manix Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 1. Jak sprawdzić jakie jest oznaczenie części zamontowanej w mojej Micrze? Sprzedawca Cię nie okłamał,rzeczywiście niektóre micry mają problemy z łącznością OBD.Na 1 pytanie (sprawdzenie numeru)znajdziesz odpowiedź tu:http://nissan4u.com/parts/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drwal 1 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Dzień dobry, Witam grzecznie jako nowy na forum. Przywiódł mnie tu podobny problem, jak u autora tematu. Otóż w mojej K12 1.2 z 2004r. mniej więcej od roku regularnie pojawia się błąd PS. Elektromechanik, u którego kasowałem błąd już dał mi zniżkowy "abonament" na tą usługę i z początkowych 80 zł zszedł na 30 zł. Byłoby to nawet ok, ale błąd pojawia się co 2 tygodnie, a to już przesada. Próbowałem samodzielnie kasować błąd przez kabel OBD2 CAN i program ddt2000 z najszerszą bazą danych, niestety, program błędu nie wykrywał. Gdy zadzwoniłem do sprzedawcy (który oferował swoją pomoc w razie problemów w aukcji na alledrogo), powiedział ciekawostkę - że niektóre egzemplarze z tego rocznika się po prostu nie łączyły - taki kaprys. Może na odczepne to powiedział, nie wiem. W każdym razie podjąłem życiową decyzję, żeby wymienić wreszcie kolumnę kierownicy. No i tu pojawia się seria pytań: 1. Jak sprawdzić jakie jest oznaczenie części zamontowanej w mojej Micrze? 2. Czy numer ten musi odpowiadać numerowi z nowej (tzn używanej) części? Bo kolumna z Micry FL na alledrogo ma już inne oznaczenie, niż te sprzed FL (czyli moja). Czy ktoś wie, czy będzie pasowała? 3. Czy ktoś ma wiedzę na temat kolumn regenerowanych, które również są oferowane na aukcjach, czy warto w takie coś pójść, czy lepiej kupić kolumnę używaną z niezagrożonych roczników (czyli jak wyczytałem wyżej od 2005 w górę)? Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Nie chciałbym wyrzucić 1000 zł w błoto, a nie chcę też co 2 tygodnie jeździć do warsztatu. Pozdrawiam Witam ja dla zony montowalem do k12 od note byly inne nr. ale tez pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ail Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Dziękuję bardzo za powyższe odpowiedzi. Udało mi się znaleźć wspomaganie z rocznika 2006, ale wymontowane z wersji Dieslowskiej. Sprzedający napisał, że do benzyny również będzie pasowała. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Wizualnie wygląda w zasadzie identycznie. Pozdrawiam Wybaczcie drugi post pod rząd, nie widzę opcji edytowania. Skończyło się następująco: łączny koszt naprawy wspomagania wyniósł 900 pln ( nowa-używana część - 400 pln, montaż i programowanie - 500 pln). Kupiłem wspomaganie z wersji benzynowej Micry z 2006r. Pasowało bezproblemowo, oznaczenie MME-LH było identyczne w starym, jak i zakupionym elemencie. Pozostaje mieć nadzieję, że więcej problemów nie będzie. Śmiga drugi tydzień. Handlarz, od którego kupiłem część miał też w tej samej cenie wspomaganie z wersji Diesel, mówił jednak, że mogą być problemy z dopasowaniem (kwestia przymocowania, czy coś) - może komuś się taka informacja przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Gratulacje,w sumie nie za dużych kosztów.Nie słyszałem o problemach ze wspopmaganiem po zmianach od 06- 2005r tak więc jest nadzieja że pohasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek13 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Witam wszystkich użytkowników forum. Trafiam tu niestety z identycznym problemem jak autor tematu - Micra 2005 r 1.4 benzyna (automat), świeci się kontrolka wspomagania (przez pierwsze 3 dni zapalała się i gasła). Przeczytawszy posty zamieszczone w tym temacie stwierdzam, że chyba najlepszą dla mnie opcją będzie wymiana na część używaną z allegro. Z tej okazji mam następujące pytania: 1. Czy możecie polecić mi miejsce w trójmieście (lub okolicach), gdzie operację wymiany wspomagania łącznie z programowaniem można by było sprawnie i w przystępnej cenie przeprowadzić? (nie chcę trafić do przypadkowego warsztatu..) 