Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] fotelik dla dziecka a pasy


Gość holy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem na forum, ale nie udało mi się znaleźć rozwiązania.

 

w P10 pasy bezpieczeństwa z tyłu są na tyle krótkie, że nie mogę zapiąć fotelika. podobno można rozkręcić mechanizm, i trochę tych pasów odwinąć??

czy ktoś to robił i powie jak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam - tylko z przodu i to nie wszystkie foteliki.... :/

 

[ Dodano: Pią 20 Kwi, 2007 15:30 ]

Kurcze, niemożliwe, chyba że w P11 jest dłuższy pas. :)

U mnie spokojowo przewlekam przez miejsce na pasy w foteliku i jeszcze zostaje

w P11 z przodu były już montowane poduszki(nieodłączane) więc z tyłu są dłuższe pasy właśnie dla młodych wycieczkowiczów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na tylnym,środkowym miejscu jeszcze jeden pas,taki węższy i dłuższy niż ten biodrowy.Był schowany pod siedzeniem,odkryłem go przypadkiem przy generalnych porządkach po zakupie samochodu.Idealnie,wraz z pasem biodrowym,nadaje się do zamocowania fotelika,na razie tzw. 0+.Nie wiem czy da sie zapiąć nim większy fotelik ale przyjdzie czas gdy i taki trzeba będzie kupić i wtedy się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam tak samo jak poprzednik - jak montujesz ten fotelik - napewno źle. Każdy jeden fotelik dopuszczony do stosowania w samochodach ma w konstrukcji otwory (z blokadą) na pasy.

Pasy powinny objąć człowieka siedzącego na kanapie i pewnie obejmują, także coś źle robisz.

Ja od 2 miesięcy mam już normalny fotelik zamontowany dla dziecka i bez problemu zapiąłem fotelik. Mój znajomy to np. zawiązał pas na kikloła do konstrukcji fotelika i tak idiota jeździł. Przedtem miałem "bazę" pod nosidełko, które w nią wpinałem z moim maluszkiem i tam pasa potrzebne było więcej, a i tak było go dużo, dużo więcej, także przestudiuj instrukcję montażu fotelika i wszystko będzie OK. Powodzenia w montażu.

 

PS> Każdy fotelik ma też naklejkę z tyłu z szybkim montażem fotelika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam tak samo jak poprzednik - jak montujesz ten fotelik - napewno źle. Każdy jeden fotelik dopuszczony do stosowania w samochodach ma w konstrukcji otwory (z blokadą) na pasy.

Pasy powinny objąć człowieka siedzącego na kanapie i pewnie obejmują, także coś źle robisz.

Ja od 2 miesięcy mam już normalny fotelik zamontowany dla dziecka i bez problemu zapiąłem fotelik. Mój znajomy to np. zawiązał pas na kikloła do konstrukcji fotelika i tak idiota jeździł. Przedtem miałem "bazę" pod nosidełko, które w nią wpinałem z moim maluszkiem i tam pasa potrzebne było więcej, a i tak było go dużo, dużo więcej, także przestudiuj instrukcję montażu fotelika i wszystko będzie OK. Powodzenia w montażu.

 

PS> Każdy fotelik ma też naklejkę z tyłu z szybkim montażem fotelika.

moim zdaniem mylisz fotelik 9-18kg z fotelikiem/kołyską 0-13kg.

kłopoty holy może mieć właśnie z tym 0-13 i gwarantuję Ci , że jak byś nie czytał instrukcji to nie zapniesz takiego fotelika z tyłu w P10/W10 bo pasy są za krótkie( dot. większości znanych firm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Holy najprawdopodobniej chodzi o nosidełko dla niemowląt. Właśnie takie nosidełko mam ja i również są kłopoty żeby zapiąc je pasami, ponieważ nie podpina się z tyłu fotelika, ale "naokoło" i pasa rzeczywiście może brakowac. U mnie jest na styk, ale mam przypięte na stale więc nie musze się za każdym razem "stresowac" przy zapinaniu. Mam p11 '97, na cale szczęście dzidzior juz dorasta i w niedługim czasie przesiądzie się na fotelik 0-36kg :) i raczej problem pasów powinien zniknąc :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzychuNow

Witam.

