniku leży takowy w tubce, a mój mechanik używa takiego w sprayu. Używam od pół roku i nie ma problemu. Wystarczy dobrze oczyścić gwinty - szpilki twardą szczoteczką do szorowania rąk; nakrętki (śruby) szczoteczką do zębów, też najlepiej "hard" :diabel2: :diabel: :kosci: . Można profilaktycznie podczas przykręcania psiknąć czymś co szybko odparuje np. wszechdostępnym WD40.Pozdrawiam - Piotrek Oczyścić nigdy nie zaszkodzi, co do WD40 to się zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BART55940 Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Witam i dziekuje wszystkim za cenne spostrzezenia i rady,dzieki chlopaki! Juz wszystko zrobione,bylo troche komplikacji bo sprzedali mi wiekszej srednicy spilki roznily sie od oryginalu o prawie milimetr(nie wiem od jakiego nissana mi sprzedali bo od p10 to raczej nie byly!),ale poradzilem sobie,troszke szlifowania,dwa punkciki migomatem i po sprawie. Primka smiga jak szalona i BEZPIECZNIE!!!A i na nowych felach... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.