2. Ewentualnie, czy macie kontakt do kogoś, kto wspomaganie mógłby (tutaj w okolicy) naprawić? 3. No i może ktoś z Was ma jakieś dodatkowe wskazówki, które pomogą mi temat załatwić w miarę bezboleśnie.. Z wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moto95 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam mam pytanie bo czytam i czytam. Znajoma ma micre K12 padło jej wspomaganie noi proponuje jej by kupiła uzywaną kolumne (o tych samych oznaczeniach) a ja jej wymienie i tu moje pytanie bo pisał kto cos o kodowaniu jej ?? trzeba ja aktywowac czy coś ?? jak tak to w jaki sposób ?? Z góry dzieki za odpowiedz Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez moto95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczasiuk Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Witam. U mnie też zapalał się i gasł sygnał PS. Teraz świeci stale i wspomagania nie ma. Szukam na allegro, ale nie znajduję oferty o identycznych oznaczeniach. Czy ktoś może podpowiedzieć na jakie oznaczenie zwrócić uwagę przy zakupie używki. Celem jest aby pasowało bez kombinowania - stare wyjąć, "nowe" włozyći jazda. Oznaczenia odczytane z mojego wspomagania są następujące: Nissan Pt N: 48810AX705 TRW Part No: 50300779 Wariant: MME-LH Supplier Code: 8418 Date: 06/04/05 TRW Serial No: 098E00341 Po wszystkim. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem na allegro za 250 zł, pasował od razu, miał opis MME-LH . Dołączam zdjęcia z demontażu. Podziękowanie dla funio z opis - dużo pomógł. Faktycznie z tymi wtyczkami na module jest lekki problem, ale można dać radę. Moduł jest ciężki ok. 10kg i po odkręceniu opiera się na poprzeczce półki. Wyjąć się da, ale trzeba trochę pokombinować. Przed demontażem odłączyłem akumulator. Poduszka przykręcona na torx (gwiazdka) - lepiej mieć pod ręką. Po ponownym montażu musiałem skasować sygnał z poduszki (bo załączyłem akumulator przy zdjętej poduszce) i od NATS - sygnał od braku stacyjki :-) Demontowałem ok. 1,5 godziny, ale faktycznie jak się wie co robić to nie zajmie to więcej niż pół godziny. POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Witam, pojawił mi się problem, tzn. zapaliła się kontrolka i wystąpił brak wspomagania kierownicy. Przez dwa dni po ponownym uruchomieniu silnika gasła kontrolka i wspomaganie było OK. Wczoraj the end. Czy ktoś miał doświadczenie w usunięciu usterki domowym sposobem: reset, odłączenie akumulatora, bezpieczniki, itd? Wizyta i cena w ASO potencjalnej naprawy/wymiany mnie powala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Witam. U mnie też zapalał się i gasł sygnał PS. Teraz świeci stale i wspomagania nie ma. Szukam na allegro, ale nie znajduję oferty o identycznych oznaczeniach. Czy ktoś może podpowiedzieć na jakie oznaczenie zwrócić uwagę przy zakupie używki. Celem jest aby pasowało bez kombinowania - stare wyjąć, "nowe" włozyći jazda. Oznaczenia odczytane z mojego wspomagania są następujące: Nissan Pt N: 48810AX705 TRW Part No: 50300779 Wariant: MME-LH Supplier Code: 8418 Date: 06/04/05 TRW Serial No: 098E00341 Po wszystkim. