Gość Marb Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 N16 objawy: -wskazówka od temperatury weszła na czerwone pole -wentylator załączony -brak ogrzewania kabiny -płyn chłodzący jest Myslałem że termostat nie chce sie otworzyć i nie puszcza ale rozmawiałem z ASO i powiedzieli, że ogrzewanie powinno działać na małym obiegu i że to raczej nie termostat. Więc co to może być? czy rzeczywiście w ogrzewanie nie zależy od termostatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Na 99% termostat. Posprawdzaj węże chłodzące te przy chłodnicy i te za silnikiem czy wszystkie są ciepłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Nie sprawdzałem ale gdyby wszystkie były ciepłe to chyba ogrzewanie powinno być bo termostat byłby otwarty i wtedy co najwyzej miałbym niedogrzany a nie przegrzany silnik. No i czy termostat ma wpływ na ogrzewanie wnetrza czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 gdyby wszystkie były ciepłe to chyba ogrzewanie powinno być bo termostat byłby otwarty i wtedy co najwyzej miałbym niedogrzany a nie przegrzany silnik. Zgadza się. No i czy termostat ma wpływ na ogrzewanie wnetrza czy nie? To sprawdzę wieczorem w Service Manualu bo teraz nie mam go przy sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Załączam schemat z manuala Schemat Ps. zmieniłem treść tego posta bo po analizie doszedłem do wniosku, że napisałem bzdury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2007 A jak silnik się nagrzeje i włączy wentylator to chłodnica jest ciepła czy nie? Jeżeli nie to termostat padł na 100% bo czujnik temperatury włącza wentylator ale nie wykrywa tego, że termostat jest uszkodzony i dlatego piłuje wentylator. Z tego schematu wynika, że ogrzewanie nie działa bo termostat nie włącza dużego obiegu. Gdyba padła pompa wody to na pewno by hałasowała i nie dawałaby żadnego obiegu płynu chłodniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Z tego schematu wynika, że ogrzewanie nie działa bo termostat nie włącza dużego obiegu. Chodzi ci o moduł "heater"? No niby tak wynika ale ciepełko przez kratki leci szybko od uruchomienia silnika więc myslałem, że jest ono z małego obiegu a z tego by wynikało, że termostat jest otwarty na początku bo niby skąd to ciepełko i jeszcze jedno pytanie: zbiornik wyrównawczy jest na małym czy dużym obiegu? Chłodnicy nie dotykałem więc niestety nie wiem a od wczoraj jest wszystko OK więc nie moge nic zbadać. Męczyłem nyse (wygrzewałem) a ona nic wsio w pariadkie. Johny dzieki za zainteresowanie bo dzieki Tobie robie postepy w analizie tematu a zamierzam teoretycznie dowieść sobie że to np. termostat i wymienić go bez względu na to że teraz niby jest dobrze ale chce być w tym wewnetrznie przekonany bo 160zł drogą nie chodzi. Nawiązując do pompy - zastanawia mnie skąd mam wiedzieć że obieg nie został zatrzymany? a z drugiej strony chyba mało prawdopodobne jest aby pompa nie dając żadnych efektów nagle stanęła i za pare minut znowu zaczęła pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 bo 160zł drogą nie chodzi. O qrna strasznie drogo. od wczoraj jest wszystko OK więc nie moge nic zbadać. Męczyłem nyse (wygrzewałem) a ona nic wsio w pariadkie Może ma dobry dzień. Musisz wymienić ten termostat i to szybko bo jak niespodziewanie będziesz musiał ruszyć w trasę to moze się okazać, że co 5km będziesz musiał robić przerwy na wychłodzenie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 O qrna strasznie drogo. Orginał w ASO kosztuje 110zł i wymiana 50 a nieorginalny kosztuje 100 a wymiana 30-40zł. Przy tak niewielkiej różnicy i opinii z innych tematów forum decyduje sie na ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Z tego co sie orientuje to: - każdy samochód ma ogrzewanie (nagrzewnice) na małym obiegu który działa niezależnie od termostatu. - zbiornik wyrównawczy jest na dużym obiegu Jeżeli Ci nie grzał to może układ się zapowietrzył (zmiana płynu) albo zawór od nagrzewnicy się zawiesił. Jak miałeś silnik gorący i działał wentylator to chłodnica była ciepła czy nie?? Bo jak nie to też termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Orginał w ASO kosztuje 110zł i wymiana 50 a nieorginalny kosztuje 100 a wymiana 