Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Pęknięty pasek rozrządu - diesel 96r.


Gość hermaann

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem tym samochodem 180 tys km bez jednej awarii. Ogólny przebieg to 400 tys. Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem. Zastanawiam się czy to możliwe aby pasek po takim krótkim przebiegu mógł się tak zużyć, zostały z niego dosłownie strzępy. Zastanawia mnie to czy to rzeczywiście pasek był wadliwy. Czy może coś prędzej spowodowało jego zerwanie. Awaria przytrafiła mi się podczas jazdy ok 80 km/h. Na chwilę przed nie słyszałem żadnych niepokojących odgłosów z silnika. Czy ktoś miał podobny przypadek? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jaki pasek miałeś ? mógł być nieodpowiednio naciągnięty, albo po prostu pech chciał, że trafił się wadliwy pasek (jaklieś mikropęknięcie albo uszkodzenie mechaniczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie samo nieszczęście - warsztat twierdził , że zatarła się rolka ale prawda jest taka , że mogli wcale jej nie wymienić albo dać jakiegoś no-name. W Polsce niestety trudno jest wymusić na warsztacie odpowiedzialność za takie coś, choć są pozytywne wyjątki. Przelicz czy nie bardziej opłaca się kupić kolejny silnik (np: CD20 od Almery) niż robić stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja staram się jak najwięcej robić samemu.

Miesiąc temu wymieniłem sobie rozrząd i jest ok. Oczywiście co jakiś czas będę zdejmował osłonę i oglądał pasek. A po kilku tys. ponownie wyreguluję naciąg, choć tu mam dylemat, bo w książce od Primery piszą, że naciąg ustala sprężyna rolki napinającej, a w książce do Sunny podają, że między napinacz, a pasek trzeba włożyć szczelinomierz ( czyli naciąg jest mniejszy, a silniki przecież takie same :zdziw: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
mas444,

witam,

a wiesz może przy jakim przebiegu wymienia się rozrząd - primera p 10 2.0D - ma podobno 228000km?

z góry dzięki

Jeśli ją dopiero kupiłeś ta natychmiast wymieniaj pasek rozrządu i rolki. Następne wymiany po każdych 60 tys km. I nie wierz w zapewnienia poprzedniego właściciela, że dopiero wymieniał.

Pasek od pompy wtryskowej teoretycznie możesz wymieniać co 120tys, czyli co dwie wymiany rozrządu. Tu nawet jak pasek strzeli, to nic groźnego się nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...