Ja tez mam problem z montazem fotelika w P10.kupilem fotelik dla niemowlaka(0-13kg) i z tylu pasy sa za krotkie.myslalem ze cos zle montuje,ale wszystko robilem jak nakazuje instrukcja.z przodu moge ten fotelik zamontowac na styk:(sprawdzalem dzisiaj u kumpla w Vectrze i bez problemu zamontowalem ten fotelik.czy ktos ma jakis pomsl co z tym zrobic?moze mozna zamienic miejscami pas przedni od pasazera z tylnym?wydaje mi sie ze przedni pas jest troche dluzszy.czy ktos cos takiego robil?pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P10 pasy bezpieczeństwa z tyłu są krótkie

Wcale nie są krótkie tylko mechaniz blokujący trochę do kitu działa. Miałem podobny problem, że musiałem go trochę poprzeplatać przez różne otwory w foteliku, najpierw powoli wyjąłem pas, całą jego długość (i był naprawdę wystarczająco długi). w momencie przeplatania prze wspomniane otworki w foteliku pas zaczą się chować i tu cały problem ba zaczęła działać blokada i nie dało się go z powrotem wysunąć. Tak więc do zapięcia fotelika potrzebne są dwie osoby, jedna do tryzmania pasa by się nie chował po wysunięciu, druga do podpięcia fotelika.

Powodzenia :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzeję trochę temat, bo być może komuś przyda się moja informacja.

Generalnie pas tylny w P10/W10 jest za krótki na fotelik 0+. Jest jednak sposób na zapięcie.

W W10 oparcie tylnej kanapy można odchylić do tyłu ( prawie położyć ), co powoduje, że fotelik można cofnąć do tyłu o kilka centymetrów.

Dodatkowe centymetry można wygospodarować podnosząc tylną kanapę i przekręcając o 180* mocowanie uchwytu pasa. W ten sposób wydłuża się cały pas o około 5 cm.

Robiłem to wczoraj i bez problemu zapiąłem fotelik. Nawet samo przekręcenie tego uchwytu powinno pomóc, gdyż ja po zapięciu fotela postawiłem oparcie do pionu bez żadnych kłopotów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
Wcale nie są krótkie tylko mechaniz blokujący trochę do kitu działa. Miałem podobny problem, że musiałem go trochę poprzeplatać przez różne otwory w foteliku, najpierw powoli wyjąłem pas, całą jego długość (i był naprawdę wystarczająco długi). w momencie przeplatania prze wspomniane otworki w foteliku pas zaczą się chować i tu cały problem ba zaczęła działać blokada i nie dało się go z powrotem wysunąć. Tak więc do zapięcia fotelika potrzebne są dwie osoby, jedna do tryzmania pasa by się nie chował po wysunięciu, druga do podpięcia fotelika.

Powodzenia :one:

 

Potwierdzam to z całą stanowczością. Wystarczy lekkie zawachanie w wyciąganiu pasa (a przeplatając przez fotelik o to nie trudno) i robi sie problem na blokadzie. Jedyne słuszne rozwiązanie, to właśnie wysunąć go delikatnie, powoli na całą długość na pusto i kombinować przy foteliku wysuniętym pasem. Przy odrobinie wprawy da sie to zrobić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurgenik czy Mógłbyś przy okazji zerknąć na swój tylny pas. Na dolnym mocowaniu powinna być wszyta szmatka z datą produkcji i długością pasa. Sprawdź tą długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
jurgenik czy Mógłbyś przy okazji zerknąć na swój tylny pas. Na dolnym mocowaniu powinna być wszyta szmatka z datą produkcji i długością pasa. Sprawdź tą długość.

 

Proszę bardzo - wszystko co jest na szmatce na pasach tylnych:

 

NISSAN

MOTOR

MFg (UK) LTD

88844 2F712

Ar4m | AR4m

e2 |

5070 | 04.5070

Made in UK

 

 

oraz na pasie przednim pasażera:

 

NISSAN R

86884 2F000

Ar4mp E9 0416134

Ar4mp e9 0148

PRE

 

Mnie te symbole i wartości nic nie mówią, przepisałem wszystko co tam było napisane. Małe i duże litery są dokładnie tak jak napisałem, symbol e2 jest w kwadraciku, podobnie jak e9, natomiast E9 jest w kółku (cokolwiek to oznacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Brodacz

Też mam wrażenie, że to raczej wina blokujących się pasów.