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem na allegro za 250 zł, pasował od razu, miał opis MME-LH . Dołączam zdjęcia z demontażu. Podziękowanie dla funio z opis - dużo pomógł. Faktycznie z tymi wtyczkami na module jest lekki problem, ale można dać radę. Moduł jest ciężki ok. 10kg i po odkręceniu opiera się na poprzeczce półki. Wyjąć się da, ale trzeba trochę pokombinować. Przed demontażem odłączyłem akumulator. Poduszka przykręcona na torx (gwiazdka) - lepiej mieć pod ręką. Po ponownym montażu musiałem skasować sygnał z poduszki (bo załączyłem akumulator przy zdjętej poduszce) i od NATS - sygnał od braku stacyjki :-) Demontowałem ok. 1,5 godziny, ale faktycznie jak się wie co robić to nie zajmie to więcej niż pół godziny. POWODZENIASTH73940.JPGSTH73939.JPGSTH73941.JPGSTH73942.JPGSTH73943.JPGSTH73944.JPGSTH73945.JPGSTH73946.JPGSTH73947.JPGSTH73948.JPGSTH73949.JPGSTH73951.JPGSTH73954.JPGSTH73956.JPGSTH73959.JPGSTH73962.JPGSTH73965.JPGSTH73966.JPGSTH73967.JPG Super relacja ! Żadne odpinania , bezpieczniki i resety na dłuższą metę nie pomogą. Edytowane 13 Listopada 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 I już autko sprawne . Naprawa wspomagania, kpl. , podobnie jak Koledzy pisali 510,-. Omijajcie ASO i inne serwisy, trzeba poszukać autoelektryka-tzw. z zamiłowaniem. Jeśli ktoś z Was ma podobny problem (Warszawa i okolice, głownie mieszkańcy Pragi Północ i Targówka;)) ze wspomaganiem lub inny z mechaniko-elektryką dam namiar na priv-muszę z kolegą ustalić najpierw czy się podejmie. Poza wymianą (bo wspomagania się nie naprawia) pamiętajcie o zbieżności-to się robi elektornicznie, trzeba zadać/nadać systemowi samochodu nowe "0"-inaczej będzie błędnie odczytywał zmianę parametru, która nastąpi po wymianie wspomagania. I tu polecam Stacje Diagnostyczną Warszawa, ulica Staniewicka-przy okazji można wykasować wszystkie zaległe błędy-niestety w ASO chyba nie chce im się tego robić, bo nie robili-całość trwa ok. 20-30 min. W razie pytań proszę do mnie pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkusja5 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Ja bym poprosił o ten kontakt, jestem z Wołomina to nie będzie problemu. Swieci mi się PS i po kasacji błedu gasnie raz na 10 min. raz an pół dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaelK12 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 (edytowane) Witam wszystkich, Chciałbym odświeżyć temat. Czy może mi ktoś doradzić. Kupiłem Micrę K12 jakiś czas temu teraz wyskoczyła mi lampka PS, nie da się usunąć, planuje zakup Kolumny kierowniczej. Dzwoniłem do Nissana podali mi nazwę części po VINie 48805BC15B. Czy inne numery np które są tutaj w temacie będą pasować również? Wydaje mi się że to jest bez różnicy. Wygląd jest taki sam. Edit: dla waszej informacji, Dowiedzialem się ze wspomaganie od 2003 do 2006 roku TRW wszystkie są wadliwe i od 2006 roku produkowali innej firmy wspomaganie i dopiero one nie były wadliwe. Info od Mechanika. Koszt wymiany około 300 zł plus robocizna. Edytowane 13 Stycznia 2017 przez MaelK12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabien Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Witam, odświeżam temat bo mi także padło wczoraj wspomaganie i mam w związku z tym pytanie. Auto to Micra K12 rocznik 2004 benzyna 1.2 60 KM założone wspomaganie TRW z oznaczeniem MME-LH które również jest z rocznika 2004. Pytanie moje jest takie czy mogę założyć wspomaganie od innej wersji benzynowej Micry np. po liftingu. Ta okrągła puszka przy sterowniku w nim jest wyższa od tej którą mam w obecnym wspomaganiu i jego producent także jest inny czy ono będzie