Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mocowanie górne amortyzatora tylnego K11


Gość Oweedom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam okropne stuki, wręcz walenie z tyłu auta. Ustaliłem (zajrzałem za koło i zdjąłem kapturek ochronny mocowania amorka w bagażniku), że poszło coś w mocowaniu amorka, górnym mocowaniu. Gumowa osłona amorka leży na dole, a w bagażniku poduszka jest całkiem luźna. Porównawczo do 2. strony stwierdzam, że brakuje 1 częsci - patrz zdjęcie. Macie jakiś pomysł? Amorki maja sprawność 40% - sprawdzane miesiąc temu. Mechanior już chciał mi wcisnąć 2 nowe amorki na tył. Oczywiście nie Kayaba, tylko takie jak mial w sklepie swoim - jakieś Sachs... brrrrr

 

amorektygr2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrać obydwie strony wymienić elementy zużyte, a także amortyzatory bo jak mają 40 to za chwile bedą miały 30 więc to już szmelc.

Na pewno podwiązywaniem sznurkiem daleko nie zajedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj dokręcić nakrętkę trzpienia amortyzatora. Powinno wtedy docisnąć poduszki, i przestanie wtedy stukać amorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie raczej chodziło o to, skąd u licha wziąć takie coś, co zgubiłem gdzieś na drodze. Nie mam w tej chwili nadmiaru kasy, żeby wymieniać dobre amortyzatory (2 olejowe Kayaby na tył to jakieś 340 PLN na allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wole najtańsze ale nowe!!! niż zjechane markowe

zamówić normalnie w sklepie gdzie mają na kompie katalog z rysunkami i to wszystko np. wg kat JC.

 

nie wiem tu tutaj wszyscy tylko albo KBA albo SASCH jakby brali udział w wyścigach WRC a inne to co, złe????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Oweedom a skąd wiesz, że masz 40% skuteczności tłumienia? Z diagnostyki? Jak tak to g...o prawda, ja miałem w Micrze nowe amory z tyłu i pokazało mi 35% skuteczności a fura wogóle się nie buja, zakręty ostro bierze bez przechyłów i jak sprawdzałem je domowymi sposobami to jest wszystko OK.

 

Część wskazana przez Ciebie jest gumowa czy metalowa? Może poszukaj gdzieś na szrotach czy nie mają jakiejś Micry z rozbiórki i spróbuj to od nich wytargać.

Ta część z tego co widać wogóle nie stanowi części składowej amortyzatora, wydaje mi się, że jest to jakiś odbój etc.

 

jakieś Sachs... brrrrr

 

Sachs to całkiem dobre amortyzaory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johny_fellow - mam takie samo zdanie na ten temat, jak Ty. Zagadałem podczas przeglądu rejestracyjnego czy aby nie sprawdziliby mi komputerem amorków (bo nie mają obowiązku prawnie tego robić). Bardzo miły człowiek sprawdził mi za darmo wszystkie amorki. Tył miał 40% gdzieś. Ale mniejsza z tym. Amor pracuje dobrze. Nic nie wycieka. Auto się nie huśta. Zakręty bierze stabilnie. Więc u licha musi być dobry.

 

Ta część jest chyba metalowa. A i znów chyba się z Tobą zgodzę - nie wchodzi ona - prawie na bank - w skład nowego amorka. Więc bezsensowna wymiana dobrych amorów nic by i tak nie dała. Już napisałem do paru osób z allegro, które mają złomowane k11 na części, ale na razie z miernym skutkiem. A piszę do Was z nadzieją, że może ktoś z Was ma dostęp do takich części.

 

A co do Sachsa - coś tam słyszałem o tej firmie, ale nie lubię jak mechanior próbuje za mnie decydować, jakie częsci maja być w moim aucie.

 

Niejaki majsterus coś pisał o sznurkach. Aż mi się ciśnienie podniosło. Ludziom życia nie szkoda. :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem o sznurku jako metaforze, bo ludzie róznie kombinują :D .

