Gość kaflp Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 zastanawiam się nad zakupem takiego ustrojstwa - które zapewne będzie bardzo pomocne dla zapominalskich - czy ktoś może sam coś takiego zainstalowałe w swojej N16 po fl. Oczywiście można pojechać do serwisu ale jak ktoś trochę ma pojęcia to chyba szkoda kaski. Proszę Was o info w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2007 ostatnio patrzylem na takie cuda na allegro i musze przyznac, ze niezle sprzedajacy wykorzystuja moment. jeszcze jakies kilka miesiecy temu te cuda chodzily po ~30 zyka. niemnniej, moze zadaj pytanie tym co kupli i bedziesz wiedzial jak to dziala. ew forum elektrody, jesli nie boisz sie lutownicy to pewnie ze schematami z tego forum zrobisz sobie taki w kilkanascie minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 ustrojstwo jest bardzo proste (do prostej instalacji el.) zadaj pytanie sprzedającemu jak jest realizowane zapalenie tylnych świateł :diabel2: ja osobiście wolałbym trochę inne rozwiązanie: automatyczne wyłączenie świateł po zgaszeniu silnika. siedzę właśnie nad schematem el. i kombinuję :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Najwazniejsze aby ten wlacznik mial wlaczanie pozycji. Swiatla drogowe byly wylaczane przy zmianie na swiatla dlugie. Najlepiej jakby sie zalaczaly chwile po tym jak uruchomi sie silnik czyli sterowane impulsem na rozrusznik albo lampka ktoras z zegarow ktora gasnie tylko po rozruchu. Schemat nie jest taki trudny tylko jesli takie gotowe wlaczniki kosztuja pi razy drzwi 60 pln i maja te funkcje to po co sie babrac z trawieniem plytki czy robieniem pajaka w pudelku po czekoladkach Chyba ze ktos jest oszczedny i ambitny do przesady to zrozumiem. Aha, w czym problem zalaczac tylne swiatla ? Przeciez one swieca wtedy kiedy pozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 1. ZTCW to drogowe = długie 2. no z tym tyłem racja, wcześniej nie spojrzałem i myślałem, że mają "oddzielny obwód" 3. co do własnego wyrobu to nie ma dla mnie znaczenia czy pod deską będę miał dodatkowe 9 kabelków i (max)3 przekaźniki pod maską. ważne, że wiem jak to będzie działało i jak ingerowało w oryginalną instalację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 ja osobiście wolałbym trochę inne rozwiązanie: automatyczne wyłączenie świateł po zgaszeniu silnika. siedzę właśnie nad schematem el. i kombinuję :one: było kupić poloneza, tam jest oryginalnie takie cudo :D a co do świateł to ja proponuje na pierwsze 2 tygodnie przykleić żółtą karteczkę z napisem "ŚWIATŁA" gdzieś na desce. potem się przyzwyczaisz. jak dla mnie to szkoda pieniędzy, czasu i ingerencji w instalacje dla takiego ustrojstwa włączającego światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 było kupić poloneza, tam jest oryginalnie takie cudo takie cudo mają też wszystkie fiaty swoją drogą to japończyki trochę się mało postarały aby przynajmniej gasić światła mijania i drogowe razem z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 my mamy bzyczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 ano mamy bzyczek ale nawet najlepsze ustrojstwo da się poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniel231182 Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 W "motorze" ostatnim był artykuł o automatycznym napięciowym włączniku świateł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Zamontowałem sobie takie "ustrojstwo " u siebie . Zasada działania przekręcasz kluczyk -światła nie świecą , odpalasz światła się zapalają ,gasisz silnik gasną . Montaż zajoł mi 25 min , a kupiłem od tego gostka http://www.emgal.pl//index.php?option=com_...7&Itemid=11 Pamięć ludzka czasem zawodna , więc wolę zamiast płacić mandat przeznaczyć kaskę na coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adamjuszcz Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Zamontowałem MX-1 /allegro ok.70 zł./ i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 A gdzie się miesci ta firma EM-GAL i jakiś telefon do nich byłbym bardzo wdzięczny, bo sam chcę wsadzić taki włącznik do mojej N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 A gdzie się miesci ta firma EM-GAL i jakiś telefon do nich byłbym bardzo wdzięczny http://www.emgal.pl//index.php?option=com_...