pasować do rocznika 2004? I jeszcze czy wspomaganie z oznaczeniem MME-RH by pasowało chociaż wydaje mi się, że nie. Z góry dziękuję za szybką pomoc bo strasznie jeździ się bez wspomagania Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramson Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 (edytowane) Witajcie, od półtora roku jestem posiadaczem micry K12 1.2 65KM z 2005 roku (wersja przed liftingiem) i u mnie również pojawił się problem ze wspomaganiem. Około 4 miesięcy po zakupie zapaliła się kontrolka PS i oczywiście wspomaganie przestało działać. Skasowanie błędu pomogło wtedy na klika miesięcy, po których problem powrócił. Ponowne kasowanie błędu pomagało czasem na kilka dni, a czasem na jeden dzień. Po lekturze Waszych postów zdecydowałem się na samodzielną wymianę. Zakupiłem używaną kolumnę na znanym portalu aukcyjnym. Oznaczenie MME-LH, ale różni się numerem Nissan part nr - zamiast 48810AX... moje nowe wspomaganie ma oznaczenie z literkami BC w tym numerze. Dodam, że jest to wspomaganie TRW z 11/2006, zatem pewnie z końca dostaw od tego producenta. Za używaną część zapłaciłem 200 zł + koszty wysyłki. Nowe wspomaganie działało od razu, bez żadnego adaptowania. Wymiany dokonałem w maju tego roku i od tamtej pory zero problemów - wszystko działa idealnie, zatem nie ma się czego bać. Mam tylko do Was prośbę - czy mógłby ktoś w swojej micrze zrobić zdjęcie łączenia przegubu kolumny z maglownicą (przy podłodze auta, pod pedałami)? Wiadomo, że trzeba to dobrze skręcić ze względów bezpieczeństwa, stąd chciałbym zobaczyć, czy założyłem to tak, jak było oryginalnie. Poniżej zamieszczam zajęcia jak wygląda to u mnie po naprawie. Edytowane 3 Września 2017 przez ramson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiekkk Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Witam wszystkich. proszę o informację. Mam 48810AX705 MME-LH, czy można zamontować 48810BC00A MME-RH? Do ramson - u mnie ta dłuższa część od skosu jest wyłożona na wałku. Do funio - rozebrałem przekaźnik, niestety działa i wygląda ok. Mimo to oczyściłem styki i złożyłem. Po złożeniu i przekręceniu kluczyka ten przekaźnik nawet na chwilę się nie załączył a kontrolka zapaliła się, zgasła i zapaliła sie ponownie. Muszę kupić nową. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramson Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Witam wszystkich. proszę o informację. Mam 48810AX705 MME-LH, czy można zamontować 48810BC00A MME-RH? Do ramson - u mnie ta dłuższa część od skosu jest wyłożona na wałku. Do funio - rozebrałem przekaźnik, niestety działa i wygląda ok. Mimo to oczyściłem styki i złożyłem. Po złożeniu i przekręceniu kluczyka ten przekaźnik nawet na chwilę się nie załączył a kontrolka zapaliła się, zgasła i zapaliła sie ponownie. Muszę kupić nową. Pozdrawiam Krzysiek Witaj, ja zamiast starego wspomagania (dokładnie 48810AX705 MME-LH) założyłem wspomaganie z oznaczeniem BC w tym numerze, ale również MME-LH. Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie. Niemniej jednak, działało od razu bez żadnej adaptacji. Też mi się wydawało, że dłuższa część tego sworznia powinna przylegać do wału, ale najzwyczajniej nie udało mi się tak tego skręcić. Otwór w przegubie jest tak dopasowany, że mogłem dokręcić śrubę tylko w położeniu takim, jak widać na zdjęciach. Czy mógłbyś zamieścić zdjęcie łączenia w swoim aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekMicrus Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Witam wszystkich, Chciałbym odświeżyć temat. Czy może mi ktoś doradzić. Kupiłem Micrę K12 jakiś czas