 

ale elementy zawieszenia ZAWSZE powinny być nowe.

 

Nigdy sie nie spotkałem z błędem maszyny pomiarów amortyzatorów w końcu po to są skonstruowane żeby były pomocne a nie wprowadzały w błąd.

a amortyzatorów nie sprawdzi się nigdy na tzw bujanie gdyż jakaś cześć zadanego obciążenia (energii) pochłania sprężyna. Dopiero po wymontowaniu amortyzatora można ręcznie ocenić stan,

no chyba że auto już pływa jak łódka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z opinią o SACHS-ach! To naprawde dobra marka!

Swoją drogą to może i kasy nie masz ale predzej czy później wymienić je będziesz musiał... Całkiem niedługo zapewne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
elementy zawieszenia ZAWSZE powinny być nowe.

 

Z tym się zgodzę.

 

Nigdy sie nie spotkałem z błędem maszyny pomiarów amortyzatorów w końcu po to są skonstruowane żeby były pomocne a nie wprowadzały w błąd.

 

A ja się spotkałem z błędem pomiaru i wg mnie nie zawsze można się na nich opierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - podjechałem jeszcze raz na stację diagnostyczną, żeby mi na kompie sprawdzili amorki. Przód 70%, a z tyłu - tam gdzie wali 20%, a drugi 37%. Mechanik jeszcze raz oglądał to na kanale i stwierdził, że mocowanie poszło, ale poza tym tłok amora chodzi na boki i też wali. I zdaje się nie mam wyjścia. :(

 

Pytanie jest jednak wciąż zasadnicze. Czy jak kupie amory Kayaby (patrz link 2.) to czy one mają tę część (patrz link 1.), o której pisałem w 1. poście??? Czy takie coś wchodzi w skład zestawu amortyzatora?

1. http://img68.imageshack.us/img68/6382/amorektyvt2.jpg

 

2. http://www.allegro.pl/item187000152_amorty..._micra_tyl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% kupujesz sam amortyzator +podkładka+nakrętka. Pozostałem elementy musisz dokupić.

co do amortyzatora - nie ma takiej możliwosci aby tłoczysko "chodziło" na boki. Pracuje w tulejach. Zużycie amortyzatora polega na uszkodzeniu zaworków sprężynowych - zwrotnych i wtedy olej przepływa bez żadnego oporu z jednej komory do drugiej. Zdarza sie również, że puszczają uszczelniacze i cieknie ale to nie znaczy od razu że stracił swoją charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Oweedom amortyzator na pewno nie będzie miał tego elementu w zestawie.

Wydaje mi się, że jest to tzw. odbój, weź tą kartkę skąd masz to foto, idź do dobrego sklepu motoryzacyjnego i zapytaj o taki element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź również, czy Twoje obecne amortyzatory mają osłony (takie cylindry) -- są nie do kupienia (no, ewentualnie coś tego typu: http://moto.allegro.pl/item187056062_oslon..._i_odboje.html), więc mechanik będzie je musiał przełożyć ze starych do nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johny_fellow, próbowałem, ale nie mam tyle siły w rękach :zly:

 

W czwartek odstawiam micrę do mechanika.

 

 

Kupiłem u człowieka z allegro 2 olejowe Kayaby (140 PLN sztuka).

A mocowania kupiłem od razu na obie strony (20 PLN strona) też u człowieka z allegro.

 

Patrz poniższe zdjęcia. Na osobnym zdjęciu są przedstawione metalowe części - to właśnie jedna taka część mi padła przeżarta przez korozję i ją zgubiłem. A może by jakoś to zakonserwować przez montażem? Co myślicie? Czym ewentualnie?

 

A tak w ogóle, dzięki wielkie za pomoc! Jeden morał - warto szukać po allegro i pytać, pytać. Ja wszystkie te części (amorki nowe i mocowania z Micry z 37 000 przebiegiem) dorwałem na 2. końcu PL, bo na mazurach, a jestem ze śląska.

 

p4249212zm3.th.jpg

 

p4249213ym5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...