Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] dziwne bicia kierownicy i trzęsienie przy 115km/h


Gość B_E_R_E_K
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam Nie wiem co sie dzieje z moja primerka p10 i sunny n14 w obu przy 115km/h zaczyna dziwnie bic kierownica, trzesie nia, zaczyna sie to przy 110 a konczy przy 120 najbardziej bije jak jest 115km/h... bylem ostatnio na zbieznosci i na szarpakach i nic nie wyszlo wszystko ok i w jednym i w drugim wiec co sie dzieje? opony raczej odpadaja bo tata ma standartowy rozmiar Goodyear a ja mam szerokie 195 Barum Bravuris na alu felach 15. z gory dziekuje za pomoc

 

 

ps nie piszcie glupich postow stylu to nie jezdzij tak szybko... itd wiadomo o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to glupie :P ale ja bym kola wywazyljak zamieniz osiami to bendzie bilo przy innych predkosciach.jakos tak to bylo ze na jednej osi przy 120 a na 2 przy 140 ale nie wiem jaka predkosc na jakiej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie bedzie to bo tata ma wywazone nie wiem ile temu ale ja na lato kupilem nowe i tez byly wywazane. a poza tym wydaje mi sie jakby nie byly wywazone to nie biloby tylko w pewnym przedziale predkosci tylko caly czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do końca bym tym szarpakom nie wierzył... :kosci: Różnie to bywa.

Na trasie Lublin - Warszawa (i odwrotnie ;) ) na odcinku od Otwocka (Świdra) do Wiązownej jest jakoś dziwnie asfalt położony, mniej więcej przy tych prędkościach co podajesz auto (każde którym jeździłem i jako kierowca i jako pasażer - nawet w półciężarówce i w busie) wpada w dziwne wibracje (można to spokojnie porównać z twoim biciem).

Ale, żeby to nie był OT.

Ja bym jednak mimo wszystko sprawdził jeszcze koła na wyważarce przy okazji je oglądając, czy nie mają guzów i czy felgi nie są pogięte, i/lub ubytki w alusach.

Pozdrawiam - Piotrek

 

PS. Acha - nie w każdym przedziale prędkości czuć niewyważenie (rezonans i harmoniczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

więc tak : propuje Ci zacząc od :

 

- sprawdzenie stanu ogumienia, czy któreś nie bierze i nie jest zjechane

- sprawdzenie stanu wahaczy górnych

- stan techniczny drążków kierwniczych

- czy nie ma bicia na tarczach hamulcowych

- ewentualne wyważenie obu kół, najlepeij 4 odrazu, po co sie bawic w dwa

- sprawdzenie sforznia wahacza dolnego czy nie ma luzów

 

Musi gdzieś tkiwc przyczyna:) daj mi znac co i jak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie bedzie to bo tata ma wywazone nie wiem ile temu ale ja na lato kupilem nowe i tez byly wywazane.

 

wyważone mogły być wczoraj, a dziś będą biły....

 

miałem to samo - w ubiegłym roku, zaraz po wymianie opon (i oczywiście wyważeniu kół) pojechałem w trasę. Po dwóch dniach, gdy wracałem, kierownica zaczęła "bić" przy ok. 120 km/h. Oczywiście okazało się, że dwa (!) koła są nie wyważone....