temu teraz wyskoczyła mi lampka PS, nie da się usunąć, planuje zakup Kolumny kierowniczej. Dzwoniłem do Nissana podali mi nazwę części po VINie 48805BC15B. Czy inne numery np które są tutaj w temacie będą pasować również? Wydaje mi się że to jest bez różnicy. Wygląd jest taki sam. Edit: dla waszej informacji, Dowiedzialem się ze wspomaganie od 2003 do 2006 roku TRW wszystkie są wadliwe i od 2006 roku produkowali innej firmy wspomaganie i dopiero one nie były wadliwe. Info od Mechanika. Koszt wymiany około 300 zł plus robocizna. Cześć, Wiesz może czy zamiast TRW można założyć to innej firmy Plug&Play? Micra bez ESP. Ewentualnie czy nr seryjne TRW muszą być te same? Pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micra2006 Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Witam, posiadam Micre z maja 2006 (wersja angielska). Dzisiaj po uruchomieniu samochodu zapaliła sie kontrolka PS i wystepuje brak wspomagania. Dzień wczesniej wszystko było jak najbardziej w porządku, w nocy mróz a na drugi dzień pojawił się w/w problem. Jak sobie z nim poradzić? z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramson Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Witajcie, Chciałbym ponowić prośbę - czy mógłby ktoś w swojej micrze zrobić zdjęcie łączenia przegubu kolumny z maglownicą (przy podłodze auta, pod pedałami? Chciałbym zobaczyć, czy założyłem to tak, jak było oryginalnie. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwanekj Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 W dniu Sat Oct 11 2014 o 14:27, szczasiuk napisał: Witam. U mnie też zapalał się i gasł sygnał PS. Teraz świeci stale i wspomagania nie ma. Szukam na allegro, ale nie znajduję oferty o identycznych oznaczeniach. Czy ktoś może podpowiedzieć na jakie oznaczenie zwrócić uwagę przy zakupie używki. Celem jest aby pasowało bez kombinowania - stare wyjąć, "nowe" włozyći jazda. Oznaczenia odczytane z mojego wspomagania są następujące: Nissan Pt N: 48810AX705 TRW Part No: 50300779 Wariant: MME-LH Supplier Code: 8418 Date: 06/04/05 TRW Serial No: 098E00341 Po wszystkim. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem na allegro za 250 zł, pasował od razu, miał opis MME-LH . Dołączam zdjęcia z demontażu. Podziękowanie dla funio z opis - dużo pomógł. Faktycznie z tymi wtyczkami na module jest lekki problem, ale można dać radę. Moduł jest ciężki ok. 10kg i po odkręceniu opiera się na poprzeczce półki. Wyjąć się da, ale trzeba trochę pokombinować. Przed demontażem odłączyłem akumulator. Poduszka przykręcona na torx (gwiazdka) - lepiej mieć pod ręką. Po ponownym montażu musiałem skasować sygnał z poduszki (bo załączyłem akumulator przy zdjętej poduszce) i od NATS - sygnał od braku stacyjki :-) Demontowałem ok. 1,5 godziny, ale faktycznie jak się wie co robić to nie zajmie to więcej niż pół godziny. POWODZENIA Mam już wymontowany silnik i zastanawiam co z modułem stacyjki. Mam zamówiony używany silnik i chyba muszę go przełożyć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xmemphis Opublikowano 24 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2021 Cześć wszystkim. Może ktoś to przeczyta i będzie w stanie pomóc. Siostra mojej żony ma micrę z 2005 i ma dokładnie takie problemy jak w tym poście. Czy ktoś wie lub zna serwis albo po prostu mechanika co by ogarnął sprawę tego wspomagania w Lublinie lub okolicy? Wspomaganie odmówiło ostatecznie dalszej współpracy w trasie na święta do Lublina. Ewentualnie jakby udało się dojechać do Warszawy, to tam jakiś warsztat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.