Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automatyczny włącznik świateł - temat na czasie!!!!!!!!!!!!!


Gość kaflp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawiam się nad zakupem takiego ustrojstwa - które zapewne będzie bardzo pomocne dla zapominalskich - czy ktoś może sam coś takiego zainstalowałe w swojej N16 po fl. Oczywiście można pojechać do serwisu ale jak ktoś trochę ma pojęcia to chyba szkoda kaski. Proszę Was o info w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio patrzylem na takie cuda na allegro i musze przyznac, ze niezle sprzedajacy wykorzystuja moment. jeszcze jakies kilka miesiecy temu te cuda chodzily po ~30 zyka.

niemnniej, moze zadaj pytanie tym co kupli i bedziesz wiedzial jak to dziala. ew forum elektrody, jesli nie boisz sie lutownicy to pewnie ze schematami z tego forum zrobisz sobie taki w kilkanascie minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustrojstwo jest bardzo proste (do prostej instalacji el.)

 

zadaj pytanie sprzedającemu jak jest realizowane zapalenie tylnych świateł :diabel2:

 

ja osobiście wolałbym trochę inne rozwiązanie: automatyczne wyłączenie świateł po zgaszeniu silnika.

siedzę właśnie nad schematem el. i kombinuję :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze aby ten wlacznik mial wlaczanie pozycji.

Swiatla drogowe byly wylaczane przy zmianie na swiatla dlugie.

Najlepiej jakby sie zalaczaly chwile po tym jak uruchomi sie silnik czyli sterowane impulsem na rozrusznik albo lampka ktoras z zegarow ktora gasnie tylko po rozruchu.

Schemat nie jest taki trudny tylko jesli takie gotowe wlaczniki kosztuja pi razy drzwi 60 pln i maja te funkcje to po co sie babrac z trawieniem plytki czy robieniem pajaka w pudelku po czekoladkach :)

Chyba ze ktos jest oszczedny i ambitny do przesady to zrozumiem.

Aha, w czym problem zalaczac tylne swiatla ? Przeciez one swieca wtedy kiedy pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ZTCW to drogowe = długie

2. no z tym tyłem racja, wcześniej nie spojrzałem i myślałem, że mają "oddzielny obwód"

3. co do własnego wyrobu to nie ma dla mnie znaczenia czy pod deską będę miał dodatkowe 9 kabelków i (max)3 przekaźniki pod maską. ważne, że wiem jak to będzie działało i jak ingerowało w oryginalną instalację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście wolałbym trochę inne rozwiązanie: automatyczne wyłączenie świateł po zgaszeniu silnika.

siedzę właśnie nad schematem el. i kombinuję :one:

 

było kupić poloneza, tam jest oryginalnie takie cudo :D :D

 

 

 

a co do świateł to ja proponuje na pierwsze 2 tygodnie przykleić żółtą karteczkę z napisem "ŚWIATŁA" gdzieś na desce. potem się przyzwyczaisz. jak dla mnie to szkoda pieniędzy, czasu i ingerencji w instalacje dla takiego ustrojstwa włączającego światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było kupić poloneza, tam jest oryginalnie takie cudo

 

takie cudo mają też wszystkie fiaty

 

swoją drogą to japończyki trochę się mało postarały aby przynajmniej gasić światła mijania i drogowe razem z silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem sobie takie "ustrojstwo " u siebie . Zasada działania przekręcasz kluczyk -światła nie świecą , odpalasz światła się zapalają ,gasisz silnik gasną . Montaż zajoł mi 25 min , a kupiłem od tego gostka http://www.emgal.pl//index.php?option=com_...7&Itemid=11

Pamięć ludzka czasem zawodna , więc wolę zamiast płacić mandat przeznaczyć kaskę na coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dziubek2288

Słuchajcie ja kupiłem taki włacznik i mam ogromny problem - jest tam 6 kabelków z tego trzy to wiem gdzie podłączyc:

1.do + akumulatora

2. do - akumulatora

3. do + alternatora

Ale te trzy pozostałe to wiem że są od świateł, ale w którym miejscu je podłączyc czy przed włącznikiem świateł pod kierownicą ? Mam Nissan Sunny, i tam się włącza światełka w gałce od kierunków Bardzo proszę o pomoc jakiegoś fachowca od elektryki.Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne włączniki świateł i każdy może mieć inny sposób montażu jeśli np. masz włącznik od tego producenta co wstawiłem link to sposób montażu jest bardzo prosty

 

biało/czerwony - podpinasz na + po stacyjce

biały - masa

 

zostają jeszcze 4 druciki , które podpinamy ( nie wiem jak jest w sunny więc podpowiem jak podłączyć w n16 plf ) jeden dwu żyłowy przeznaczamy na pozycje , a drugi dwu żyłowy na mijania i nie ma znaczenia który przeznaczymy na co .

 

Zdejmujemy osłonę kierownicy, potem aby było lepiej nam się dostać do kostki przełącznika odkręcamy dwie śrubki od przełącznika i wyjmujemy go , po czym

____________

I - - I - - I - - I (mniej więcej tak wygląda kostka włącznika świateł w n16 plf)

I - - I - - I - - I

I___I___I -_ I

 

pierwszy od góry po lewej to lewe światło mijania za włącznikiem

drugi od góry po lewej światła mijania przed włącznikiem

trzeci od góry po lewej to prawe światło mijania za włącznikiem

Czerwono/czarny podłączasz po przez wcinkę w przewód mijania przed włącznikiem

Czarny podpinasz pod przewody światła mijania za włącznikiem łącząc je razem (prawą stronę z lewą stroną i skręcamy je razem jednym tym czarnym przewodem )

 

światła pozycyjne to

drugi od dołu po lewej to + przed włącznikiem , czyli wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czerwono/czarnym

trzeci od dołu po lewej to pozycja za włącznikiem i też wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czarnym

 

Pamiętajmy o izolowaniu przewodzików co by nie zrobić zwarcia

Od i cała filozofia

 

 

Ps przepraszam za taki prowizoryczny rysunek kostki , ale liczę na wyrozumiałość kolegów

i jak by co to służę pomocą lub też odręcznym rysunkiem który będzie bardziej wyrazisty

zaznaczam iż montowałem to u siebie tz w N16 1.5 benz. z 2001 roku i zajeło nmi to 25 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę ze ten temat bardzo by się nadawał do działu "zrób to sam" szkoda że nie robiłeś foto jak zakładałeś ten włącznik może ktoś będzie montował to niech zrobi opis do danego modelu nyski

temat jest na czasie więc na pewno ktoś z tego skorzysta i bedzie mu łatwiej :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić fotkę tej że kostki , ale wydaje mi się że mimo tego prowizorycznego rysunku który zamieściłem każdy z kolegów będzie wiedział o co chodzi

 

[ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 21:19 ]

No dobrze , zaczniemy raz jeszcze tyle tylko że już ze zdjęciami

 

Normalne że musimy zdjąć plastikowe osłony przy kierownicy więc zdjęcia wykręcania śrubek nie robiłem , po zdjęciu osłon odkręcamy dwie śrubki od przełączników 12b89311ab043125m.jpg

Po odkręceniu śrubek i wyjęciu przełącznika wypinamy kostkę , pod która będziemy się podpinać d0ec0f34c48673e5m.jpg i tak

 

1. lewe światło mijania za włącznikiem

2. światło mijania przed włącznikiem

3. prawe światło mijania za włącznikiem

4. pozycyjne przed włącznikiem

5. pozycyjne za włącznikiem

 

Czerwono/czarny przewód podłączamy po przez wcinkę w przewód mijania przed włącznikiem ( nr 2)