Mogły się ciężarki urwać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam calkiem podobna sytuacje ze swoim autem i kola wykluczam bo zdarzalo mi sie to i na zimowych i letnich (wszystkie wywarzane). sprawdzane mialem szarpaki wiekszosc wyzej wymienionych elementow. Podejrzewam jeszcze ew. cos z hamulcami, ale chwilowo nie moge auta testowac z powodu innych prac nad nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zawieszenie bez żadnych luzów, to proponuję doważenie kół na samochodzie. Koszt niewielki (15 zł od koła) a efekty czuć od razu. Pojechałem doważyć przednie bo mi lekko trzęsło między 90 - 110 a majster na to że obstawia bardziej tylne koła. Okazało się że miał rację - doważył oba tylne i maleńkim ciężarkiem jedno przednie - drugie było idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo przyczyna było to ze odpadł ciężarek od felgi. Proponuje podjechać do wulkanizatora na wyważanie kółek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Nie wiem co sie dzieje z moja primerka p10 i sunny n14 w obu przy 115km/h zaczyna dziwnie bic kierownica, trzesie nia, zaczyna sie to przy 110 a konczy przy 120 najbardziej bije jak jest 115km/h... bylem ostatnio na zbieznosci i na szarpakach i nic nie wyszlo wszystko ok i w jednym i w drugim wiec co sie dzieje? opony raczej odpadaja bo tata ma standartowy rozmiar Goodyear a ja mam szerokie 195 Barum Bravuris na alu felach 15. z gory dziekuje

 

a czy zakładając alusy założyłeś takie pierścienie centrujące między felą a piastą?????ja takie objawy miałem w mym poprzednim wehikule :D między 110 -125 yebało kierą az mi sie zegarek na ręce odpinał :) zapodałem pierśienie i ................. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem nowy i całkiem jeszcze zielony, a mam ten sam problem w P11.114, tzn bije mi kierownica i pedał gazu przy 120 km/h. Wyważyłem wszystkie koła, od razu sprawdziłem jaki to dało efekt i niestety efektu nie było żadnego. Jedna rzecz jaką zauważyłem to że bicie ustępuje całkowicie gdy wrzucę bieg jałowy. Niestety w ten sposób daleko nie zajadę nawet Primerką. Pomóżcie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem nowy i całkiem jeszcze zielony, a mam ten sam problem w P11.114, tzn bije mi kierownica i pedał gazu przy 120 km/h. Wyważyłem wszystkie koła, od razu sprawdziłem jaki to dało efekt i niestety efektu nie było żadnego. Jedna rzecz jaką zauważyłem to że bicie ustępuje całkowicie gdy wrzucę bieg jałowy. Niestety w ten sposób daleko nie zajadę nawet Primerką. Pomóżcie proszę

luknij najsamprzód do poduch silnika,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację w P11 przy identycznych prędkościach! Prawy wahacz + łącznik stabilizatora do wymiany - razem ok 350zł i chodzi jak złoto.

 

Rzeczywiście zaczęło mi coś pukać z prawej strony. Chyba pojadę na szarpaki albo do jakiegoś fachowca zeby zlokalizować gdzie dokładnie tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam koledzy podopowiedzcie bo załozyłem alusy i predkosci własnie ok 120 sa drgania kierownicy czy moze byc to od opon bo sa troszke słabe ale juz mam inne.felgi sa proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy przy takich samych predkościach sprawdzilem opony felgi wyważyłem wszystko dokładnie, sprawdziłem zawieszenie wymieniłęm drązki kierownicze, a na sam koniec okazało się, że na przednich felgach brakowało pierscienia centrującego, dotoczyłem cztery pierścienie i drgania ustąpiły. Więc radze także sprawdzić czy drgania nie sąb też spowodowane brakiem pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy przy takich samych predkościach sprawdzilem opony felgi wyważyłem wszystko dokładnie, sprawdziłem zawieszenie wymieniłęm drązki kierownicze, a na sam koniec okazało się, że na przednich felgach brakowało pierscienia centrującego, dotoczyłem cztery pierścienie i drgania ustąpiły. Więc radze także sprawdzić czy drgania nie sąb też spowodowane brakiem pierścieni.

 

Drazig, co to były za felgi? Jakieś "nienissanowskie" alu czy może stalowe?

Dziwne, że przy wyważaniu i naprawach nikt tego niezauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość IREK999

PROPONUJE WYWAŻYĆ KOŁA W INNYM WARSZTACIE I STAĆ ZA GOŚCIEM I PATRZEĆ ŻEBY BYŁO ZERO NA WYWAŻARCE A NIE JAKIEŚ TOLERANCJE JAK TO NIEKTÓRY CWANIAK TWIERDZI JA TAK MIAŁEM A TERAZ SPOKO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...