Moja córka najpierw jeździła w fotelikku dla niemowlaków CHICCO, teraz ma prawie 2 lata i jeździ w II grupie wiekowej/wagowej - 9-18 kg chyba.

I pomijając to, że jak za szybko pociągnąłem pas się blokował i trzeba go było delikatnie odpuszczać i później równie delikatnie wyciągać, to nigdy nie miałem problemu z zapięciem pasów wokół fotelików tak jak tego wymaga bezpieczeństwo dziecka.

Pasy nie są za krótkie.

Mogą być tylko uszkodzone.

 

Acha i szczerze odradzałbym własnoręczne majstrowanie przy pasach, jak również niedopinanie oparć foteli i tym podobne magiczne sposoby - ze względu bezpieczeństwa.

 

Pzdr.

Brodacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo - wszystko co jest na szmatce na pasach tylnych:

Dzięki. Mam podobne oznaczenia ( pasy 4-ro metrowe ) i jestem na 100% pewny, że wyciągam cały pas ze zwijarki. Przeczytałem też instrukcję montażu fotelika i tu również nie popełniam błędu. :/

Acha i szczerze odradzałbym własnoręczne majstrowanie przy pasach, jak również niedopinanie oparć foteli i tym podobne magiczne sposoby - ze względu bezpieczeństwa.

Przekręcenie uchwytu pasa to nie jest poważna interwencja. Niczego się nie odkręca, a jedynie lekko luzuje śrubę i przestawia ucho.

Co do oparcia, to w W10 jest ono fabrycznie przystosowane do rozkładania, więc nie ma mowy o niedopięciu ( jest skokowa regulacja, jak w starszych japońskich konstrukcjach, np. Daihatsu Charade )

 

Mimo wszystko jeszcze popatrzę na zwijarkę, może faktycznie coś z nią nie tak :029:

 

Dzięki panowie za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zwykle te początkowe foteliki (0-X kg) mają dwa warianty zpainania pasów - long belt i short belt. Oprócz tego najważniejszą sprawą w mocowaniu takiego fotelika jest odpowiednie ustawienie jego rączki do oparcia fotela tylnej kanapy i dociśnięcie od przodu fotelika oparciem przedniego fotela.

Jeżeli natomiast fotelik montowany jest na przednim siedzeniu, należy rączkę fotelika wpasować w jego oparcie a przód przycisnąć do deski przez przesunięcie fotela pazażera do przodu.

Mamy wówczas pewność bardzo stabilnego zamocowania.

 

Jeżeli chodzi natomiast o pasy, to również robiłem różne kombinacje (np. ze spinaczem do bielizny w celu zablokowania wysuniętego pasa przed samoczynnym zwijaniem i blokowaniem) podczas mantażu fotelika, aż sięgnąłem do instrukcji obsługi Primery i znalazłem to:

http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/alr.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem jak jade w 5 osob to musze fotelik montowac posrodku tylnego siedzenia. w przepisach nie ma okreslonego jak ma byc zapiete dziecko w foteliku tylko ze ma podrozowac w specjalnym foteliku. a jak chce zapiac pasy normalnie to jest to mozliwe tylko na przednim siedzeniu. ewentualnie zakladam fotelik za siedzeniem kierowcy wspieram o fotel i zapinam tylko mocowania po bokach fotelika bez tego mozowania na oparciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety -zbyt krotkie pasy moga sie przytrafić, a zależy to od samych długosci pasów i wielkości (producenta) fotelikow i miejsca zapiecia (przod tyl).

Osobiscie najbezpieczsniejsze miejsce dla dziecka jest z tylu za siedzeniem.

Przypominam ze nie wolno zakladac fotelika zprzodu jezeli sa poduszki AIRBAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie najbezpieczsniejsze miejsce dla dziecka jest z tylu za siedzeniem.

z tyłu pośrodku, jak podaje fachowa literatura na podstawie testów. To mit, że za kierowcą najbezpieczniej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...