Czarny przewód podpinamy pod przewody światła mijania za włącznikiem / 1 z 3 / łącząc je razem (prawą stronę z lewą stroną i skręcamy je razem jednym tym czarnym przewodem ) 88f59873a08c298cm.jpg

 

 

światła pozycyjne to

Nr 4 + przed włącznikiem , czyli wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czerwono/czarnym

Nr 5 to pozycja za włącznikiem i też wcineczka i kabelek oznaczony kolorkiem czarnym

 

Plus po stacyjce

80fe1c1ebce3df20m.jpg

 

 

Masa natomiast to gdzie kolwiek

 

A tak wygląda kostka z tyłu po podłączeniu abe7ef7f55e772b4m.jpg

 

 

Póżniej składamy wszystko do kupy , skręcamy i po problemie

 

Na rynku występują różne rodzaje włączników świateł i kabelki mogą się różnić kolorkami , ale generalnie wszystkie montuje się w ten sam sposób

Mam nadzieje że co niektórym kolegą pomogłem i zaoszczędziłem im parę groszy na elektryku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

do swojej Almery zamontowałem taki włącznik uniwersalny

http://starmach.pl/index.php?more=321_

i wreszcie święty spokój ze światłami,nie opiszę sposobu montażu bo się na tym nie znam i montowany był przez kolegę,mogę jedynie powiedzieć że wszystkie światła (postojówki,mijania i drogowe) muszą być sterowane przekaźnikami,początkowo kolega podpiął postojówki bez przekaźnika i skrzynka zaczęła się nagrzewać,trzeba też zwrócić uwagę gdzie się wpiąć do zasilania świateł mijania i drogowych bo podobno mają wspólne zasilanie i po dłuższej jeździe na drogowych też zaczęło grzać kable ale zmienił miejsce wpięcia kabli i teraz jest wszystko Ok światła pozycyjne zapalają się 5 sekund po zapaleniu silnika a mijania 2 sekundy później

albo jest włączony AWS albo można go wyłączyć i działa sterowanie fabryczne

polecam wszystkim ale niech to montuje fachowiec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do swojej Almery zamontowałem taki włącznik uniwersalny

http://starmach.pl/index.php?more=321_

i wreszcie święty spokój ze światłami,nie opiszę sposobu montażu bo się na tym nie znam i montowany był przez kolegę,mogę jedynie powiedzieć że wszystkie światła (postojówki,mijania i drogowe) muszą być sterowane przekaźnikami,początkowo kolega podpiął postojówki bez przekaźnika i skrzynka zaczęła się nagrzewać,trzeba też zwrócić uwagę gdzie się wpiąć do zasilania świateł mijania i drogowych bo podobno mają wspólne zasilanie i po dłuższej jeździe na drogowych też zaczęło grzać kable ale zmienił miejsce wpięcia kabli i teraz jest wszystko Ok światła pozycyjne zapalają się 5 sekund po zapaleniu silnika a mijania 2 sekundy później

albo jest włączony AWS albo można go wyłączyć i działa sterowanie fabryczne

polecam wszystkim ale niech to montuje fachowiec :P

 

Poprosił byś kolegę o jakieś rozrysowanie i dokładniejsze wskazówki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię żeby mu się chciało spędził pod deską z nosem i miernikiem dwa razy po dwie godziny i na pewno musiałby jeszcze raz się wczołgać tam i wszystko rozszyfrować od nowa :P radzę się zwrócić do dobrego elektryka i mieć święty spokój

nie mogłem odpisać wcześniej bo mnie położyło do szpitala :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc kol.jacek70 czekaj aż coś się zmieni zapominaj o włączeniu świateł i płać mandaty szerokości i przyczepności dla ciebie

w ciągu ostatniego roku wymieniłem jedną żarówkę świateł mijania straszny koszt :P i nieraz w ostatniej chwili przed zamiarem wyprzedzania zobaczyłem światła samochodu którego kolor zlewał się z otoczeniem jak dla mnie to jest wystarczający argument do jazdy na światłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...