30-40zł. Przy tak niewielkiej różnicy i opinii z innych tematów forum decyduje sie na ASO. Eee... to też bym wybrał ASO. Jak miałeś silnik gorący i działał wentylator to chłodnica była ciepła czy nie?? Bo jak nie to też termostat. No właśnie tego kolega Marb nie sprawdził i nie można mieć 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 zbiornik wyrównawczy jest na dużym obiegu Jezeli poziom płynu w zbiorniku znacznie wzrósł to by znaczyło że płyn się mocno zagrzał a skoro zbiornik jest na duzym obiegu tzn że termostat był otwarty czyli co? jednak pompa? ale tak bez żadnych dodatkowych efektów poprostu sie zawiesiła? każdy samochód ma ogrzewanie (nagrzewnice) na małym obiegu który działa niezależnie od termostatu. To by znaczyło, że schemat z manuala kłamie Odnosnie chłodnicy dodam, że pewnie była ciepła bo wszystko było OK przez około 14km aż tu nagle wskazówka zaczeła wędrować :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Jezeli poziom płynu w zbiorniku znacznie wzrósł to by znaczyło że płyn się mocno zagrzał U mnie wzrasta średnio 3-5cm. czyli co? jednak pompa? ale tak bez żadnych dodatkowych efektów poprostu sie zawiesiła? No to wczoraj też nie powinno Ci działać a piszesz, że było OK. Nagrzej go dzisiaj porządnie i sprawdź czy chłodnica jest ciepła w momencie gdy pracuje wentylator i będzie jasne co padło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2007 No to wczoraj też nie powinno Ci działać a piszesz, że było OK. I tu jest cały problem, że drugi raz w ciagu tygodnia cos sie zawiesiło i wskazówka poszła do góry i usterka ustapiła. Gdyby to był stały problem to łatwiej byłoby go zidentyfikować. Za pierwszym razem po pewnej chwili sama wróciła do pionu a za drugim dojechałem do miejsca docelowego i zaparkowałem. Po południu wszystko było OK Nagrzej go dzisiaj porządnie i sprawdź czy chłodnica jest ciepła w momencie gdy pracuje wentylator i będzie jasne co padło. Wczoraj nagrzewałem aż pracowały wentylatory, chłodnicy nie dotykałem ale wąż był gorący więc chłodnica pewnie tez. albo zawór od nagrzewnicy się zawiesił O jakim zaworze mowa? [ Dodano: Czw 19 Kwi, 2007 08:45 ] Nowe fakty z dzisiaj: Wskazówka powędrowała do góry (pod czerwone) postała, wróciła do pionu i tak może ze 2 razy aż powróciła do pozycji właściwej i tak juz została. Udało mi się ustalić, że: - w tym czasie nie było ogrzewania kabiny - dolny wąż od chłodnicy był zimny (nie letni) a górny ciepły (nie gorący) Tak więc na co stawiacie - pompa, termostat, czy ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Marb a co z chłodnicą? Była ciepła czy nie? Ja dalej obstawiam termostat. Tak coś mi się wydaje, że termostat otwiera duży obieg od dolnego węża w górę więc jeżeli się nie mylę to na pewno zdechł Ci termostat i wyżej opisane przez Ciebie objawy też na to wskazują. Musze jeszcze wieczorem przejrzeć Service Manuala bo nie mam co do tego 100% pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 hmm chłodnica trudno powiedzieć u góry tak jak górny (przychodzący) wąż ciepła a na dole pewnie tak jak dolny wąż chłodna (na dole chłodnicy nie sprawdzałem). Termostat tylko otwiera i zamyka wlot wychłodzonego w chłodnicy płynu do modułu "thermostat housing", zakładając że termostat sie nie otworzył to faktycznie górny wąż byłby ciepły, dolny zimny ale byłoby ogrzewanie kabiny i to dość intensywne bo pompa wody działa na małym obiegu a temperatura w tym obiegu rośnie gdyz nie daje sobie rady z wychłodzeniem motora. Moja teoria: termostat sprawny - otwarty, siada pompa więc czynnik chłodzący staje i wówczas też otrzymamy, że górny wąż bedzie ciepły a dolny chłodny ale dalej - włączając dmuchawę nawiewu w kabinie wiatrak ten schładza nagrzewnicę bo płyn w niej stoi i wówczas leci już chłodne powietrze przez kratki nawiewu a temperatura silnika rosnie bo ciecz stoi. Wątpliwość jaką budzi ta teoria to zawieszanie się pompy (ona nie stanęła bo się zepsuła tylko po jakims czasie znowu działa poprawnie) bo pompa to dość prymitywne urządzenie - łopatki napedzane paskiem i raczej powinna albo działac albo nie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Górny wąż może być ciepły bo nic nie blokuje przepływu części płynu do niego