=1&Itemid=9 wszystko jest na stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziubek2288 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Słuchajcie ja kupiłem taki włacznik i mam ogromny problem - jest tam 6 kabelków z tego trzy to wiem gdzie podłączyc: 1.do + akumulatora 2. do - akumulatora 3. do + alternatora Ale te trzy pozostałe to wiem że są od świateł, ale w którym miejscu je podłączyc czy przed włącznikiem świateł pod kierownicą ? Mam Nissan Sunny, i tam się włącza światełka w gałce od kierunków Bardzo proszę o pomoc jakiegoś fachowca od elektryki.Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Są różne włączniki świateł i każdy może mieć inny sposób montażu jeśli np. masz włącznik od tego producenta co wstawiłem link to sposób montażu jest bardzo prosty biało/czerwony - podpinasz na + po stacyjce biały - masa zostają jeszcze 4 druciki , które podpinamy ( nie wiem jak jest w sunny więc podpowiem jak podłączyć w n16 plf ) jeden dwu żyłowy przeznaczamy na pozycje , a drugi dwu żyłowy na mijania i nie ma znaczenia który przeznaczymy na co . Zdejmujemy osłonę kierownicy, potem aby było lepiej nam się dostać do kostki przełącznika odkręcamy dwie śrubki od przełącznika i wyjmujemy go , po czym ____________ I - - I - - I - - I (mniej więcej tak wygląda kostka włącznika świateł w n16 plf) I - - I - - I - - I I___I___I -_ I pierwszy od góry po lewej to lewe światło mijania za włącznikiem drugi od góry po lewej światła mijania przed włącznikiem trzeci od góry po lewej to prawe światło mijania za włącznikiem Czerwono/czarny podłączasz po przez wcinkę w przewód mijania przed włącznikiem Czarny podpinasz pod przewody światła mijania za włącznikiem łącząc je razem (prawą stronę z lewą stroną i skręcamy je razem jednym tym czarnym przewodem ) światła pozycyjne to drugi od dołu po lewej to + przed włącznikiem , czyli wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czerwono/czarnym trzeci od dołu po lewej to pozycja za włącznikiem i też wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czarnym Pamiętajmy o izolowaniu przewodzików co by nie zrobić zwarcia Od i cała filozofia Ps przepraszam za taki prowizoryczny rysunek kostki , ale liczę na wyrozumiałość kolegów i jak by co to służę pomocą lub też odręcznym rysunkiem który będzie bardziej wyrazisty zaznaczam iż montowałem to u siebie tz w N16 1.5 benz. z 2001 roku i zajeło nmi to 25 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 myślę ze ten temat bardzo by się nadawał do działu "zrób to sam" szkoda że nie robiłeś foto jak zakładałeś ten włącznik może ktoś będzie montował to niech zrobi opis do danego modelu nyski temat jest na czasie więc na pewno ktoś z tego skorzysta i bedzie mu łatwiej :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Postaram się zrobić fotkę tej że kostki , ale wydaje mi się że mimo tego prowizorycznego rysunku który zamieściłem każdy z kolegów będzie wiedział o co chodzi [ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 21:19 ] No dobrze , zaczniemy raz jeszcze tyle tylko że już ze zdjęciami Normalne że musimy zdjąć plastikowe osłony przy kierownicy więc zdjęcia wykręcania śrubek nie robiłem , po zdjęciu osłon odkręcamy dwie śrubki od przełączników Po odkręceniu śrubek i wyjęciu przełącznika wypinamy kostkę , pod która będziemy się podpinać i tak 1. lewe światło mijania za włącznikiem 2. światło mijania przed włącznikiem 3. prawe światło mijania za włącznikiem 4. pozycyjne przed włącznikiem 5. pozycyjne za włącznikiem Czerwono/czarny przewód podłączamy po przez wcinkę w przewód mijania przed włącznikiem ( nr 2) Czarny przewód podpinamy pod przewody światła mijania za włącznikiem / 1 z 3 / łącząc je razem (prawą stronę z lewą stroną i skręcamy je razem jednym tym czarnym przewodem ) światła