a dolny jest zimny bo przepływ zablokowany jest przez nie otwierający się termostat. Pompa wody raczej się nie zawiesza i po jakimś czasie zaczyna działać poprawnie bo jak sam napisałeś jest to troszkę zbyt prymitywne urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Wszystko sie zgadza ale co z ogrzewaniem wnętrza? Przy rozgrzewającym sie motorze termostat jest zamkniety jego pierwsze otwarcie nastepuje dopiero wówczas gdy mały obieg nie daje rady i analogicznie póxniej a ogrzewanie jest bardzo szybko a jest bo jest na małym obiegu. Mam nadzieje, że nie odbierasz tego jako udowadnienie na siłe teorii, którą zbudowałem. Po prostu brakuje mi argumentu na brak ogrzewania przy zamknietym termostacie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Mam nadzieje, że nie odbierasz tego jako udowadnienie na siłe teorii, którą zbudowałem. Spox, też mnie zastanawia dziwne zachowanie Twojego wozu Po prostu brakuje mi argumentu na brak ogrzewania przy zamknietym termostacie No to obejrzyj schemat, który sam wstawiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Ten schemat troche zamyla bo to schemat blokowy i na szybko podobnie jak ty odczytałem że przy zamkniętym termostacie nagrzewnica nie działa a to tylko pozory gdyż thermostat housing to poprostu moduł, obudowa, w której jest wsadzony m.in. termostat a do tej obudowy równiez wchodzą przewody od małego obiegu. Opisujac modułowo wyglada to tak jak "puszka" z 4 krućcami: 2 małe - od małego obiegu oraz 2 duże - od duzego obiegu, termostat jest na jednym z dyzych i termostat zamyka lub otwiera wejście do tej puszki dla wychłodzonego w chłodnicy płynu czyli "puszka" ta jest to miejsce w którym spotykaja sie oba obiegi - duzy i mały. Zawsze w tej puszcze otwarte są 2 małe krucce oraz jeden duży a drugim duzym kieruje termostat tzn otwiera go lub zamyka w zalezności od temp. Przy pracującym silniku kreci sie pompa która wymusza ruch płynu. Gdy termostat jest zamkniety ruch płynu w duzym obiegu jest niemozliwy bo obieg jest zamkniety, więc krązy tylko w małym a krążąc w małym krązy również przez nagrzewnicę a gdy termostat jest otworzony to wówczas dochodzi do tego tylko ruch płynu w obiegu duzym. Ja tak to pojmuję ale czy prawidłowo czy błędnie to właśnie nie wiem ale dlatego wydaje mi się że to nie termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Pompę wody możesz sprawdzić poprzez zdjęcie paska i obejrzenie mocowania czy nie jest jakoś strasznie przerdzewiałe i poruszaj tym łącznikiem pompy z kołem napędowym i zobacz czy będziesz miał luz, jak tak to może być pompa jak nie to raczej nie. Tak looknąłem w Sevice Manuala do 100NX'a i tam jest schemat, że jak piszesz na małym obiegu ogrzewanie też powinno działać. I tak jak pisze jasiu, kiedy ostatnio zmieniałeś płyn chłodniczy? A co do tego zaworu nagrzewnicy to nie wiem co to jest, poszukam wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 masz objawy na 100% zapowietrzonego ukladu chldozenia. sprawdz to tj odpowietrz uklad i powinno ustapic. pompe i termo wykluczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 No ale nie wiem czy Marb zmieniał ostatnio płyn czy nie. Jak nie zmieniał to w jaki sposób miał się układ zapowietrzyć? Marb idąc tym tropem na nierozgrzanym silniku sprawdź poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i szczególnie w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Pisałem, że płyn był wymieniany na zimę ale widzę że wcięło ten post :zdziw: . Poziom płynu jest raczej cały czas stały. Podjechałem w sobotę do warsztatu (niestety wtedy wszystko było wporzadku więc rozmowa była teoretyczna) i tam gość obstawiał na termostat a brak ogrzewania tłumaczył że być może płyn sie zagotował, powstały bąbelki i sie zapowietrzył. Wkurza mnie to i postanowiłem zaryzykować i wymienić termostat bo tańszy -koszt około 160zł a pompa około 450zł (ceny z robocizną). Dam znać jakie przyniosło to efekty ale dopiero za pare dni bo dopiero za kilka dni maja termin no i aby zobaczyć też bede kilka potrzebował. Trzymajcie kciuki aby to było to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Pewnie to będzie to ale poczekamy zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.