pozycyjne to Nr 4 + przed włącznikiem , czyli wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czerwono/czarnym Nr 5 to pozycja za włącznikiem i też wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czarnym Plus po stacyjce Masa natomiast to gdzie kolwiek A tak wygląda kostka z tyłu po podłączeniu Póżniej składamy wszystko do kupy , skręcamy i po problemie Na rynku występują różne rodzaje włączników świateł i kabelki mogą się różnić kolorkami , ale generalnie wszystkie montuje się w ten sam sposób Mam nadzieje że co niektórym kolegą pomogłem i zaoszczędziłem im parę groszy na elektryku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 A powiedz mi ajk wygląda u Ciebie sprawa przełączania pomiędzy mijania z długimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 do swojej Almery zamontowałem taki włącznik uniwersalny http://starmach.pl/index.php?more=321_ i wreszcie święty spokój ze światłami,nie opiszę sposobu montażu bo się na tym nie znam i montowany był przez kolegę,mogę jedynie powiedzieć że wszystkie światła (postojówki,mijania i drogowe) muszą być sterowane przekaźnikami,początkowo kolega podpiął postojówki bez przekaźnika i skrzynka zaczęła się nagrzewać,trzeba też zwrócić uwagę gdzie się wpiąć do zasilania świateł mijania i drogowych bo podobno mają wspólne zasilanie i po dłuższej jeździe na drogowych też zaczęło grzać kable ale zmienił miejsce wpięcia kabli i teraz jest wszystko Ok światła pozycyjne zapalają się 5 sekund po zapaleniu silnika a mijania 2 sekundy później albo jest włączony AWS albo można go wyłączyć i działa sterowanie fabryczne polecam wszystkim ale niech to montuje fachowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 do swojej Almery zamontowałem taki włącznik uniwersalnyhttp://starmach.pl/index.php?more=321_ i wreszcie święty spokój ze światłami,nie opiszę sposobu montażu bo się na tym nie znam i montowany był przez kolegę,mogę jedynie powiedzieć że wszystkie światła (postojówki,mijania i drogowe) muszą być sterowane przekaźnikami,początkowo kolega podpiął postojówki bez przekaźnika i skrzynka zaczęła się nagrzewać,trzeba też zwrócić uwagę gdzie się wpiąć do zasilania świateł mijania i drogowych bo podobno mają wspólne zasilanie i po dłuższej jeździe na drogowych też zaczęło grzać kable ale zmienił miejsce wpięcia kabli i teraz jest wszystko Ok światła pozycyjne zapalają się 5 sekund po zapaleniu silnika a mijania 2 sekundy później albo jest włączony AWS albo można go wyłączyć i działa sterowanie fabryczne polecam wszystkim ale niech to montuje fachowiec Poprosił byś kolegę o jakieś rozrysowanie i dokładniejsze wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 wątpię żeby mu się chciało spędził pod deską z nosem i miernikiem dwa razy po dwie godziny i na pewno musiałby jeszcze raz się wczołgać tam i wszystko rozszyfrować od nowa radzę się zwrócić do dobrego elektryka i mieć święty spokój nie mogłem odpisać wcześniej bo mnie położyło do szpitala :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Wielka szkoda, ale mógłbyś chociaż spróbować zadać mu to pytanie i nóż widelec poda jakąś konkretną wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek70 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 (edytowane) Przed montażem takich ulepszeń proponuję poczytać tu: http://bezswiatel.ath.cx/ - światła mijania to nie to samo co światła do jazdy dziennej. Wydaje mi się że przytoczone tam argumenty brzmią całkiem sensowne. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez jacek70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 więc kol.jacek70 czekaj aż coś się zmieni zapominaj o włączeniu świateł i płać mandaty szerokości i przyczepności dla ciebie w ciągu ostatniego roku wymieniłem jedną żarówkę świateł mijania straszny koszt i nieraz w ostatniej chwili przed zamiarem wyprzedzania zobaczyłem światła samochodu którego kolor zlewał się z otoczeniem jak dla mnie to jest wystarczający argument do jazdy na światłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.